Mijn PCtje draait perfect
onder win2k op een MSI K7T Turbo, maar andere zaken gaan minder vlotjes. Aangezien ACPI aan staat hebben veel apparaten dezelfde IRQ (USB, SCSI, NIC, audio, video) en dat zorgt voor nogal wat pauzes (vooral als ik aan het scannen ben). Games heb ik nog niet geprobeerd, maar ik vrees het ergste. Nou is in dit geval de oplossing de ACPI (of zoals MSI het noemt: IPCA) uit te zetten in de BIOS. Nou mooi niet. Als ik het uit zet, reboot win2k gewoon op het moment dat de windows vlag in beeld zou komen (dus wanneer het zwarte scherm weg gaat). Mooi klote! Ik gebruik BIOS v1.0B16, de zgn. overklok BIOS omdat ik een lagere multiplier wil dan standaard anders draait m'n CPU niet op 750@900 MHz (6.5x138).
Ik heb nog geprobeerd om win2k opnieuw te installeren met ACPI uit, maar dan krijg ik halverwege een hardware error (blue screen) en moet ik m'n hardware vendor contacteren. Dat heb ik nog niet gedaan, maar this is the next best thing
Heeft iemand BIOS v2.8 draaien met win2k en ACPI uit? dan kan ik nog proberen om die eroverheen te flashen.
[Update] Met BIOS v2.8 lukt het me ook niet om win2k te booten[/update]
Ik heb nog geprobeerd om win2k opnieuw te installeren met ACPI uit, maar dan krijg ik halverwege een hardware error (blue screen) en moet ik m'n hardware vendor contacteren. Dat heb ik nog niet gedaan, maar this is the next best thing
Heeft iemand BIOS v2.8 draaien met win2k en ACPI uit? dan kan ik nog proberen om die eroverheen te flashen.
[Update] Met BIOS v2.8 lukt het me ook niet om win2k te booten[/update]
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD