Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Opzoek naar een practische lader

Pagina: 1
Acties:
  • 648 views

Vraag

• juriaan22
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 05-06 01:10
Beste Allemaal,

Ik ben Juriaan en naar aanleiding van mijn eerste elektrische auto ben ik opzoek gegaan naar een
praktische lader. Geen zin in lelijke bossen kabels bij het huis.

Ik kwam deze teken en vraag me af is dit wat.

https://www.kickstarter.c...ion-for-electric-vehicles

Alle reacties

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 00:04

But if I offended you | Good | 'Cause I still don't give a f*ck
Hou eens op met die auto-analogieen mensen
AMD Ryzen 2700x - Asus 3090 TUF OC - 32Gb Corsair Vengeance RGB Pro - Aoc 27" 1440p 144hz - Samsung g9 49" 32:9

• juriaan22
@Catch22 ja heb ik doorheen ge-scrolled maar daar vond ik geen laders info die voldoen aan mijn wens. Geen op de grond liggende kabels bij laden.

[Voor 25% gewijzigd door juriaan22 op 19-06-2020 11:18]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: december 2007
  • Niet online
Bijna elke laadpaal heeft wel een fatsoenlijk manier om de kabel er overheen te leggen (zo erg als in de video is het echt niet). Ik rol hem zelf één keer af als die dichtbij staat en tot drie keer als die verder weg staat (openbare parkeerplaats). Dat die automatisch oprolt is een leuke gimmick, maar ik weet niet of ik een lichtgevend reclamebord aan mijn gevel zou willen.

Het is overigens niet aan te raden hogere vermogens over een opgerolde kabel te sturen, daarom is het advies van een verlengsnoer altijd om volledig af te rollen bij meer dan 6A. Nu weet ik niet of dit ontwerp daar rekening mee heeft gehouden, maar ik zou kiezen voor bewezen technieken.

De camera (met kenteken herkenning) vind ik trouwens wel een uitstekende toevoeging!

3.9 KW ZO/ZW / Atlantic Explorer V4 / eGolf

• juriaan22
@deveon tuurlijk kan je het netjes oprollen enzo.
Maar ik vind het er niet uitzien. Verder wil ik geen kabels op de grond of net boven de grond hebben hangen tijdens laden. Als de auto er staat te laden moeten de kids ed er nog makkelijk en veilig langs kunnen lopen met fietsen ed. en nieuw Nederlands product lijkt mij juist wel tof om te supporten, zeker in deze tijd. Ik probeer
alles lokaal en minimaal vanuit Nederland te halen.

• PROnline
  • Registratie: maart 2000
  • Nu online
Mag hopen dat dit gewoon een marketingplaatje is en niet zoals ze 't echt aansluiten 400V krachtstroom doorverbinden met een kroonsteentje

Ontopic, het is een kickstarter, hij is er dus nog niet en je hebt nul garantie dat je 'm ook echt krijgt vanaf januari 2021

• jeroen3
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 11:22
Leuk zo'n smart reel. Maar ik zou gewoon een analoge kabelreel nemen, die zijn er, en gewoon vandaag te koop.
Tenzij je heel graag dat automatische loskoppelen wil, met het risico dat de stekker op je auto botst.

@PROnline dit is alleen de kabel, en met de juiste klemmen kun je best 400V verbinden.

[Voor 42% gewijzigd door jeroen3 op 19-06-2020 10:29]

• Inspired
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 11:20
juriaan22 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 10:12:
Maar ik vind het er niet uitzien. Verder wil ik geen kabels op de grond of net boven de grond hebben hangen tijdens laden. Als de auto er staat te laden moeten de kids ed er nog makkelijk en veilig langs kunnen lopen met fietsen ed. en nieuw Nederlands product lijkt mij juist wel tof om te supporten, zeker in deze tijd. Ik probeer
Dan kun je de auto beter afbestellen als je er zo in staat.

Normaal gesproken gaan kinderen met een fiets toch maar langs één kant van de auto? Dan is aan de andere kant laden toch geen issue?

En met de Q-Reel kun je er ook niet meer met een fiets langs de auto.

• Deveon
  • Niet online
juriaan22 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 10:12:
De kinderen kunnen toch via de andere kant er langs? Daarnaast kan je ze ook gewoon opvoeden om uit te kijken... Zeker als je auto wat dichter langs de gevel zet (waar de laadpaal hangt) zal je aan de andere kant gemakkelijk er langs kunnen.

Dit is trouwens echt niet de enige Nederlandse leverancier van laadpalen hoor! Eventueel ken ik nog wel een kleine onderneming (midden Nederland) die graag met je meedenkt over een passende oplossing.

PS: "Netjes oprollen" is bij mij met twee lussen om mijn laadpaal en dat is met een kabel van 7 meter. De kabel is stug genoeg om niet in rare kronkels te draaien.

[Voor 9% gewijzigd door Deveon op 19-06-2020 11:09]

• juriaan22
Tenzij je je auto maar op 1 plek kan zetten en de lader ook. Niet iedereen heeft ruimte aan alle kanten van auto. De auto is in de ochtend weer vol dus word de stekker en snoer automatisch opgerold. Dan kunnen de kids er toch langs zonder probleem?
Inspired schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 10:40:
[...]

Dan kun je de auto beter afbestellen als je er zo in staat.

Normaal gesproken gaan kinderen met een fiets toch maar langs één kant van de auto? Dan is aan de andere kant laden toch geen issue?

En met de Q-Reel kun je er ook niet meer met een fiets langs de auto.

[Voor 11% gewijzigd door juriaan22 op 19-06-2020 11:24]

• Deveon
  • Niet online
juriaan22 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 11:21:
Tenzij je je auto maar op 1 plek kan zetten en de lader ook. Niet iedereen heeft ruimte aan alle kanten van auto. De auto is in de ochtend weer vol dus word de stekker en snoer automatisch opgerold. Dan kunnen de kids er toch langs zonder probleem?

[...]
Dan is ‘s ochtends je probleem opgelost, maar ‘s avonds niet. Ik zou ten alle tijden niet langs de auto waar die aan het laden de doorloop gebruiken, ook niet als de kabel van bovenaf komt. Voor hetzelfde geld stood je connector aan en ontwricht je de (vergrendelde) laad aansluiting van je auto.

• Dieken Taffert
  • Registratie: mei 2019
  • Laatst online: 11-06 11:06
Kickstarter, dus produkt is er niet, je weet niet precies wanneer ie komt (uitstel is heel normaal) en het is zeer de vraag of het uiteindelijke produkt kan en doet wat ze beloven. Zit veel bluf bij.

• Inspired
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 11:20

[...]
Dan kun je ook gewoon een laadpaal nemen met een stekker. Rol om de paal en klaar. Of desnoods een paal met socket en losse kabel.

• Smobbo
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 10:54

[...]
Ontgrendelt de kabel dan ook automatisch?

Ik heb een standaard NewMotion paal met vaste kabel (8 meter). Die kabel hangt (vrij netjes al zeg ik het zelf) in 3 slagen rond de paal (zit namelijk een gootje aan de achterkant in voor de kabel).
Ik laat de kabel over de grond lopen, zodat ik er makkelijk overheen kan stappen naar de kliko's die er naast staan. Teruggehangen ligt de kabel dan maar kort op de grond en niet in de weg.

Ik zou een bestaande paal kiezen boven een kickstarter met verwachting van begin volgend jaar levering...

• deepbass909
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 14-06 16:34

deepbass909

Moderator General Chat

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Modbreak:Deze vraag past prima in Het grote "thuis laden van je EV" topic.. Ik sluit daarom dit topic.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True