Winkeltegoed ipv geld terug na ontvangst vervalsingen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:37
Ik heb bij een niet nader te benoemen webwinkel een aantal producten besteld. Deze bleken vanuit China verstuurd te worden en stuk voor stuk blijken het om vervalste producten te gaan. Ik heb dus meerdere refund-claims gedaan waardoor ik nu aangemerkt ben als iemand die misbruik maakt van het retourneringsbeleid.

Alleen, van 1 van de bestellingen is het bedrag dat ik terug kreeg uitgekeerd in een eigen valuta, een soort shoptegoed. Nu blijkt dat dit niet teruggestort kan worden en hierdoor heb ik de volgende vraag:

Wat zijn mijn rechten om dit geld terug te eisen? Op het moment van de refund is niet aangegeven dat het shoptegoed niet terug te krijgen is. Daarnaast wil ik best iets daar nog kopen, maar als ik vervolgens vervalste producten krijg dan wordt dat toch minder... Als ze dan vervolgens ook mij nog eens gaan betichten dat ik de zaak loop te flessen, word ik al iets meer geneigd om ze volledig in de blubber te laten zakken.

Maar ik wil ze dan uiteraard niet mijn geld laten houden. Het gaat om € 100,- ongeveer. Betaald via Paypal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Paultje3181 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 16:16:
Ik heb bij een niet nader te benoemen webwinkel een aantal producten besteld. Deze bleken vanuit China verstuurd te worden en stuk voor stuk blijken het om vervalste producten te gaan. Ik heb dus meerdere refund-claims gedaan waardoor ik nu aangemerkt ben als iemand die misbruik maakt van het retourneringsbeleid.

Alleen, van 1 van de bestellingen is het bedrag dat ik terug kreeg uitgekeerd in een eigen valuta, een soort shoptegoed. Nu blijkt dat dit niet teruggestort kan worden en hierdoor heb ik de volgende vraag:

Wat zijn mijn rechten om dit geld terug te eisen? Op het moment van de refund is niet aangegeven dat het shoptegoed niet terug te krijgen is. Daarnaast wil ik best iets daar nog kopen, maar als ik vervolgens vervalste producten krijg dan wordt dat toch minder... Als ze dan vervolgens ook mij nog eens gaan betichten dat ik de zaak loop te flessen, word ik al iets meer geneigd om ze volledig in de blubber te laten zakken.

Maar ik wil ze dan uiteraard niet mijn geld laten houden. Het gaat om € 100,- ongeveer. Betaald via Paypal
Retour op de wijze zoals jij de factuur hebt voldaan. Shoptegoed hoef je niet te accepteren(ook niet bij Ali) Let wel op Fees voor PP als men terug gaat betalen.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
Alleen is het bedrag dus al geaccepteerd als shoptegoed, om vervolgens opnieuw uit te geven. Dit blijkt nu echter een vervalst product te zijn en krijg ik het dus niet als optie om het terug te storten naar Paypal, maar kiezen zij voor shoptegoed

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 13:34
Als ik het goed begrijp

1) jij koopt een product in een webwinkel die chinese spullen verkoopt
2) je geeft aan dat het namaak artikelen zijn, en je geld terug wilt.
3) shop stelt shoptegoed voor
4) jij accepteert
5) je bestelt opnieuw
6) opnieuw namaak
7) jij wilt geld terug

Zoja: dan kan je fluiten naar je geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:34

De Nelis

en anders maar niet...

Paultje3181 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 17:07:
Alleen is het bedrag dus al geaccepteerd als shoptegoed, om vervolgens opnieuw uit te geven. Dit blijkt nu echter een vervalst product te zijn en krijg ik het dus niet als optie om het terug te storten naar Paypal, maar kiezen zij voor shoptegoed
Zij kiezen in dit geval niet, daar heb jij voor gekozen bij de vorige retour. In mijn ogen logisch aangezien je een product wilt retourneren wat aangeschaft is met shoptegoed (waar je zelf eerder al mee akkoord bent gegaan).

[ Voor 5% gewijzigd door De Nelis op 17-06-2020 17:15 ]

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
Dit kan gewoon in SF, niet in TL. :)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
99ruud99 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 17:10:
Als ik het goed begrijp

1) jij koopt een product in een webwinkel die chinese spullen verkoopt
2) je geeft aan dat het namaak artikelen zijn, en je geld terug wilt.
3) shop stelt shoptegoed voor
4) jij accepteert
5) je bestelt opnieuw
6) opnieuw namaak
7) jij wilt geld terug

Zoja: dan kan je fluiten naar je geld.
Nee, 2 is kortingscode vergeten in de bestelling en daarom geannuleerd en hetzelfde daarna besteld. Omdat ik niet 2x voor wilde schieten even met shoptegoed gedaan, want direct beschikbaar. Nergens terug te vinden dat dat nooit opeisbaar is in dat stuk rond de annulering.
De Nelis schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 17:15:
[...]

Zij kiezen in dit geval niet, daar heb jij voor gekozen bij de vorige retour. In mijn ogen logisch aangezien je een product wilt retourneren wat aangeschaft is met shoptegoed (waar je zelf eerder al mee akkoord bent gegaan).
Er wordt bij de retournering verwezen naar de originele betaalwijze. En dat is PayPal naar mijn idee. Dat er een stap tussen zit via shoptegoed maakt niet dat dat de originele betaalmethode is.

I wish I didn't...

[ Voor 27% gewijzigd door Paultje3181 op 17-06-2020 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 13:34
tsja.... wat voor website is het, heeft het een keurmerk, is het nederlands of zoiets als aliexpress /wish ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HolyDemon
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 10-07 19:03
Begrijp ik dat je met paypal shoptegoed heb gekocht en daarna dat shoptegoed hebt gebruikt voor je bestelling?

Want dan zou ik het inderdaad interpreteren als 2 losstaande transacties en ben je vermoed ik wel op de correcte manier terugbetaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:28
Misschien kan je met het hele verhaal naar PayPal gaan? Zij hebben een allergie voor Namaak producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:22
99ruud99 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 19:54:
tsja.... wat voor website is het, heeft het een keurmerk, is het nederlands of zoiets als aliexpress /wish ?
Het antwoord op deze vraag van 99ruud99 is toch wel belangrijk in deze.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12:54

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Hallo Paul,

Om je te kunnen helpen, hebben we iets meer informatie nodig.

Allereerst is het belangrijk om te weten of het een Nederlandse webshop is. Je geeft aan dat de producten uit China komen, maar is de webshop wel Nederlands? Is het bijvoorbeeld ingeschreven in het handelsregister van de (Nederlandse) Kamer van Koophandel?

Zo nee, dan wordt het lastig. De Nederlandse consumentenwetgeving is dan waarschijnlijk niet van toepassing. Als de webshop zich op Nederlanders richt (bijvoorbeeld een .nl-domein, Nederlandse teksten op de site, accepteert iDeal-betalingen etc.) dan kunnen we dat nog gebruiken om jouw claim onder het Nederladse consumentenrecht af te laten wikkelen.

Als de shop niet voldoet aan bovenstaande, dan is het geen Nederlandse/opNederland gerichte webshop en dan kan ik je niet helpen.

Goed; als we het hebben over een webshop die Nederlands is of zich overduidelijk op Nederland richt, dan geldt dus ons consumentenrecht. In dat geval heb je recht op een product dat conform is. Een namaakproduct is niet conform (tenzij duidelijk was aangegeven dat het namaak was), dus kun je eisen dat men ich aan de overeenkomst houdt.

In beginsel eis je dus dat je "een echte" krijgt zoals je besteld had. Hiervoor geef je de shop een redelijke termijn. Het namaakproduct moet je dan retourneren.

Als de webshop dat niet kan leveren, dan ontbind je de koopovereenkomst. Dat houdt in dat jij het product retourneert (op kosten van de webshop; de regels hieromtrent zoals vastgelegd in de Wet Koop op Afstand gelden hier niet). De webshop stort je aankoopbedrag en de verzendkosten terug. Onder de streep is het dus alsof de koop nooit heeft plaatsgevonden.

Een shoptegoed, waardebon of iets anders dan het geld hoef je niet te accepteren.

Je schrijft dat je dat in een eerder stadium al wel hebt gedaan en dat deze producten dus met een shoptegoed zijn aangeschaft. Dat maakt echter niet uit; het product dat je met shoptegoed hebt gekocht, moet ook conform zijn. Ook in dat geval mag je dus nakoming of (indien nakoming niet mogelijk is) ontbinding eisen. Bij ontbinding hoor je het bedrag terug te krijgen en niet een waardebon of shoptegoed.

[ Voor 1% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 18-06-2020 08:08 . Reden: d's en t's ]

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:56
Paultje3181 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 19:53:
[...]

Nee, 2 is kortingscode vergeten in de bestelling en daarom geannuleerd en hetzelfde daarna besteld. Omdat ik niet 2x voor wilde schieten even met shoptegoed gedaan, want direct beschikbaar. Nergens terug te vinden dat dat nooit opeisbaar is in dat stuk rond de annulering.
Je hebt bij de annulering toch gewoon shoptegoed geaccepteerd? Daarmee is die transactie afgerond.

Vervolgens ben je een nieuwe transactie aangegaan die je met shoptegoed betaald hebt. Logischerwijs krijg je dan je geld op dezelfde wijze terug.

Ik snap dat je ‘ff snel’ met shoptegoed akkoord gegaan bent in de eerste transactie, maarja daardoor heb je nu volgens mij gewoon pech.
Zo’n winkel is geen GWK in verschillende betaalmethodes en valuta :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:29
Zoals @Smobbo het verteld. Enige wat je kan hopen is dat je via direct contact de situatie kan uitleggen, waarna er coulance kan zijn.
Echter gezien vanuit de ogen van een webshop is het voor hun nogal irritant om twee bestellingen te verwerken waarbij één volledige annulering en één volledige retourzending.

Ik neem aan dat je kan en hoort te weten dat het om namaak gaat. Die informatie hoort bij het product te staan. In die zin is je reden van retourneren al niet fris, maar valt het wel onder je consumentenrecht rond 'koop op afstand'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenzer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-07 15:44
Playa del C. schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 07:55:
maar valt het wel onder je consumentenrecht rond 'koop op afstand'.
Ik denk dat als het een china store/website is dat ze daar weinig info aan hebben,de verkopende partij.

Als dat jasje van jouw beschadigd is en je wilt er wat aan doen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
Jeroenzer schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 07:57:
[...]

Ik denk dat als het een china store/website is dat ze daar weinig info aan hebben,de verkopende partij.
Ja inderdaad ook dat nog. 'Koop op afstand' is alleen voor de EU.
Maar als het echt om een Chinese webshop gaat, dan lig ik nu al dubbel om de reden van retourneren die TS opgeeft.
Immers:
Ik heb bij een niet nader te benoemen webwinkel een aantal producten besteld. Deze bleken vanuit China verstuurd te worden en stuk voor stuk blijken het om vervalste producten te gaan.

[ Voor 20% gewijzigd door Playa del C. op 18-06-2020 08:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenzer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-07 15:44
Playa del C. schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 08:01:
[...]

Maar als het echt om een Chinese webshop gaat, dan lig ik nu al dubbel om de reden van retourneren die TS opgeeft.
Immers:

[...]
Ik zal je eerlijk zeggen, ik heb wel genoeg producten besteld bij gearbest, ali expres etc, dit is dan variërend van 5 tot 40 euro, ik ga er eigenlijk altijd vanuit dat het niet aankomt, en als het over 6 weken aangeboden wordt waar ik het zelf alweer vergeten ben heel erg enthousiast ben om het in ontvangst te nemen :+ :+

Als dat jasje van jouw beschadigd is en je wilt er wat aan doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
Het gaat om
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

020 klantenservice nummer, KvK, .NL etc. Mikken dus duidelijk ook op Nederland.

Ik heb meer dan genoeg op Ali en Gearbest besteld om te weten dat legit wél kan. En 53 euro voor een horloge van € 150 is veel korting, maar zou wel kunnen.

Dubbelliggen om de reden van retourneren mag uiteraard. Daar heb je mij niet mee. Maar dit soort praktijken mogen wat mij betreft gewoon hard aangepakt worden. Vervalsingen zijn er, dat is een gegeven. Maar dergelijke platforms die doen of hun neus bloedt en gewoon klakkeloos geld terug sturen vragen om dit soort reacties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:51

Kheos

FP ProMod
Paultje3181 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 08:37:
Maar dergelijke platforms die doen of hun neus bloedt en gewoon klakkeloos geld terug sturen vragen om dit soort reacties.
wat voor soort reacties?
Shoptegoed accepteren, en achteraf hier komen klagen dat je shoptegoed terugkrijgt bij terugsturen?
Ik denk niet dat 'dergelijke platforms' daar echt wakker van gaan liggen; ik geloof niet dat ze hier meelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Het gaat om [members]Wish[/members]

Ik heb meer dan genoeg op Ali en Gearbest besteld om te weten dat legit wél kan. En 53 euro voor een horloge van € 150 is veel korting, maar zou wel kunnen.
Bij zo’n China webshop valt het iig wel te verwachten dat iets namaak is.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:28
tja Wish en ali zijn bij uitstrek 90% nep. en ja het kan legit. maar wordt wel een stuk lastiger.

Tablet retour, geen contact/antwoord meer via alle kanalen.

hier ook iemand in gevecht met Wish.

ik zou mijn verhaal bij PayPal leggen. en het verhaal uitleggen. grote kans dat zij je wel in gelijk stellen en alsnog de 1ste transactie ongedaan maken en je geld terug geven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

offtopic:
Je tag werkt niet, omdat de juiste naam "[membersonly]" of "[mo]" is ;)

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djordjo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Playa del C. schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 08:01:
[...]
[...]
Dat klopt niet, elk bedrijf dat zich op de Nederlandse markt richt moet zich aan NL/EU-consumentenrecht houden. Zie bijvoorbeeld hier in beantwoording kamervragen.

In hoeverre dat afdwingbaar is, is natuurlijk een tweede...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-06 00:58

EMP

Krulloos!

Ondanks dat je 'in de kern' gelijk hebt (disclaimer: mijn mening) is het niet een hele heldere, klink klare zaak (vanwege het geannuleer en heen en weer gestuur van meerdere bestellingen). De winkel waar je dit dispuut mee hebt is bekend om heer en meester te zijn in grijze gebieden... jij niet (anders zou je het hier niet hoeven vragen ;)).

Het gaat om een niet al te groot bedrag (en voor een luxeproduct, dus ik neem voor het gemak aan dat je het kan lijden), en je hebt shoptegoed gekregen....

Ik snap dat dit niet je niet echt tevreden maakt, maar deze strijd zie ik je niet snel als winnaar uitkomen. Bedenk voordat je die strijd ook echt aangaat of de winst je de kosten en moeite van de strijd waard is.

Mijn advies: neem je verlies (wat niet heel groot is, bewaar of bestel wat anders leuks wat minder kans heeft om namaak te zijn), en zie het als leermoment dat als je een gokje waagt op een sketchy website, dat je ook kunt verliezen ;)

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Djordjo schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 09:17:
[...]

Dat klopt niet, elk bedrijf dat zich op de Nederlandse markt richt moet zich aan NL/EU-consumentenrecht houden. Zie bijvoorbeeld hier in beantwoording kamervragen.

In hoeverre dat afdwingbaar is, is natuurlijk een tweede...
Dat is dan weer niet waar. Chinese webshops hoeven niet te voldoen aan de Europese e-commerce wetgeving. Dat is alleen wel wat de EU probeert af te dwingen. Dat lees je verderop in de antwoorden op de kamervragen ook terug. In de praktijk doen ze er niks mee, maar ze kunnen een boete opleggen aan of grenzen sluiten voor bijvoorbeeld Chinese webshops.
nieuws: Consumentenbond wil dat toezichthouders optreden tegen AliExpress
En verder zijn daar genoeg internetbronnen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Playa del C. schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 10:46:
[...]

Dat is dan weer niet waar. Chinese webshops hoeven niet te voldoen aan de Europese e-commerce wetgeving. Dat is alleen wel wat de EU probeert af te dwingen. Dat lees je verderop in de antwoorden op de kamervragen ook terug. In de praktijk doen ze er niks mee, maar ze kunnen een boete opleggen aan of grenzen sluiten voor bijvoorbeeld Chinese webshops.
nieuws: Consumentenbond wil dat toezichthouders optreden tegen AliExpress
En verder zijn daar genoeg internetbronnen over.
Zover mij bekend heeft hij gewoon gelijk hoor, als je als webshop je richt op de Europese markt, dan heb je gewoon aan de Europese regels te voldoen. Dat het in de praktijk niet gebeurd is een ander verhaal.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:33

Wish

ingwell

Het gaat om
***members only***

Moi? Maar ik woon in Utrecht! En ik heb geen KvK ;)

No drama

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paultje3181
Wish schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 14:31:
[...]

Moi? Maar ik woon in Utrecht! En ik heb geen KvK ;)
Maar toch krijg ik dan € 100,- van je ;) Of heb ik tegoed om voor € 100,- spullen bij je uit te zoeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish

Wish

ingwell

Paultje3181 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 16:06:
[...]

Maar toch krijg ik dan € 100,- van je ;) Of heb ik tegoed om voor € 100,- spullen bij je uit te zoeken ;)
Volgens mij is je punt dat je tegoed hebt teruggekregen.... dus als dat je tevreden stelt zijn we er :)

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
Nee, ik wil het shoptegoed terug op de oorspronkelijke betaalmethode: PayPal. Zij geven aan dat een claim gestart kan worden. Ik wacht het alleen af tot mijn claim van frauduleuze koper opgelost is. Anders kan ik niet bij Wish met de klantenservice aan de slag.

@Wish Ik neem aan dat jij geen officiële vertegenwoordiger bent van de webwinkel met dezelfde naam?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Paultje3181 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 16:11:
Nee, ik wil het shoptegoed terug op de oorspronkelijke betaalmethode: PayPal.
Nee, dat wil je nu naderhand. Alleen eerder wilde je die terugkrijgen in shoptegoed want dat was makkelijker, toen heb je het ook teruggehad in shoptegoed, exact volgens jouw wens en daarmee is die transactie afgelopen.

Nu heb je nog een 2e transactie gestart waar je hebt betaald met shoptegoed en daar zeggen zij dus je weer terug te betalen in je oorspronkelijke betaalmethode : Shoptegoed...
Maar dit soort praktijken mogen wat mij betreft gewoon hard aangepakt worden. Vervalsingen zijn er, dat is een gegeven. Maar dergelijke platforms die doen of hun neus bloedt en gewoon klakkeloos geld terug sturen vragen om dit soort reacties.
Wat stel je voor qua aanpak van jezelf dan? Want jij werkt gewoon keihard mee aan het in stand houden van vervalsingen getuige ...
Zou wel kunnen ja, als de wens de vader van de gedachte is.
Je kan voor dat soort prijzen goede namaak krijgen en echte spullen die van de vrachtwagen gevallen zijn, maar legit. Nee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:10

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Jouw tweede transactie:
Cards cannot be redeemed for real world money (e.g. cash). Returns or refunds related to items
purchased with a Card are eligible only for Wish Cash. See Wish Cash Policy for additional detail.
Je eerste transactie heb jij blijkbaar zelf gekozen voor Cash, daarmee is die transactie 100% afgerond, dat jij vervolgens nogmaals iets wil kopen, deze keer met Wish Cash, komt bovenstaande regel van toepassing. Hoe dat geld daar ooit is gekomen, is een andere transactie en 0,0 te maken met je huidige refund request.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wish

Wish

ingwell

Paultje3181 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 16:11:
@Wish Ik neem aan dat jij geen officiële vertegenwoordiger bent van de webwinkel met dezelfde naam?
Zeker niet.

No drama

Pagina: 1