Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

isoleren incluseif vloerverwarming op bestaande betonvloer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zoepersooi
  • Registratie: december 2010
  • Nu online
De badkamer op onze eerste etage is bijna af dus het wordt tijd om de benedenverdieping aan te pakken.
Dat betekent vloerplan veranderen, indeling anders maken, nieuwe muren, nieuwe doorgangen, nieuwe keuken, nieuw plafond... nogal een project zeg maar. De bedoeling is zoveel mogelijk oftewel alles zelf doen.

Maar voor de isolatie op de vloer heb ik wat hulp nodig dus zie onderstaande:

Situatie:
-Huis uit 1890 zonder kruipruimte of kelder
-Begane grond rechtstreeks op de betenlvoer

Wens:
-Vloerisolatie met vloerverwarming
-Mag 10-12cm inclusief afwerkvloer omhoogkomen

Gevonden mogelijkheid
-Pirplaat van 60/70mm verlijmd met fermacell en daar dan een droogbouwvloerplaat op plaatsen zoiets als een noppenplaat of gefreesde fermacellplaat.
Nu vraag ik mij alleen af is dat te plaatsen op en ge√ęgaliseerde betonvloer, of moet voor draagkracht er houten balken tussen de isolatie bevestigd worden.
En dan afwerken met tegels of houtparket
Zijn er betere systemen?
Zijn er nog dingen waar ik aan moet denken?

Voor een plaatje van de afmetingen en indeling wat het moet worden:

http://supsooi.tweakblogs.net/ kijk eens bij mijn advertenties intressante spullen

Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True