Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• koendegroot13
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 31-08-2020
Ik heb zojuist de nieuwe Sonos Arc aangeschaft om te kunnen genieten van Dolby Atmos. Echter kan ik op geen enkele manier het voor elkaar krijgen dat mijn OLED65C9PLA het juiste signaal doorgeeft aan mijn Sonos, althans dat denk ik. Normaal gesproken (bij de interne speaker) werd er in rechtsboven een logo getoond van dolby vision en atmos. Nu zie ik alleen een logo van vision. Echter, als ik op de app kijk van Sonos zie ik wel dolby atmos staan. Erg verwarrend. Ik vind het lastig om het verschil te horen.

Ter informatie: ik heb twee verschillende hdmi kabels geprobeerd (beide 2.1), en alle mogelijke geluidsinstellingen geprobeerd. Om het te testen heb ik 'Our Planet' aangezet op Netflix (waar ik een 4k-abonnement voor heb).

Heeft iemand een idee hoe dit zit?

[Voor 41% gewijzigd door koendegroot13 op 24-06-2020 02:24]

• koendegroot13
Dank allen. Dolby Atmos staat inmiddels aan. Ik kon het inderdaad terugvinden in de Sonos app.

Ik zit momenteel nog wel met een ander probleem, namelijk dat er een audio delay is wanneer ik video's afspeel vanaf met Fritz media center. Ook bij het aansluiten van een harde schijf blijft er een audio delay. Hier heb ik bij streamingsdiensten of normale TV geen last van. Bij de laatste optie krijg ik het geluid wel gelijk als ik het afspeel via de interne speaker. De delay zit dus duidelijk in de verbinding naar de sonos arc.

Iemand een idee?

• koendegroot13
En wat is dan de beste oplossing? Toch 4K blu-ray speler/ media center kopen?
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True