Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kelfox
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05-2023
Een vriend van ons is installatie monteur (cv, airco). Rijdt in een busje van zijn werkgever. Daarin zit gereedschap (boormachine, accutol, gereedschapskoffer, ladder, reciprozaag, en volgens mij nog meer). Nu zijn er de laatste tijd veel inbraken geweest in die busjes en is het gereedschap gestolen.
De werkgever doet een dringend verzoek om het gereedschap elke dag uit en in te laden thuis om diefstal te voorkomen. Doe je dit niet, draai je zelf op voor de kosten bij diefstal.

Mag een werkgever dit vragen?

Acties:
  • +35 Henk 'm!

Anoniem: 36835

Ja, hij mag ook vragen om het busje op zijn eigen terrein te parkeren en met je eigen auto maar naar huis te rijden.

Al zou ik al die zooi niet in mijn eigen huis willen hebben. Ik zou het dan lekker op de "zaak" dumpen en elke keer weer ophalen in zijn tijd.

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 36835 op 22-06-2020 08:51 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online

Tens

let me drink about it

vragen mag altijd, eisen is wat anders.

Vraag de baas eens hoeveel uur hem dat per maand kost, en wat hij wil betalen voor de extra privé inboedelverzekering

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Je stelt 2 vragen.

1. Ik zou niet weten waarom een werkgever dit niet zou mogen vragen, het moet alleen wel gewoon gebeuren in de tijd van de werkgever en niet in eigen tijd. Dus vragen kan altijd en werknemer moet dit ook gewoon opvolgen

2. De werknemer is zelden verantwoordelijk voor de schade en ook in dit geval zie ik dat niet gebeuren dus je kan niet aansprakelijk gesteld worden voor de schade na diefstal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
emnich schreef op maandag 22 juni 2020 @ 08:52:
Je stelt 2 vragen.

1. Ik zou niet weten waarom een werkgever dit niet zou mogen vragen, het moet alleen wel gewoon gebeuren in de tijd van de werkgever en niet in eigen tijd. Dus vragen kan altijd en werknemer moet dit ook gewoon opvolgen
Omdat je hele schuur of wat dan ook vol komt te staan met werkgevers spul?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:21

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Je titel zegt 'eist' en in je tekst staat 'verzoekt'. Dat is natuurlijk een groot verschil. Welke van de twee is het?

Daarbij keert men, bij diefstal, de dagwaarde uit van spullen. Gereedschap wat ouder is, maar misschien nog 100% in orde, wordt minder waard. De werkgever krijgt dus wel het eea terug, maar minder.

Het verzoek is trouwens valide. Hij mag het vragen zeker omdat het zijn voertuig en gereedschap is. Eisen mag volgens mij ook, maar dat levert wrok op.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-06 10:33
Laat hem maar investeren in meer beveiliging in zijn busje dan.
ZIe je het al voor je dat jouw huis opeens aantrekkelijk is voor dezelfde inbrekers?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erazher
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-06 23:02
Is het in en uit laden bij de zaak of bij hem zelf thuis?

Iedergeval zou dit onder de werkgever zijn tijd vallen lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online

Tens

let me drink about it

Joostje123 schreef op maandag 22 juni 2020 @ 08:54:
[...]

of elke dag drie trappen op en neer met die zooi >:)

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Joostje123 schreef op maandag 22 juni 2020 @ 08:54:
[...]

Natuurlijk, als je 4 m3 aan gereedschap uit moet laden kan dat onredelijk zijn om dat thuis te doen maar ik ga ervan uit dat niet de hele bus vol zit maar dat alleen de echt dure spullen er uit gehaald moet worden en dat het volume hiervan wel mee valt.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-06 23:49
Dure gereedschappen 's nachts in een op de openbare weg geparkeerd busje laten liggen, is niet hoe een "redelijk en verstandig persoon" met zijn eigen spullen zou omgaan.

Dat maakt het verzoek van de werkgever tot een redelijk verzoek. Je mag verlangen dat je werknemers als goeg huisvader met de spullen omgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taghorn
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09:27
1. Ja, vragen mag. Verplicht stellen ook. De tijd die het in&uitladen kost is echter voor de werkgever (als het niet triviaal is). Mocht je het thuis niet willen/kunnen opslaan dan mag je de bus idd bij de zaak parkeren. Reistijd thuis=>zaak is voor jouw, zaak => klant voor de werkgever (en dat kost dus €€€).
Hier volgt vaak het probleem dat je even veel werk moet doen, maar je nu dus elke dag 2x een kwartier aan het sjouwen bent.
2. Ehh lastig. Als het duidelijk is aangeven, niet onredelijk is en er inderdaad recent een hoop diefstallen zijn dan kan de werkgevers dat wel eens gaan winnen. Iets met een goed huisvader zijn voor de spullen, je kon redelijker wijs verwachten dat het ging gebeuren.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-05 08:56

NeHoX

Gamer + PV

Bij vrienden van mij hebben ze allemaal een trekhaakslot na een serie van inbraken. Dat is daarna aanzienlijk afgenomen. Afgelopen half jaar niet meer ingebroken.

Misschien voorstellen aan je baas?

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 12:34
Volgens mij heb je grofweg twee mogelijkheden.
1. Na werktijd de spullen van je werkgever bij je werkgever bewaren. Dus 's ochtends met je eigen vervoer naar je werkgever gaan en daar de bus ophalen.
2. De spullen van je werkgever mee naar huis nemen en er daar zorgvuldig mee omgaan. Bij dat zorgvuldig met andermans spullen omgaan kan dus ook horen dat je geen dure spullen achterlaat in een auto op de openbare weg. Doe je dat wel, dan ben jij degene die bewust dat risico wil nemen.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:32
Er kan wel een verzekeringsprobleem optreden.
Spullen van de zaak in jouw huis zijn niet gedekt door jouw verzekering.
En mogelijk dat de verzekering van de baas niet uitkeert omdat de spullen liggen in een privé huis.
Bij mij is het een keer gebeurd dat er zaken uit de schuur waren gestolen en de verzekering van kantoor gaf aan dat die in de auto hadden moeten blijven. Dan was het wel gedekt. Was een dure les voor mijn baas.

Als hij niet te ver weg woont van de zaak zou ik gewoon de baas vragen of de wagen niet op het terrein van de baas gestalt kan worden en ga je er elke ochtend lekker op de fiets naar toe. Zijn gelijk alle problemen opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:51

Haan

dotnetter

Een laptop van de zaak ben je meestal ook verantwoordelijk voor als je die in de auto laat liggen, dat is ook 'gereedschap'.
Geen idee om hoeveel spullen het gaat, maar ik kan me inderdaad voorstellen dat je dan liever alles op de zaak opbergt

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Laatst online: 06-06 12:09
Goed afspreken met de collega's, en dan gezamenlijk naar de baas gaan: we werken elke dag half uur minder wegens in- en uitladen (pas de planning aan aub), en we willen x bedrag per maand voor huur opslagruimte thuis.
Wellicht denkt je baas enkel vanuit zichzelf, even duidelijk maken dat jullie ook eigen verplichtingen hebben (niet-betaalde tijd zijn jullie eigen baas, en thuisruimte is van jullie). Dan valt het kwartje wel, en kunnen jullie afspraken maken.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Het lijkt mij toch niet normaal dat jij met de bedrijfsbus naar privé rijdt want dan is het al een privérit na werktijd en privérit voor werktijd. Dan ben je inderdaad verantwoordelijk voor zulke kwestie en moet jij garantstellen/verantwoordelijkheid voor de veiligheid van de auto dus het stallen/parkeren/veiligheid van deze bus wordt dan aan de werknemer overgedragen.
Als werkgever zou ik eerder vereisen dat je de bus ophaalt op werk en dan aan het werk gaat en je komt met je privévervoer naar werk toe. Dit om deze kwestie te voorkomen.

De werkgever stelt de auto ter beschikking net als het gereedschap. De werkgever dient ook zorg te dragen voor de veiligheid en alles wat bij deze auto op en aan zit om je werk te kunnen doen. Zo ook om deze auto veilig te stallen lijkt mij. Maar waarschijnlijk heeft de werkgever te weinig parkeerruimte maar dit heet doorschuiven van de problematiek vind ik en het neerleggen bij de werknemer.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 02:31
Kelfox schreef op maandag 22 juni 2020 @ 08:49:

De werkgever doet een dringend verzoek om het gereedschap elke dag uit en in te laden thuis om diefstal te voorkomen. Doe je dit niet, draai je zelf op voor de kosten bij diefstal.

Mag een werkgever dit vragen?
Tuurlijk, is dan alleen wel werktijd. Twee uur per dag dat de werknemer niet productief is. 🤷‍♂️

Hello. Is it me you're looking for?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

t_captain schreef op maandag 22 juni 2020 @ 09:00:
Dure gereedschappen 's nachts in een op de openbare weg geparkeerd busje laten liggen, is niet hoe een "redelijk en verstandig persoon" met zijn eigen spullen zou omgaan.

Dat maakt het verzoek van de werkgever tot een redelijk verzoek. Je mag verlangen dat je werknemers als goeg huisvader met de spullen omgaan.
Dit is normaal gebruik. 99 van de 100 busjes zitten gereedschappen en onderdelen in, en staat afgesloten voor de deur van werknemer, of op terrein van werkgever(of door werkgever aangegeven plek) het zgn dure gereedschap, behoort ook niet tot 'de uitrusting van het busje', maar wordt per klus meegenomen vanuit de werkplaats/magazijn van werkgever.

* mocht het zo zijn dat je toevallig in de middag ervoor dat dure gereedschap hebt meegenomen(voor klus van volgende dag), is het wel aan te raden om dat even thuis op te bergen. Dat valt onder verstandig omgaan van goederen die niet van jou zijn. en dat is geen busje uitladen -opbergen en weer inpakken voor volgende klus.

[ Voor 17% gewijzigd door Hackus op 22-06-2020 09:53 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:03
En als je van huis weg gaat ?, de handel maar in je rugzak mee nemen, want ook daar kan het gestolen worden en zal het ook onverzekerd zijn.
Ik zou er voor kiezen om dan maar met eigen vervoer naar de baas te gaan en die lekker z'n spullen zelf laten bewaken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-06 21:45

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Een incidenteel item wat van de werkgever is wil ik best in mijn huis leggen, maar structureel de verantwoordelijkheid krijgen voor diverse zware en grote apparatuur? Echt niet.
Flexibiliteit komt van 2 kanten, dus persoonlijk zou ik dan:

- Eind van de dag, in de baas zijn tijd, naar kantoor rijden met zijn busje
- In mijn eigen tijd van kantoor naar huis met eigen vervoer
- Volgende dag: in mijn eigen tijd van huis naar kantoor met eigen vervoer
- In de baas zijn tijd met de baas zijn bus van kantoor naar de klus

Als hij het dan nog niet snap, even haarfijn uitleggen dat mijn prive woning geen opslag voor zijn zakelijke apparatuur is en mijn eigen verzekering ook niet bedoeld is voor zijn zakelijke apparatuur.

Conclusie: je werkgever mag zoveel dringend verzoeken als hij wil. Ik ben echter, bij normale situaties, absoluut niet aansprakelijk voor diefstal van zijn zakelijke apparatuur.

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-06 14:11
itsalex schreef op maandag 22 juni 2020 @ 09:46:
Het lijkt mij toch niet normaal dat jij met de bedrijfsbus naar privé rijdt want dan is het al een privérit na werktijd en privérit voor werktijd. Dan ben je inderdaad verantwoordelijk voor zulke kwestie en moet jij garantstellen/verantwoordelijkheid voor de veiligheid van de auto dus het stallen/parkeren/veiligheid van deze bus wordt dan aan de werknemer overgedragen.
Als werkgever zou ik eerder vereisen dat je de bus ophaalt op werk en dan aan het werk gaat en je komt met je privévervoer naar werk toe. Dit om deze kwestie te voorkomen.
Huh? De woon-werkverkeer geldt gewoon als zakelijk verkeer indien er een voertuig van de zaak gebruikt wordt. Daar hoeft bij een leaseauto dan ook geen bijtelling over betaald te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:52
NeHoX schreef op maandag 22 juni 2020 @ 09:06:
Bij vrienden van mij hebben ze allemaal een trekhaakslot na een serie van inbraken. Dat is daarna aanzienlijk afgenomen. Afgelopen half jaar niet meer ingebroken.

Dit inderdaad, of van die extra sloten die je aan de buitenkant op de deuren schroeft.

Daar zie je tegenwoordig heel veel installatiebedrijven, koeriers etc. mee rondrijden.

Iedere dag met die dure gereedschapskoffers over straat, in het zicht, naar je houten schuurtje met slechte sloten lopen lijkt me ook geen aanrader!!

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newtastyland
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:20
naftebakje schreef op maandag 22 juni 2020 @ 09:46:
Goed afspreken met de collega's, en dan gezamenlijk naar de baas gaan: we werken elke dag half uur minder wegens in- en uitladen (pas de planning aan aub), en we willen x bedrag per maand voor huur opslagruimte thuis.
Wellicht denkt je baas enkel vanuit zichzelf, even duidelijk maken dat jullie ook eigen verplichtingen hebben (niet-betaalde tijd zijn jullie eigen baas, en thuisruimte is van jullie). Dan valt het kwartje wel, en kunnen jullie afspraken maken.
Alsof je over het inladen en uitladen van die spullen een half uur doet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
newtastyland schreef op maandag 22 juni 2020 @ 11:06:
[...]

Alsof je over het inladen en uitladen van die spullen een half uur doet....
Het is op basis van de gedeelde informatie niet vast te stellen. Afhankelijk van de hoeveelheid en de woonsituatie kan - gaat - het tijd in beslag nemen, Uiteindelijk telt ook 5 minuten per keer twee keer per dag over een geruime periode op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:50
SunnieNL schreef op maandag 22 juni 2020 @ 09:39:
Er kan wel een verzekeringsprobleem optreden.
Spullen van de zaak in jouw huis zijn niet gedekt door jouw verzekering.
En mogelijk dat de verzekering van de baas niet uitkeert omdat de spullen liggen in een privé huis.
Bij mij is het een keer gebeurd dat er zaken uit de schuur waren gestolen en de verzekering van kantoor gaf aan dat die in de auto hadden moeten blijven. Dan was het wel gedekt. Was een dure les voor mijn baas.
[...]
Dit is wel een interessante invalshoek en is zeker iets om bij stil te staan. Hij zou zijn baas eerst eens moeten vragen hoe zijn verzekeraar hier naar kijkt. En ook bij zijn eigen inboedelverzekering informeren of de gereedschappen gedekt zijn voor brand/diefstal.

Bij m'n vorige werkgever moest ik soms de volgende werkdag wel eens vanuit huis rechtstreeks naar een klant i.p.v. naar kantoor. Soms moest er dan ook hardware worden meenemen om daar af te leveren. Een keer een toetsenbordje o.i.d. vond ik nooit zo'n probleem, maar desktops/laptops/servers liet ik altijd op kantoor staan en reed dan via kantoor naar de klant. Ik woonde gelukkig op 5 min. van het werk. Had niet zo'n zin in welles-nietes discussie als er bij mij in huis/auto zou worden ingebroken en het dan ineens mijn probleem zou worden :X

[ Voor 9% gewijzigd door ThinkPad op 23-06-2020 22:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-06 22:02
Wie is er daarna verantwoordelijk als de werkspullen uit jouw privelocatie worden gestolen? Ik snap de werkgever, maar de uitvoering en consequenties lijken minder overdacht. Klinkt als even goed met elkaar in gesprek gaan en een werkende oplossing vinden vwb tijd, verantwoordelijk en het diefstal probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:30

Snow_King

Konijn is stoer!

Anoniem: 36835 schreef op maandag 22 juni 2020 @ 08:51:
Ja, hij mag ook vragen om het busje op zijn eigen terrein te parkeren en met je eigen auto maar naar huis te rijden.

Al zou ik al die zooi niet in mijn eigen huis willen hebben. Ik zou het dan lekker op de "zaak" dumpen en elke keer weer ophalen in zijn tijd.
com2,1ghz schreef op maandag 22 juni 2020 @ 08:57:
Laat hem maar investeren in meer beveiliging in zijn busje dan.
ZIe je het al voor je dat jouw huis opeens aantrekkelijk is voor dezelfde inbrekers?
Erazher schreef op maandag 22 juni 2020 @ 08:57:
Is het in en uit laden bij de zaak of bij hem zelf thuis?

Iedergeval zou dit onder de werkgever zijn tijd vallen lijkt mij.
t_captain schreef op maandag 22 juni 2020 @ 09:00:

Dat laatste dus. Wat een houding direct zeg van veel mensen. Zo ga je toch niet om met je werkgever?

Je kan hier vast wel over in gesprek met de werkgever als het echt zo lastig is. Maar de eenzijdige houdig dat de werkgever het maar moet oplossen is wel jammer. Waar is het goede fatsoen?

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Snow_King schreef op maandag 22 juni 2020 @ 11:41:
[...]

Je kan hier vast wel over in gesprek met de werkgever als het echt zo lastig is. Maar de eenzijdige houdig dat de werkgever het maar moet oplossen is wel jammer. Waar is het goede fatsoen?
Die ging de prullenbak in toen de werkgever eenzijdig besloot dat zijn personeel zelf voor alle kosten bij diefstal op mag draaien ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ze
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-06 15:36
Sommige onderschatten ook hoeveel gereedschap het kan zijn, En hoe zwaar dat spul kan zijn. (grote lompe aparaten die leidingen kunnen bevriezen, lasapparaten,buigmachines ) En dat is buiten het standaard spul als een slijptol,accuboor,hydraulische tang,tas/ koffer vol handgereedschap. test apparatuur, buigtangen.
en soms nog wel eens een complete cv ketel nieuw in doos..... been there done that.

Nee daar heb je geen zin in na een dag hard werken. En je bent blij als je uit die bus bent.
En dan kan je zeggen tegen de baas dat is prima maar dat gebeurt in jouw tijd. Maar de baas die zegt dat is prima! ... die moet ik nog tegenkomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
https://www.donvangorp.nl...hook-3-e1451295345514.jpg

investering van 100 a 150 euro ipv dagelijkse 1 uur werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:45
Misschien heeft de werkgever al die spullen niet eens verzekerd?
Kan me er ook iets bij voorstellen dat, afhankelijk van hoe groot het bedrijf is en hoe vaak het voorkomt, het voordeliger is om maar een keer nieuw gereedschap te kopen i.p.v. alles te verzekeren.
Dit natuurlijk ook weer afhankelijk van hoe vaak het voorkomt dat alles gestolen word.

Weet dat bij het bedrijf waar mijn vader werkt de spullen niet verzekerd waren omdat dit gewoonweg veel duurder was dan een keer nieuw gereedschap aanschaffen.
Ondanks dat de bus van mijn vader toen 2 (of 3) keer leeggehaald was, werd het toch niet verzekerd.

Weet niet of dat nu nog steeds zo is hoor, is inmiddels al weer een redelijk aantal jaren geleden.

PV Output

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• naftebakje
  • Laatst online: 06-06 12:09
[...]
Dat laatste dus. Wat een houding direct zeg van veel mensen. Zo ga je toch niet om met je werkgever?

Als de werkgever met goed fatsoen had gehandeld, was de mededeling "Wegens diefstallen zien we ons verplicht om deze maatregelen te nemen, we hebben het uitgeklaard met de verzekering: zit zus en zo en hoeven jullie geen zorgen in te maken. We begrijpen dat in-en uitladen tijd kost, is uiteraard werktijd; je kan vrij kiezen om thuis of hier het materiaal te stockeren."
Werkgever heeft ook zijn plichten, en zomaar vragen/eisen stellen zonder de impact duidelijk te maken en gepast te vergoeden, dat hoort niet.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:20
Mijn werkgever vraagt ook vriendelijk doch dringend om niet een laptop in de auto te laten...

Verzekering dekt dit niet, dus gewoon doen.

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Ik verwacht dat over een week de volgende vraag op 't forum verschijnt:
Mijn werkgever verplicht me met eigen vervoer, in eigen tijd naar de werkplaats te komen om het bedrijfsbusje op te halen. Vanaf de werkplaats mag ik vervolgens naar de klus rijden? Waarom mag ik 's avonds niet gewoon voor mijn huis laten staan?
Los van het juridische, weet ik niet wat ik als werknemer fijner zou vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.C
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-05 15:07

T.C

[...]

[...]

[...]

[...]

Wie heeft er baat bij het uit de bus halen van de gereedschappen?
Wie heeft er last van het consequent ruimte vrij moeten houden voor die gereedschappen?
Wie heeft er last van 2 keer een half uur per dag moeten sjouwen in eigen tijd?

Als het een laptop is, prima.
Als het een keer iets meer is, geen probleem.
Als het een structurele bezigheid is, vind ik het gemakkelijk van de werkgever.

Zelf ooit een werkgever gehad die heel flexibel was in het rekenen.
Toeval was dat het enkel in zijn voordeel was.

Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jarno
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-06 20:21
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-Ilw2lOzZttZhkI_ui1orK-ayCU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/t0OYA7BSIYylW9I1BOKjknLW.png?f=user_large
Zo'n slot is leuk maar dat wordt zo opgelost. Pasgeleden hier in de buurt gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Valandil schreef op maandag 22 juni 2020 @ 12:33:
Mijn werkgever vraagt ook vriendelijk doch dringend om niet een laptop in de auto te laten...

Verzekering dekt dit niet, dus gewoon doen.
Een laptop is natuurlijk wel iets compleet anders dan het gereedschap dat zich in een busje bevind. Daar zit natuurlijk ook het grote vraagteken bij de informatie die @Kelfox deelt. Is dat één klein handzaam stuk gereedschap of zijn dat hele sets aan materialen die veel meer moeite kost om in en uit te laden.

één tas met laptop of ander gemakkelijk draagbaar spul meenemen zal ook vrijwel niemand over klagen, wordt het wat minder gemakkelijk draagbaar kan je er wel vraagtekens bij gaan zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
investering van 100 euro zodat de criminelen weten waar waardevolle spullen inzitten. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenzer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-06 11:03
Tens schreef op maandag 22 juni 2020 @ 08:57:
[...]

lekker.. woon je 3 hoog @ bos en lommer.....

Als dat jasje van jouw beschadigd is en je wilt er wat aan doen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Valandil schreef op maandag 22 juni 2020 @ 12:33:
Een laptop neem je gewoon zo in 1 beweging mee, is iets totaal anders dan een bestelbus met zwaar gereedschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:28

Blokker_1999

Full steam ahead

T.C schreef op maandag 22 juni 2020 @ 12:37:
[...]

Wie heeft er baat bij het uit de bus halen van de gereedschappen?
Wie heeft er last van het consequent ruimte vrij moeten houden voor die gereedschappen?
Wie heeft er last van 2 keer een half uur per dag moeten sjouwen in eigen tijd?

Als het een laptop is, prima.
Als het een keer iets meer is, geen probleem.
Als het een structurele bezigheid is, vind ik het gemakkelijk van de werkgever.

Zelf ooit een werkgever gehad die heel flexibel was in het rekenen.
Toeval was dat het enkel in zijn voordeel was.
Prima toch, dan parkeer je de bus bij de werkgever en mag jij met je eigen vervoer tot bij de werkgever om die op te halen in de ochtend en 's avonds na het terugzetten van de bus bij de werkgever mag jij met je eigen vervoer weer naar huis.

Wie heeft er baat bij? Dat ben jij dus ook als werknemer. En niet enkel de werkgever. Het feit dat je met de bus recht naar huis kunt is een gunst die de werkgever je geeft en geen recht. En de werkgever mag wel degelijk vragen om zorg te dragen voor zijn materiaal wanneer je dit bij je thuis stalt. Omgaan met het gereedschap zoals een goede huisvader.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.C

T.C

Blokker_1999 schreef op maandag 22 juni 2020 @ 13:01:
[...]
Prima toch, dan parkeer je de bus bij de werkgever en mag jij met je eigen vervoer tot bij de werkgever om die op te halen in de ochtend en 's avonds na het terugzetten van de bus bij de werkgever mag jij met je eigen vervoer weer naar huis.

Wie heeft er baat bij? Dat ben jij dus ook als werknemer. En niet enkel de werkgever. Het feit dat je met de bus recht naar huis kunt is een gunst die de werkgever je geeft en geen recht. En de werkgever mag wel degelijk vragen om zorg te dragen voor zijn materiaal wanneer je dit bij je thuis stalt. Omgaan met het gereedschap zoals een goede huisvader.
Klopt, ik vind het dus ook geen probleem om in de ochtend daar naartoe te rijden en in de avond terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:08
NeHoX schreef op maandag 22 juni 2020 @ 09:06:

En de schuifdeur? Er zit geen trekhaak aan de zijkant van die bussen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Even uit mijn verzekering:

3 Inboedelzaken
Tot een bedrag van maximaal € 5.000,- en tegen dezelfde gebeurtenissen en voor/van derden waarden als de eigen inboedel van verzekerde, is de inboedel van derden in de woning
(niet zijnde gehuurde inboedelzaken) verzekerd. Deze dekking geldt alleen mits en voor
zover de inboedelzaken door de eigenaar niet of niet voldoende zijn verzekerd en de
schade voor rekening van verzekerde komt.
Als inboedel van derden geldt ook de door
de werkgever ter beschikking gestelde kantoorinventaris bestemd voor thuiswerkzaamheden.

4 Gehuurde
De in de woning aanwezige gehuurde/geleaste inboedelzaken zijn gedekt tegen dezelfde
inboedelzaken gebeurtenissen en voorwaarden als de eigen inboedel van verzekerde. Voorwaarde is dat
de gehuurde zaken, indien deze in eigendom van de verzekerde zouden zijn, onder de
begripsomschrijving ‘inboedel’ vallen en de schade voor rekening van verzekerde komt.
Vergoeding van schade geschiedt op basis van dagwaarde. De maatschappij heeft het recht
de schade eventueel rechtstreeks met de verhuurder af te wikkelen.

5 Beroepsuitrusting
De voor de uitoefening van het beroep van verzekerde bestemde materialen,
gereedschappen en (bedrijfs)kleding die verzekerde onder zich heeft zijn verzekerd, boven
het voor inboedel verzekerde bedrag, tegen dezelfde gebeurtenissen en op dezelfde
voorwaarden en plaatsen als de verzekerde inboedel.
De maximum vergoeding bedraagt € 1.000,- per gebeurtenis.

Dit is bij een uitgebreide verzekering, en alles moet netjes vermeld zijn, dus er moet een lijst zijn van "merk, type, serienummer" op voorhand (niet achteraf te overleggen).

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Blokker_1999 schreef op maandag 22 juni 2020 @ 13:01:
[...]

Wie heeft er baat bij? Dat ben jij dus ook als werknemer. En niet enkel de werkgever. Het feit dat je met de bus recht naar huis kunt is een gunst die de werkgever je geeft en geen recht.
Ik weet niet of de werkgever er zo vrolijk van wordt als er iedere nacht 100 bussen op zijn terein staan, er iedere ochtend en middag 100 monteurs staan te dringen, als alle reistijd van en naar klanten ineens werktijd wordt, als de bussen wassen en tanken ineens allemaal in werktijd gebeurd...

Een en ander is natuurlijk afhankelijk van de precieze situatie maar het is ook niet dat de werkgever hier geen enkel voordeel bij heeft.
FastFred schreef op maandag 22 juni 2020 @ 13:12:
[...]

En de schuifdeur? Er zit geen trekhaak aan de zijkant van die bussen...
Daar verkopen ze ook extra sloten voor. Bijvoorbeeld aan de binnenkant van de deur (waardoor je dus langs achteren naar binnen moet om deze eerst te ontgrendelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 12:34
Hackus schreef op maandag 22 juni 2020 @ 09:50:
[...]

Dit is normaal gebruik. 99 van de 100 busjes zitten gereedschappen en onderdelen in, en staat afgesloten voor de deur van werknemer, of op terrein van werkgever(of door werkgever aangegeven plek)
En dat weten dieven ook. Dus als die 's nachts op straat een busje zien staan dat redelijk diep door zijn veren zakt, dan weten ze dat ze hun slag kunnen slaan. Bij kennissen van mij was het op zijn werk schering en inslag na het weekend dat we weer bij iemand de bus leeggehaald was. Die mogen ze dus niet meer zomaar op straat achterlaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Rubbergrover1 schreef op maandag 22 juni 2020 @ 13:33:
[...]

En dat weten dieven ook. Dus als die 's nachts op straat een busje zien staan dat redelijk diep door zijn veren zakt, dan weten ze dat ze hun slag kunnen slaan. Bij kennissen van mij was het op zijn werk schering en inslag na het weekend dat we weer bij iemand de bus leeggehaald was. Die mogen ze dus niet meer zomaar op straat achterlaten.
Dan is de optie die ik eerder al aangaf op terrein van werkgever. verder zijn busjes met standaard uitrusting niet 'doorgezakt' dat kan alleen komen door oa stel radiatoren. maar die neem je niet mee naar huis. enige vorm van 'risicoanalyse' is wel van belang natuurlijk. woont de monteur in achterstandswijk of ergens waar vaak auto's opengebroken worden.....

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:20
Koffie schreef op maandag 22 juni 2020 @ 12:57:
[...]

Een laptop neem je gewoon zo in 1 beweging mee, is iets totaal anders dan een bestelbus met zwaar gereedschap.
Het principe is hetzelfde:
Het is je gereedschap. Het is blijkbaar erg gewild om gestolen te worden.

bekijk het is vanuit de werkgever:
1. gereedschap moet opnieuw worden aangeschaft
2. tijdsverlies omdat gereedschap niet meer beschikbaar is

Ik vind het niet meer dan normaal dat je je waardevolle werkspullen uit de auto haalt.
Ja het kost tijd, maar het kost veel meer als het gestolen wordt.

De vraag je die kan stellen is; hoeveel tijd kost het om in- en uit te laden, voor wiens rekening is dit?

wijze woorden

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Valandil schreef op maandag 22 juni 2020 @ 14:01:
[...]
Ik vind het niet meer dan normaal dat je je waardevolle werkspullen uit de auto haalt.
ik niet.

En nu voor de zoveelste keer de nuancering : ik vind het geen probleem 1 waardevol ding in een soepele doch sierlijke beweging mee te grijpen bij het uitstappen aan het eind van een zware werkdag.
Ik vind het wel een probleem als ik een halve bestelbus voor elektrisch gereedschap moet gaan staan uitladen en in mijn eigen huis moet gaan opslaan, om de volgende dag alles weer in te moeten laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Vragen mag altijd... Of je het opvolgt is natuurlijk een tweede, zeker bij een bedrijfsbus(je).
Je kan ook de werkgever vragen of ze een Bull Lock willen verstrekken. Kleine kans dat ze dan nog het busje leeghalen...

Zelf gebruik ik weinig / geen gereedschap voor mijn werk, maar mij wordt ook gevraagd om bijv. mijn laptop niet achter te laten in de auto. Voor het gereedschap kan ik mij dat ook deels voorstellen (zeker de wat kostbaardere spullen die er mogelijk tussen zitten). Je moet het anderen niet al te makkelijk maken om jouw spullen te jatten (terwijl in basis iemand gewoon van ander mans spullen moet afblijven!).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Joostje123 schreef op maandag 22 juni 2020 @ 12:46:
[...]

investering van 100 euro zodat de criminelen weten waar waardevolle spullen inzitten. ;w
Als je iedere dag een half uur die dingen aan het heen-en-weer-sjouwen bent, weten de criminelen denk ik ook wel waar ze het zoeken moeten hoor ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Koffie schreef op maandag 22 juni 2020 @ 11:46:
[...]

Die ging de prullenbak in toen de werkgever eenzijdig besloot dat zijn personeel zelf voor alle kosten bij diefstal op mag draaien ...
Ehm, je begrijpt dat dit gewoon wetgeving is waar de werkgever zijn werknemers even aan herinnert...

Goed huisvaderschap is gewoon wetgeving...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-05 23:43

WhiteDog

met zwarte hond

Je zou toch denken als je anno 2010 busjes koopt, die vol dure spullen zitten, dat deze degelijk voorzien zijn van de nodige sloten en anti-diefstal systemen.

Zelfs voor mijn el-cheapo tweedehands motorfiets "eiste" de verzekering dat ik deze thuis met een slot vastmaakte (buiten, eigen tuin, achter een poort). Heb ook effectief een foto van het slot moeten opsturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Gomez12 schreef op maandag 22 juni 2020 @ 15:45:
[...]

Ehm, je begrijpt dat dit gewoon wetgeving is waar de werkgever zijn werknemers even aan herinnert...

Je begrijpt dat ik geen huisvader ga spelen in mijn privétijd over de baas zijn spullen?
Diezelfde wet heeft het namelijk vaak ook over redelijkheid en billijkheid ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
Aan iedereen die het geen goed huisvaderschap vindt om spullen uit het zicht in een afgesloten bestelwagen te laten liggen...

Hoe zien jullie dat onder werktijd? Moet zo'n monteur dan ook maar al zijn gereedschap bij iedere klant mee naar binnen nemen ook al heeft hij 90% niet nodig?

Ik acht de kans op diefstal bij sommige van onze klanten (autoluwe binnenstad, auto niet meer in de buurt / in het zicht) groter dan thuis voor de deur.

Diefstal uit bedrijfsbussen was bij mijn werkgever ook gewoon verzekerd. Met lager eigen risico bij gebruik van trekhaaksloten e.d. Daaruit maak ik op dat spullen erin laten liggen niet per sé iets absurds is.

[ Voor 19% gewijzigd door Xander op 22-06-2020 16:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gomez12
Koffie schreef op maandag 22 juni 2020 @ 16:16:
[...]

Je begrijpt dat ik geen huisvader ga spelen in mijn privétijd over de baas zijn spullen?
Diezelfde wet heeft het namelijk vaak ook over redelijkheid en billijkheid ;)
Ik begrijp dat jij die bus dan niet naar huis zal meenemen en dan is er uberhaupt geen issue.
Neem jij echter die bus mee naar huis omdat jij dat makkelijker vindt, tja dan heb je maar voor goed huisvader te spelen volgens de wet.

Het is geen zelfstandige keuze om huisvader te zijn, het is gewoon een bijkomstigheid afhankelijk van of je die bus mee naar huis neemt of niet.

Iets van de lasten met de lusten meekrijgen. En als ik kijk hoevaak ik dat soort busjes er hier in de buurt 's avonds erop uit zie trekken vermoed ik dat het genoeg zwart bijverdienen is om de lasten erbij te kunnen dragen hoor.
Xander schreef op maandag 22 juni 2020 @ 16:22:
Aan iedereen die het geen goed huisvaderschap vindt om spullen uit het zicht in een afgesloten bestelwagen te laten liggen...

Hoe zien jullie dat onder werktijd? Moet zo'n monteur dan ook maar al zijn gereedschap bij iedere klant mee naar binnen nemen ook al heeft hij 90% niet nodig?

Ik acht de kans op diefstal bij sommige van onze klanten (autoluwe binnenstad, auto niet meer in de buurt / in het zicht) groter dan thuis voor de deur.
Ik heb geen idee over wat voor binnenstad jij praat, maar als de auto daar voor bijna zeker voor 8+ uur staat zonder dat er normaal gesproken iemand naartoe gaat midden in het donker op een tijdstip dat er ook bijna niemand op straat loopt, tja dan heb jij het over een uitzonderlijke binnenstad.

In een autoluwe binnenstad jat er iemand eens 1 sleuteltje oid. Maar 's nachts in een woonwijk rijdt een personenauto gewoon rustig 3 of 4 ritjes om de bus helemaal leeg te halen.

[ Voor 36% gewijzigd door Gomez12 op 22-06-2020 16:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ydderf
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 06-06 21:41
Dit zal in gezamenlijk overleg tussen werkgever en werknemer afgestemd moeten worden, zodat beide weten wat er van ze verwacht wordt.
Je hebt denk ik drie opties:
1) Je zet de bus 's avonds bij de werkgever neer.
2) Je zet de bus thuis neer, maar haalt hem niet leeg. Werkgever zorgt voor beveiliging van bus.
3) Je zet de bus thuis neer, maar haalt hem wel leeg.

Wat de ideale oplossing is, ligt denk ik van te veel variabelen af.
-Hoeveel gereedschap gaat het om. (één steekwagen met alle dure gereedschap er op is misschien nog te doen).
-Hoeveel ruimte heeft de werknemer thuis. (wanneer ik nu soms een PC oid in de auto heb liggen, dan zet ik het 's avonds thuis ff in de gang. Maar dat is maar een paar keer per jaar. Wanneer dit dagelijks gebeurt dan denk ik dat de rest van de familie wel een mening heeft daarover....)
-Is het uitpakken werk- of eigen tijd
-Hoever woont werknemer van de zaak
-Heeft de werkgever plek voor alle bussen.
-Krijgt de werknemer een vergoeding voor "stallingskosten"
-Hoe is iets verzekerd (valt het bijv. onder je eigen inboedel).
-enz.

Door gezamenlijk hier een goed gesprek te hebben, en daarbij beide als "goed werkgever" en "goed werknemer" mee te werken, zou je tot een oplossing moeten komen.

Soms gaat het niet zoals het moet, maar moet het maar zoals het gaat

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xander
Gomez12 schreef op maandag 22 juni 2020 @ 16:22:
[...]

Ik heb geen idee over wat voor binnenstad jij praat, maar als de auto daar voor bijna zeker voor 8+ uur staat zonder dat er normaal gesproken iemand naartoe gaat midden in het donker op een tijdstip dat er ook bijna niemand op straat loopt, tja dan heb jij het over een uitzonderlijke binnenstad.

In een autoluwe binnenstad jat er iemand eens 1 sleuteltje oid.
Want? Als ze hem eenmaal open hebben zonder de aandacht op zich te vestigen, laden ze hem toch rustig helemaal leeg in een andere bestelbus?

Denk je dat iemand daar tegenwoordig ook maar naar omkijkt? Een persoon die spullen uit de ene bus in de andere laadt? Da's gewoon "een collega die wat gereedschap ophaalt" toch? Onderschat niet hoe brutaal een crimineel is.

Hier in de woonwijk slaat er 1 of meer honden aan voordat ze een bus open hebben en als die lang blijft blaffen kijkt er vast 1 van de buren uit het raam. Die weet vervolgens beter in te schatten of iemand iets bij die bus te zoeken heeft dan de gemiddelde voorbijganger op een parkeerplaats in een stad ergens.

Ja, ik heb in het verleden ook een bestelbus met gereedschap gereden. Woonde toen in een appartement zonder lift. Al het elektrisch gereedschap daaruit halen betekende 5x op en neer lopen en 2m² zooi in mijn woonkamer zetten (want appartement en geen geschikte bergruimte). En dan is het gereedschap eruit maar ligt er nog €5k aan materiaal in... No way.

Bus op het werk laten staan? Graag. :Y Want parkeerproblemen in de straat. Betekent tevens dat ik volgens mijn CAO nog maar 7 uur op een dag zou hoeven werken of iedere dag een overuur mag schrijven, lekker. d:)b Laat ik maar zeggen dat mijn werkgever het daar niet mee eens zou zijn en dat hij een klein logistiek probleem had als iedereen dat zou willen. Plus dat ze dan mooi op het terrein daar in al die bussen in kunnen breken.

Maar mijn werkgever had dan ook geen probleem met gereedschap in de bussen, zijn verzekeraar ook niet. Ze hebben personeel nooit verzocht om die bussen leeg te laden, wel om extra sloten te gebruiken (zijdeur van binnenuit geblokkeerd, trekhaakslot erop), dat lijkt me een redelijker verzoek dan dat in de TS.

En die extra sloten helpen ook nog eens daadwerkelijk... Inbraken sindsdien zijn op een hand te tellen en op 1x na bij collega's die dat slot vergaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 06-06 20:49

MLLL

Palm Treo 650

Het beste is om reclame van de bus te halen.
Busjes met Aannemersbedrijf e.d.in het logo is een visitekaartje voor een dief.
Kun je beter een reclame van een vishandel hebben die zullen ze niet zo snel leeg halen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Even samenvatten... Werkgever wil liever niet dat zijn dure gereedschap uit de dure bus wordt gestolen. In plaats daarvan vraagt hij of werknemer elke dag te kijk gaat lopen, zodat tuig ziet waar ze ‘s nachts moeten inbreken. Op die manier loopt werknemer extra gevaar en heeft werknemer extra schade. Maar hey, werkgever heeft zijn bus nog heel. Dat werknemer nu is neergestoken door de inbreker is minder belangrijk.

Daarnaast is het ook niet fijn om iedere dag je complete schuur vol te proppen met vies en zanderig spul van je baas. Ik denk dat ik dat hier thuis niet eens voor elkaar krijg.

Beter laat men bedrijfsbusjes lekker op de zaak staan, dan is werkgever zelf verantwoordelijk voor zijn eigen rommel. Echter willen veel bedrijven dat werknemers hun bus meenemen naar huis. Op die manier zijn ze ‘s ochtends sneller op pad en dat is winst. Verder hoeven ze zelf geen ruimte te reserveren voor deze bedrijfsbusjes. Die kunnen veel beter in de, toch al veel te drukke, wijken staan. Dat laatste is sowieso een doorn in het oog. Hier in de straat zijn families met 4 auto’s voor de deur + bedrijfsbus + bedrijfsbus van vriendlief van één van de dochters. Zij hebben in hun eentje beide zijden van de weg voor 6 huizen de parkeerplek in gebruik. Maar da’s een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kelfox
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05-2023
Wow, hoop reacties. Wegens tijdgebrek snel doorheen gescrollt.

Het gaat inderdaad over een aanzienlijke hoeveelheid gereedschap wat best lomp is. Herkenbaar wat sommigen schrijven dat het uitladen van je bus het laatste is wat je wil einde werkdag. Het is ook niet zo dat hij onder een eigen carport parkeert en gelijk de spullen in zn schuur kan laden. Dit moet in een box die bij een huurappartement zit. Je
Moet gangen door met deuren die allemaal op slot zitten etc. Niet te doen dus.
Wat mij opviel is de toon die de werkgever aanhoudt, ik heb nooit zoiets gezien.
Het gaat inderdaad niet om een eis maar een dringend verzoek, wel daarbij dat je zelf voor de kosten opdraait.

De werkgever heeft geen eigen terrein om voor te stellen dat je je bus daar laat en met eigen vervoer naar en van je werk rijdt.
Meestal rijden ze van het huisadres naar de klanten. Dat is efficiënter. Maar het probleem laten bij de werknemers op deze manier is bizar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ashundi
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 06-06 11:43
Laat werkgever dan maar een garagebox in de buurt huren waar de complete bus in kan staan.
Of je moet een parkeerplek vinden waarbij je in een hoek van twee muren staat. Is de zij en achterdeur niet bereikbaar.
Verlangen dat iemand dagelijks een complete bus leeg haalt en weer inlaadt vind ik niet kunnen. En ook nog gaan dreigen dat je anders voor de kosten opdraait :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastian433
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-06 17:10
idee 1.
Koop in vervolg een wit busje zonder reclame met een raampje erin en laat het er uit zien alsof er alleen maar goedkope rommel in ligt wat niks oplevert, werkt niet altijd maar kan een tactiek zijn. Als er geen raampje in zit werkt dit niet, dan breken ze hem open om te kijken of er wat te halen valt.

idee 1a: laat je werkgever in elk stuk duur gereedschap gps trackers zetten, zodat er iemand gesnapt gaat worden.

idee 2.
Zet alleen het dure spul in je huis waarvan jij denkt dat dat voor een dief goed te verhandelen is. Als het allemaal duur is werkt dat niet.
idee 3. laad elke dag op het kantoor al je spullen uit in de baas zijn tijd en haal dat in de baas zijn tijd weer op.
Zeg dat je elke dag 15 minuten voor en na die tijd nodig hebt voor het in en uitladen.

Idee 4. laat de werkgever een gealarmeerde garagebox huren.

idee 5 zet er zo'n luid alarm op dat de hele buurt kijkt wat er in hemelsnaam wel niet aan de hand is buiten, maar ja vals alarm enzo. na valse alarmen krijg je alleen maar geïrriteerde buurtgenoten.

Je inboedelverzekering gaat vermoedelijk ook niet voor 10000 euro gereedschap dekken die gestolen worden uit je huis als je het daar laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerminalNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-06 21:39
Laat de werkgever maar een goede beveiliging inbouwen in de bus.
Hier in de straat al diverse bussen leeg gehaald, allemaal zonder beveiliging. De mijne laten ze tot nu toe met rust, maar die beschikt dan ook over een zeer uitgebreide beveiliging inclusief glasbreuk en beweging sensoren in de cabine en bak.
Nu valt er bij mij niet gek veel elektrisch spul te halen, maar dat zien ze zo van de buitenkant niet.

Een werkgever die dit verlangt laat eerst zelf maar eens zien dat die het veiliger wilt hebben. Er zijn diverse extra beveiligingen te krijgen op de markt die bewezen effectief zijn.
Extra sloten op deuren, balken op de trekhaak etc.
Je personeel er maar mee laten slepen is lekker makkelijk. De gemiddelde aannemer is dan dagelijks honderden kilo’s aan gereedschap aan het verslepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Kelfox schreef op maandag 22 juni 2020 @ 18:17:
Het gaat inderdaad over een aanzienlijke hoeveelheid gereedschap wat best lomp is.
...
Dit moet in een box die bij een huurappartement zit.
Hoeveel ruimte is daar überhaupt nog voor over? Als je toevallig toch een garagebox hebt leeg staan kan je pragmatisch zijn en het maar gewoon doen. Maar ik heb zelf mijn schuurtje vol staan met fietsen, en ik ga het niet in de woon/slaapkamer zetten dus dan zou ik alles naar de zolder moeten sjouwen, die daarmee dus ook elke avond en elk weekend vol staat met spullen. Bij "een aanzienlijke hoeveelheid gereedschap wat best lomp is" denk ik aan een hele stapel koffertje en cirkelzagen. Dan is het simpel: ik ga hier geen woonruimte aan besteden, ondanks dat ik de vierkante meters wel heb.

Het is niet bepaald hetzelfde als een telefoon of laptop van het werk die je zelfs op een studentenkamer wel ergens in een la kan schuiven. Hier offer je echt een kamer aan op.

[ Voor 6% gewijzigd door bwerg op 22-06-2020 20:23 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Tens schreef op maandag 22 juni 2020 @ 08:57:
[...]

Vooral die ladder :')

Die vriend van @Kelfox moet het probleem samen met z'n collega's terug bij de baas leggen: dit is niet redelijk en praktisch uitvoerbaar dus regel maar beveiliging.

En zeker bij airco meuk zou ik eventuele bestikkering laten verwijderen. Ik snap dat het reclame is maar dat werkt twee kanten op. ;)

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turtles3
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-07-2020
Natuurlijk mag de baas dat v ragen. Maar er staat dat het een verzoek is, dat is niet voldoende. Als er een OR in het bedrijf is dan moet die toestemming geven en het bedrijfsreglement dient daarop aangepast te worden. Als de baas eist dat de busjes op het terrein moeten overnachten heeft hij het probleem met parkeerruimte en verzekering. Ik denk dat het goedkoper is om de busjes van een goed alarm te voorzien. dan is ook te achterhalen hoe eerlijk het personeel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Stel TS is ZZPer en is in de zelfde situatie. Komt na 8 uur werken thuis. Is afhankelijk van zijn gereedschap.

Verzekering dekt schade conform dagwaarde (daar gaat het om). Een dag zonder gereedschap is een dag geen inkomsten. Gemiddeld duurt het zeker een paar dagen dat je dan niet kan werken, tevens planning naar de klote en boze klanten die misschien ergens anders naar toe gaan.

Hoe zou TS omgaan met zijn gereedschap wetende dat de kans is van meer dan 50% dat zijn bus een keer in de 6 maanden wordt leeggeroofd.

Nu even de situatie dat TS zijn bus dus iedere dag bij werkgever neer zet. Als werkgever kan je gewoon eisen dat TS in de bus stapt op zelfde tijdstip wanneer hij dat normaal thuis doet, en de bus terug brengt op het moment dat hij normaal thuis is. Je zal maar eerst een uur naar je werk moeten rijden en dan terug rijden 's avonds. Tevens stelt de werkgever je een bus ter beschikking voor woon/werkverkeer. Dus vervalt ook het recht op reiskosten vergoeding.

[ Voor 30% gewijzigd door Wim-Bart op 22-06-2020 20:56 ]

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Het is grappig om te zien hoeveel mensen hier reageren op het verkeerde onderdeel.

Het is niet de werkgever die dit vraagt, het is de wet die dit vereist als je een bus mee naar huis neemt.

Oftewel die bus gewoon bij de baas voor de deur zetten en die mag het verder afhandelen. Is daar geen ruimte dan is dat de baas zijn probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Gomez12 schreef op maandag 22 juni 2020 @ 21:50:
Het is grappig om te zien hoeveel mensen hier reageren op het verkeerde onderdeel.

Het is niet de werkgever die dit vraagt, het is de wet die dit vereist als je een bus mee naar huis neemt.
Right... kom maar eens met een bron dat spullen in een voertuig laten liggen wettelijk verboden is.

Ja, goed huisvaderschap. Prima, maar er zijn dus meer manieren om de kans op diefstal uit zo'n bus te verkleinen.

Verkleinen betekent inderdaad niet tot nul reduceren. Net zo goed als dat de kans op diefstal van die spullen ook geen nul is als je het spul in huis legt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Heb even de voorwaarden van een willekeurige verzekering erbij gezocht.
1.1.2 Wat is niet verzekerd bij diefstal of vandalisme?
U bent niet verzekerd voor:
– schade die ontstaat wanneer u de verzekerde zaken onbeheerd in uw auto achterlaat. Maar wij vergoeden de schade wel, als er sprake is van diefstal na braak aan de afgesloten laadruimte van de bestel- of vrachtauto of de afgesloten kofferbak van de personenauto. De verzekerde zaken moeten dan bovendien niet van buitenaf zichtbaar zijn of elektronisch detecteerbaar zijn geweest.
Waarom zou deze verzekeraar schade vergoeden die voortkomt uit onwettige handelingen @Gomez12?

edit:
Mocht werkgever toevallig deze of een gelijkwaardige verzekering hebben, dan lijkt het mij zeer slecht huisvaderschap om de gereedschappen in de eigen woning te bewaren, dan zijn ze namelijk niet meer verzekerd:
1.1.1 Wat is verzekerd?
Bedrijfsuitrusting
Uw bedrijfsuitrusting is verzekerd als deze zich in de auto bevindt en daaraan in de auto schade ontstaat. Uw gereedschap is bijvoorbeeld niet meer verzekerd zodra u dit uit de auto haalt om in of buiten uw bedrijf te gebruiken of te bewaren.

[ Voor 26% gewijzigd door Xander op 22-06-2020 22:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:22
Valandil schreef op maandag 22 juni 2020 @ 14:01:

Ja het kost tijd, maar het kost veel meer als het gestolen wordt.

De vraag je die kan stellen is; hoeveel tijd kost het om in- en uit te laden, voor wiens rekening is dit?
Op basis van onderstaand filmpje kan je wel inschatten hoeveel tijd en ruimte dat thuis kost.
Start rond de 5e minuut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Oftewel die bus gewoon bij de baas voor de deur zetten en die mag het verder afhandelen. Is daar geen ruimte dan is dat de baas zijn probleem.
Nee hoor, daarom staat in elk reglement dat je geen laptop in de auto mag laten liggen. Staat dat er niet dan is het pech voor de werkgever. Overigens als je bus dagelijks vol met gereedschap staat is er maar 1 degelijk oplossing en dat is verzekeren. Die verzekering zal je dan prima kunnen adviseren in hoe je schade kan voor voorkomen en de premie kan drukken. Wel bijzonder dat geen enkele bus fabrikant een fatsoenlijk (optioneel) beveiligingssyteem heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Xander schreef op maandag 22 juni 2020 @ 22:18:
[...]
Ja, goed huisvaderschap. Prima, maar er zijn dus meer manieren om de kans op diefstal uit zo'n bus te verkleinen.
Idd, er zijn meer manieren. Alleen een goed huisvader zal die manieren toch echt zelf moeten aanschaffen, dat is onderdeel van goed huisvaderschap.

Dus als de chauffeur zelf besluit om betere sloten etc te kopen, dan is dit ook een optie.
Waarom zou deze verzekeraar schade vergoeden die voortkomt uit onwettige handelingen @Gomez12?
Ik snap de vraag even niet, het staat elke verzekeraar vrij om extra premie te vragen voor een extra dienst.
Zolang er niet vaak ingebroken wordt in busjes is het gewoon een kosten-baten rekening of je dit in de standaard premie kan volhouden of niet.

Dus gefeliciteerd dat je een verzekering gevonden hebt die het blijkbaar wel vergoed, maar het bedrijf van TS zijn vriend is blijkbaar niet aangesloten bij de Goudsche en kent die vergoeding schijnbaar niet.

En waarom de Goudsche het wel zou aanbieden, tja het kan dus voor de baas van de vriend van TS een aanleiding zijn om over te stappen naar de Goudsche, aangezien de baas de bussen zelf niet kwijt kan en je iemand niet mag dwingen tot meenemen van de bus inclusief goed vaderschap.

Daarom snap ik je vraag ook niet echt, want in wezen vraag je waarom een commercieel bedrijf zou aanbieden die klanten kunnen aantrekken. Ik hoop dat je die vraag toch wel zelf kan beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.C

T.C

Gomez12 schreef op maandag 22 juni 2020 @ 15:45:
[...]

Ik had laatst een discussie over dit onderwerp, ik kon echter niet zo snel het wetsartikel vinden.

Weet jij toevallig welke dat is? Voor als ik nog eens een dergelijke discussie krijg.

Voor mij is het voordeliger om maar even naar mijn werk te rijden voor het gereedschap.
Vanaf werkplaats naar project is wettelijk gezien werktijd, anders is het eerste half uur enkele reis eigen tijd. (Woon beduidend minder dan 30 minuten van de werkplaats.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
Gomez12 schreef op maandag 22 juni 2020 @ 22:54:
[...]

Idd, er zijn meer manieren. Alleen een goed huisvader zal die manieren toch echt zelf moeten aanschaffen, dat is onderdeel van goed huisvaderschap.

Dus als de chauffeur zelf besluit om betere sloten etc te kopen, dan is dit ook een optie.
Jij koopt ook zelf een tas voor je zakelijke laptop? :)
Ik snap de vraag even niet, het staat elke verzekeraar vrij om extra premie te vragen voor een extra dienst.
Zolang er niet vaak ingebroken wordt in busjes is het gewoon een kosten-baten rekening of je dit in de standaard premie kan volhouden of niet.

[...]

En waarom de Goudsche het wel zou aanbieden, tja het kan dus voor de baas van de vriend van TS een aanleiding zijn om over te stappen naar de Goudsche, aangezien de baas de bussen zelf niet kwijt kan en je iemand niet mag dwingen tot meenemen van de bus inclusief goed vaderschap.

Daarom snap ik je vraag ook niet echt, want in wezen vraag je waarom een commercieel bedrijf zou aanbieden die klanten kunnen aantrekken. Ik hoop dat je die vraag toch wel zelf kan beantwoorden.
Jij claimt dat er een wettelijke verplichting bestaat om gereedschap uit de bedrijfsbus te halen wanneer je die in een woonwijk parkeert. Ergo, het is wettelijk verboden om het erin te laten liggen?

Daar zou ik graag een bron van zien. Volgens mij bestaat een dergelijke bron niet. Als dat namelijk zo was, zou een verzekeraar daar bij mijn weten helemaal geen dekking voor mogen aanbieden. En dat doen ze blijkbaar wel.
Dus gefeliciteerd dat je een verzekering gevonden hebt die het blijkbaar wel vergoed, maar het bedrijf van TS zijn vriend is blijkbaar niet aangesloten bij de Goudsche en kent die vergoeding schijnbaar niet.
Het was letterlijk de eerste die ik tegen kwam. :) Ik heb niet de indruk dat een dergelijke dekking zeldzaam is. Wil er nog wel een paar voor je zoeken als dat mijn standpunt zou helpen. Maar kom eerst maar eens met een bron voor die wettelijke verplichting en onderbouwing waarom gereedschap uit het zicht in een afgesloten voertuig laten liggen roekeloos / verwijtbaar gedrag zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Xander schreef op maandag 22 juni 2020 @ 23:06:
[...]
Jij koopt ook zelf een tas voor je zakelijke laptop? :)
Ik kan nu een heel verhaal op gaan houden, maar simplistisch gezegd :
- Als werkgever dit weigert
- Als ik de laptop toch zou accepteren
Dan ja inderdaad dan zou ik een tas kopen.
[...]
Jij claimt dat er een wettelijke verplichting bestaat om gereedschap uit de bedrijfsbus te halen wanneer je die in een woonwijk parkeert. Ergo, het is wettelijk verboden om het erin te laten liggen?
Gaarne quote waar ik dat claim, want je legt me nu woorden in de mond.
Daar zou ik graag een bron van zien. Volgens mij bestaat een dergelijke bron niet.
Volgens mij ook niet, alleen jij zegt dat en nu moet ik opeens met een bron komen om jouw woorden te onderbouwen? Aparte manier van discussieren...
Het was letterlijk de eerste die ik tegen kwam. :) Ik heb niet de indruk dat een dergelijke dekking zeldzaam is. Wil er nog wel een paar voor je zoeken als dat mijn standpunt zou helpen.
Meer helpt je standpunt niet. Het enige wat je standpunt zou kunnen helpen is weten dat het bedrijf van de vriend van de TS zo'n verzekering heeft afgesloten en dat de baas daarvan ook op de hoogte is.
T.C schreef op maandag 22 juni 2020 @ 23:00:
[...]

Ik had laatst een discussie over dit onderwerp, ik kon echter niet zo snel het wetsartikel vinden.

Weet jij toevallig welke dat is? Voor als ik nog eens een dergelijke discussie krijg.

Voor mij is het voordeliger om maar even naar mijn werk te rijden voor het gereedschap.
Vanaf werkplaats naar project is wettelijk gezien werktijd, anders is het eerste half uur enkele reis eigen tijd. (Woon beduidend minder dan 30 minuten van de werkplaats.)
https://wetten.overheid.nl/BWBR0028752/2017-01-01 artikel 1763.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xander
Gomez12 schreef op maandag 22 juni 2020 @ 23:20:
[...]

Hierzo:
Waarbij "dit" naar ik aanneem verwijst naar "gereedschap uit de bus halen"?
[...]

Volgens mij ook niet, alleen jij zegt dat en nu moet ik opeens met een bron komen om jouw woorden te onderbouwen? Aparte manier van discussieren...
Ik vraag om een bron om jouw woorden (die ik hierboven quote) te onderbouwen.
Ik mis een stukje uitleg waarom gereedschap uit het zicht in een afgesloten voertuig opbergen niet voldoende is om "als een goed huisvader voor de zaak te zorgen".

Dan telt ons land toch honderdduizenden slechte huisvaders gok ik. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Dit is gewoon een no-brainer in mijn ogen. Natuurlijk ga je dat niet doen. Bijkomend voordeel: al die spuuglelijke bedrijfsbusjes weg uit de woonwijk. Laat die busjes maar lekker op de zaak staan en al het gereedschap binnen in het pand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Xander schreef op maandag 22 juni 2020 @ 23:26:
[...]
Waarbij "dit" naar ik aanneem verwijst naar "gereedschap uit de bus halen"?
Foute aanname, dit verwijst naar goed huisvaderschap.
[...]
Ik vraag om een bron om jouw woorden (die ik hierboven quote) te onderbouwen.
De bron daarvoor is de wet.

Maar ik ben wel even klaar met jouw zwart-wit aannames, want ik durf te wedden dat als de vriend van de TS echt naar de baas gaat om te vragen of hij echt elk stukje gereedschap (oftewel elk schroefje) uit de auto moet halen dat de baas dan zal zeggen : Nee.
Maar als er in zijn gereedschapskoffer een meter zit die bijv 10.000 waard is, tja dan die wel eventjes... Ohja, en probeer dan op zijn minst je ruitjes te blinderen zodat men niet zo naar binnen kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Gomez12 schreef op maandag 22 juni 2020 @ 23:41:
[...]

[...]

Maar ik ben wel even klaar met jouw zwart-wit aannames
Dat mag. Ik ben het niet eens met jouw uitleg van goed huisvaderschap. ;)

Gereedschap in een bestelbus laten zitten is in mijn ogen niet in strijd daarmee.

Het lijkt me aan de werkgever om zijn eigendommen dan beter te beveiligen.
Ohja, en probeer dan op zijn minst je ruitjes te blinderen zodat men niet zo naar binnen kijkt.
Ik nam aan dat de laadruimte sowieso al helemaal dicht is.

Trouwens nog een soortgelijke topic over een ander stuk gereedschap, met wat meningen van juristen: Werklaptop gestolen, werkgever verhaalt eigen risico

[ Voor 11% gewijzigd door Xander op 22-06-2020 23:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T.C

T.C

[...]

Ik kan nu een heel verhaal op gaan houden, maar simplistisch gezegd :
- Als werkgever dit weigert
- Als ik de laptop toch zou accepteren
Dan ja inderdaad dan zou ik een tas kopen.

[...]

[...]

[...]

Meer helpt je standpunt niet. Het enige wat je standpunt zou kunnen helpen is weten dat het bedrijf van de vriend van de TS zo'n verzekering heeft afgesloten en dat de baas daarvan ook op de hoogte is.

[...]

https://wetten.overheid.nl/BWBR0028752/2017-01-01 artikel 1763.
Als de werkgever vereist dat je enkel zijn Makits gereedschappen gebruikt. (Je mag dus geen eigen Lidl gereedschappen gebruiken.)

Deze gereedschappen mag je niet ook nog gebruiken om iets anders dan zijn klussen te doen.

Is dit dan nog steeds lenen?

Daarbij is de vraag wat goed huisvaderschap inhoudt.

Mag ik de dure cirkelzaag gebruiken als bowlingbal? Nee, natuurlijk niet.
Moet ik mijn hele huis met zijn zooi vol zetten?
Ik betwijfel het.
Mag hij vragen om de bus op zijn plaats neer te zetten?
Ja, echter is enkel woon-werkverkeer eigen tijd.... Zijn terrein is einde woon-werkverkeer.

Mag hij vragen om de bus uit te laden?
Ja.
Mag hij dit als eigen tijd rekenen?
Geloof niet dat dat mag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

[...]

[...]

toon mij die wet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL

MLLL

Palm Treo 650

Anoniem: 39993 schreef op maandag 22 juni 2020 @ 23:28:
Dit is gewoon een no-brainer in mijn ogen. Natuurlijk ga je dat niet doen. Bijkomend voordeel: al die spuuglelijke bedrijfsbusjes weg uit de woonwijk. Laat die busjes maar lekker op de zaak staan en al het gereedschap binnen in het pand.
Zet jij je spuuglelijke leaseauto dan ook op de zaak, dit is altijd zo'n dooddoener....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

MLLL schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 17:06:
[...]

Zet jij je spuuglelijke leaseauto dan ook op de zaak, dit is altijd zo'n dooddoener....
Ik heb geen lease auto. Dat zou ook wel bespottelijk zijn. Ik werk 80% vanuit huis en heb geen rijbewijs. Die busjes zijn een heel ander soort probleem. Die staan er naast een privé auto op een extra parkeerplaats, want bijna niemand wil zo'n hok privé rijden.

Het parkeerprobleem in mijn wijk (waar ik dus gelukkig geen last van heb) wordt veroorzaakt door al die bedrijfjes die hun werknemers dat hok thuis voor de deur van de buren laten stallen.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 23-06-2020 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan!
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-06 13:40
Dat artikel spreekt over bruikleen.
Waaruit maak je op dat het hier over bruikleen gaat?
Dit zijn werktuigen die nodig zijn voor werk, niet omdat de vriend van TS even thuis wil klussen en wat gereedschap mee mag nemen.

Werkgever draagt hier dan ook het (ondernemers)risico voor de artikelen.
Wil de werkgever dat de spullen goed opgeborgen worden dan dient werkgever opslag en (werk)tijd te betalen om dat te effectueren.
Of werkgever heeft een eigen terrein waarop het busje gestald mag worden en de werknemer rijdt met eigen vervoer naar huis.
Maar dat terrein heeft werkgever niet, want dat kost geld.

'you can't have your cake and eat it too'

Werkgever bespaart op de kosten door geen terrein of opslag te regelen, de gevolgen daarvoor dient hij dan ook zelf te dragen.
Maar ik ben wel even klaar met jouw zwart-wit aannames,
Die zwart-wit aannames bestaan vooral in je eigen hoofd, de kanttekeningen die gesteld worden zijn zeer redelijk.
want ik durf te wedden dat als de vriend van de TS echt naar de baas gaat om te vragen of hij echt elk stukje gereedschap (oftewel elk schroefje) uit de auto moet halen dat de baas dan zal zeggen : Nee.
Maar als er in zijn gereedschapskoffer een meter zit die bijv 10.000 waard is, tja dan die wel eventjes... Ohja, en probeer dan op zijn minst je ruitjes te blinderen zodat men niet zo naar binnen kijkt.
Als het om 1 metertje ging die mee naar binnen genomen moest worden dan zouden we deze discussie waarschijnlijk niet hebben.
Enig idee hoeveel gereedschap er in de gemiddelde werkbus ligt?
Ik schat dat de werknemer een keer of 5-6 heen en weer moet lopen, door de galerijen en kelderboxen, om de boel op te slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Laatst online: 05-06 18:41
Anoniem: 39993 schreef op maandag 22 juni 2020 @ 23:28:
Vind het wel een beetje kort door de bocht als mensen zo gaan denken...
Ik heb vroeger als servicemonteur rondgereden en voor 1000,en euro,s in me auto gehad maar dat haalde ik er ook gewoon savonds uit.

Ik had er geen probleem mee want het was in de baas zijn tijd dat in/uitladen, in de woning lag het op een plek waar je het niet door had, minder waardevol spul liet ik erin liggen zo hadden wij de afspraak.

Eerst de auto ophalen bij de zaak met spullen had mij anders 2 uur reistijd gekost en dan weer helemaal terug rijden voor een klus bij je in de buurt...

Ik kan me TS wel indenken dat hij daar ook niet op zit te wachten en mischien heeft hij wel geen 2e prive auto om eerst naar de zaak te moeten.

ik had gewoon een tussenweg gekozen vaak gaan ze wel akkoord zeg maar grote spul wat weinig waard is laten liggen en alleen het dure/kleine spul eruit, zoals dagelijks een ladder in/uit laden zou mij ook tever gaan, beetje handgereedschap in/uit laden kost amper tijd...

En uiterraard busje beter beveiligen.

[ Voor 8% gewijzigd door mr_evil08 op 23-06-2020 19:05 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Laatst online: 05-06 18:41
Anoniem: 39993 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 18:43:
[...]

Ik heb geen lease auto. Dat zou ook wel bespottelijk zijn. Ik werk 80% vanuit huis en heb geen rijbewijs. Die busjes zijn een heel ander soort probleem. Die staan er naast een privé auto op een extra parkeerplaats, want bijna niemand wil zo'n hok privé rijden.
Jazeker wel vaak als 2e auto, ze doen het niet vanwege de bijtelling aardig hoog is, niet omdat het busje "lelijk" is, veel mensen hebben daar geen problemen mee als je ermee goedkoop kan rijden.

Terugkomend op TS zijn verhaal, overleg gewoon met je baas en zoek een tussenweg, busje beter beveiligen of een paar waardevolle spullen eruit halen.

[ Voor 29% gewijzigd door mr_evil08 op 23-06-2020 19:11 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL

MLLL

Palm Treo 650

Anoniem: 39993 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 18:43:
[...]

Ik heb zo'n bestelautohok en 2 privéauto's en ben alleen, betaal voor alle 3 houderschapsbelasting dus een plaats langs de openbare weg is wel het minste. _/-\o_
Pagina: 1