Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Ideale gaming pc onder de 5K

Pagina: 1
Acties:
  • 1.035 views

Onderwerpen

• timo.e
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 17-06-2020
Mijn vraag:
Ik heb nu de onderdelen bij elkaar geraapt om de voor mij ideale gaming pc samen te stellen onder de € 5.000 (dus geen 2080Ti in SLI wat relatief weinig oplevert etc.). Hier wil ik de komende paar jaar (VR) games in 4K op kunnen spelen. heeft iemand verbeterpunten of punten van kritiek?
Ik ben niet van plan om custom waterkoeling toe te passen.

De tot nu toe geselecteerde hardware:

Behuizing: Corsair Obsidian 500D RGB
Moederbord: ASUS MAXIMUS XII EXTREME, socket 1200
CPU: Intel I9-10900K (iets overclocken moet lukken met dit moederbord en deze CPU-koeler toch?)
CPU-koeler: Deepcool ASSASSIN III (ik denk zelf dat AIO waterkoeling niet veel meer koeling zal opleveren)
Videokaart: GIGABYTE AORUS GeForce RTX 2080 Ti XTREME (wachten waard voor de 3080Ti eind dit jaar?)
RAM: G.Skill 32 GB DDR4-3600 Kit
SSD (M.2): Seagate FireCuda 520, 1 TB (2x in raid 0)
Voeding: Seasonic Prime TX-850, 850W
Case fan: Noctua NF-S12B redux-1200 PWM (3x)

Alvast bedankt!

[Voor 0% gewijzigd door timo.e op 17-06-2020 16:02. Reden: begrijpelijker]

• br00ky
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 10:36

br00ky

Moderator Harde Waren
Om onduidelijke redenen heb je
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?
weggehaald. Deze vragen zijn echter essentieel voor het geven van goed advies. Vul dit nog even aan, anders moet ik helaas je topic sluiten. Je kunt je topicstart eenvoudig wijzigen door rechtsboven je post op "Wijzig" te klikken.

Zet ook even je build in een goed leesbare tabel met de Handleiding Pricewatch, dan weet iedereen precies over welke onderdelen je het hebt. Tevens wordt automatisch de totaalprijs berekend en kan je achteraf heel makkelijk de goedkoopste (combinatie van) winkel(s) berekenen. Win-win-win!

Succes!

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 10:32
Dat SLI niets extra's oplevert heb je gevonden, hetzelfde geldt voor ssd's in raid. Waarom trouwens 4.0 ssd's? Het moederbord ondersteunt het niet eens!

En dan Intel. Je betaalt een premium prijs voor 0,0 extra prestaties op 4K tov AMD en de efficiëntie van de huidige Intels is om te janken.

• CH4OS
  • Registratie: april 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Tegenwoordig zou ik eerder naar AMD kijken voor CPU, omdat die toch wel wat meer bang for the buck hebben, iets wat je zegt te willen hebben in de topic start (bijvoorbeeld omdat je geen RTX 2080Ti in SLI wilt, omdat de performance gain te klein is). Is dat wellicht een voorkeur die je zelf hebt?

(Dit was overigens ook een van de vragen vanuit het template waarvan Br00ky al aangaf dat je die beter niet had kunnen verwijderen)

[Voor 11% gewijzigd door CH4OS op 17-06-2020 21:48]

[ Steam ][ Diablo ][ CptChaos#2957 ]

• Khaelos
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 10:03
als je dan toch 5K uitgeeft, stop en dan zoiets in en geen intel..
pricewatch: AMD Ryzen Threadripper 2990WX Boxed

of zoiets

pricewatch: AMD Ryzen Threadripper 3960X Boxed

[Voor 27% gewijzigd door Khaelos op 17-06-2020 22:53]

• Iruk1981
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 16-06 07:20
Dit dus niet. De threadrippers moet je niet gebruiken voor gaming. Dan moet je allemaal trucjes gaan uithalen om nog acceptabel te kunnen gaming. Die dingen hebben veel te veel threads.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: april 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Lekker onderbouwd ook. ;) Dat iemand veel geld kan spenderen, betekend niet dat het er ook uit moet. Anders zou de TS ook net zo goed een RTX 2080ti in SLI kunnen zetten, maar dat wil hij ook weer niet. ;)
En zoals hierboven, volgens mij zijn Threadrippers juist weer minder voor gaming. :) Zie daarvoor ook reviews: AMD Threadripper 3990X getest - 64 cores en dubbel zoveel threads
*knip*

[Voor 87% gewijzigd door br00ky op 18-06-2020 10:55]

[ Steam ][ Diablo ][ CptChaos#2957 ]

• White Feather
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 07:13
*knip*

@timo.e
Het is de bedoeling dat je onderbouwt waarom je de componenten hebt gekozen, bij jou lijkt het vooral veel geld=goed te zijn.
Tevens kun je op het forum naar tig andere systemen kijken en je een beeld vormen wat je daadwerkelijk nodig hebt.

zoeken naar '4k vr gaming'
[BBG] 1440p 144Hz gamesysteem - Juli 2020
https://nl.hardware.info/pcadvies/1171/4k-game-pc---mei-2020

4K VR zegt weinig. Van een 4K monitor staat vast wat de resolutie is, bij VR wordt er op de meest rare manieren geteld.
2x2560x1440 is opeens 5K (terwijl dat in werkelijkheid maar de helft van 5K is).

Maar als je bijvoorbeeld een Oculus Quest bedoelt, die heeft een 1440x1600 resolutie per oog (2,3 MPx2 is 4,6MP totaal). 4K is 3840x2160 dus 8,3 MP totaal. 80% meer dus dan de Oculus.

[Voor 45% gewijzigd door br00ky op 18-06-2020 10:55]

• Ludwig005
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 16-06 21:36
Welke spellen wil TS spelen?
Bij 5000 euro wordt het geld vaak uitgegeven aan een dubbele 2080TI, maar dit moet ook ondersteund worden door de games die hij speelt. Een moederbord van 900 euro klinkt erg zinloos.

• br00ky
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 10:36

br00ky

Moderator Harde Waren
Modbreak:Ik heb even wat gesnoeid in het topic, dus het kan zijn dat je je post niet meer terugvindt. Reageer ontopic of helemaal niet.

Als je een trolltopic vermoed, maak dan een topicreport aan. Dan weten wij er wel raad mee :Y) . Voorlopig gaat-ie even dicht tot TS mij een bericht stuurt met additionele informatie.

[Voor 15% gewijzigd door br00ky op 18-06-2020 11:06]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True