Het grote opblaasbare kano/kayak topic

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Afbeeldingslocatie: https://www.inflatablekayakworld.com/wp-content/uploads/2019/03/Intex_Challenger27.jpg

Beste Tweakers,

Naast veel achter de computer zitten houden we natuurlijk ook van soms een beetje of meer actief zijn buiten de deur. Ik overweeg om deze zomer een opblaasbare kano/kayak te kopen omdat ik (a) geen auto heb en (b) de prijzen me alleszins meevallen. Nu heb ik 0,0 verstand van opblaasbare kano's/kayaks én hier vast ervaringsdeskundigen dan wel ook potentieel geïnteresseerden aanwezig zullen zijn, leek het me goed om hier een topic over te starten.

Nou is direct m'n eerste vraag: ik ben 1m90 lang gaat dat meestal passen in die opblaasbare dingen? En een tweede vraag: Ik zie grote prijsverschillen van 100 euro tot 500 euro. Mijn budget is ongeveer 200-250 euro gaat dat lukken of kan ik mijn idee dan beter laten varen? En nou zie ik vaak het goedkopere merk Intex langskomen, is dat wat?

Mijn idee: af en toe lekker kanoën of kajakken (wat is überhaupt handiger) op een recreatiemeer of de grachten van mijn stad.

[ Voor 10% gewijzigd door CyberMania op 22-06-2020 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamustra
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Heb je zelf al een keuze kunnen maken intussen?
Waar heb je rekening mee gehouden?

Ik vind de Itiwit-reeks van Decathlon erg interessant maar twijfel tussen de 1- of 2- persoonsversie.
Alleen is maar zo alleen maar een twee-persoonsversie is meteen een stuk duurder. Ik vraag me meteen ook af of het qua balans etc. geen gedoe geeft om alleen in een 2p-versie te zitten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberMania
kamustra schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 15:34:
Heb je zelf al een keuze kunnen maken intussen?
Nog niet! Ik ga volgende week eerst nog een keer suppen. Kijken wat ik leuker vind.
Er zijn namelijk ook opblaasbare sup's te koop!

Dit filmpje vond ik in ieder geval erg waardevol:

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Choosing an inflatable kayak. What promo videos don't talk about

Intex komt er toch wel steeds redelijk uit.

[ Voor 42% gewijzigd door CyberMania op 21-07-2020 15:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rogru
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 06-06 09:59
Ik heb de Itiwit 2 van Decathlon. Deze is prima te varen alleen. Voordeel is dat je dan wat meer ruimte hebt t.o.v. de 1 persoons. De itiwit's zijn namenlijk wat aan de korte kant. Voor 2 volwassenen is de Itiwit aan de krappe kant. 1 Volwassene plus 1 kind gaat perfect. Vaareigenschappen zijn prima. Niet te vergelijken met een harde kayak, maar toch zeer acceptabel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Intercity
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13:03
En heb je nog een keuze kunnen maken voor afgelopen zomer :) ?

Om nog even wat input te geven. Volgens mij zijn alle opblaasbare kajaks open (meer kano dus) dus ik denk dat je met 1.90m niet in de problemen raakt. Alleen bij kajaks van hard materiaal en als je lange benen hebt is dat nog weleens onprettig, dan is het advies volgens mij: try before you buy!

Ik heb zelf vorig jaar een paar keer gekajakt met vrienden en vond het zo leuk dat ik er zelf ook eentje wilde! Afgelopen lente besloten dat het maar eens tijd was (bovendien: een peddel is ideaal is om mensen op anderhalve meter afstand te houden indien nodig :9 ) — mijn budget lag wel wat hoger omdat ik wist dat ik het leuk vond en er ook wat langere tochten mee wil maken, dus ik weet niet hoeveel je aan de rest van mijn verhaal hebt! De verdere eis was vooral dat-ie vervoerbaar moest zijn. Ik heb geen auto, en geen opslagruimte (zo'n ding is toch al snel 4 meter), kortom: opvouwbaar/opblaasbaar/inklapbaar/etc.

Uiteindelijk uitgekomen bij de Scubi 1XL: https://www.faltboot.de/e...nortik/nortik-scubi-1-xl/
(Ik ben zelf bijna 2 meter, de gewone Scubi 1 had wel volstaan als ik wat minder lang was geweest denk ik.)

Anyway, deze kajak past in een grote rugtas (die je erbij krijgt). Het is een opvouwbaar model en gedeeltelijk opblaasbaar. De onderkant zet je op spanning met stokken die je in elkaar klikt, en aan de zijkanten bovenin doe je lucht.

Mocht je (of een andere lezer hier) er ooit voor kiezen: Ik raad aan het dekzeil erbij te doen, anders vang je best wat water in je kajak als je wat harder peddelt. (Ik heb de speciale combi gekocht, dan heb je naast dat zeil ook meteen een peddel: https://www.faltboot.de/e...ackage-nortik-scubi-1-xl/ ; het dekzeil en de peddel past in die rugtas erbij!)

Het is de eerste paar keer even puzzelen met in elkaar zetten, maar na een paar keer ken je de stappen en ben je met een kwartiertje wel in het water. Hij is erg stabiel: ook met golven van een grote boot of met hardere wind ga je niet om. Grootste nadeel tot nu toe vind ik denk ik het drogen; zeker nu het wat kouder is of minder zonnig; meestal pak ik hem dan even in om mee naar huis te nemen en laat hem thuis nog even verder drogen. Maar misschien loopt deze hobby wat uit de hand en doe ik het inmiddels iets te vaak (toch zeker wekelijks) en moet ik gewoon een normaal model bij het water hebben liggen :)

Als je enigszins Duits kan raad staan hier wat reviews van verschillende modellen, waaronder de Scubi: https://www.youtube.com/p...vA39kDDVRCSgax6OjZ7M0n4HY - dan heb je een wat betere indruk. (Wel gefocust op langere tochten, en de high-end opblaasbare gevallen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lost95
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:28
Ben wel benieuwd of er inmiddels nog meer ervaringen over de kano's zijn. Ik zit zelf ook aan de itwit 2 te denken, redelijke reviews al zal die niet 10 jaar meegaan :+ . Zal voornamelijk gaan om samen met zoontje op meertje te kanoën, dus kleine stukjes. Mocht ik er dan toch verslaafd aan raken kan ik altijd nog een betere (of niet opblaasbare kano) te kopen.

Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-05 06:45
Wanneer je een opblaasbare kayak zoekt, dan heeft Decathlon de enige kayak die ik zelf zou kopen: de Itiwit Strenfit X500. Omdat deze als een sup opblaast en dus kei en keihard is, vaart hij echt als een kayak, dus ook met slecht weer, stroming etc. Het materiaal is van hetzelfde als een sup, dus kan wel tegen een stootje (riet, stenen). Omdat dit de enige opblaas kayak is, die ik ben tegengekomen, waar een spatzeiltje op kan, leent deze zich ook voor wat heftiger water, regen en - indien je het beheerst - kun je eskomiteren.

Ik weet zelf nog niet helemaal wat ik wil en vanwege corona kan ik dat ook nog fijn uitstellen. Aan de ene kant wil ik een kortere, keharde kayak met platte of ronde bodem vanwege wendbaarheid / eskimoteren. Aan de andere kant vind ik een harde V spant die wat langer is wel prettig voor een tourtocht of evt. op het Ijsselmeer, Zeeland of op zee. Blijft mobiliteit nog een ding, zeker voor de grote afstand: ik vermoed dat het uiteindelijk toch het Decathlon geval wordt, omdat ik niet naar Noord Scandinavie ga rijden met 1 of 2 kayaks op het dag...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• youriw21
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 14-07-2021
Ik heb met die K1 challanger de Linge afgevaren in 4 dagen 100km helemaal volbepakt met tent, kleren en spullen om te koken enzo. De eerste 60km is dat net een sloot met 20+ sluizen. elke keer die boot eruit. Maar ik moet zeggen. Dat ding is geen enkele keer lek geraakt en veel plezier van gehad. Hij heeft natuurlijk wel wat weerstand in het water maar is voor het geld erg leuk speelgoed. Snel op te blazen. Uiteindelijk na 1 seizoen veel gebruik lek geraakt. Nog wel geprobeerd te plakken, maar dat is lastig. Dan is tie op. Je hebt tijd zat iig om kant te halen en je spullen raak je niet kwijt. 2 compartimenten dus hij zinkt niet ofso.

Daarna een 2 persoons ITiwit van de decathlon gehaald (250,-) zodat ik extra ruimte heb voor men spullen maar deze is niet top. Hij bestaat uit losse opblaasbare delen die ingeritst in een stoffen omhulsel zitten. Wel sterker dan rubber. Maar je kan veel beter die X100 halen voor 100 extra. Die kan je ook harder oppompen. Ik probeerde die Itiwit schoon te maken en ik had die rubberen buizen eruit gehaald. Die krijg je nooit meer strak erin. Die X100 is echt top. Dat is een 2 persoons, maar je kan de zetel ook in het midden zetten. Dan heb je je eigen boot. Lekker languit liggen. Maar voor de snelheid moet je het niet. Het is comfort en recreatie. Zit geen peddel bij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-06 13:34
@youriw21 Die K1 Challenger die jij noemt, is dat deze?

Ik wil er 1 aanschaffen om wat over Zweedse meren te peddelen, geen plannen voor lange en/of meerdaagse trips ofzo. Ik vroeg me af hoeveel ruimte je hebt als je er in zit, ik ben namelijk 2.03m...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
Is die 2 persoons dan niet beter? Bij sommige kan je dat zitje er gewoon uithalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
@CyberMania Kan, maar die is direct ruim 100 euro duurder. Op bol.com staan er trouwens 4 dezelfde K1's te koop, volgens mij allemaal dezelfde maar met prijzen variërend van 78 euro tot 180 euro... :/

Maar goed, de K2 heeft wel wat meer draagvermogen, de K1 kan 100kg hebben en daar zit ik net onder...

Ik wilde morgen even bij de dichtsbijzijnde Bever gaan passen, maar geen enkele winkel heeft dat ding op voorraad. Obelink zit hier om de hoek maar die heeft helemaal geen kano's/kayaks.

Of het wordt een Explorer K2 in plaats van een Challenger K2. Die valt nog mee in prijs, wil toch eerst een beetje kijken of het wat is.

[ Voor 35% gewijzigd door FastFred op 03-09-2021 21:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FastFred
Na wat wikken en wegen toch de Explorer K2 besteld, lijkt iets meer beenruimte te hebben als de Challenger K2 maar is vooral goedkoper en sowieso meer draagvermogen dan de K1. En kan inderdaad nog wat schuiven met de zitting mocht het krap zijn bij de K1 kan de zitting niet verder naar achteren.

Ik zal mijn bevindingen wel even delen als ie binnen is

[ Voor 17% gewijzigd door FastFred op 04-09-2021 23:02 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FastFred
Gisteren de Explorer K2 dus binnen gekregen, meteen in de achtertuin ff opgezet en gepast.

Er zitten 5 compartimenten in, eerst de bodem, dan de 2 zijkanten en daarna de boeg en de steven opblazen. Bij het oppompen van de steven ging de pomp erg zwaar en moest ik erg veel kracht zetten. En toen trok ik de pomp uit het schroefdraad... Niet teveel kracht gebruiken dus... Gelukkig niet de schroefdraad kapot dus weer in elkaar draaien en met iets meer beleid verder.

Ik pas er prima in met mijn 2.03 meter, in het voorste stoeltje ook. Ik zal er waarschijnlijk alleen in zitten, dus ik ga achterin zitten zodat de boeg wat uit het water komt, dat peddelt makkelijker.

Het weer leeg laten lopen is alleen wat minder handig. Bij de 2 zijkanten is het een kwestie van dopje losdraaien en dan lopen ze in 10 seconden ofzo leeg. Maar de bodem, boeg, steven en de zittingen hebben zo'n ouderwets ventiel waarmee je kunt opblazen, maar om dat deel dan leeg te laten lopen moet je in het ventiel knijpen, maar de lucht loopt er hier niet vanzelf uit. Dus 1 iemand moet dat ventiel open knijpen en een ander moet dan de kano oprollen/vouwen/op een andere manier de lucht eruit zien te krijgen.

Ben benieuwd hoe die in het water is :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:15

ST10©DE

Dus.............

FastFred schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 12:58:
Maar de bodem, boeg, steven en de zittingen hebben zo'n ouderwets ventiel waarmee je kunt opblazen, maar om dat deel dan leeg te laten lopen moet je in het ventiel knijpen, maar de lucht loopt er hier niet vanzelf uit. Dus 1 iemand moet dat ventiel open knijpen en een ander moet dan de kano oprollen/vouwen/op een andere manier de lucht eruit zien te krijgen.
Stop een lollystokje/ijsstokje/takje half in het ventiel, dan lukt het ook alleen.

Ben benieuwd naar je vaarervaring!

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rexcore
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-06 22:06
Met de vrouw het besluit genomen om 2 opblaasbare kajaks aan te schaffen. de keuze is gevallen op de gumotex rush 1 met een dropstitch bodem.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.webshopapp.com/shops/249459/files/309502222/gumotex-rush-1-355-dropstitch.jpg

helaas al een flinke tijd geen voorraad bij de dealer (kajak.nl) maar we staan op de lijst. alleen vraag ik me nog wel 1 ding af met betrekking tot de dropstitch bodem. dit is hetzelfde materiaal als de gemiddelde sup plank, en nou zijn dezen nogal gevoelig zodra het wat begint te golven. lees: zodra een boot maar iets te hard langs komt, dan lig je geheid van de plank.
heeft iemand daar ervaring mee met een kajak? lig je echt te dansen (of erger) óp het water, of heb je toch nog wel wat diepgang te pakken (dus stabiliteit?)..
dat zou nog een dealbreker kunnen zijn namelijk. heb weinig zin om met het minste of geringste om te liggen.

plan is in ieder geval om de twee kajaks lekker mee te nemen op vakanties naar zweden, noorwegen etc.. O+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Intercity
Geen ervaring met specifiek dit model — maar zo'n bodem zorgt vooral voor een goede ligging en dat-ie ook niet meteen lek gaat.

De breedte van de kajak en de opblaasbare luchtkamers aan de zijkant zorgen meer voor de stabiele ligging en dat heeft-ie zo te zien. Je ligt echt niet zomaar om in deze :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FastFred
Oja, mijn ervaringen met de Explorer K2 in Zweden :+

Het weer was niet echt geschikt ervoor, harde wind, smerig koud en op dagen dat het wel geschikt was hadden we andere plannen of waren niet in de buurt van water. Dus ik heb nog een Explorer K2 liggen die 1x opgeblazen is in de achtertuin maar dus nooit het water in geweest is...

[ Voor 5% gewijzigd door FastFred op 20-10-2021 09:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gfgw
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-01 10:42
Ik ben me aan het oriënteren op een opblaasbare kajak, voor het komende seizoen. Het idee is om er dagtochen en eventueel weekendtochten mee te varen.
De Intex Excursion Pro lijkt wel aardig, maar over Intex lees ik wisselende berichten over de degelijkheid en duurzaamheid van de gebruikte materialen.
De Itiwit tourkajaks van Decathlon lijken ook wel leuk, maar zijn wel erg breed, bijna een roeiboot.
Op mijn lijstje staan ook de Aqua Marina Steam en Aqua Marina Memba. Ik weet nog niet welke van die twee nou de betere is. Ze zijn ongeveer gelijk geprijsd. De Steam heeft een voetensteun, de Memba niet. De Memba is categorie 2 (indeling volgens Jack Baikoff), de Steam categorie 1. Maar wat het verschil in vaareigenschappen is? Er zijn weinig reviews over deze kajaks te vinden.
Van beide komt een 2022 versie uit, zoals te zien bij Nautigames. Volgens Aqua Marina France zijn ze beide opnieuw ontworpen. Bij de Memba lijken de vinnen verder uit elkaar te zitten dan bij de 2021 versie. Bij de Steam is het juist andersom. Nu maar afwachten tot er in het voorjaar reviews van de nieuwe versies verschijnen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PageFault
gfgw schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 15:20:
Ik ben me aan het oriënteren op een opblaasbare kajak, voor het komende seizoen. Het idee is om er dagtochen en eventueel weekendtochten mee te varen.
De Intex Excursion Pro lijkt wel aardig, maar over Intex lees ik wisselende berichten over de degelijkheid en duurzaamheid van de gebruikte materialen.
De Itiwit tourkajaks van Decathlon lijken ook wel leuk, maar zijn wel erg breed, bijna een roeiboot.
Op mijn lijstje staan ook de Aqua Marina Steam en Aqua Marina Memba. Ik weet nog niet welke van die twee nou de betere is. Ze zijn ongeveer gelijk geprijsd. De Steam heeft een voetensteun, de Memba niet. De Memba is categorie 2 (indeling volgens Jack Baikoff), de Steam categorie 1. Maar wat het verschil in vaareigenschappen is? Er zijn weinig reviews over deze kajaks te vinden.
Van beide komt een 2022 versie uit, zoals te zien bij Nautigames. Volgens Aqua Marina France zijn ze beide opnieuw ontworpen. Bij de Memba lijken de vinnen verder uit elkaar te zitten dan bij de 2021 versie. Bij de Steam is het juist andersom. Nu maar afwachten tot er in het voorjaar reviews van de nieuwe versies verschijnen.
De enige, fatsoenlijke en vaarbare opblaasbare kajak komt van de Decathlon, maar niet diegene die jij blijkbaar hebt gezien. Deze moet je hebben:

https://www.decathlon.nl/...148573?mc=8403087&c=GRIJS

Dat is de enige die niet extreem verlijert en gewoon als een normale kajak te varen is. En hij is net zo smal als een reguliere kajak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gfgw
Die heb ik inmiddels ook ontdekt. Ik heb de afgelopen tijd wat meer gelezen/bekeken over opblaasbare kajaks. De drop stitch modellen lijken toch de betere (maar duurdere) keuze. De X500 was ik daarbij ook tegengekomen. Die zou ik wel willen bekijken (vooral i.v.m. de ruimte voor bagage). Ik was laatst in een Decathlon winkel, maar helaas: ik denk dat de wintersportspullen er straks uit moeten voordat er kajaks komen te liggen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PageFault
In de winter hebben we wat gekajakt (of wat is correct Nederlands?) met twee inflatable kajaks:Vanwege de kou hebben we even geen foto's en filpjes gemaakt, waarvoor excuses. Even kort de ervaringen:

De Itiwit is snel op te blazen met of een dual action pump of met de Itiwit 12V pomp als je een auto in de buurt hebt. Het ding wordt kei- en keihard. Hij ziet eruit als een traditionele kajak en de vaareigenschappen zijn ook zo.

Hij laat zich minder met de wind mee gaan dan de Advanced Elements en ligt stabieler in het water door de V spant. Je kunt er behoorlijk de gang er in krijgen door stevig door te paddelen en door de V vorm blijft hij vrij strak rechtuit gaan.

Het is een optie om een spatzeiltje te bevestigen, dat heb ik nog niet eerder bij opblaaskajaks gezien. Verwacht je drama weer of veel golfslag (groot meer / zee), dan kan dat prima met deze kajak.

De voetsteunen zijn ook onderweg verstelbaar en geeft je de mogelijkheid om anders te gaan zitten of je zit aan te passen tot je je optimum bereikt hebt.

De zetel is een relatief harde zetel, het zit comfortabel zat.

Nadelen, zijn die er? Ja, de prijs, inmiddels alweer 50 euro duurder dan ik er voor betaald heb. En gewicht: hij is 18 kg.

Al met al een fijne kajak voor veel vaarplezier!

De Advanced Elements valt op allereerst door de verpakking. Die is wat breder dan bij de Itiwit, maar heel erg veel platter. Ik wil niet zeggen 2 dimensionaal, maar op vakantie zal deze makkelijker weg te pakken zijn dan de Itiwit. Verder is het geheel licht, heel erg licht. Ruim 7 kg. Hoe ze het gedaan hebben? Geen idee, het materiaal voelt degelijk aan en kan echt wel tegen een flinke stoot!

De kajak is natuurlijk vrij kort. Dat betekent wendbaar, ook door de platte bodem, al is het minder makkelijk om snel en echt in een 100% strakke lijn rechtuit te varen, meer vergelijkbaar met andere opblaaskajaks dus. Door deze eigenschap is hij wel heel wendbaar.

Hij is snel opgeblazen, heeft een opblaaszitje, die goed zit. Door deze zitting blijf je ook droog zitten, ook als er wat water in de kajak belandt.

Door het lage gewicht is hij ook heel gemakkelijk met een hand het water in en uit te tillen.

De voordelen zijn duidelijk: een prettige kajak, die compact en vooral licht is voor een aantrekkelijke prijs.

Het nadeel is als je heel erg veel kilometers maakt of wanneer je met heftige wind te kampen hebt, dat hij niet zo strak in het water ligt. Niet dat hij instabiel is, verre van dat. Maar hij verleiert snel en door de wendbaarheid is tientallen kilometers snel vooruit kajaken wat lastiger.

Overweeg je een van deze modellen en/of heb je vragen, stel ze of hier als reactie of in een DM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PageFault
gfgw schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 08:40:
Die heb ik inmiddels ook ontdekt. Ik heb de afgelopen tijd wat meer gelezen/bekeken over opblaasbare kajaks. De drop stitch modellen lijken toch de betere (maar duurdere) keuze. De X500 was ik daarbij ook tegengekomen. Die zou ik wel willen bekijken (vooral i.v.m. de ruimte voor bagage). Ik was laatst in een Decathlon winkel, maar helaas: ik denk dat de wintersportspullen er straks uit moeten voordat er kajaks komen te liggen.
Waar woon je? Afhankelijk waar je woont, kun je die van mij een keer bekijken en/of proberen.

Of een Tweakers opblaaskajak meet, dan maken we met zijn allen de opblaaskajak BBG :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FastFred
FastFred schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 09:13:
Oja, mijn ervaringen met de Explorer K2 in Zweden :+

Het weer was niet echt geschikt ervoor, harde wind, smerig koud en op dagen dat het wel geschikt was hadden we andere plannen of waren niet in de buurt van water. Dus ik heb nog een Explorer K2 liggen die 1x opgeblazen is in de achtertuin maar dus nooit het water in geweest is...
Oja, dit topic

Nog steeds geen meter gevaren met de Explorer K2 MAAR, ik heb mogelijk een route ontdekt waardoor ik met de kano naar het werk kan :*) _O- Binnenkort de wat meer twijfelachtige stukjes even met de fiets langs, want her en der wordt het wel erg smal, maar dat zou ik toch wel een stunt vinden als het lukt :9

En het moet eerst even flink regenen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gfgw
PageFault schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 21:26:
[...]

Waar woon je? Afhankelijk waar je woont, kun je die van mij een keer bekijken en/of proberen.

Of een Tweakers opblaaskajak meet, dan maken we met zijn allen de opblaaskajak BBG :+
Zuid-oost Utrecht.

Ik ben afgelopen weekend naar Decathlon Arnhem geweest. Daar lagen wel opblaaskayaks (in het rek en opgeblazen). Maar de X500 zat daar niet bij. Die gaan ze ook niet krijgen. Volgens een medewerker krijgen alleen vestigingen Alexandrium, Den Haag en misschien in het noorden van het land de X500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
gfgw schreef op maandag 11 april 2022 @ 15:02:
[...]

Zuid-oost Utrecht.

Ik ben afgelopen weekend naar Decathlon Arnhem geweest. Daar lagen wel opblaaskayaks (in het rek en opgeblazen). Maar de X500 zat daar niet bij. Die gaan ze ook niet krijgen. Volgens een medewerker krijgen alleen vestigingen Alexandrium, Den Haag en misschien in het noorden van het land de X500.
Okay, voor een avondje net te ver weg, maar wellicht komt er wel een mooi moment.

Ik heb hem toen online besteld en gewoon aan de deur geleverd gekregen. Is dat geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gfgw
Is inderdaad een optie. Maar ik kom wel eens in de buurt van Den Haag. Dan ga ik 'm misschien toch even bekijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-06 11:03

KatirZan

Wandelende orgaanzak

*mengt zich ook in het gesprek

Afgelopen jaar is mijn vrouw meegegaan in de rage van het Suppen en hebben wij een opblaasbare SUP aangeschaft van het merk Stardupp, type Evo Sup 10'8.
Dit inclusief zitje, paddles en duopomp. Ondertussen hebben we hier een compressor op accu bij aangeschaft, want ; lekker makkelijk.

Nu ben ik zelf meer een roeier, dus voor mij was het op de SUP voornamelijk het zitje plaatsen en deze als kajak gebruikt. Best relaxed, maar toch nog niet wat ik zoek.

In een ver verleden veel geroeid met kano's en kajaks, dus de voorkeur ging daar naar uit.

Nu na een paar maanden orienteren zijn er een aantal opblaasbare kajaks die mijn interesse gewekt hebben.

Nu heb ik de keuze gemaakt om te gaan kiezen tussen een drietal kajaks ;

Aqua Marina Memba 390 (2-persoons)
Aqua Marina Laxo 320 (2-persoons)
MAOI Kanaloa (2-persoons)

Waarom de keuze voor deze? Het zijn wat meer wendbare kajaks, er is voldoende ruimte voor 2 volwassenen en zeker voor de kinderen. Er is voldoende bergruimte "aan boord" en alle 3 de modellen liggen zeer stabiel in het water.
Nadelen? Jazeker, ze zijn allen gemaakt voor recreatief varen, dus het echte fanatieke werk zit er niet in. Moet ik wel eerlijk bekennen dat ik dat met de kinderen toch niet ga doen, dus om te touren is dit perfect.

De laxo is de goedkoopste, en de Kanaloa is de duurste...hier zit wel echt een flink verschil in. De Kanaloa is een wat smaller model en toch iets meer gericht op oudere kinderen en/of volwassenen. Nadeel van de Kanaloa is dat deze zwaarder en meer ruimte in beslag neemt dan beide Aqua Marina's.

Door de store waar deze modellen te koop staan werd mij de Memba aangeraden, deze is de meest stabiele van de 3 en ligt qua prijs precies in het midden.

Ik ga van de week langs de store om de modellen in real life te bekijken en te beoordelen. Mochten jullie in de tussentijd ervaringen hebben, dan hoor ik dat uiteraard graag!

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theswitch
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:54
Hier ook op zoek naar een 2 persoons kano opblaasbaar, maar vooral voor geocache avonturen. Zou een goedkoop model onder de 200 euro wel een redelijke aankoop zijn of zijn die binnen 2x gebruik kapot?

Bv de Intex Explorer K2 Kayak - 2 Persoons ?

0 kano ervaring hier verder

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rexcore
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-06 22:06
Rexcore schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 19:11:
Met de vrouw het besluit genomen om 2 opblaasbare kajaks aan te schaffen. de keuze is gevallen op de gumotex rush 1 met een dropstitch bodem.

[Afbeelding]

helaas al een flinke tijd geen voorraad bij de dealer (kajak.nl) maar we staan op de lijst. alleen vraag ik me nog wel 1 ding af met betrekking tot de dropstitch bodem. dit is hetzelfde materiaal als de gemiddelde sup plank, en nou zijn dezen nogal gevoelig zodra het wat begint te golven. lees: zodra een boot maar iets te hard langs komt, dan lig je geheid van de plank.
heeft iemand daar ervaring mee met een kajak? lig je echt te dansen (of erger) óp het water, of heb je toch nog wel wat diepgang te pakken (dus stabiliteit?)..
dat zou nog een dealbreker kunnen zijn namelijk. heb weinig zin om met het minste of geringste om te liggen.

plan is in ieder geval om de twee kajaks lekker mee te nemen op vakanties naar zweden, noorwegen etc.. O+
uiteindelijk heeft Gumotex niet kunnen leveren en zijn we van de lijst af gehaald. dus voor nu even geen gumotex.
Gekozen om dan eerst 1 itiwit x500 te kopen om het maar te proberen. Nu drie weken in bezit en nog geen moment spijt van gehad. Ding is alleen niet te huffen op de rug. groot lomp en zwaar. Je gaat er dus niet mee hiken ofzo.
maar opblazen etc echt een fluitje van een cent, je ligt binnen no time met het ding in het water.
vaart goed en je kan redelijk bij blijven wanneer je maat een polyester/houten kajak heeft.
dus veel bang for bucks!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Nadat ik hier in de buurt een "buurtbuurman" af en toe in een kajak bezig zag ging er bij mij ook het een en ander door mijn hoofd spoken en ben ik na een tijdje ook maar eens gaan kijken wat er zoal tekoop is en wat de meeste praktische keuze zou zijn en kwam daarbij uit op het volgende :

- Osagian Kajak van Aluminium
Eigenlijk wel mijn favoriet, maar ik zit een beetje met de prijs en het gewicht ervan : Hoe zou je zoiets transporteren als je helaas niet direct aan het water woont, maar wel op 5 minuten lopen daar vandaan zit :?

Trouwens bij KanoShop.nl even kort geroeid in de versie voor 3 personen en dat was erg leuk! d:)b

- Aircanoe Hybrid X1 Dropstitch Kajak
Één van de alternatieven in feite, maar zowel qua gewicht als prijs als opslag misschien toch wel de verstandigere keuze :)

Waar ik een beetje mee zit :
Dit soort modellen worden heel veel als OEM product geleverd aan verschillende winkels die dan vervolgens hun eigen merk erbij verzinnen!
Dus hoe betrouwbaar is zoiets in de praktijk :?

Dat geldt ook voor de volgende modellen trouwens =>

- Aqua Design Sedna Solo 350 Dropstitch Kajak
Lijkt een wat luxer model van bovenstaande, maar is denk ik grofweg hetzelfde product :?

Wel de lichtste van allemaal en ook wat duurder dus hopelijk ook van betere kwaliteit ?!

- Aircanoe Cruiser 393S Dropstitch Kajak
Een beetje het buitenbeetje in deze lijst, maar een mooie "tussenoplossing" denk ik qua prijs en gewicht vooral, echter weet ik nog steeds niks over de kwaliteit... :?

Iemand toevallig ervaring met bovenstaande modellen of alleen één van de merken ??

Nog te doen/uitzoeken :
- Ik moet nog een keer (opnieuw) naar bovenstaande winkels gaan om het een en ander te bekijken/voelen/testvaren!
- Wat ik fijner vind qua zitpositie : Wat lager/dieper zoals bij de Cruiser 393S of wat hoger/opener zoals bij de andere drie modellen.
- Stiekem vraag ik me af wanneer er eventuele periodes zijn waarin kortingen op dit soort producten worden geboden die het wachten waard zijn ?!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KatirZan

KatirZan

Wandelende orgaanzak

@nero355 nee, ik heb geen ervaring met de kajak's die je aangeeft.

Ik ben echter zelf uiteindelijk voor de Aqua Marina Memba 390 gegaan (https://www.aquamarina.com/products/heavy-duty/memba/) en ben hier zeer tevreden over ;

Het opzetten en opblazen voor 2 personen is binnen 15 minuten gedaan, kajak ligt zeer stabiel in het water en er zit een bodem in op basis van een Supboard (dus geen banden). Als je met zijn tweeen roeit dan zit er aardig wat vaart in, laat het niet dat een vaste Kajak (een harde fiberkajak) uiteraard beter door het water glijd, maar qua stabiliteit net even minder is.

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

KatirZan schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 10:02:
Ik ben echter zelf uiteindelijk voor de Aqua Marina Memba 390 gegaan (https://www.aquamarina.com/products/heavy-duty/memba/) en ben hier zeer tevreden over
Ik zou dan inderdaad dat model moeten overwegen en de stoel(en) verplaatsen, want de variant voor één persoon gaat maar tot 110 Kg. en dat is mij teveel op het randje als iemand die daar 10 a 15 Kg. onder zit op het moment...

Daarnaast vraag ik me af hoe het comfort is qua beenruimte, want de dikke zijkanten lijken erg veel plek in te nemen :?

De heren van RubberBootShop.nl hebben hem blijkbaar en zitten ergens in de buurt van Amersfoort als ik me niet vergis en dat is niet al te ver rijden voor mij : https://www.rubberbootsho...a-memba-me-390-kajak-2022 :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KatirZan

KatirZan

Wandelende orgaanzak

nero355 schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 15:33:
[...]

Ik zou dan inderdaad dat model moeten overwegen en de stoel(en) verplaatsen, want de variant voor één persoon gaat maar tot 110 Kg. en dat is mij teveel op het randje als iemand die daar 10 a 15 Kg. onder zit op het moment...

Daarnaast vraag ik me af hoe het comfort is qua beenruimte, want de dikke zijkanten lijken erg veel plek in te nemen :?

De heren van RubberBootShop.nl hebben hem blijkbaar en zitten ergens in de buurt van Amersfoort als ik me niet vergis en dat is niet al te ver rijden voor mij : https://www.rubberbootsho...a-memba-me-390-kajak-2022 :)
De KG kan je met een korreltje zout nemen, 10 kilo meer is ook zeker te doen! Weeg zelf 95kg en zit er vaak samen met mijn dochtertje in (+/_ 25kg)! De ruimte is verrassend ruim, hij is ook serieus groter dan je verwacht!

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

Het is uiteindelijk de Aircanoe Cruiser 393S Dropstitch Kajak geworden na een korte proefvaart bij Outdoor XL :)

Gisteren ook gelijk een kort testvaartje gemaakt hier in de buurt en ik denk dat het helemaal goed gaat komen qua roeiplezier in de toekomst! :*) 8) d:)b :Y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

nero355 schreef op zondag 4 september 2022 @ 15:23:
Het is uiteindelijk de Aircanoe Cruiser 393S Dropstitch Kajak geworden na een korte proefvaart bij Outdoor XL :)

Gisteren ook gelijk een kort testvaartje gemaakt hier in de buurt en ik denk dat het helemaal goed gaat komen qua roeiplezier in de toekomst! :*) 8) d:)b :Y)
Ha grappig. Ik heb zelf een Advanced Elements ADVANCEDFRAME® KAYAK: AE1012 en enkele jaren terug een flinke toer in Scandinavie gemaakt. De kajak die je hier beschrijft wilde ik voor mezelf gaan importeren uit China :+ Want ik zoek een fatsoenlijke, niet te dure zoals AE, voor mijzelf en mijn zoontje voor in Zweden wat te paddelen.

Heb je die toevallig getest naast eentje van AE? Is het écht dropstitch in vooral de bodem? Blijft die een beetje recht als je even stopt met paddelen?

Intussen zijn de opblaasbare en hybride kajakken zeer divers en is het gelukkig niet meer alleen AE en BIC (meen ik) die degelijke spullen maken. Het is wel jammer dat de prijs zo hoog blijft.

[ Voor 5% gewijzigd door siggy op 04-09-2022 18:11 ]

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
Gaaf topic!
In Amsterdam hadden we een roeibootje, alleen in 5 minuten lekker bezig en al met al veel goedkoper dan een sportschool en met gezin in 5 minuten een mini vakantie :)
roeien en fietsen zijn de ideale activiteiten, je kan het zo zwaar maken als je wilt, past zich aan jou aan.
We hebben hier een opblaas kayak liggen maar met de stenen in de rivier werkt dat niet, je moet wel water hebben dat ervoor geschikt is, maar goed een stijve boot neem je niet mee op de fiets een opblaas ding wellicht wel met zorgvuldig paddels vastmaken of een bakfiets.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nero355

nero355

siggy schreef op zondag 4 september 2022 @ 18:08:
Ik heb zelf een Advanced Elements ADVANCEDFRAME® KAYAK: AE1012 en enkele jaren terug een flinke toer in Scandinavie gemaakt.
Is dat deze : https://www.advancedeleme.../inflatable-kayak-ae1012/ :?

Linkje erbij is wel zo handig, want ik gok dat dit soort dingen niet in de Pricewatch staan :+
De kajak die je hier beschrijft wilde ik voor mezelf gaan importeren uit China :+
Want ik zoek een fatsoenlijke, niet te dure zoals AE, voor mijzelf en mijn zoontje voor in Zweden wat te paddelen.
Tja, ik kan je geen ongelijk geven, want zoals al eerder gezegd : Allemaal OEM producten! :D

Misschien heb je wat aan deze blog die ik afgelopen week tegenkwam : https://boathouse.johnhoo..._stitch_kayak_from_china/ :)
Heb je die toevallig getest naast eentje van AE?
Ik heb voorlopig liever een wat opener model om nog te wennen aan het instappen en dergelijke, maar ik zie al één groot verschil : Dat AE model heeft alleen een dropstisch bodem en geen dropstitch zijkanten als ik het goed zie op hun website :?
Is het écht dropstitch in vooral de bodem?
Als ik mijn ervaring tot nu toe vergelijk met wat ik daar op die website zie dan zou ik zeggen dat die 100% rondom dropstitch is! :)
Blijft die een beetje recht als je even stopt met paddelen?
Voor zover ik het goed kan bepalen als beginner zou ik zeggen van wel na de wat uitgebreidere rit van vandaag! :)

Iets met spierpijn in armen en schouders en zo... 100% Tweaker lichaam :$ O-) :+
Intussen zijn de opblaasbare en hybride kajakken zeer divers en is het gelukkig niet meer alleen AE en BIC (meen ik) die degelijke spullen maken. Het is wel jammer dat de prijs zo hoog blijft.
Ik lees in dit topic en op die blog dat het eerder om € 1300 kostende modellen ging dus als je dan grofweg de helft uitgeeft op dit moment dan valt het IMHO reuze mee :?

Maar ehh...

Wie is BIC dan precies ?? :)
:Y
We hebben hier een opblaas kayak liggen maar met de stenen in de rivier werkt dat niet, je moet wel water hebben dat ervoor geschikt is
Je omgeving goed kennen scheelt een hoop!

Ik ken een heel erg ondiep stukje hier in de buurt en dat ging vandaag na voorzichtig peddelen door dat stukje heen net goed i.c.m. de vlakke bodem en de korte keg die eronder zit :D
maar goed een stijve boot neem je niet mee op de fiets een opblaas ding wellicht wel met zorgvuldig paddels vastmaken of een bakfiets.
Daar zijn oplossingen voor dus check ook effe die blog die ik eerder noemde : https://boathouse.johnhoo..._stitch_kayak_from_china/ ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

nero355 schreef op zondag 4 september 2022 @ 19:41:
[...]

Is dat deze : https://www.advancedeleme.../inflatable-kayak-ae1012/ :?

Linkje erbij is wel zo handig, want ik gok dat dit soort dingen niet in de Pricewatch staan :+
Yep dat is hem :)
Tja, ik kan je geen ongelijk geven, want zoals al eerder gezegd : Allemaal OEM producten! :D

Misschien heb je wat aan deze blog die ik afgelopen week tegenkwam : https://boathouse.johnhoo..._stitch_kayak_from_china/ :)
Ah stoer, wel een andere fabrikant dan die ik gevonden heb. Ja het is allemaal OEM. Gelukkig ben ik intussen vrij goed geworden om de mogelijke fabrikanten in China er tussen uit te vissen :+
Ik heb voorlopig liever een wat opener model om nog te wennen aan het instappen en dergelijke, maar ik zie al één groot verschil : Dat AE model heeft alleen een dropstisch bodem en geen dropstitch zijkanten als ik het goed zie op hun website :?
De dropstitch bodem was/is zelfs optioneel, met de orginele bodem is het ding absoluut zijn geld niet waard. De zijkanten aan de binnenkant zijn de lucht 'tubes', geen dropstitch maar wel fatsoenlijk dik PVC.
Als ik mijn ervaring tot nu toe vergelijk met wat ik daar op die website zie dan zou ik zeggen dat die 100% rondom dropstitch is! :)
Nou dat is mooi om te horen. Dat is wat lastig te bepalen vanaf mogelijk gerenderde foto's.
Voor zover ik het goed kan bepalen als beginner zou ik zeggen van wel na de wat uitgebreidere rit van vandaag! :)
Nog mooier, bedankt voor het antwoorden :)
Iets met spierpijn in armen en schouders en zo... 100% Tweaker lichaam :$ O-) :+
Ah komt goed, ik had toen ook niet echt en afgtraind lichaam, maar op een gegeven moment dagen van 12+ uur kajakken is dan echt geen probleem meer. Je zit sowieso niet continu te pushen.
Ik lees in dit topic en op die blog dat het eerder om € 1300 kostende modellen ging dus als je dan grofweg de helft uitgeeft op dit moment dan valt het IMHO reuze mee :?
Ja mijn AE met dropstitch bodem ennog wat extras was ik ook een goede 1.000 euro toen kwijt. De helft is dan zeker goed te doen. Maar als je toch bezig bent met importeren vanuit china, dan kan het nog wat lager ;)
Maar puur persoonlijk, als het gewoon goed is, lijkt het voor die prijs een top vervanger van mijn AE. Ik neem wel aan er zit geen harde boeg in zoals de AE dat wel heeft? Een metalen boeg in/achter het pvc?
Maar ehh...

Wie is BIC dan precies ?? :)
Toen ik die AE had gekocht via airkayaks.com, waren dat de 'super'-dure dingen, zeker 2x zo duur als de AE. Kom ze nu nergens meer tegen, maar ze bestaan nog wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

siggy schreef op zondag 4 september 2022 @ 20:45:
Ah stoer, wel een andere fabrikant dan die ik gevonden heb. Ja het is allemaal OEM. Gelukkig ben ik intussen vrij goed geworden om de mogelijke fabrikanten in China er tussen uit te vissen :+
LOL! _O_ :+
De dropstitch bodem was/is zelfs optioneel, met de orginele bodem is het ding absoluut zijn geld niet waard. De zijkanten aan de binnenkant zijn de lucht 'tubes', geen dropstitch maar wel fatsoenlijk dik PVC.
Dat is bij de 393S dus gelukkig niet het geval, maar bij die Hybrid X1 helaas wel en dat samen met de wel erg lage zijkanten deed mij besluiten om voor de 393S te gaan! :)
Nog mooier, bedankt voor het antwoorden :)
Ik ga wel voortaan wat meer daarop letten om een nog beter beeld ervan te krijgen! :)
Ah komt goed, ik had toen ook niet echt en afgtraind lichaam, maar op een gegeven moment dagen van 12+ uur kajakken is dan echt geen probleem meer. Je zit sowieso niet continu te pushen.
Kan niet wachten! :D
Maar puur persoonlijk, als het gewoon goed is, lijkt het voor die prijs een top vervanger van mijn AE.
Opzich zijn er ook wel volledig harde kajaks te vinden voor een redelijk bedrag als je een 1 op 1 vervanger zoekt dus misschien moet je daar ook eens naar kijken ??
Daarmee bedoel ik dan zoiets : https://www.kajak.nl/tour-308-plus-dekluik.html

Wil je nu een model voor 2 personen of een vervanger voor dat éénpersoons model ?!
Ik neem wel aan er zit geen harde boeg in zoals de AE dat wel heeft?
Een metalen boeg in/achter het pvc?
Het is denk ik heel hard plastic gewoon en gisteren ging ik prima door wat lage golven heen die waren veroorzaakt door wat bootjes met een elektrische buitenmotor :)

Zo staat het ook op de Outdoor XL website omschreven :
De mallen voor de boeg en achtersteven zijn gemaakt van duurzaam plastic en snijden door de wind, golven, stroming, en water.
Er zit ook veel techniek/onderdelen in waarmee ze al die rubberen boten maken als ik het goed heb begrepen dus in die richting moet je het een beetje zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

nero355 schreef op maandag 5 september 2022 @ 17:38:
Opzich zijn er ook wel volledig harde kajaks te vinden voor een redelijk bedrag als je een 1 op 1 vervanger zoekt dus misschien moet je daar ook eens naar kijken ??
Daarmee bedoel ik dan zoiets : https://www.kajak.nl/tour-308-plus-dekluik.html

Wil je nu een model voor 2 personen of een vervanger voor dat éénpersoons model ?!
Ik denk dat ik voorlopig niet echt in mijn eentje meer op kajaktoer kan gaan (zoontje), plus de hoeveelheid bagage die ik kon meenemen op de AE viel me tegen. Voorop blokkeerde het mijn zicht en met een beetje gewicht kwam het continu tegen mijn benen/voeten. Niet echt een lekker gevoel als je eens snel eruit zou moeten.

Dus 2 persoons en in Nederland niet al te veel ruimte om twee persoons harde kajaks in de tuin te laten. Het kan wel, maar is met transport zeer onhandig. Ik heb al eens 2 harde twee persoon kajakken op het dak gehad van een Berlingo.Als ze eenmaal zitten is het prima ;)
Het is denk ik heel hard plastic gewoon en gisteren ging ik prima door wat lage golven heen die waren veroorzaakt door wat bootjes met een elektrische buitenmotor :)
Ah, enig idee of het afgerond plastic is? Bij de AE zijn het alu of stalen delen en ik vond ze te scherp als je een beetje 'ruw' er mee omgaat.
Er zit ook veel techniek/onderdelen in waarmee ze al die rubberen boten maken als ik het goed heb begrepen dus in die richting moet je het een beetje zoeken...
Komt goed! Heb voorlopig toch geen tijd om te kajakken, plus de Maas zal wel redelijk laag liggen voor een leuke tocht.

Ik zal me wel hier weer melden als ik ze ga bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

siggy schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 08:42:
Ik denk dat ik voorlopig niet echt in mijn eentje meer op kajaktoer kan gaan (zoontje), plus de hoeveelheid bagage die ik kon meenemen op de AE viel me tegen. Voorop blokkeerde het mijn zicht en met een beetje gewicht kwam het continu tegen mijn benen/voeten. Niet echt een lekker gevoel als je eens snel eruit zou moeten.
Dan moet je inderdaad gewoon voor een tweepersoons of zelfs driepersoons model gaan :)

Zoiets krijg je dan :
- https://www.outdoorxl.nl/aircanoe-cruiser-470d.html
- https://www.outdoorxl.nl/aircanoe-cruiser-480t.html
- https://www.kajak.nl/sedna-tandem-415-dropstitch.html

Die zouden alle drie vrijwel gelijk aan elkaar moeten zijn IMHO d:)b
Dus 2 persoons en in Nederland niet al te veel ruimte om twee persoons harde kajaks in de tuin te laten.
Daarom ging ik ook voor een opblaasbare uiteindelijk : Lekker in de tuin laten staan zolang het kan en als het seizoen echt voorbij is dan leeg laten lopen en in de bijgeleverde tas opslaan! :Y)
Het kan wel, maar is met transport zeer onhandig. Ik heb al eens 2 harde twee persoon kajakken op het dak gehad van een Berlingo. Als ze eenmaal zitten is het prima ;)
:o Lefgozer ALERT! :D _O_

Daarmee naar Noorwegen rijden met die kajakken op het dak zou ik niet zo snel aan beginnen! :+
Ah, enig idee of het afgerond plastic is?
Bij de AE zijn het alu of stalen delen en ik vond ze te scherp als je een beetje 'ruw' er mee omgaat.
Volgens mij niet van toepassing bij dit model, vooral gezien het gewicht en zo : Echt makkelijk om in je eentje op te tillen als je hem effe moet verplaatsen! :*)

Wat ik trouwens was vergeten te melden :

Ik heb voor € 25 een upgrade aangeboden gekregen voor de Scoprega Fiberglass tweedelige Peddel van 230 cm. en de 4-delige van Aircanoe zelf dus ingeruild voor grofweg € 15 korting :)
Dit is ook gelijk één van de vele modellen van Fiberglass die rond de 1100 gram zit qua gewicht en die moet je dus eigenlijk altijd wel kunnen vinden voor € 40 a € 60 bij welke winkel dan ook en van welk merk dan ook als ik het me goed herinner!
Komt goed! Heb voorlopig toch geen tijd om te kajakken
Gauw tijd vinden dan! "Winter is coming!" ;) :+
plus de Maas zal wel redelijk laag liggen voor een leuke tocht.
Uitgedroogd of zo :? :$ :+
Ik zal me wel hier weer melden als ik ze ga bestellen :)
d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeers
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:48
Toch even dit topic omhoog halen nu het beter weer er aan komt. 8)

We gaan in Juni enkele weken naar Frankrijk met dichtbij wat meren en kleine rivieren. (en de middellandse zee)
En we zagen afgelopen week een opblaasbare kayak liggen bij de decathlon voor een ok prijs, toen toch maar eens rondgekeken.

Ik zat nu vooral te kijken naar deze 2:
Intex challenger k2 (350cm)
Intex Kayak Explorer (312cm)

Beide voor €100 te kopen nu op amazon(BE).

Het is me alleen niet zo duidelijk wat precies de verschillen zijn tussen deze 2?
De challenger is wel een stuk langer (lijkt dan ook wat comfortabler met 2?)
Ik kwam wel deze vergelijking tegen: https://www.paddleventure...paddlers%20and%20luggage.

Wat zijn jullie ervaringen met deze 2 kayaks? _/-\o_

.BE / Marstek Venus 5,12kWh / 8400Wp panelen / energie negatieve woning / ENG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

vanpeers schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 12:08:
We gaan in Juni enkele weken naar Frankrijk met dichtbij wat meren en kleine rivieren. (en de middellandse zee)
Wat voor rivier precies ??

Ik zou niet gauw een rivier af gaan in deze twee :
Dat is speelgoed die je aan de kids cadeau doet om wat te dobberen! ;)
Het is me alleen niet zo duidelijk wat precies de verschillen zijn tussen deze 2?
Ik kwam wel deze vergelijking tegen: https://www.paddleventure...paddlers%20and%20luggage.

Wat ben je echt van plan om te gaan doen als je straks op vakantie bent ??

Ik denk namelijk dat je veel beter naar duurdere modellen kan kijken of het idee helemaal vergeten en in Frankrijk ter plekke kijken of je wat leuks kan huren voor een paar uur/een dag/een week/meerdere weken :)

Als je toch iets gaat kopen :
Zoek naar modellen met tenminste een Drop Stitch bodem!
Voor uitleg zie : https://www.nrs.com/learn/what-is-drop-stitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeers
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:48
nero355 schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 14:37:
[...]

Wat voor rivier precies ??

Ik zou niet gauw een rivier af gaan in deze twee :

[...]

Dat is speelgoed die je aan de kids cadeau doet om wat te dobberen! ;)

[...]

Wat ben je echt van plan om te gaan doen als je straks op vakantie bent ??

Ik denk namelijk dat je veel beter naar duurdere modellen kan kijken of het idee helemaal vergeten en in Frankrijk ter plekke kijken of je wat leuks kan huren voor een paar uur/een dag/een week/meerdere weken :)

Als je toch iets gaat kopen :
Zoek naar modellen met tenminste een Drop Stitch bodem!
Voor uitleg zie : https://www.nrs.com/learn/what-is-drop-stitch
toon volledige bericht
Gho "rivier" eerder een uitmonding (niet te veel stroming, diep genoeg om geen rotsen of bodem te raken.
Is vooral om eens op het gemak rond te peddelen.
Zeker niet de bedoeling om met dit ding grote tochten te gaan doen.

Ik zal eens kijken welke modellen zo'n drop stich bodem hebben.

.BE / Marstek Venus 5,12kWh / 8400Wp panelen / energie negatieve woning / ENG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben-i
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-06 23:47
vanpeers schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 12:08:
Toch even dit topic omhoog halen nu het beter weer er aan komt. 8)

En we zagen afgelopen week een opblaasbare kayak liggen bij de decathlon voor een ok prijs, toen toch maar eens rondgekeken.

Ik zat nu vooral te kijken naar deze 2:

Beide voor €100 te kopen nu op amazon(BE).

toon volledige bericht
Wellicht een beetje laat voor jou maar ik heb dit jaar voor het eerst een Intex Explorer K2 (gekocht bij Action voor €99,-)

Voor dat geld een prima kajak om het eens lekker uit te proberen op een rustig meertje. Ik ben nu een aantal keer gaan varen met 1 kind, met 2 kids (6 en 10jr) en alleen. Dat ging allemaal prima, zeker als dochter (10) mee roeit. Maar na een uur was ik wel redelijk moe (ik heb dan ook geen conditie en 0,0 techniek). Mijn max snelheid is rond de 6 km p/h. De kayak lijkt wel wat beter te varen met zijn 2e dan alleen want dan is het gewicht beter verdeeld. Met alleen heb ik het gevoel dat hij wat "door gaat hangen" wellicht is dit te verhelpen met nog wat harder oppompen maar dat moet ik nog uitproberen en daar ligt ook gelijk een min punt vind ik.
Bij de 3 ventielen staan maatstrepen (10cm) en je zou moeten pompen totdat de maat strepen overeenkomen met het bijgeleverde meetstripje, maar het rubber wordt soepel in de warme franse zon en de maat strepen en dus de druk kloppen voor geen meter meer. Dus maar op gevoel pompen tot hij "stevig" aanvoelt, maarja wat is stevig en wanneer is het te hard.
Wij hebben er in ieder geval veel plezier van, de kids vinden het prachtig en hangen constant over de rand om vissen te zoeken.
Je tilt hem ook zo op je schouder om naar het meer te lopen. Ook handig dat het zwaard er makkelijk af kan en de stoeltjes kun je naar wens een stukje naar voor en achter plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Ben-i schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 20:42:
Wellicht een beetje laat voor jou maar ik heb dit jaar voor het eerst een Intex Explorer K2 (gekocht bij Action voor €99,-)
Opzich wel een mooie prijs voor een "Gateway Kayak" zoals ze dat soort modellen noemen! :)
Mijn max snelheid is rond de 6 km p/h.
Weet je dat zeker ?! Hoe heb je dat gemeten ??
De kayak lijkt wel wat beter te varen met zijn 2e dan alleen want dan is het gewicht beter verdeeld. Met alleen heb ik het gevoel dat hij wat "door gaat hangen" wellicht is dit te verhelpen met nog wat harder oppompen maar dat moet ik nog uitproberen en daar ligt ook gelijk een min punt vind ik.
Dat komt dus doordat je niet op zijn minst een dropstitch vloer hebt in zo'n model :)

Onlangs een leuke Review van geweest op PaddleTV die dat ook aankaart : YouTube: This is NOT a Good Kayak! | Intex Explorer K2 Review :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ben-i
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-06 23:47
Ja ach die youtube reviews, ik heb ze gezien er zijn ook een hoop reviews die wel positief zijn over de Intex maar het is maar net wat je er mee wilt gaan doen natuurlijk. Ik had hem vandaag wat harder opgepompt en dat scheelde al een hoop qua doorhangen.
Maar wil je vaak en serieuze stukken gaan varen en je hebt het geld er voor over, dan kun je inderdaad beter een 5x zo dure kajak met dropstitch bodem bij Decathlon ofzo kopen.
(Kano + 2x pedels + pomp is 500,- tegenover de Intex van 100,-) Maar om te zeggen dat de Intex een slechte kajak is vind ik nogal kort door de bocht. Ik vind het een prima kajak voor als je 1x per jaar op vakantie een aantal keer lekker op een meerje in Frankrijk wat wilt rond roeien.
Kajak huren kost hier 16,- per uur dus die Intex is ook zo terug verdient :P
Vandaag weer een mooi stukje gevaren totdat er een hele dikke snoek van een meter plots uit het water sprong vlak achter ons haha schrokken ons kapot en dochter lief had het gelijk gezien voor vandaag _O-
Snelheid is trouwens gemeten met een touw met knopen,...nee met garmin horloge haha ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan82
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 27-07-2024
https://www.wakestore.nl/nl/stardupp-discovery-kayak.html

Hallo! Weet iemand hier of bovenstaande kajak van stardupp een goede is? Het gaat om licht recreatief gebruik in eerste instantie.

[ Voor 20% gewijzigd door Daan82 op 27-08-2023 20:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

@Daan82

Lijkt verdacht veel op de vele soortgelijke boten dus IMHO waarschijnlijk gewoon een prima ding! :)

Het enige wat ik gek vind is de lengte :
- Mijn "Single Seater" is 393 cm. lang zoals de meesten.
- Tandem versies die voor twee personen zijn bedoeld zitten meestal rond de 473 a 490 cm. ongeveer.

Dus als deze boot 425 cm. lang is dan zou dat weleens krap kunnen worden met twee volwassenen erin :?

/EDIT :
Daan82 schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 20:08:
https://www.wakestore.nl/nl/stardupp-discovery-kayak.html

Weet iemand hier of bovenstaande kajak van stardupp een goede is? Het gaat om licht recreatief gebruik in eerste instantie.
Ik kom net toevallig dit tegen : https://www.marktplaats.n...-2-pers-opblaasbare-kayak

Voordelen :
- Lekker lang!
- De stoelen die erbij zitten zijn van hetzelfde model als die van mijn AirCanoe Cruiser 393S dus lekker comfortabel !!! :*)
- Z.G.A.N. voor maar € 500 is echt een koopje! d:)b

/EDIT #2 :
@Daan82
Deze is ook leuk voor het geld : https://www.marktplaats.n...80-dropstitch-canoe-3pers d:)b

[ Voor 52% gewijzigd door nero355 op 06-09-2023 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:36
Hopelijk wordt een schop niet erg gevonden.
Ik ben op zoek naar een instap model kayak of een sup board. In eerste instantie ging mijn voorkeur uit naar een kayak, omdat deze makkelijker is met mijn evenwicht, wind en misschien zelfs geschikt voor een tocht in de winter etc. Echter als ik de specificaties doorneem en lees over het hoge gewicht van die dingen, meerdere kamers moeten oppompen en achteraf drogen, dan neig ik nu naar een paddleboard. Zeker omdat mijn indruk op dit moment is dat goedkope sups hogere scores krijgen dan goedkope kayaks. De logiestieke problemen uit 2020 lijken voorbij en er worden tig modellen paddleboards aangeboden voor zachte prijzen. Al de goedkoopste modellen hebben bijvoorbeed dubbele wanden en tevens worden ze vaak geleverd met een hele set aan accessoires zoals een rugtas, peddel etc.

Om even een voorbeeld tegeven, via Pepper kwam ik uit op dit model van EUR140:
https://www.gshopper.com/...safety-rope-supfw03a.html

Funwater lijkt een populair model te zijn en online zijn er veel reviews te vinden. Na een aantal gelezen te hebben heb ik wel iets van een indruk van het model gekregen. 140 euro lijkt niet veel geld en dat bijvoorbeeld de peddel en de rugtas niet van de hoogste kwaliteit zijn, vind ik volkomen logisch. Echter ben ik benieuwd naar wat mijn andere opties zijn. Is er bijvoorbeeld een iets duurder model die wel met kwalitatief hoge accessoires geleverd benieuwd? Ik heb ook al een blik op marktplaats geworpen, maar goedkoop vind ik het aanbod niet - veel mensen lijken met nieuwprijzen uit 2020 te rekenen?

Tot slot, heb ik nog enige zorgen of zo'n ding überhaupt voor mij praktisch voor mij is. Ik heb geen auto, dus voor mij is het essentieel dat ik zo'n ding lopend en in het ov (en het liefst ook op de fiets) kan meenemen. Tevens moet mijn "bagage" (bijvoorbeeld de pomp) mee op het board. En maak ik mij terecht zorgen over veel dagen met harde wind in ons land, maar ook veel verkeer op het water dat golven zullen veroorzaken. Wat is jullie ervaring daarmee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Intercity
exelletor schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 22:52:

Tot slot, heb ik nog enige zorgen of zo'n ding überhaupt voor mij praktisch voor mij is. Ik heb geen auto, dus voor mij is het essentieel dat ik zo'n ding lopend en in het ov (en het liefst ook op de fiets) kan meenemen. Tevens moet mijn "bagage" (bijvoorbeeld de pomp) mee op het board. En maak ik mij terecht zorgen over veel dagen met harde wind in ons land, maar ook veel verkeer op het water dat golven zullen veroorzaken. Wat is jullie ervaring daarmee?
Zelf weinig ervaring met sup-boards, de mensen die ik ken met zo'n ding pompen hem thuis op omdat ze in de buurt van het water wonen waar ze gaan suppen. Je kan de pomp denk ik wel ergens voor of achter bovenop je sup vastbinden. (Maar ik heb zelf een kajak en dan is het gewoon een kwestie van de pomp achterin je kajak leggen en gaan.)

Op dagen met harde wind kan je als je nog niet veel sup-ervaring hebt vermoedelijk beter wat anders gaan doen (of het niet erg vinden met een nat pak naar huis te gaan na afloop).

De golven van andere bootjes zijn voorspelbaarder dan windvlagen; veel vaarwegen hebben gewoon een maximumsnelheid en dan zijn golven van andere bootjes prima te doen (en als er dan toch een debiel veel te snel voorbijkomt kan je eventueel kort gaan zitten op een sup om balans te houden).

Zelf vind ik van die drukke (zomer)dagen helemaal niet leuk om op het water te zijn omdat het dan zo ontzettend druk is op veel plekken... Mijn voorkeur ligt in het voor- en naseizoen, als de massa's boten nog in de winterstalling staan. Twee weken geleden was er bijvoorbeeld zo'n prachtige dag; volle zon, weinig wind, graadje of 10 en niemand op het water. (Op wat ganzen en meerkoeten na dan :) )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nero355

nero355

exelletor schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 22:52:
Ik ben op zoek naar een instap model kayak of een sup board.
Ik zou zeggen maak een keuze tussen de twee voor jezelf want dat maakt je uiteindelijke keuze een stuk makkelijker !!
In eerste instantie ging mijn voorkeur uit naar een kayak, omdat deze makkelijker is met mijn evenwicht, wind en misschien zelfs geschikt voor een tocht in de winter etc.
Ik heb eind November nog gevaren in het model waar ik eerder over heb gepost en ga deze maand waarschijnlijk ook meerdere keren varen, want ik heb al tussen de 3 en 5 dagen gemist begin dit jaar die prima geschikt waren met de juiste kleding aan :)
Echter als ik de specificaties doorneem en lees over het hoge gewicht van die dingen, meerdere kamers moeten oppompen en achteraf drogen, dan neig ik nu naar een paddleboard.
Alles wat van Dropstitch is gemaakt droogt in principe heel snel en is ook heel snel afgedroogd indien nodig dus wat dat betreft is er weinig verschil tussen de twee, behalve de prijs ;)
Zeker omdat mijn indruk op dit moment is dat goedkope sups hogere scores krijgen dan goedkope kayaks.
Dat komt omdat een € 250 kostende SUP een prima ding is en een kajak voor dat geld niet van dropstitch is gemaakt en dus eigenlijk niet leuk is om mee te varen... ;)
Er worden tig modellen paddleboards aangeboden voor zachte prijzen.
Al de goedkoopste modellen hebben bijvoorbeed dubbele wanden en tevens worden ze vaak geleverd met een hele set aan accessoires zoals een rugtas, peddel etc.
Ze worden in principe allemaal met alle accessoires verkocht en er is bijna geen reden om een losse SUP te kopen op dit moment ;)
Om even een voorbeeld tegeven, via Pepper kwam ik uit op dit model van EUR140:
https://www.gshopper.com/...safety-rope-supfw03a.html

Funwater lijkt een populair model te zijn en online zijn er veel reviews te vinden. Na een aantal gelezen te hebben heb ik wel iets van een indruk van het model gekregen. 140 euro lijkt niet veel geld en dat bijvoorbeeld de peddel en de rugtas niet van de hoogste kwaliteit zijn, vind ik volkomen logisch.
Echter ben ik benieuwd naar wat mijn andere opties zijn.

Is er bijvoorbeeld een iets duurder model die wel met kwalitatief hoge accessoires geleverd benieuwd?
Ik zou lekker in Nederland shoppen, want voor het prijsverschil hoef je het echt niet te doen! ;)
Ik heb ook al een blik op marktplaats geworpen, maar goedkoop vind ik het aanbod niet - veel mensen lijken met nieuwprijzen uit 2020 te rekenen?
Marktplaats is een draak om mee te werken, maar je moet toch echt wel voor weinig iets leuks kunnen scoren dus kijk gewoon af en toe een beetje rond en je komt wel wat leuks tegen :)

Zoveel mensen die wat ermee klooien en dan de boel na 1 tot 3 keer gebruiken tekoop zetten... _O- :+
Tot slot, heb ik nog enige zorgen of zo'n ding überhaupt voor mij praktisch voor mij is.
Ik heb geen auto, dus voor mij is het essentieel dat ik zo'n ding lopend en in het ov (en het liefst ook op de fiets) kan meenemen.
Je hebt geen leuk stuk water in de buurt in de vorm van een grote sloot of lang stuk water van een meter of 3+ breed waar je kan varen ??

Het OV is beter te doen dan een fiets over het algemeen omdat je meestal een grote rugzak met wieltjes eronder erbij krijgt :)
Tevens moet mijn "bagage" (bijvoorbeeld de pomp) mee op het board.
De pomp kan je over het algemeen op het land laten, tenzij je extreem veel pech hebt :)

Ik heb één keer met een ventiel/valve te maken gehad die een beetje raar deed en kon daarmee alsnog langer dan een week varen zonder enig probleem !!
En maak ik mij terecht zorgen over veel dagen met harde wind in ons land
De wind is wel irritant, maar Windkracht 3 en lager is opzich geen probleem...
maar ook veel verkeer op het water dat golven zullen veroorzaken.
SUP + Golven = Uitdaging.
Kajak/Kano + Golven = Eigenlijk geen probleem!

Waar je alleen wel rekening moet houden is dat een platte bodem wel eerder een grens bereikt dan een rond of licht V gevormde bodem, maar dan hebben we het over serieus hoge golven waar je waarschijnlijk niet mee te maken zal krijgen :)
Wat is jullie ervaring daarmee?
Ik vaar nu zo'n 1,5 jaar in mijn AirCanoe en ben serieus verslaafd geraakt dus komt er met een beetje geluk dit jaar een grote hardshell kajak erbij :Y)

- Drytop
- Drypants
- PFD
- Ietsje kortere tweedehands paddle van een fatsoenlijk merk in nieuwstaat.
- Een kleine verzameling van katoenloze kleding/sokken/enz.

Heb ik al namelijk :+
Intercity schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 07:09:
Ik heb zelf een kajak en dan is het gewoon een kwestie van de pomp achterin je kajak leggen en gaan.
Dat is inderdaad super relax aan een kajak : Je neemt zoveel dingen makkelijk mee! :*)
Mijn voorkeur ligt in het voor- en naseizoen, als de massa's boten nog in de winterstalling staan.
Twee weken geleden was er bijvoorbeeld zo'n prachtige dag; volle zon, weinig wind, graadje of 10 en niemand op het water. (Op wat ganzen en meerkoeten na dan :) )
Dat zijn eigenlijk wel stiekem de leukste dagen inderdaad !!! :+

Maar af en toe iemand tegenkomen is ook leuk! :)

Overigens kan een keiharde wind ook best wel leuke dingen veroorzaken : WHITEWATER !!! :P

Die hebben we namelijk niet echt in Nederland op een kunstmatig park na ergens richting Enschede ;)

[ Voor 8% gewijzigd door nero355 op 10-02-2024 23:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rdoorn
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 22:52
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8fGSE_XNsLUSTCQsRmv-wgDHC9I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lheuFRYF6kys7lfPw6q8KvyY.jpg?f=fotoalbum_large
Zoiets bedoel je met whitewater?
Buursebeek bij Haaksbergen.

Maar ik vind kano/kajak iets langer leuk als een sub. Maar is wel iets groter in verpakking. Ik heb er zelf een van de Decathlon met een Dropstich bodem en dat is al een heel aardig compromis.

Maar dat red je natuurlijk niet voor €150.

Ronald van Doorn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

rdoorn schreef op maandag 12 februari 2024 @ 22:20:
[Afbeelding]
Zoiets bedoel je met whitewater?
Buursebeek bij Haaksbergen.
Iets in die richting inderdaad :)

Dit is de baan in Nederland : https://kvhardenberg-vecht.com/WILDWATERBAAN/
En richting het zuiden heb je nog deze in Duitsland : https://www.hagen.de/web/...ustreckehohenlimburg.html
Ik heb er zelf een van de Decathlon met een Dropstich bodem en dat is al een heel aardig compromis.
Dat scheelt inderdaad al heel veel en zal je een veel leukere ervaring opleveren! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-06 21:13
Vraagje : iemand ervaring met automatische sup pompen met accu ? Heb deze op het oog mede omdat de ‘ gewone ‘ pomp defect is . Ben wel klaar met handmatig pompen ;)

Tips ?

https://amzn.eu/d/0eulb44o

SUP-pomp 20PSI 4000 mAh & 12V auto-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

xxxMaverick schreef op maandag 24 juni 2024 @ 13:42:
Vraagje : iemand ervaring met automatische sup pompen met accu ? Heb deze op het oog mede omdat de ‘ gewone ‘ pomp defect is . Ben wel klaar met handmatig pompen ;)

Tips ?
Volgens mij is dit model heel populair : https://www.outdoorxl.nl/outdoor-master-shark-ii.html

Zorg er in ieder geval voor dat je "een beetje merk" koopt en niet een of ander gaar ding... :)

Pagina: 1