Hoi allemaal! Ik heb al een tijd een rx 480 die prima werkt. Recent viel mij in een keer op dat hij onder load een soort tikkend geluid maakt. Ik verwachtte dat er een kabeltje oid tegen de fan aan tikte. Helaas is dat het niet. Het is namelijk een semi passief gekoelde kaart en ook als de fans uit zijn hoor je het tikkende geluid. Ik heb de fans stil gehouden toen ze wel aan het draaien waren, ook dan blijf je het getik horen.
Alle andere onderdelen/fans heb ik nagelopen, maar het geluid komt echt uit de gpu. Ik heb de pc met een andere voeding getest (eerst CM G550M, daarna be quiet! Pure Power 11 500W) maar ook dat verhelpt het probleem niet.
Ik had wel eens van coil whine gehoord, dus ik dacht misschien is dat het. Maar dat klinkt heel hoog, bijna een soort piep. Dit klinkt echt meer alsof er iets tegen de fan aan loopt, dus een wat lagere tik. Ook komt dit alleen maar voor als de kaart onder load is. Anders is hij muisstil.
Weet iemand misschien wat dit kan zijn? En nog beter, hoe ik het op kan lossen?
Alvast bedankt, alle hulp wordt gewaardeerd.
Alle andere onderdelen/fans heb ik nagelopen, maar het geluid komt echt uit de gpu. Ik heb de pc met een andere voeding getest (eerst CM G550M, daarna be quiet! Pure Power 11 500W) maar ook dat verhelpt het probleem niet.
Ik had wel eens van coil whine gehoord, dus ik dacht misschien is dat het. Maar dat klinkt heel hoog, bijna een soort piep. Dit klinkt echt meer alsof er iets tegen de fan aan loopt, dus een wat lagere tik. Ook komt dit alleen maar voor als de kaart onder load is. Anders is hij muisstil.
Weet iemand misschien wat dit kan zijn? En nog beter, hoe ik het op kan lossen?
Alvast bedankt, alle hulp wordt gewaardeerd.