Mijn vraag
Beste Tweakers,
Recentelijk heb ik uit losse componenten een nieuw systeem samengesteld. Met interval van 10 minuten tot 3 weken treden er reboots op waar ik tot dusver geen verklaring voor heb.
...
Relevante software en hardware die ik gebruik
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Zoeken naar lastig te verklaren reboots wijzen meer dan eens op een foute PSU. Momenteel kan ik geen andere PSU gebruiken om te kijken of hier het probleem inderdaad zit.
Hebben jullie nog een suggestie voordat ik overga op het kopen van een andere (hoger aanschreven) PSU?
Beste Tweakers,
Recentelijk heb ik uit losse componenten een nieuw systeem samengesteld. Met interval van 10 minuten tot 3 weken treden er reboots op waar ik tot dusver geen verklaring voor heb.
...
Relevante software en hardware die ik gebruik
- AMD Ryzen 5 3600
- MSI B450 Tomahawk MAX
- Crucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK
- Samsung 970 EVO NVMe.m2 500GB
- Gigabyte Radeon RX 5500 XT Gaming OC 8G
- Seasonic M12II-520 Bronze Sinds 20-06-2020: Corsair RM650
- Gelid Tranquillo Rev4
- be quiet! Pure Base 500 Zwart ATX
- Windows 10 Pro 1909, legitiem
- Radeon Drivers 20.4.2
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Windows Event Log, maakt bij het terug opstarten enkel melding van onjuiste shutdown
- BIOS flash naar 3.60, geen verschil
- memtest86+, geen errors
- Windows Memory Diagnostic, geen errors
- Clean OS installatie (met standaard drivers via Windows en later nieuwste drivers via website fabrikant), geen verschil
- Systeem stress tests, geen fouten of reboots en temperaturen blijven binnen de perken
- Connectors voeding kabels op alle componenten aan beide zijde controleren op goede bevestiging
Zoeken naar lastig te verklaren reboots wijzen meer dan eens op een foute PSU. Momenteel kan ik geen andere PSU gebruiken om te kijken of hier het probleem inderdaad zit.
Hebben jullie nog een suggestie voordat ik overga op het kopen van een andere (hoger aanschreven) PSU?