Tablet retour, geen contact/antwoord meer via alle kanalen.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vocalise
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 14:01
Vorige jaar in November heb ik via Wish een 2 tal Chwui hi9 air tablets besteld.
Deze zijn keurig op tijd gearriveerd, ik heb ze netjes uitgepakt en de account van de kinderen geïnstalleerd en ze ingepakt voor onder de kerstboom.

Na uitpakken en intensief gebruik bleek dat op het exemplaar van mijn jongste bij opstarten soms rare strepen over het scherm kwamen. Dit gebeurde na enkele dagen ook bij en na opladen en ze bleven langer zichtbaar.

Hierop heb ik contact opgenomen met Wish, Deze hebben niet meer gereageerd in de app maar ik kreeg ineens een dame van DHL aan de lijn dat er een retour label was aangemaakt en of ik de tablet retour wilde sturen naar Chuwi in China. Ik heb de dame vriendelijk bedankt en aangegeven dat ze alvast deze stickers mocht mailen en uiteindelijk na enkele dagen wist een medewerker van Wish me te vertellendat ze de tablet inderdaad naar Chuwi verstuurd wilde hebben om mijn probleem op te lossen.

Ik heb een keurige track $ trace gehad en na enkele dagen is de bevestiging bij Chuwi bevestigd, ik heb daarop contact gezocht met Wish maar wederom dik een week voordat men reageert.

De eerste reactie:

Pakket is Nederland nooit uitgegaan dus neem contact op met de douane.
Ik heb netjes geantwoord met de melding dat het pakket is overhandigd bij Chuwi aan een specifieke dame met bewijs van aflevering als screenshot.
Wederom weekje stilte, toen werd mij ineens gemeld dat ze 30 dagen garantie geven en dat ik pech heb.

Daarop ben ik wel wat steviger erin gegaan dat, ook al zou dat zo zijn, je niet aan een consument met ene probleem vraagt het artikel ( al betaald) maar retour te sturen en dan ineens je handen er vanaf te trekken.

Heel veel op en neer bericht (steevast week of weken zonder reactie) tot nu... NU blijft de app al 2 weken stil en zit ik met een opgestuurde Chuwi tablet op verzoek van Wish, bevestiging van ontvangst bij Chuwi mara zonder communicatie.

Wat kan ik nu meer doen? Er is (zover ik kan vinden) geen andere mogelijkheid om met Wish te schakelen dan via de app zelf, maar dit is zo onbeschoft en raar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Hou er rekening mee dat China plat ligt vanwege het Corona virus, dus ook DHL leveringen hebben vertraging opgelopen. Of worden niet eens bezorgd..... ik heb gisteren nog een pakketje naar Hongkong verstuurd en DHL doet dat momenteel niet.

Dus moest het met Postnl verstuurd worden en die gaven ook aan, dat de leveringen vertraging opgelopen hadden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maartentmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-09 10:03
verzending kan zo maar 1 maand langer duren

2900Wp ZZW + 915Wp Z verwarmd met alfea extensa r32 8KW en 2x FTXC35, SWW Atlantic Explorer 3 200l

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:52

Rannasha

Does not compute.

Hoe heb je voor de bestelling betaald? Indien met credit card of PayPal, dan kun je bij de CC maatschappij / PayPal een klacht indienen en als ze je in het gelijk stellen wordt de betaling teruggedraaid.

Is niet de meest subtiele aanpak, maar vaak wel effectief.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vocalise
Nee helaas via Ideal betaald, de communicatie met Chuwi gaat via Wish, maar Wish zelf geeft geen enkel gehoor.

DHL geeft aan dat de tablet de eerste week van januari al is afgeleverd en getekend door een dame bij Chuwi.

Dat is dus niet het probleem.

Waar ik tegenaan loop is dat de helpdesk van Wish me verzoekt mijn tablet op te sturen, dan roept men dat hij bij de douane ligt, wat ik kan weerleggen met documentatie.
Daarop reageert men dat ze überhaupt geen garantie hadden hoeven geven omdat de 30 dagen voorbij zijn ?? Waarop ik antwoord dat men dan ook niet had moeten verzoeken de tablet door mij naar China te laten sturen en nu blijft het op een enkele dooddoener doodstil en hebben we en geen geld en geen tablet meer.

(overigens heb ik tot dit gebeuren nooit issue's gehad met Wish)

Wat ik dus eigenlijk wilde bereiken met dit topic is het volgende:
Zijn er mensen die ook via Wish iets hebben besteld en daar achteraf geen degelijke communicatie meer over hebben kunnen hebben en zo ja welke kanalen heb je toe gebruikt?

[ Voor 17% gewijzigd door Vocalise op 18-02-2020 14:18 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Croga

The Unreasonable Man

Vocalise schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 14:05:
Wat kan ik nu meer doen? Er is (zover ik kan vinden) geen andere mogelijkheid om met Wish te schakelen dan via de app zelf, maar dit is zo onbeschoft en raar.
Niets.

Realiseer je dat je hier geen enkel recht meer hebt. Je hebt geen recht op garantie, geen recht op geld terug, geen recht op communicatie. Door bij Wish te bestellen moet je er van uit gaan dat je geld weg is en je een kans op een prettig product hebt. Dit keer gaat het mis. De volgende keer gaat het goed.

Bij Ali zijn de platform beheerders over het algemeen best alert en heel streng richting de aanbieders waardoor die meestal ook wel goed reageren. Bij Wish is dat niet zo en gaat het dus meestal zoals jij nu ervaart. Wat jij onbeschoft en raar noemt, noemen zij wellicht gewoon normaal handelen.

Als er geen andere manieren van contact mogelijk zijn en ze op deze manier niet reageren dan houdt het gewoon op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:13

HugoBoss1985

Xenotech

Dit is een reden waarom ik dit soort electronica gewoon in NL bestel.
Het is de meerprijs waard als je garantie nodig hebt. ;) (en dan te bedenken hoe het hier in NL soms gaat / hoe lang het hier soms duurt w.b.t. garantieafhandeling)
Er is een risico dat je genaaid wordt, dat je pakketje onderweg zoek raakt, etc, etc.
Je bent nu sowieso een hele tijd je tablet kwijt... al dan niet voorgoed.
Ik hoop voor je dat het uiteindelijk goed komt.

[ Voor 34% gewijzigd door HugoBoss1985 op 18-02-2020 14:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:37
Helaas een hopelijk niet al te dure les om ver weg te blijven van dit soort gare sites en gare merken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vocalise
Ik was er al een beetje bang voor, erg jammer.
Ik heb weleens slechte aankopen gedaan, dan wist ik wat het risico was.
Nu heb ik een keer een tweetal duurdere aankopen gedaan met het idee dat ikzelf al een tijdje Chuwi gebruik via Gearbest en Banggood tot groot plezier thuis, maar dit voelt wat wrang.
Croga schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 14:18:
[...]

Niets.

Realiseer je dat je hier geen enkel recht meer hebt. Je hebt geen recht op garantie, geen recht op geld terug, geen recht op communicatie. Door bij Wish te bestellen moet je er van uit gaan dat je geld weg is en je een kans op een prettig product hebt. Dit keer gaat het mis. De volgende keer gaat het goed.

Bij Ali zijn de platform beheerders over het algemeen best alert en heel streng richting de aanbieders waardoor die meestal ook wel goed reageren. Bij Wish is dat niet zo en gaat het dus meestal zoals jij nu ervaart. Wat jij onbeschoft en raar noemt, noemen zij wellicht gewoon normaal handelen.

Als er geen andere manieren van contact mogelijk zijn en ze op deze manier niet reageren dan houdt het gewoon op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvdBent
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-09 17:14
Wie bestelt er in hemelsnaam via Wish, je ziet aan de reclame al dat het nooit kwaliteit kan zijn wat ze aanbieden. Ik zie regelmatig banners met horloges etc. die er uitzien op het plaatje alsof ze 200-300 euro kosten, maar in de aanbieding voor slechts 2 euro.... dat kan gewoon niet. Goedkope namaaktroep.... Koop liever een tablet van een merk, desnoods bij de mediamarkt, of in mijn geval de Aldi... Na 3 jaar stuk, ok, maar ze kosten ook weinig, en met kleine kinderen is dat soms niet erg. Hoewel voor de duurzaamheid ik dat niet meer zou doen nu.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Vocalise Beperkt je daar op goedkope spullen, en koop in NL,DE de spullen waar je garantie op krijgt en wat duurder zijn. Ten 1e is het risico van terugsturen alleen al een punt. (als je uberhaupt iets van Wish e.d. wilt kopen)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Wish richt zich specifiek op de Nederlandse markt omdat de webshop in het Nederlands beschikbaar is, en omdat men ideal accepteert. Daarmee valt de winkel onder Nederlands recht en kun je terecht bij een rechtbank in de buurt.

Volgens de algemene voorwaarden van Wish ga je een contract aan met de verkoper, niet direct met Wish. Daar valt behoorlijk wat op af te dingen: tijdens het hele verkoopproces wordt de indruk gewekt dat je direct bij Wish koopt, en op de website is nergens contactinformatie van de 'echte verkoper' te vinden. Daarom zou ik Wish toch als verkoper aanmerken. Volgens diezelfde voorwaarden valt Wish onder ContextLogic B.V. (KvK-nummer 62752863), Schiphol Boulevard 347, 1118 BJ Schiphol, Nederland. Dat het bedrijf een vestiging in Nederland heeft, maakt je zaak een stuk makkelijker.

Als je stappen die ik op https://sites.google.com/view/zelf-procederen/home heb beschreven volgt, maak ik me sterk dat je hier aan het langste eind gaat trekken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Croga
  • Nu online

Croga

The Unreasonable Man

GlowMouse schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 14:49:
Wish richt zich specifiek op de Nederlandse markt omdat de webshop in het Nederlands beschikbaar is, en omdat men ideal accepteert. Daarmee valt de winkel onder Nederlands recht en kun je terecht bij een rechtbank in de buurt.
Top! Je doet alles juist, betaald een berg kosten, rechter geeft je gelijk, Wish geeft je een dikke middelvinger. En nu? Je hebt ondertussen een keer of 2 à 3 de originele kosten uit gegeven aan de rechter en je hebt nogsteeds exact hetzelfde: Helemaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
Croga schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 14:55:
[...]

Top! Je doet alles juist, betaaldt een berg kosten, rechter geeft je gelijk, Wish geeft je een dikke middelvinger. En nu? Je hebt ondertussen een keer of 2 à 3 de originele kosten uit gegeven aan de rechter en je hebt nog steeds exact hetzelfde: Helemaal niets.
Als Wish niet betaalt, kun je beslag laten leggen op de goederen in dat kantoor bij Schiphol. Denk dat Wish snel eieren voor haar geld kiest ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Croga
  • Nu online

Croga

The Unreasonable Man

GlowMouse schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 14:56:
Als Wish niet betaalt, kun je beslag laten leggen op de goederen in dat kantoor bij Schiphol. Denk dat Wish snel eieren voor haar geld kiest ;)
Dan nog is er de vraag van rendabiliteit. Hoeveel tijd gaat het je kosten (al snel enkele tientallen, zo niet honderden, uren) en wat is die tijd je waard? Voor mij gaat dat nooit een zinnige rekensom zijn. Voor de prijs van 2 Wish tablets kan ik hooguit een uur of 4 investeren (en dan heb ik een enorm gierige klant en vrij dure tablets) voordat het beter is om die tijd in mijn werk te steken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@GlowMouse Ik zou vooraf onderzoek doen of het geen brievenbusfirma is, of alleen aangemeld bij (DHL) Warehouse zoals zoveel van dit soort bedrijven.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Croga schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 14:18:
[...]

Realiseer je dat je hier geen enkel recht meer hebt.
Fout. Je hebt rechten genoeg, je geniet dezelfde bescherming als bij een aankoop bij Coolblue.
Je hebt geen recht op garantie,
Fout. 7:17 BW
geen recht op geld terug
Fout. Ontbinding bij levering van non-conform product is zeker mogelijk.
, geen recht op communicatie.
Fout. Zie EU Consumer Rights Directive.

Je zit compleet en totaal verkeerd.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FirePuma142 schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 15:12:
[...]

Fout. Je hebt rechten genoeg, je geniet dezelfde bescherming als bij een aankoop bij Coolblue.

[...]

[...]

[...]

Dit. Wish levert - en adverteert - specifiek op Nederland. Dan moeten ze zich daar dus ook wel aan houden.

Of ze dat gaan doen en hoe je het in hemelsnaam gaat afdwingen is een ander verhaal.

Chinashopping en iDeal though... Dat moet toch wel de slechtst-verzinbare combinatie zijn.
Je hebt geen enkele stok achter de deur. PayPal of Creditcard, en dan nog het liefst je creditcard via Paypal, dan heb je een dubbele geschillencommisie die per direct gehakt maken met dit soort wanstaltig gedrag van Wish.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
Hackus schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 15:07:
@GlowMouse Ik zou vooraf onderzoek doen of het geen brievenbusfirma is, of alleen aangemeld bij (DHL) Warehouse zoals zoveel van dit soort bedrijven.
Ik denk dat je gelijk hebt. Er zijn geen werknemers, maar enkel bestuursleden die ook nog bestuursleden zijn van compleet ongerelateerde bedrijven. Zo te zien is er wel een stichting die de betalingen afhandelt, dus vermoedelijk zijn er ook Nederlandse bankrekeningen. Ik vermoed daarom dat ze toch wel gaan betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

FirePuma142 schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 15:12:
[...]

[...]

[...]

[...]

inderdaad je hebt helemaal gelijk, alleen geldt hier gelijk hebben != gelijk krijgen. Je kan vrijwel niks. Je contract partij in china trekt zich vast nergens iets van aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 08:34
Wish is echt een oplichtersbende. Internet staat vol vergelijkbare ervaringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vocalise
Dank je wel Glowmouse. Ik heb eerder tablets en andere elektronica besteld via wish, meestal voor de kinderen maar soms ook voor vrienden en tot op heden liep dat best gesmeerd. Weet je het gaat me niet eens zo zeer om het geld, dat overleef ik wel, maar de houding die men aanneemt als het een keer niet soepel gaat irriteert me mateloos. Ik ga met deze informatie aan de slag en zal een update posten met de reactie/resultaat
GlowMouse schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 14:49:

Volgens de algemene voorwaarden van Wish ga je een contract aan met de verkoper, niet direct met Wish. Daar valt behoorlijk wat op af te dingen: tijdens het hele verkoopproces wordt de indruk gewekt dat je direct bij Wish koopt, en op de website is nergens contactinformatie van de 'echte verkoper' te vinden. Daarom zou ik Wish toch als verkoper aanmerken. Volgens diezelfde voorwaarden valt Wish onder ContextLogic B.V. (KvK-nummer 62752863), Schiphol Boulevard 347, 1118 BJ Schiphol, Nederland. Dat het bedrijf een vestiging in Nederland heeft, maakt je zaak een stuk makkelijker.

Als je stappen die ik op https://sites.google.com/view/zelf-procederen/home heb beschreven volgt, maak ik me sterk dat je hier aan het langste eind gaat trekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Vocalise schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 21:07:
... maar de houding die men aanneemt als het een keer niet soepel gaat irriteert me mateloos. ...
[...]
daarom is het ook zo goedkoop. Daar zit geen helpdesk die uitgebreid op elke klacht gaat reageren. Ze versturen tienduizenden pakketen tegelijk, als ze service zouden gaan verlenen wordt het gewoon duurder.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Vocalise
UPDATE.

Na diverse kanalen te hebben benaderd en sommige te hebben aangeschreven, is Klarna (de partij achter de betalingen richting Wish), in het midden gesprongen.

De dames en heren daar hebben de DHL track & Trace nagelopen en contact gezocht met de fabrikant.
Deze bevestigde de ontvangst en daarop heeft Klarna de betaling bij Wish teruggevraagd en op mijn rekening gestort.

Het was een hele lange adem hebben en qua tijd tegen de investering niet de moeite waard, maar hey principes zijn nou eenmaal duur ;)
Pagina: 1