Bouwkundig bad eigenaar meld zich, AMA
Klik even op de link in mijn sig, daar vind je ook een link naar timelapse van de bouw.
Persoonlijk zou ik het echt heel zonde vinden als je een dergelijk bad OP de grond bouwt ipv IN de grond (of begrijp ik je tekening verkeerd?)
- Volume : 8x4x1.5 circa 44 m3
- Materiaal muur: beton, gemetseld, panelen, prefab,...betonnen bodem, polystyreen blokken voor de wanden, gevuld met beton. Geen extra muur oid
- Materiaal wand: metaal, tegels, polyesther, liner, ....: zie hierboven
- Binnen of buiten : buiten
- Verwarming (warmtepomp / ...) : begonnen met WP, later verkocht en vervangen voor 8x4 m2 zonnematten
- Chloor of zout : zout
- Filtermateriaal pomp : zandfilter
- Automatisering / meet en regeltechniek : alles zelf geautomatiseerd, handmatige metingen
- Afdekking (zeil / winterzeil / lamellen / ...) : geobubble zwart/grijs die ik het hele jaar door gebruik
- speeltjes (lampen, waterjets, ...) : RGB LED lampen, frequentieregelaar
- Energieverbruik : geen idee, let ik niet op
Waar ben je trots op en wat zou je anders doen?
Sowieso trots op mijn zwembad natuurlijk

Niets mooier om met dit weer een koud biertje op de rand van het bad neer te zetten, om vervolgens vanaf de andere kant erin te duiken en dan zo naar je biertje te zwemmen
Wat ik anders zou doen (achteraf):
- Een andere indeling van hoe de leidingen in de technische ruimte lopen.
- Ook zou ik een 2x zo zware zoutelektrolyse nemen als ik nu heb. Hier kun je bijna geen overkill in hebben.
Levensduur van een element/cell is bij vrijwel alle capaciteiten hetzelfde, terwijl je met een zwaardere veel korter hoef te produceren. Je element zal dus vele malen langer meegaan EN je kan in kortere tijd meer chloor(gas) produceren.
- Stofzuigeraansluiting zit op dezelfde hoogte als de lampen, ik zou die iets lager plaatsen zodat het leegpompen van het bad makkelijker gaat als ik bij de lampen moet kunnen
- Vlinderen! Laat in vredesnaam je betonnen ondervloer vlinderen.Met tigduizenden liters water die op de bodem druk ga je elke oneffenheid voelen op de bodem. Ook als er een viltlaag op je beton ligt. Bij mij hebben ze dus niet gevlinderd en ik wist ook niet dat dit noodzakelijk was.
Daarnaast (spook?) verhalen over lekkende blokken. Iemand met eerstehands ervaring met dat spul?
Zorg dat je de opgestapelde wanden tijdelijk stut. Rustig aan laten vullen vanaf de betonwagen.Zie ook deze timelapse:
YouTube: Zwembad Timelapse muur