isoleren incluseif vloerverwarming op bestaande betonvloer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoepersooi
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-05 20:44
De badkamer op onze eerste etage is bijna af dus het wordt tijd om de benedenverdieping aan te pakken.
Dat betekent vloerplan veranderen, indeling anders maken, nieuwe muren, nieuwe doorgangen, nieuwe keuken, nieuw plafond... nogal een project zeg maar. De bedoeling is zoveel mogelijk oftewel alles zelf doen.

Maar voor de isolatie op de vloer heb ik wat hulp nodig dus zie onderstaande:

Situatie:
-Huis uit 1890 zonder kruipruimte of kelder
-Begane grond rechtstreeks op de betenlvoer

Wens:
-Vloerisolatie met vloerverwarming
-Mag 10-12cm inclusief afwerkvloer omhoogkomen

Gevonden mogelijkheid
-Pirplaat van 60/70mm verlijmd met fermacell en daar dan een droogbouwvloerplaat op plaatsen zoiets als een noppenplaat of gefreesde fermacellplaat.
Nu vraag ik mij alleen af is dat te plaatsen op en geëgaliseerde betonvloer, of moet voor draagkracht er houten balken tussen de isolatie bevestigd worden.
En dan afwerken met tegels of houtparket
Zijn er betere systemen?
Zijn er nog dingen waar ik aan moet denken?

Voor een plaatje van de afmetingen en indeling wat het moet worden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v75VS83KANMVGUxuKgvCLw9uYuE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PDqhjc6FzddlGrvqGQLMWVc1.jpg?f=fotoalbum_large

http://supsooi.tweakblogs.net/ kijk eens bij mijn advertenties intressante spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

_Arthur

blub

De hele BG er uit slopen. Eventueel stuk afgraven. XPS platen er in (zo dik als mogelijk), beton er op en een 7-8cm afwerkvloer waar je vloerverwarming in ligt.

Een opbouw als dit:
Afbeeldingslocatie: https://www.isolatiemateriaal.nl/uploads/tx_multishop/images/cmsimages/5e1ee8147c3d6.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoepersooi
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-05 20:44
_Arthur schreef op zondag 21 juni 2020 @ 09:58:
De hele BG er uit slopen. Eventueel stuk afgraven. XPS platen er in (zo dik als mogelijk), beton er op en een 7-8cm afwerkvloer waar je vloerverwarming in ligt.

Een opbouw als dit:
[Afbeelding]
Dat zal inderdaad de beste optie zijn, alleen niet helemaal zelf te doen.
En dat kost meer tijd en geld.
Ik zoek eigenlijk een optie zonder beton storten en afgraven.

http://supsooi.tweakblogs.net/ kijk eens bij mijn advertenties intressante spullen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erwin_83
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Als het huis op een betonplaat gebouwd is dan kan je niet zomaar de vloer uithakken en vernieuwen.

Als er nog een dekvloer is kan je die eventueel wel slopen voor meer opbouw hoogte.

Wellicht is een laag isolatie met daarop zandcement dekvloer mogelijk. Op de isolatie komt dan je vloerverwarming. Daar zijn verschillende methodes voor. (Tackerplaat of wapeningsnet)

Gasloos sinds 01-12-2017 zonder slotje of verwijdering, dus een "gevaarlijke situatie" volgens Liander. Verwarming met een Loria duo 6010. Pelletkachel voor de fun. EDIT 22-09-21 de (gevaarlijke) gasleiding in opdracht van Liander verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
12cm is gewoon te weinig, voor een goede vloer inclusief dragende betonvloer en isolatie heb je gewoon 30cm nodig als je er ook binnenmuren op wilt kunnen plaatsen.

Sommigen kiezen voor schuimbeton al ken is de isolerende werking niet. Maar ook dan heb je behoorlijke dikte nodig.

Iedereen kan graven en een kruiwagen bedienen ;)

I.c.m. vloerverwaring zijn voor de afwerking plavuizen of keramisch parket de beste keuze. Maar je kunt een betonnen afwerkvloer ook vlinderen en eventueel coaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skai21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 04-05 23:52
Ik heb hier op het forum al meedere malen droogbouw vloeren voorbij zien komen. ik denk dat dat de ideale oplossing is.

16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT

Pagina: 1