Nou, de kopersbegeleiding heeft gereageerd, en stelt dat volgens de installateur het echt moet. Hij voert aan dat het contract dan wel 3x25A zegt, maar dat de installateur het laatste woord heeft. Als we terug willen naar 3x25A moeten we dat zelf betalen en laten uitvoeren. De installateu heeft het volgende staatje doen toekomen:
/f/image/pM2WnOr0NZYhaxc9SFTCCOBq.png?f=fotoalbum_large)
Ik sta hiernaar naar te kijken, en die installateur heeft gewoon een aantal aannames gedaan wat voor apparaten we gaan hebben, alles op 50% gezet en daarop gebaseerd de aansluiting gemaakt. Ook opvallend dat het 1,6A boven het maximum ligt. Een kleine aanpassing in de aannames en we zitten al onder die 25A. Ik laat het er niet bij zitten en ga de volgende argumenten aanvoeren:
/f/image/pM2WnOr0NZYhaxc9SFTCCOBq.png?f=fotoalbum_large)
Ik sta hiernaar naar te kijken, en die installateur heeft gewoon een aantal aannames gedaan wat voor apparaten we gaan hebben, alles op 50% gezet en daarop gebaseerd de aansluiting gemaakt. Ook opvallend dat het 1,6A boven het maximum ligt. Een kleine aanpassing in de aannames en we zitten al onder die 25A. Ik laat het er niet bij zitten en ga de volgende argumenten aanvoeren:
- We hebben nog geen laadpaal, we hebben zelfs nog geen elektrische auto, en het kan nog jaren duren voordat we een laadpaal aansluiten. Dat is het moment waarop een eventuele verzwaring naar 3x35A doorgevoerd kan worden als de installateur dat adviseert
- Als we al een laadpaal gaan nemen in de toekomst word het sowieso een slimme laadpaal die nooit meer vermogen gaat trekken dan beschikbaar is.
- Stevin, de netbeheerder stelt zelf dat het niet nodig is, alleen in het geval er nog iets zwaars zoals een warmtepomp of zwembad aanwezig is,
- Er staat gewoon in het contract 3x25A. De installateur kan niet op basis van aannames over dit contract heenlopen.