Webwinkel weigert zich aan consumentenrecht te houden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-06 23:47
De volgende bizarre situatie doet zich voor bij een vriend van mij.

Hij heeft een toestel gekocht bij Webwinkel. Dit betreft een redelijk simpel toestel.
Na verloop van tijd begon dit toestel slecht op te laden. Deze is voor reparatie opgestuurd naar Webwinkel.

Webwinkel kwam met de mededeling dat het om gebruiksschade gaat en presenteerde een rekening van 35 euro. Affijn, kan zo zijn, en dit bedrag werd betaald.

Na verloop van tijd veranderde de diagnose naar onrepareerbaar: het moederbord zou defect zijn.

Wat krijgen we nou? Er was toch sprake van gebruikersschade?
Volgens Webwinkel was dit bedrag echter betaald omdat er sprake was van een toestel met gebruiksschade. Met dit bedrag zou (in de bewoordingen van Webwinkel) de garantie terug gekocht zijn. (???).

Webwinkel biedt als “garantie” een toestel in slechte staat aan ter vervanging en geeft hierbij aan erg royaal te zijn gezien het origineel toestel gebruikssporen had (lees: normale gebruikerssporen geen barsten). Als alternatief biedt Webwinkel korting aan (50 euro) op een nieuw toestel.

Ontbinden wil Webwinkel niet, een deugdelijk nieuw toestel leveren ook niet. Het bedrag betaald omdat er sprake zijn van een defect veroorzaakt door de gebruiker wil Webwinkel ook niet terugbetalen.

Een regelrechte en flagrante schending van consumentenrecht maar Webwinkel houdt zijn poot stijf.

Maar nu.. iemand enig idee hoe je een bedrijf als Webwinkel kunt bewegen om zich aan de geldende consumenten rechten te houden? Rechterlijke stappen voor een bedrag van 150 euro is zwaar overtrokken, maar inmiddels is het een principe kwestie geworden.

Iemand zich in een vergelijkbare situatie bevonden? Welke stappen heb je toen ondernomen?

[ Voor 6% gewijzigd door Yorinn op 23-06-2020 14:41 . Reden: Topics op Tweakers dienen niet als breekijzer. De naam van de webwinkel mag dan ook achterwege blijven zolang deze niet van belang is. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmathijssen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13-06 16:57
Webwinkel ervaring heb ik wel. Ongeveer iets vergelijkbaars, mij boden ze een rose toestel aan als vervanger voor mijn zwarte Sony mobiel. Mijn probleem was een scheur welke spontaan ontstaan was in het glas aan de achterkant van mijn toestel. Zelfs Sony heeft naar mij een verklaring verzonden dat dit onder garantie moest vallen, Webwinkel weigerde echter af te wijken van het antwoord van Teleplan.

Uiteindelijk heb ik mijn rechtsbijstand ingeschakeld en is het alsnog geregeld dat ik geld terug kreeg. Heb wel in totaal 3 maanden moeten wachten. Een ongelooflijk logge organisatie is het bij dit soort problemen.

[ Voor 1% gewijzigd door Yorinn op 23-06-2020 14:42 ]

Skoda Enyaq 80, Tesla M3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-06 23:47
rmathijssen schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 14:29:
Webwinkel ervaring heb ik wel. Ongeveer iets vergelijkbaars, mij boden ze een rose toestel aan als vervanger voor mijn zwarte Sony mobiel. Mijn probleem was een scheur welke spontaan ontstaan was in het glas aan de achterkant van mijn toestel. Zelfs Sony heeft naar mij een verklaring verzonden dat dit onder garantie moest vallen, Webwinkel weigerde echter af te wijken van het antwoord van Teleplan.

Uiteindelijk heb ik mijn rechtsbijstand ingeschakeld en is het alsnog geregeld dat ik geld terug kreeg. Heb wel in totaal 3 maanden moeten wachten. Een ongelooflijk logge organisatie is het bij dit soort problemen.
Ja log, maar dingen als garantie terugkopen bij gebrukssporen is het absurdste wat ik ooit heb gehoord. Hoe komt een bedrijf van die orde daar mee weg?..

[ Voor 1% gewijzigd door Yorinn op 23-06-2020 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droefsnoet
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-03-2021
WouterL schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 14:22:
Rechterlijke stappen voor een bedrag van 150 euro is zwaar overtrokken, maar inmiddels is het een principe kwestie geworden.
Doen dan, net als al die anderen die uit principe rechtszaken hebben gestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmathijssen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13-06 16:57
WouterL schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 14:30:
[...]

Ja log, maar dingen als garantie terugkopen bij gebrukssporen is het absurdste wat ik ooit heb gehoord. Hoe komt een bedrijf van die orde daar mee weg?..
They just don't care. En ze komen er uiteindelijk ook niet mee weg bij de rechter, daar zullen ze het dan ook niet op aan laten komen verwacht ik.

Skoda Enyaq 80, Tesla M3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Topics op Tweakers dienen niet als breekijzer. De naam van de webwinkel mag dan ook achterwege blijven zolang deze niet van belang is, deze heb ik dan ook uit meerdere reacties en de topictitel verwijderd. Voor meer informatie zie ook het Shopping Forum - Beleid hierover.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1