Vraag

• Zaratrass
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 16:05
Beste mede-tweakers,

Ik zou graag jullie advies en/of tips willen over een situatie die in mijn ogen groot is.

Aankomende maandag heb ik de eindinspectie van mijn huurwoning. Ik ben er vrijwel zeker van dat ze erg moeilijk gaan doen en mij van alles aansmeren om minder of geen borg terug te betalen.

Dit gaan ze (waarschijnlijk) doen, omdat ik veel gedoe met ze heb gehad. Afgelopen jaar toen ik de woning betrad is er wat kapot gegaan en dit had gevolgen voor het restaurant dat beneden de woning zit. Wat er kapot is gegaan benoem ik niet, omdat ik het graag anoniem wil houden. Het repareren is steeds uitgesteld (met smoesjes) en na mails over en weer heb ik besloten om de woning te verlaten. Wij (mijn vriendin en ik) voelen ons er niet meer fijn. Daarnaast beschuldigen ze ons van slechte communicatie en als ik erom vraag gaat het alleen om wat er kapot is gegaan. Ik heb ze niet in gebreke gesteld, omdat ik afhankelijk was van ze voor huurverlenging. De huur liep af tijdens mijn afstuderen.

Afgelopen week krijg ik plots een mail dat ze maandag ochtend (22e) om 09.00u komen om het te repareren. Dit zonder enig overleg. Dit heb ik geweigerd, omdat ik druk ben met klussen en verhuizen. Ik hoef geen mensen in de woning als er nog privé spullen liggen en ik er nie tben. Lang verhaal kort, ze buigen de regels naar eigen hand en overtreden mijn privacy. Ik heb zelfs een juriste gesproken en die gaf aan dat ze dit niet kunnen maken. Na wat mails heen en weer met de verhuurders heb ik besloten om er geen energie meer aan te besteden, ze blijven de regels draaien naar eigen hand.

Nu komt aankomende maandag (29e) het moment dat ik ze weer onder ogen zie, aangezien in een van de mails stond dat er gevolgen kon hebben voor de borg en juridische stappen. Dit is het moment dat ik heb besloten om ook jullie advies in te winnen over de eindinspectie.

Waar moet ik opletten,?
Waar kunnen en mogen ze moeilijk over doen?
Moet ik een document op stellen en deze door hun laten tekenen?
Wat anders?

Het is een erg oude woning met genoeg gebreken, deze gebreken waren er al voordat ik de woning betrad. Deze gebreken kunnen de vorige bewoners (vrienden van mij) ook beamen. Er is geen opnamelijst door de verhuurders opgesteld, alleen in het contract staat dat alles is in goede orde ontvangen.

Mijn doel is om de sleutels in te leveren , mijn borg terug te krijgen en dan het achter me te laten.

Alle reacties

• Zaratrass
Iedereen bedankt voor de reacties. Ik ben ondertussen bezig met het schoonmaken en terugzetten van de meubels. Overal foto's van maken.

Daarnaast zal ik het inderdaad maandag zien. Niet druk om maken.
mr_evil08 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 17:00:
[...]

hoezo overdrijf je het? je laat ze binnen of je weigert toegang dat heeft werkelijk niks met "overtreden privacy" te maken, Tenzij de verhuurder zonder toestemming naar binnen is gegaan.

jij als huurder mag het weigeren inderdaad, maar spoed reparatie,s loop je risico dat je de schuld in de schoenen krijgt geschoven mocht blijken dat verdere schade voorkomen had kunnen worden door het niet uit te stellen.

Het gaat hier om waterschade, gesprongen waterleiding/lekkende koppeling lekkende CV of dakproblemen naar alle waarschijnlijkheid.
Ik overdrijf het niet...

Ik verbied ze niks, ik heb aangegeven dat ik dan niet kan en of het op een ander moment kan. Zoals ik aangaf, na een jaar komen ze plots (zonder overleg) mij een datum opleggen.

Ze zijn de afgelopen dagen ook onaangekondigd binnen geweest en het nieuwe bad in woonkamer geplaatst. Dus de woonkamer wordt gebruikt als opslag. Terwijl mijn spullen er nog staan.

Als er echt spoed achter zat hadden ze het een jaar geleden moeten doen.. toch? . Het gaat om poreuze jacuzzi slangen.. zolang ik het bad niet gebruik is er niks aan de hand.

Ik heb meerdere opties voor datums gegeven. Maar het is hun way or the highway. Ik moet het er maar mee doen of er het worden juridische consequenties.

Maar goed, ik laat het los en ik zie maandag wel.

Acties:
  • +8Henk 'm!

• Zaratrass
Het is zondag avond al afgehandeld.

Ondanks dat in haar ogen alles vies was, een sneer naar mijn vriendin dat ze niet kan schoonmaken, wederom een slap excuus over waarom het bad niet is vervangen en hoe vervelende huurders wij zijn heb ik gisteren de borg terug gestort gekregen.

Ze was duidelijk uit op een confrontatie. Ik heb me ingehouden en ben nergens op in gegaan.

Eindelijk kan ik het hoofdstuk afsluiten.

Uit al het negatieve gedoe ga ik nu lekker genieten van mijn nieuwe (koop)woning. Ben ik verantwoordelijk voor mijn eigen spullen :9

Bedankt voor jullie berichten!
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee