De badkamer op onze eerste etage is bijna af dus het wordt tijd om de benedenverdieping aan te pakken.
Dat betekent vloerplan veranderen, indeling anders maken, nieuwe muren, nieuwe doorgangen, nieuwe keuken, nieuw plafond... nogal een project zeg maar. De bedoeling is zoveel mogelijk oftewel alles zelf doen.
Maar voor de isolatie op de vloer heb ik wat hulp nodig dus zie onderstaande:
Situatie:
-Huis uit 1890 zonder kruipruimte of kelder
-Begane grond rechtstreeks op de betenlvoer
Wens:
-Vloerisolatie met vloerverwarming
-Mag 10-12cm inclusief afwerkvloer omhoogkomen
Gevonden mogelijkheid
-Pirplaat van 60/70mm verlijmd met fermacell en daar dan een droogbouwvloerplaat op plaatsen zoiets als een noppenplaat of gefreesde fermacellplaat.
Nu vraag ik mij alleen af is dat te plaatsen op en geëgaliseerde betonvloer, of moet voor draagkracht er houten balken tussen de isolatie bevestigd worden.
En dan afwerken met tegels of houtparket
Zijn er betere systemen?
Zijn er nog dingen waar ik aan moet denken?
Voor een plaatje van de afmetingen en indeling wat het moet worden:
Dat betekent vloerplan veranderen, indeling anders maken, nieuwe muren, nieuwe doorgangen, nieuwe keuken, nieuw plafond... nogal een project zeg maar. De bedoeling is zoveel mogelijk oftewel alles zelf doen.
Maar voor de isolatie op de vloer heb ik wat hulp nodig dus zie onderstaande:
Situatie:
-Huis uit 1890 zonder kruipruimte of kelder
-Begane grond rechtstreeks op de betenlvoer
Wens:
-Vloerisolatie met vloerverwarming
-Mag 10-12cm inclusief afwerkvloer omhoogkomen
Gevonden mogelijkheid
-Pirplaat van 60/70mm verlijmd met fermacell en daar dan een droogbouwvloerplaat op plaatsen zoiets als een noppenplaat of gefreesde fermacellplaat.
Nu vraag ik mij alleen af is dat te plaatsen op en geëgaliseerde betonvloer, of moet voor draagkracht er houten balken tussen de isolatie bevestigd worden.
En dan afwerken met tegels of houtparket
Zijn er betere systemen?
Zijn er nog dingen waar ik aan moet denken?
Voor een plaatje van de afmetingen en indeling wat het moet worden:
:strip_exif()/f/image/PDqhjc6FzddlGrvqGQLMWVc1.jpg?f=fotoalbum_large)
http://supsooi.tweakblogs.net/ kijk eens bij mijn advertenties intressante spullen