Geluidsoverlast (verkeer van straat)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• cliors
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 28-06 10:22
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YUqacVoCxdhkhYnMoeyV01xDoLg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kUhXKjHjNDioRFRYo9VhbQNx.jpg?f=fotoalbum_tile

Roostertje aan de gevel hou ik altijd dicht, anders kan ik zelfs mensen op 50 meter afstand horen praten.
Foto'tje van de weg is dus gewoon vanuit het raam, woonkamer is beneden. Tram aan de overkant, precies voor m'n neus rijden lijnbussen, vrachtwagens en de hele mikmak. Het is ook niet zo dat er 1 auto per minuut voorbij komt, maar echt elke 10 seconde wel 1 of 2.

[ Voor 38% gewijzigd door cliors op 17-06-2020 16:48 ]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:16
Dit ziet eruit als een normaal rooster, gaat 0,0 helpen tegen geluidsoverlast. Zo'n suskast is een flinke bak (10-15cm diep). Een normaal rooster zal zelfs als hij dicht is nog vrij veel geluid doorlaten. Dubbel glas op zichzelf is al aardig geluidsdempend dus ik denk wel dat je het in dat rooster moet zoeken. Je zou eens kunnen proberen om het ding een beetje in te pakken met een kleedje/dekentje. Als het geluid in de woonkamer dan ineens een stuk minder is dan bevestigd dat mijn vermoeden :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2UzRt-XFnBpJPnISlQ-HwDxLmaU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/opDsbkx8QFU8g2Rk1Tpu4dcA.jpg?f=user_large
xavento schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 14:27:
Kom je toevallig zelf uit een buitengebied? Vindt het verkeer nog best op een grote afstand van je woning.
Heb zelf op 3 hoog in een appartement gewoond, uitzicht beetje vergelijkbaar als bij TS. Wat naar mijn idee nadelig werkt is het water ertussen, dit weerkaatst het geluid tussen het object en je gevel. Ik kon daardoor mensen aan de overkant van het water horen praten als ik op m'n balkon zat. Het ventilatierooster in de woonkamer had zo'n suskast eraan zitten, met ramen en deuren dicht had ik geen geluidsoverlast. Had ik de balkondeur of raam open dan kon ik de TV al gauw niet meer verstaan.

[ Voor 62% gewijzigd door ThinkPad op 17-06-2020 15:01 ]

Pagina: 1