Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

PC Upgrade

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Hoffie2003
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 21-06 01:31
Hallo allemaal ik heb momenteel een PC met onderstaande specs:
Case: cooler master masterbox lite 5
CPU: Intel core i5-7500 3.4ghz
Cooler: de standaard koeler
Motherboard: Asus Prime B250M-Plus
Ram: Corsair Vengeance RGB Pro 16GB DDR4 3000MHz (2 x 8 GB)
GPU: NVIDEA GTX 1060 6gb
HDD: 1000gb hdd sataiii
SSD: Samsung 860 QVO 1TB 2,5 inch SSD
PSU: 400watt cooler master

Bovenstaande PC is 3 jaar oud op de pas vervangde Ram en SSD na. Ik ben van plan om mijn PC te vernieuwen door bijna een geheel nieuwe PC te bouwen op de Gpu Ram SSD en Hdd na. Mijn vraag is nu is dit een goede keus ik wil wel graag een goede i7 erin hebben waar ik een aantal jaar mee vooruit kan Ik wil wel graag de Corsair behuizing hebben aangezien ik dat de vetste behuizing vind. Ik weet alleen niet of ik wel dit moederbord kan kiezen aangezien ik er niet veel verstand van heb dus als iemand een betere weet in deze prijsklasse hoor ik dat graag. ik gebruik mijn PC voornamelijk voor gamen maar wil ook weleens gaan streamen. Mijn huidige PC red het vaak niet overal mee omdat de Processor heel slecht presteert bij spellen zoals COD Warzone en Cod Bo4

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i7-10700K Boxed€ 398,01€ 398,01
1MoederbordenAsus TUF Gaming Z490-PLUS€ 193,50€ 193,50
1BehuizingenCorsair Crystal 570X RGB Zwart€ 185,05€ 185,05
1WaterkoelingCorsair Hydro H100i RGB Platinum€ 126,86€ 126,86
1Voedingenbe quiet! System Power 9 700W€ 68,17€ 68,17
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 971,59

[Voor 48% gewijzigd door Hoffie2003 op 22-06-2020 15:59]

Beste antwoord (via Hoffie2003 op 22-06-2020 23:47)

• br00ky
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 12:52

br00ky

Moderator Harde Waren
Hoffie2003 schreef op maandag 22 juni 2020 @ 21:21:
Wil liever Intel omdat ik daar meer vanaf weet.
Blijkbaar niet, want anders had je geweten dat AMD momenteel een slimmere koop is ;). Met de pricewatch: Intel Core i7-10700K Boxed is overigens weinig mis hoor, maar je betaalt er fors voor. Dat kan een keus zijn, maar niet de slimste.
Vind Corsair een vet merk en wil dus graag een watercooling van corsair omdat ik die er erg vet uit vind zien.
Specifiek deze of waterkoeling in het algemeen? Want de H100i is nou niet echt een hele goede koeler, zeker niet als je het afzet tegen de prijs. Goede waterkoeling is nou eenmaal duur.
Van de voeding heb ik niet veel verstand en dacht dat het eigenlijk allemaal niet zoveel uitmaakt
Nee, check anders even de topicstart van Voeding advies en informatie topic - Deel 34.

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Zet de boel even om met de Handleiding Pricewatch, want printscreentjes naar winkelmandjes zijn helaas niet toegestaan.

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Met Intel ben je relatief duur uit. Waarom geen AMD setje? Daarnaast gaat je GTX1060 ook niet heel erg lang meer mee...

Verder dure waterkoeling en een budgetvoeding? Pak de reviews: Desktop Best Buy Guide - Maart 2020 er eens bij voor wat ideeën.

• Hoffie2003
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 21-06 01:31
Wil liever Intel omdat ik daar meer vanaf weet. Als ik dit zou kopen ben ik zeker van plan verder te sparen voor een nieuwe video kaart maar aangezien ik momenteel vooral problemen heb met mijn processor upgrade ik die liever eerst. Vind Corsair een vet merk en wil dus graag een watercooling van corsair omdat ik die er erg vet uit vind zien. Van de voeding heb ik niet veel verstand en dacht dat het eigenlijk allemaal niet zoveel uitmaakt

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 22-06 19:34
Wat weet je meer van Intel, en waarom is dat belangrijk? Je installeert eenmalig je processor, koeler en moederbord in je kast, en vervolgens heb je weinig tot geen kennis nodig om je pc te gebruiken :)

The devil is in the details.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Blijkbaar niet, want anders had je geweten dat AMD momenteel een slimmere koop is ;). Met de pricewatch: Intel Core i7-10700K Boxed is overigens weinig mis hoor, maar je betaalt er fors voor. Dat kan een keus zijn, maar niet de slimste.
Vind Corsair een vet merk en wil dus graag een watercooling van corsair omdat ik die er erg vet uit vind zien.
Specifiek deze of waterkoeling in het algemeen? Want de H100i is nou niet echt een hele goede koeler, zeker niet als je het afzet tegen de prijs. Goede waterkoeling is nou eenmaal duur.
Van de voeding heb ik niet veel verstand en dacht dat het eigenlijk allemaal niet zoveel uitmaakt
Nee, check anders even de topicstart van Voeding advies en informatie topic - Deel 34.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True