Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:12
Beste mede-tweakers,

Ik zou graag jullie advies en/of tips willen over een situatie die in mijn ogen groot is.

Aankomende maandag heb ik de eindinspectie van mijn huurwoning. Ik ben er vrijwel zeker van dat ze erg moeilijk gaan doen en mij van alles aansmeren om minder of geen borg terug te betalen.

Dit gaan ze (waarschijnlijk) doen, omdat ik veel gedoe met ze heb gehad. Afgelopen jaar toen ik de woning betrad is er wat kapot gegaan en dit had gevolgen voor het restaurant dat beneden de woning zit. Wat er kapot is gegaan benoem ik niet, omdat ik het graag anoniem wil houden. Het repareren is steeds uitgesteld (met smoesjes) en na mails over en weer heb ik besloten om de woning te verlaten. Wij (mijn vriendin en ik) voelen ons er niet meer fijn. Daarnaast beschuldigen ze ons van slechte communicatie en als ik erom vraag gaat het alleen om wat er kapot is gegaan. Ik heb ze niet in gebreke gesteld, omdat ik afhankelijk was van ze voor huurverlenging. De huur liep af tijdens mijn afstuderen.

Afgelopen week krijg ik plots een mail dat ze maandag ochtend (22e) om 09.00u komen om het te repareren. Dit zonder enig overleg. Dit heb ik geweigerd, omdat ik druk ben met klussen en verhuizen. Ik hoef geen mensen in de woning als er nog privé spullen liggen en ik er nie tben. Lang verhaal kort, ze buigen de regels naar eigen hand en overtreden mijn privacy. Ik heb zelfs een juriste gesproken en die gaf aan dat ze dit niet kunnen maken. Na wat mails heen en weer met de verhuurders heb ik besloten om er geen energie meer aan te besteden, ze blijven de regels draaien naar eigen hand.

Nu komt aankomende maandag (29e) het moment dat ik ze weer onder ogen zie, aangezien in een van de mails stond dat er gevolgen kon hebben voor de borg en juridische stappen. Dit is het moment dat ik heb besloten om ook jullie advies in te winnen over de eindinspectie.

Waar moet ik opletten,?
Waar kunnen en mogen ze moeilijk over doen?
Moet ik een document op stellen en deze door hun laten tekenen?
Wat anders?

Het is een erg oude woning met genoeg gebreken, deze gebreken waren er al voordat ik de woning betrad. Deze gebreken kunnen de vorige bewoners (vrienden van mij) ook beamen. Er is geen opnamelijst door de verhuurders opgesteld, alleen in het contract staat dat alles is in goede orde ontvangen.

Mijn doel is om de sleutels in te leveren , mijn borg terug te krijgen en dan het achter me te laten.

Alle reacties

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-06 17:11

Barrycade

Through the...

Het is een erg oude woning met genoeg gebreken, deze gebreken waren er al voordat ik de woning betrad. Deze gebreken kunnen de vorige bewoners (vrienden van mij) ook beamen. Er is geen opnamelijst door de verhuurders opgesteld, alleen in het contract staat dat alles is in goede orde ontvangen.
Tja denk dat hier mogelijk de crux zal liggen. Als er gebreken waren bij betrekken maar jij hebt getekend voor alles ok, kan je fluiten naar je borg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:52

Sport_Life

Solvitur ambulando

Eerst maandag afwachten, misschien valt het mee. En mocht er discussie zijn dan laat je het woord rechtsbijstand een keertje vallen.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Neem foto's of alles waarvan je verwacht dat het problemen geeft, met een datumbewijs.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Opifex
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21-06 13:17
Er is geen opnamelijst door de verhuurders opgesteld, alleen in het contract staat dat alles is in goede orde ontvangen.
Dat is jouw taak als huurder. Als ik me niet vergis heb je 14 dagen de tijd na het betreden van de woning om een plaatsbeschrijving op te stellen. Als die er niet is, en jij verklaart in het contract dat alles in orde is terwijl het dak nog maar met twee spijkers vasthangt, dan neem je hiermee de verantwoordelijkheid voor al deze gebreken op je eigen hals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01:39

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Foto's foto's foto's maken.

Heb je ook foto's van hoe de woning er uitzag voor je er kwam wonen?

Slijtage is overigens geen schade! dit wordt vaak geprobeerd

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Je druk maken om dingen die kunnen gebeuren is toch wel de primaire oorzaak van conflicten en stress.

Zie het aan, doe wat in jouw ogen eerlijk en verstandig is. Gebeuren er dingen waar je in alle redelijkheid niet in kunt vinden? Deel je mening dan.

Jezelf nu al opjutten over iets wat gebeuren kán. Gaat echt niemand helpen. En vooral jezelf niet in een periode van drukte zoals verhuizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashundi
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 26-06 12:21
Inderdaad eerst afwachten met welke zaken ze komen voor je verdere stappen kunt ondernemen.
Ik denk het feit dat er iets kapot was (lekkage?) en dat ze zo lang uitstelden om het te maken totdat de onderburen er last van kregen, al genoeg zegt mocht het wel een juridisch getouwtrek worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-06 16:03

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Is de stress je minder waard dan die birg? Laat het dan gaan. Je hebt zelf nagelaten een opname-staat op te maken, waardoor je moreel wel juist staat, maar het juridisch erg lastig wordt. En je komt niet over als iemand die het gevecht echt aan wil gaan.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• matthijs93
  • Registratie: November 2016
  • Nu online
Barrycade schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 00:15:
[...]

Tja denk dat hier mogelijk de crux zal liggen. Als er gebreken waren bij betrekken maar jij hebt getekend voor alles ok, kan je fluiten naar je borg.
Volgens mij is het van belang dat de woning opgeleverd wordt in dezelfde staat als deze was bij het aangaan van het contract. Als er geen opnamestaat is gemaakt bij het aangaan van de huur, ligt de bewijslast hiervoor bij de verhuurder. Als deze niet kan aantonen dat specifieke gebreken niet aanwezig waren bij aanvang huur, heeft deze mijns inziens geen reden om borg in te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
matthijs93 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 07:43:
[...]

Volgens mij is het van belang dat de woning opgeleverd wordt in dezelfde staat als deze was bij het aangaan van het contract. Als er geen opnamestaat is gemaakt bij het aangaan van de huur, ligt de bewijslast hiervoor bij de verhuurder. Als deze niet kan aantonen dat specifieke gebreken niet aanwezig waren bij aanvang huur, heeft deze mijns inziens geen reden om borg in te houden.
De verhuurder heeft echter bewijs dat er geen (significante) gebreken waren. Dat heeft immers de huurder zelf ondertekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijs93
  • Registratie: November 2016
  • Nu online
Sissors schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 08:31:
[...]

De verhuurder heeft echter bewijs dat er geen (significante) gebreken waren. Dat heeft immers de huurder zelf ondertekend.
Dat ben ik met je eens, maar in dit geval hebben we het over twee dingen:

- Het wel op niet aanwezig zijn van gebreken
- De staat van de woning bij aanvang huur, en bij einde huur

Ja, het klopt dat de huurder heeft aangegeven alles in goede orde te hebben ontvangen, echter vind ik dat dit los staat van hoe de woning opgeleverd dient te worden. Dit moet namelijk in dezelfde staat als bij de aanvang van de huur.

Dat er na de aanvang van de huur 'iets is kapot gegaan', lijkt mij ter rekening van de verhuurder te komen. TS geeft aan dat reparatie is uitgesteld, maar zo ik begrijp heeft hij wel netjes aan zijn meldplicht voldaan. Zoals ik het zie valt hem daardoor niks te verwijten, en is het aan de verhuurder om dit te herstellen.

Ik vind het te kort door de bocht om te zeggen dat TS verwijtbaar is, omdat hij heeft getekend dat hij alles 'in goede orde heeft ontvangen'. Dit betekent dat hij het in een voor TS acceptabele orde heeft ontvangen op het moment dat de huur aanving. Dit betekent niet dat het een super de luxe huis hoeft te zij zonder gebreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:55

LankHoar

Langharig tuig

Je hebt de laatste huurtermijn al betaald neem ik aan? Anders zou ik dat misschien niet doen, en aangeven dat je dat met de borg verrekend wanneer je er iets over hoort. Wanneer ze ter plekke moeilijk gaan doen met de inspectie, dat dit en dat gefixt moet worden, en ze het hard gaan spelen, dan zou ik heel nonchalant reageren met: oh dan moet ik dat de komende tijd maar eens fixen, laten we de inspectie dan nu maar stoppen en dan bel ik wel wanneer het klaar is om deze te hervatten.

Die mensen willen ook verder, ASAP nieuwe huurders erin. Als ze denken dat jij het ze lastig gaat maken en nog niet uittrekt, dan duurt het wettelijk gezien nog zeker een aantal maanden waarin ze jou er uit kunnen werken, en dat brengt een hoop kosten met zich mee. Wanneer ze het oneerlijk gaan spelen dan is dit volgens mij de enige troefkaart die je hebt. Het alternatief is het juridisch uitvechten, en dat kan lang duren en kostbaar zijn. Recht hebben en recht krijgen is beide kanten op vaak een verschillend iets.

Ik heb 1x ook zo'n soort gezeur gehad, en sindsdien laat ik altijd een clausule opnemen in het contract dat de borg contact verrekend word bij overdracht sleutel. Dan weet ik tenminste zeker dat ik het krijg, of minstens legaal de mogelijkheid heb om de sleutel niet te overhandigen.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-06 22:45
Ik heb ook bij conflict de laatste maanden huur achter gehouden als drukmiddel en dan uitonderhandeld. Dat is je enige mogelijkheid. Anders gaan ze je 100% dwars zitten en moet jij achter je geld aan.

Het is niet anders, maar zo werkt het, en er zal geen rechter zijn die je er binnen 2 maanden uitgooit. Daarnaast is een incasso van hun kant ook lastig met een lopend conflict (goed documenteren) en van hun zijde ook geen opnamestaat etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-06 08:18
Wordt borg in NL niet op een derden rekening gestort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:36

Qwerty-273

Meukposter

Ze hebben weinig redenen om de borg in te houden als je zelf geen ongeoorloofde veranderingen hebt aangebracht of echte vernielingen hebt aangericht. Lees https://allesoverhuur.nl/einde-huur-borg-schadevergoeding/ eens door, en let op de gevolgen van het wel of niet hebben van een voorinspectie / vooropname.

Als men de borg volledig of deels inhoud, moet daar ook papierwerk voor worden getoond waar dat geld voor gebruikt is. En daarmee kan je dan zelf onderbouwen of de inhouding wel of niet terecht is, het eerder genoemde slijtage valt namelijk volledig op de kosten van de verhuurder, en hoort niet ingehouden te worden op jouw borg.

Bedenk wel, dat een borg slechts een borg is. Bij het beëindigen van een huurcontract, kan de verhuurder alle kosten van reparaties van door jouw aangebrachte schade (dat is dus geen slijtage) op jou verhalen. De borg is slechts een zekerstelling voor de verhuurder, zodat in het geval dat er schade is, deze al (volledig of deels) gedekt kan worden door de borg.

Zelf ooit in een ver verleden meegemaakt dat een waterleiding gesprongen was in de badkamer, op een moment dat ik niet thuis was. Met een enorme lekkage tot gevolg, en het systeemplafond van het restaurant beneden kwam grotendeels op de tafels te liggen. Schade zowel aan de huurstudio als ook het restaurant beneden. Maar omdat dit schade was die niet veroorzaakt was door de huurder (ik dus) was er ook niets van deze schade op mij te verhalen - de verhuurder had iets te goedkope leidingen gekozen. Had ik echter lopen boren in de leiding dan viel die schade natuurlijk wel op mij te verhalen.
Dan laat ik buiten beschouwing dat de bemiddelaar van de verhuurder (die zat om de hoek) de deur van de huurstudio heeft opengebroken om te zien wat er aan de hand was, alvorens de hoofdkraan beneden dicht te draaien. En vervolgens alle duren open heeft laten staan en terug is gegaan naar zijn kantoor. Kom je dus met spoed thuis na het belletje dat er een lekkage is, en zie je dat alle deuren openstaan zonder dat er iemand het in de gaten houd. Elke wild vreemde had in die tijd zonder enkele problemen spullen mee kunnen nemen - gelukkig niet gebeurd. Daar kan je verder niets mee dan een "Oh dat was niet zo handig" reactie op terug verwachten

@cadsite nee, de borg in NL wordt meestal gewoon bij de verhuurder gestort. Als je kijkt bij de Ooster buren is een derden rekening voor de borg bijna overal wel standaard. Hoe zit dat in BE?

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadsite
[b]Qwerty-273 in "(mogelijk) inhouden borg huurwoning"@cadsite nee, de borg in NL wordt meestal gewoon bij de verhuurder gestort. Als je kijkt bij de Ooster buren is een derden rekening voor de borg bijna overal wel standaard. Hoe zit dat in BE?
In BE moet dit gestort worden op een geblokkeerde rekening.
https://www.vlaanderen.be/de-huurwaarborg

Dat maakt dat het geld pas vrij kan komen als beide partijen het eens zijn over het doel van het geld.
Als huurder en verhuurder er niet uitkomen moet dit via de vrederechter gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Zaratrass schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 23:07:
Afgelopen jaar toen ik de woning betrad is er wat kapot gegaan en dit had gevolgen voor het restaurant dat beneden de woning zit. Wat er kapot is gegaan benoem ik niet, omdat ik het graag anoniem wil houden. Het repareren is steeds uitgesteld (met smoesjes) en na mails over en weer heb ik besloten om de woning te verlaten.
...
Afgelopen week krijg ik plots een mail dat ze maandag ochtend (22e) om 09.00u komen om het te repareren. Dit zonder enig overleg. Dit heb ik geweigerd
Tja, wat je dus in feite zegt is dat er iets stukgegaan is en dat jij aan het einde van de rit de reparatie geweigerd hebt, tja dan kan je fluiten naar je borg.

Je kan discussieren over of er niet eerder gerepareerd had moeten worden etc, maar dat is he said-she said verhaal.
Terwijl nu bij de eindinspectie gaat blijken dat de woning meer beschadigd is dan bij betreden en dat jij de laatste reparatiepoging geweigerd hebt.

En dit is nog naast de standaard gebreken waar jij van hebt getekend dat het goed is,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:30
Lang verhaal kort, ze buigen de regels naar eigen hand en overtreden mijn privacy.
Welke regels doel je hier op, en wanneer is jouw privacy in het geding gekomen? Je stelt het namelijk als een voldongen feit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:29
graceful schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 04:57:
Je druk maken om dingen die kunnen gebeuren is toch wel de primaire oorzaak van conflicten en stress.

Zie het aan, doe wat in jouw ogen eerlijk en verstandig is. Gebeuren er dingen waar je in alle redelijkheid niet in kunt vinden? Deel je mening dan.

Jezelf nu al opjutten over iets wat gebeuren kán. Gaat echt niemand helpen. En vooral jezelf niet in een periode van drukte zoals verhuizen.
Dit.

Zoals mijn opa altijd al zei: een mens lijdt het meest van het lijden dat men vreest.

Er is nog niets aan de hand. Je wacht eerst af tot de inspectie er is. Vervolgens wacht je af wat de woningcorporatie zegt. Als je daar heel veel gezeik van krijgt geef je dat of door aan ons of je gaat er over in conclaaf met de woningbouw.

Nu kunnen wij 430 mogelijke scenario's gaan omschrijven maar zolang het speculeren blijft heb je daar vrij weinig aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
cadsite schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 10:51:
[...]

In BE moet dit gestort worden op een geblokkeerde rekening.
https://www.vlaanderen.be/de-huurwaarborg

Dat maakt dat het geld pas vrij kan komen als beide partijen het eens zijn over het doel van het geld.
Als huurder en verhuurder er niet uitkomen moet dit via de vrederechter gebeuren.
Goed idee voor Nederland, dat zou een hoop gedoe en stress schelen voor veel mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macnerd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:21

macnerd

No Apples please :-)

Geen verstand hiervan, maar ik zou deze week nog een eigen dossier maken met daarin:
- foto's van het gehele huis, en zeker van plaatsen waar je gedoe over verwacht
- alle contact met verhuurder: email, whatsapp, brieven, een eigen verslag van mondelinge zaken
- wellicht foto's die je vrienden (vorige huurders) gemaakt worden
etc.

MacNerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadsite
zacht schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 13:29:
[...]

Goed idee voor Nederland, dat zou een hoop gedoe en stress schelen voor veel mensen.
Zou het niet bestaan, zo'n geblokkeerde rekening?
Los daarvan, het is een grote hulp, maar geen absoute oplossing. Er zijn nog altijd lastige huurders en verhuurders die de rekening niet willen lossen, maar ze kunnen er alvast niet mee gaan lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Beste mede-tweakers,

ze buigen de regels naar eigen hand en overtreden mijn privacy.
hoezo overdrijf je het? je laat ze binnen of je weigert toegang dat heeft werkelijk niks met "overtreden privacy" te maken, Tenzij de verhuurder zonder toestemming naar binnen is gegaan.

jij als huurder mag het weigeren inderdaad, maar spoed reparatie,s loop je risico dat je de schuld in de schoenen krijgt geschoven mocht blijken dat verdere schade voorkomen had kunnen worden door het niet uit te stellen.

Het gaat hier om waterschade, gesprongen waterleiding/lekkende koppeling lekkende CV of dakproblemen naar alle waarschijnlijkheid.

[ Voor 12% gewijzigd door mr_evil08 op 25-06-2020 17:04 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logix147
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 11:59
Zie het als leergeld: met alles wat je huurt: foto’s maken vooraf en ten tijden van inleveren. Dat geldt met auto’s, huizen, ja eigenlijk alles wat je kan huren.

Vervolgens mail/app je naar de partij in kwestie: verhuurpartij X medewerker Y staat nu naast me en levert mij Z met volgende “gebreken”. Die zullen er uiteraard nog steeds op aanwezig zijn als ik product Z inlever. Opnieuw zal ik hiervan foto’s maken en indien ik van u geen reactie ontvang; neem ik aan dat dit zoals besproken met medewerker Y akkoord is dat ik mijn borg volledig retour ontvang.

Tot heden nooit gezeik gehad met huren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
Iedereen bedankt voor de reacties. Ik ben ondertussen bezig met het schoonmaken en terugzetten van de meubels. Overal foto's van maken.

Daarnaast zal ik het inderdaad maandag zien. Niet druk om maken.
mr_evil08 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 17:00:
[...]

hoezo overdrijf je het? je laat ze binnen of je weigert toegang dat heeft werkelijk niks met "overtreden privacy" te maken, Tenzij de verhuurder zonder toestemming naar binnen is gegaan.

jij als huurder mag het weigeren inderdaad, maar spoed reparatie,s loop je risico dat je de schuld in de schoenen krijgt geschoven mocht blijken dat verdere schade voorkomen had kunnen worden door het niet uit te stellen.

Het gaat hier om waterschade, gesprongen waterleiding/lekkende koppeling lekkende CV of dakproblemen naar alle waarschijnlijkheid.
Ik overdrijf het niet...

Ik verbied ze niks, ik heb aangegeven dat ik dan niet kan en of het op een ander moment kan. Zoals ik aangaf, na een jaar komen ze plots (zonder overleg) mij een datum opleggen.

Ze zijn de afgelopen dagen ook onaangekondigd binnen geweest en het nieuwe bad in woonkamer geplaatst. Dus de woonkamer wordt gebruikt als opslag. Terwijl mijn spullen er nog staan.

Als er echt spoed achter zat hadden ze het een jaar geleden moeten doen.. toch? . Het gaat om poreuze jacuzzi slangen.. zolang ik het bad niet gebruik is er niks aan de hand.

Ik heb meerdere opties voor datums gegeven. Maar het is hun way or the highway. Ik moet het er maar mee doen of er het worden juridische consequenties.

Maar goed, ik laat het los en ik zie maandag wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01:39

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

''poreuze jacuzzi slangen'' Dat is slijtage en kan niet van je borg worden ingehouden.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:07
Aangezien het niet nader verklaarde maar duidelijk indruk gemaakt hebbende 'kapot-incident' al meer dan een half jaar geleden is neem ik aan dat je inmiddels een rechtsbijstandsverzekering hebt genomen (aangezien je de problemen al aan zag komen)? In dat geval gewoon de boel aankijken en bij problemen die kant op schuiven. Als je in je recht lijkt te staan zullen die er dan mogelijk weinig 'zaak' van willen maken en kopen het voor je af. Niet de oplossing die je zou willen maar wel een manier om zonder kosten van het gezeur af te zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-06 16:03

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Even 1 heel duidelijk punt: zij zijn niet gerechtigd om sleutels van jouw huis te hebben of zich toegang te verschaffen zonder jouw toestemming.

Nu zij dit wel gedaan hebben, kun je dus een tegen-vordering instellen: zij hebben X, Y en Z beschadigd in jouw afwezigheid en jij kunt daarvoor niet verantwoordelijk gehouden worden.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:22
Misschien heb je nog foto's van diverse zaken in het huis toen je de woning betrad?

Heb ik altijd gedaan, en ook nodig gehad en bij stichting SHWJ (Stichting Huisvesting Werkende Jongeren) Leiden.

Toen ik de sleutel kreeg rondje door het huis gewandeld, er zat een scheur in de wastafel, maar volgens hun niet erg genoeg voor vervanging. Daar heb ik een foto van gemaakt.

3 jaar later bij het verlaten weer een rondje en ja hoor "dat is jammer, we gaan je borg inhouden want er zit een scheur in de wastafel".

Wat hij was vergeten, is dat hij zelf in het begin had gezegd dat vervangen niet nodig was. Toen ik hem confronteerde met de foto's kon hij niet anders dan de borg terug geven.

Moraal

Verzamel zoveel mogelijk bewijs, foto's mails, tijdstippen, alle vormen van bewijs waarin je kan bewijzen dat je goed gehandeld hebt. Neem dit mee met de eindinspectie, als ze moeilijk doen, geef je ze inzage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
@Zaratrass En? Hoe is het gisteren gegaan?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Zaratrass
Het is zondag avond al afgehandeld.

Ondanks dat in haar ogen alles vies was, een sneer naar mijn vriendin dat ze niet kan schoonmaken, wederom een slap excuus over waarom het bad niet is vervangen en hoe vervelende huurders wij zijn heb ik gisteren de borg terug gestort gekregen.

Ze was duidelijk uit op een confrontatie. Ik heb me ingehouden en ben nergens op in gegaan.

Eindelijk kan ik het hoofdstuk afsluiten.

Uit al het negatieve gedoe ga ik nu lekker genieten van mijn nieuwe (koop)woning. Ben ik verantwoordelijk voor mijn eigen spullen :9

Bedankt voor jullie berichten!
Pagina: 1