Ik heb onlangs zonnepanelen laten plaatsen waarbij de wasmachine groep is gebruikt en de omvormer is aangesloten op een PV verdeler met dubbele wandcontactdoos.
Nu heeft de installateur gemeld dat ik de wasmachine en wasdroger tegelijk kan aansluiten, echter niet tegelijk gebruiken.
(Voor wat het uitmaakt, voorheen zaten ze samen op deze groep)
Nu vraag ik me af is dit correct? Zolang het verbruik samen <3600W blijft of <16A kan er toch weinig gebeuren, of is dit te simpel en telt wat de panelen opwekken ook mee?
Ik heb geprobeerd te zoeken maar krijg het niet duidelijk gevonden, wellicht dat mijn zoekkunsten te wensen overlaten
Vermogen wasmachine is 2200W
Vermogen wasdroger is 600W
Alvast bedankt mensen
PV verdeler:
:strip_exif()/f/image/36Sqry4MIkBY976jaIdCPRLN.jpg?f=fotoalbum_large)
Groepenkast:
Nu heeft de installateur gemeld dat ik de wasmachine en wasdroger tegelijk kan aansluiten, echter niet tegelijk gebruiken.
(Voor wat het uitmaakt, voorheen zaten ze samen op deze groep)
Nu vraag ik me af is dit correct? Zolang het verbruik samen <3600W blijft of <16A kan er toch weinig gebeuren, of is dit te simpel en telt wat de panelen opwekken ook mee?
Ik heb geprobeerd te zoeken maar krijg het niet duidelijk gevonden, wellicht dat mijn zoekkunsten te wensen overlaten
Vermogen wasmachine is 2200W
Vermogen wasdroger is 600W
Alvast bedankt mensen
PV verdeler:
:strip_exif()/f/image/36Sqry4MIkBY976jaIdCPRLN.jpg?f=fotoalbum_large)
Groepenkast:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/lAnYtlH71nqEcq74XUE3NNWf.jpg?f=user_large)
[ Voor 3% gewijzigd door Tweakert2020 op 19-06-2020 19:24 ]