Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insyN
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-02 15:32
Ik zoek een?
SmartTV voor in de woonkamer met een kijkafstand van 5 meter.

Wat is je budget?
Maximaal 2500,- EUR

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
SmartTV voor dagelijks gebruik, films, series, af en toe nintendo switch of PS5 wanneer deze uitkomt. Wat ik zeer belangrijk vind is dat de TV zeer mooie 4K beeldkwaliteit weergeeft tijdens Netflix en dergelijke.

Wat heb je zelf al gevonden?
- pricewatch: Samsung 75Q70R Zwart
- pricewatch: Samsung 75Q85R Zwart
- pricewatch: LG OLED65C9PLA Zwart

Welke vragen heb je hier nog over?
Mijn echte vraag luidt als volgt:
Hoeveel kijkplezier heb je in een wat lichtere woonkamer met een kijkafstand van 5 meter.

65 inch OLED TV
of
75 inch LCD TV

Ik twijfel enorm of size hier er echt aan toe doet als het gaat om een afstand van 5 meter.
Verplaatsen van meubels zit er namelijk niet in. Voor dat geld kan je na mijn idee een mooie OLED tv halen... Maar ben bang dat ik dan wellicht te ver zit om optimaal te kunnen genieten van een 65 inch OLED tegenover een 75 inch LCD.

Help mij kiezen aub! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Tja, voor de toekomstige PS5 is alleen de LG 65C9 of 65CX een passende keuze vanwege HDMI 2.1, ALLM, VRR en 120Hz. Die passen binnen het budget.

LG heeft ook 77inch modellen die voldoen maar die zijn ruim boven het budget helaas. Een 75inch LCD die goed voorbereid is op de PS5 zijn er zover ik weet niet, tenzij je genoegen neemt met 60Hz.

Het is een twijfelgeval... Ik zou op 5 meter afstand ook 75inch willen. Misschien eens een stuk karton uitsnijden op 65 en 75 inch formaat en tegen de muur zetten om een idee te krijgen van het verschil?

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:56

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Nou ja, de voornaamste nadelen van LCD t.o.v. OLED zijn bekend: Stoorlicht en een kijkhoekkwestie. Ik denk dat het verstandig is om te bekijken hoe zeer die voor jou spelen: Van de zowel de Q70R (48 fald-zones) als de Q85R (96 zones) hoef je geen wonderen te verwachten wat betreft de zwartprestaties Stoorlicht is zeker als je 's avonds kijkt een belangrijke afleider bij donkere delen van het beeld en ook rondom ondertiteling kan dat flink storend zijn. De kijkhoekkwestie speelt als er televisiekijkers zijn die niet recht voor de televisie kunnen zitten.

Spelen deze kwesties in jouw situatie? Dan is dat een argument om voor de OLED te gaan. Spelen ze in jouw situatie niet? Dan doet het grotere schermoppervlak de balans omslaan naar de LCD.

Ik vind het PS5-argument hierboven minder zwaarwegend: Weinig PS5-spellen zullen in 4K 120Hz gaan draaien, voor de spellen waar dat wel het geval is, is chromasubsampling te overleven. Wel heeft de OLED een lagere latentie, hetwelk altijd een voordeel is voor de spelfanaat, al zijn ook de Samsungs zeker speelwaardig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:06

CyBeRSPiN

sinds 2001

Zie dit topic van een paar weken terug: 65" OLED of 75" LED op plm. 5 meter kijkafstand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insyN
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-02 15:32
Merk dat webwinkels, onder andere PlatteTV als Art & Craft niet bereid zijn (of niet in staat zijn) om te onderhandelen betreft de wat oudere Samsung modellen uit 2019, zoals:
pricewatch: Samsung 75Q85R Zwart.

Maar wat mij verbaasd is dat bijv. PlatteTV de 2020 model Q90T wel van 3999,- binnen 5 minuten liet zakken naar 3299,- incl. charge back van 300,- dus in feite 2999,- totaal. Dat is -1000 EUR...

Maar een TV uit maart 2019 t.w.v. 2599-2799 kan dus nergens goedkoper?
Waar ligt dat precies aan, kan iemand mij dat uitleggen svp?

FYI: TVReus.nl biedt deze wel goedkoper aan, echter lees ik alleen maar negatieve reviews over hen..

[ Voor 7% gewijzigd door insyN op 24-06-2020 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:56
insyN schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 22:29:
Merk dat webwinkels, onder andere PlatteTV als Art & Craft niet bereid zijn (of niet in staat zijn) om te onderhandelen betreft de wat oudere Samsung modellen uit 2019, zoals:
pricewatch: Samsung 75Q85R Zwart.

Maar wat mij verbaasd is dat bijv. PlatteTV de 2020 model Q90T wel van 3999,- binnen 5 minuten liet zakken naar 3299,- incl. charge back van 300,- dus in feite 2999,- totaal. Dat is -1000 EUR...

Maar een TV uit maart 2019 t.w.v. 2599-2799 kan dus nergens goedkoper?
Waar ligt dat precies aan, kan iemand mij dat uitleggen svp?

FYI: TVReus.nl biedt deze wel goedkoper aan, echter lees ik alleen maar negatieve reviews over hen..
Waar dat 'precies' aan ligt weet niemand zeker, behalve de winkel zelf. Kan van alles zijn, bijvoorbeeld duur ingekocht en niet met verlies willen verkopen. Of een bonus krijgen als ze het voor een bepaalde waarde (of hoger) verkopen.

The devil is in the details.

Pagina: 1