Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koendegroot13
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-06-2024
Ik heb zojuist de nieuwe Sonos Arc aangeschaft om te kunnen genieten van Dolby Atmos. Echter kan ik op geen enkele manier het voor elkaar krijgen dat mijn OLED65C9PLA het juiste signaal doorgeeft aan mijn Sonos, althans dat denk ik. Normaal gesproken (bij de interne speaker) werd er in rechtsboven een logo getoond van dolby vision en atmos. Nu zie ik alleen een logo van vision. Echter, als ik op de app kijk van Sonos zie ik wel dolby atmos staan. Erg verwarrend. Ik vind het lastig om het verschil te horen.

Ter informatie: ik heb twee verschillende hdmi kabels geprobeerd (beide 2.1), en alle mogelijke geluidsinstellingen geprobeerd. Om het te testen heb ik 'Our Planet' aangezet op Netflix (waar ik een 4k-abonnement voor heb).

Heeft iemand een idee hoe dit zit?

[ Voor 41% gewijzigd door koendegroot13 op 24-06-2020 02:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Koen kijk eens in: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Daar staan al veel antwoorden en vragen.

En voor zover mij bekend is hdmi 2 poort de poort die [e]ARC heeft op je tv

[ Voor 25% gewijzigd door NoahAmber op 24-06-2020 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-06 18:31
Zie je in de app van Sonos ook Dolby Atmos staan wanneer je geen Atmos stream speelt?

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-06 12:04
Ik ga je de gouden tip geven. (hopelijk)

Earc staat standaard uit. Ga naar je instellingen --> Geluid --> output HDMI ARC --> ff Earc aanvinken.

Dat deed het voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koendegroot13
Dank allen. Dolby Atmos staat inmiddels aan. Ik kon het inderdaad terugvinden in de Sonos app.

Ik zit momenteel nog wel met een ander probleem, namelijk dat er een audio delay is wanneer ik video's afspeel vanaf met Fritz media center. Ook bij het aansluiten van een harde schijf blijft er een audio delay. Hier heb ik bij streamingsdiensten of normale TV geen last van. Bij de laatste optie krijg ik het geluid wel gelijk als ik het afspeel via de interne speaker. De delay zit dus duidelijk in de verbinding naar de sonos arc.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-06 13:35
koendegroot13 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 10:17:
Dank allen. Dolby Atmos staat inmiddels aan. Ik kon het inderdaad terugvinden in de Sonos app.

Ik zit momenteel nog wel met een ander probleem, namelijk dat er een audio delay is wanneer ik video's afspeel vanaf met Fritz media center. Ook bij het aansluiten van een harde schijf blijft er een audio delay. Hier heb ik bij streamingsdiensten of normale TV geen last van. Bij de laatste optie krijg ik het geluid wel gelijk als ik het afspeel via de interne speaker. De delay zit dus duidelijk in de verbinding naar de sonos arc.

Iemand een idee?
Audio sync is sowieso een ding op de C9...Vooral met Dolby Digital bronnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koendegroot13
En wat is dan de beste oplossing? Toch 4K blu-ray speler/ media center kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShowS
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 01-10-2021
Soort gelijke issue hier. Dont blame the Noob.
Ik heb een LGoledGX6LA- sonos arc verbonden met hdmi eArc.
In mijn Sonos App zie ik enkel Stereo PCM staan als ik iets afspeel. Hoe activeer ik Dolby Atoms. Ik kijk uiteraard wel een film of serie met Atmos volgens lijstjes die te vinden zijn op het net.
Iemand?
Pagina: 1