Gomez12 schreef op maandag 22 juni 2020 @ 16:22:
[...]
Ik heb geen idee over wat voor binnenstad jij praat, maar als de auto daar voor bijna zeker voor 8+ uur staat zonder dat er normaal gesproken iemand naartoe gaat midden in het donker op een tijdstip dat er ook bijna niemand op straat loopt, tja dan heb jij het over een uitzonderlijke binnenstad.
In een autoluwe binnenstad jat er iemand eens 1 sleuteltje oid.
Want? Als ze hem eenmaal open hebben zonder de aandacht op zich te vestigen, laden ze hem toch rustig helemaal leeg in een andere bestelbus?
Denk je dat iemand daar tegenwoordig ook maar naar omkijkt? Een persoon die spullen uit de ene bus in de andere laadt? Da's gewoon "een collega die wat gereedschap ophaalt" toch? Onderschat niet hoe brutaal een crimineel is.
Hier in de woonwijk slaat er 1 of meer honden aan voordat ze een bus open hebben en als die lang blijft blaffen kijkt er vast 1 van de buren uit het raam. Die weet vervolgens beter in te schatten of iemand iets bij die bus te zoeken heeft dan de gemiddelde voorbijganger op een parkeerplaats in een stad ergens.
Ja, ik heb in het verleden ook een bestelbus met gereedschap gereden. Woonde toen in een appartement zonder lift. Al het elektrisch gereedschap daaruit halen betekende 5x op en neer lopen en 2m² zooi in mijn woonkamer zetten (want appartement en geen geschikte bergruimte). En dan is het gereedschap eruit maar ligt er nog €5k aan materiaal in... No way.
Bus op het werk laten staan? Graag.

Want parkeerproblemen in de straat. Betekent tevens dat ik volgens mijn CAO nog maar 7 uur op een dag zou hoeven werken of iedere dag een overuur mag schrijven, lekker.

Laat ik maar zeggen dat mijn werkgever het daar niet mee eens zou zijn en dat hij een klein logistiek probleem had als iedereen dat zou willen. Plus dat ze dan mooi op het terrein daar in al die bussen in kunnen breken.
Maar mijn werkgever had dan ook geen probleem met gereedschap in de bussen, zijn verzekeraar ook niet. Ze hebben personeel nooit verzocht om die bussen leeg te laden, wel om extra sloten te gebruiken (zijdeur van binnenuit geblokkeerd, trekhaakslot erop), dat lijkt me een redelijker verzoek dan dat in de TS.
En die extra sloten helpen ook nog eens daadwerkelijk... Inbraken sindsdien zijn op een hand te tellen en op 1x na bij collega's die dat slot vergaten...