Fiets gekocht bij webshop, ketting loopt er af

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• hackerhater
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-09 14:10
SkiFan schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 14:46:
Volgende keer even de TR knop gebruiken :+
Lekker seksistisch weer :|
Als vrouw doe ik het standaard onderhoud aan mijn fiets gewoon zelf.
Alleen die ene keer dat de achterband compleet gaar bleek te zijn (viel niet te plakken) gecombineerd met schijfremmen en een naafversnelling had ik iets van: Dat mag de fietsenmaker doen.

Had ik het zelf gekund? Sure, maar niet mijn tijd waard.

[ Voor 13% gewijzigd door Perkouw op 18-06-2020 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:26
stylezzz schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 15:50:
[...]

Het gaat mij meer om de hedendaagse denkwijze van velen. Natuurlijk is het klote als de ketting van je gloednieuwe fiets eraf loopt, laat daar geen twijfel over bestaan. De exacte oorzaak is tot op dit moment zelfs onbekend, toch loopt de discussie alweer aardig in de richting van 'wat een klotewinkel, we gaan ze dagvaarden!'. Daar wringt de schoen een beetje :)
Niemand had dagvaarding advocaat etc in zijn mond genomen.(tot jou eerste post in dit topic). Alleen waar TS juridisch recht op zou hebben. En dat is waar TS om vroeg. Als dat niet is wat jij wil dan moet je een ander (sub) forum zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:55
loki504 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 17:28:
[...]

Niemand had dagvaarding advocaat etc in zijn mond genomen.(tot jou eerste post in dit topic). Alleen waar TS juridisch recht op zou hebben. En dat is waar TS om vroeg. Als dat niet is wat jij wil dan moet je een ander (sub) forum zoeken.
Haha... nee sorry daarvoor is het toch te amusant hier. Maar goed, blijkbaar is iemand die informeert naar zijn rechten niet van plan om die al dan niet uit principe te gaan halen? Je raakt de spijker op zijn kop denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
stylezzz schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 18:33:
[...]

Haha... nee sorry daarvoor is het toch te amusant hier. Maar goed, blijkbaar is iemand die informeert naar zijn rechten niet van plan om die al dan niet uit principe te gaan halen? Je raakt de spijker op zijn kop denk ik.
Maar dat mag toch iedereen zelf weten? En vaak genoeg is uiteindelijk maar vaak genoeg contact op nemen met de winkel vaak nog wel een reden voor de winkel om alsnog akkoord te geven. Maar dan is het wel fijn om je rechten te kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
loki504 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 18:38:
[...]

Maar dat mag toch iedereen zelf weten? En vaak genoeg is uiteindelijk maar vaak genoeg contact op nemen met de winkel vaak nog wel een reden voor de winkel om alsnog akkoord te geven. Maar dan is het wel fijn om je rechten te kennen.
Uiteraard, maar zoals hier al gezegd is heeft de ts contact opgenomen met de winkel. Deze heeft ook al gereageerd... niet helemaal naar tevredenheid geloof ik maar goed. Is dat reden om meteen in de juridische stand te springen? Of de volwassen grote broer uit te hangen en de fiets van je zus even te fixen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
stylezzz schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 18:42:
[...]

Uiteraard, maar zoals hier al gezegd is heeft de ts contact opgenomen met de winkel. Deze heeft ook al gereageerd... niet helemaal naar tevredenheid geloof ik maar goed. Is dat reden om meteen in de juridische stand te springen? Of de volwassen grote broer uit te hangen en de fiets van je zus even te fixen?
Als hij nieuw is mogen zij het oplossen ja. Dan ga ik hem niet aanraken. Fabrikanten willen immers helemaal niet dat wij als concumenten er aan gaan zitten. En ja dan kan een stevig gesprek met een manager wonderen verrichten.

En vergeet ook niet dat zij al compleet naast zitten met herroepingsrecht. Dus ja misschien moet er dan een rechter ze maar aan hun verstand brengen. Als het TS niet lukt.

En als ze te weinig marge vragen. Tja dan moet je meer marge vragen en prima service bieden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
loki504 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 18:58:
[...]

Als hij nieuw is mogen zij het oplossen ja. Dan ga ik hem niet aanraken. Fabrikanten willen immers helemaal niet dat wij als concumenten er aan gaan zitten. En ja dan kan een stevig gesprek met een manager wonderen verrichten.

En vergeet ook niet dat zij al compleet naast zitten met herroepingsrecht. Dus ja misschien moet er dan een rechter ze maar aan hun verstand brengen. Als het TS niet lukt.

En als ze te weinig marge vragen. Tja dan moet je meer marge vragen en prima service bieden.
Exact, jij behoort tot de hardcore 'sue them' clan hier op het forum. Point taken, now lets move on :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
stylezzz schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 19:01:
[...]

Exact, jij behoort tot de hardcore 'sue them' clan hier op het forum. Point taken, now lets move on :)
Wel jammer dat je er compleet naast zit. Maar goed jij zit hier ook maar met je bakje popcorn. Ipv TS dan wel zijn zus te helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
Geen idee waar de zus van de ts woont, als het een beetje in de buurt is dan wil ik die 2 steeksleutels vanavond wel even ter hand nemen. Ben ik nog voor beau terug op de bank waarschijnlijk. ;) Misschien kun jij de dagvaarding alvast schrijven? Kijken wie er eerder klaar is.

Nee alle gekheid op een stokje. Het is uiteraard goed als iemand voor zijn rechten opkomt, maar wat ik bedoel te zeggen is dat we alles wel in perspectief moet blijven zien. Daadwerkelijk je rechtsbijstand gaan aanspreken om een fietsketting die eraf ligt te gaan verhalen vind ik wat 'not done'. Zelf ben ik bijvoorbeeld in een rechtzaak verwikkeld namens mijn moeder vanwege een valpartij in haar appartementencomplex waarbij ze zwaargewond is geraakt. Daar zijn rechtbanken en advocaten voor uitgevonden. :)

[ Voor 48% gewijzigd door stylezzz op 17-06-2020 19:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
stylezzz schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 19:21:
Geen idee waar de zus van de ts woont, als het een beetje in de buurt is dan wil ik die 2 steeksleutels vanavond wel even ter hand nemen. Ben ik nog voor beau terug op de bank waarschijnlijk. ;) Misschien kun jij de dagvaarding alvast schrijven? Kijken wie er eerder klaar is.

Nee alle gekheid op een stokje. Het is uiteraard goed als iemand voor zijn rechten opkomt, maar wat ik bedoel te zeggen is dat we alles wel in perspectief moet blijven zien. Daadwerkelijk je rechtsbijstand gaan aanspreken om een fietsketting die eraf ligt te gaan verhalen vind ik wat 'not done'. Zelf ben ik bijvoorbeeld in een rechtzaak verwikkeld namens mijn moeder vanwege een valpartij in haar appartementencomplex waarbij ze zwaargewond is geraakt. Daar zijn rechtbanken en advocaten voor uitgevonden. :)
Ik vind juist ook dat voor kleine dingen een rechtbank is uitgevonden. Want ja nu is het een ketting. Volgende keer is het iets groters en mag TS dan wel andere klant het ook uit zoeken hoe het product in de winkel komt. Of iemand anders en gaat die misschien een busje huren terwijl dat helemaal niet hoeft.(de kosten dan). En daar moet ook een eind aan komen. Dan kan de premie van de rechtsbijstand ook weer naar beneden want die betalen liever uit als er voor vechten.

Maar goed een junior rechter waar je voor bv 50 euro tot 500 euro kan procederen. Zou in mijn ogen beter zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:28
@loki504 ik hoop toch dat we in NL het aspect redelijkheid en billijkheid blijven zien. Een zelf af te monteren fiets ben ik niet anders van gewend dat je alles moet nalopen en afstellen: sterker nog, als ik TS was zou ik zuslief nog even helpen om te kijken of alles vast zit voor er een spatbord of rem losraakt.

Bij een reguliere lokale fietshandel fiets je daarom later nog even langs, dan doet de fietsenmaker dat terplekke.

Ik heb m’n les met goedkope online (merkloze/Chinese) fietsen geleerd en zoek weer gewoon iets knaps uit. En als het dan alsnog online is, dan weet ik dat ik een half uur tot een uur moet sleutelen.

Maargoed, het zal ongetwijfeld niet goed genoeg zijn als het niet in vijfvoud op de site van de verkoper staat etc.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
NiGeLaToR schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 19:56:
@loki504 ik hoop toch dat we in NL het aspect redelijkheid en billijkheid blijven zien. Een zelf af te monteren fiets ben ik niet anders van gewend dat je alles moet nalopen en afstellen: sterker nog, als ik TS was zou ik zuslief nog even helpen om te kijken of alles vast zit voor er een spatbord of rem losraakt.

Bij een reguliere lokale fietshandel fiets je daarom later nog even langs, dan doet de fietsenmaker dat terplekke.

Ik heb m’n les met goedkope online (merkloze/Chinese) fietsen geleerd en zoek weer gewoon iets knaps uit. En als het dan alsnog online is, dan weet ik dat ik een half uur tot een uur moet sleutelen.

Maargoed, het zal ongetwijfeld niet goed genoeg zijn als het niet in vijfvoud op de site van de verkoper staat etc.
Redelijkheid en billijkelijkheid kennen we zeker nog wel in Nederland. En het hangt heel erg van de site af. Want de paar online fietsen shops die ik had bekeken geven gewoon aan dat alles is aangespannen en zelfs nog een proefrit mee is gemaakt al voren hij weer terug in de doos gaat. En je alleen de trappers zadel voorwiel en stuur moet monteren. Als dat ook zo staat op de site(we weten niet wie de verkoper is). heeft de winkel dus niet gedaan wat ze zouden doen. En ja daar mag dan wel tegen overstaan dat ze iets beter hun best doen. Ik ben voor mijn werk met enkele regelmaat naar mensen toe gegaan om shit op te lossen die mijn collega's. Kost mijn baas ook geld en tijd. Maar soms kan je niet anders.

En het hangt er in dit geval vanaf of er "normaal" gefietst kan worden met de fiets of dat hij een andere manier moet vinden om de fiets bij de winkel te krijgen.

[ Voor 5% gewijzigd door loki504 op 17-06-2020 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:17
hackerhater schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 16:13:
[...]

Lekker seksistisch weer :|
Als vrouw doe ik het standaard onderhoud aan mijn fiets gewoon zelf.
Alleen die ene keer dat de achterband compleet gaar bleek te zijn (viel niet te plakken) gecombineerd met schijfremmen en een naafversnelling had ik iets van: Dat mag de fietsenmaker doen.

Had ik het zelf gekund? Sure, maar niet mijn tijd waard.
Wat is hier seksistisch aan? Zus van TS geeft duidelijk aan een probleem te hebben en het niet te kunnen. Als ik dan zeg dat hij het haar wel mag leren, dan is dat toch niet seksistisch? Integendeel, ik wens vrouwen graag gelijk te behandelen. Lekker rolbevestigend weer dat je denkt dat ik het seksistisch bedoel. tsssss....

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jantje2000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 17:16
Jongens, allemaal rustig. Nee, ik heb nog geen tijd gehad om te testen of het mogelijk is om het wiel naar achteren te zetten.

Maar ik heb zelf ook geen zin in een dagvaarding, rechtbank, enzovoort. Ik was puur even geinteresseerd in hoe het nou werkt. En natuurlijk moet het werkend worden, maar ik ga uiteraard niet meer tijd besteden aan het recht halen dan dat het zelf oplossen zou kosten

De wet van Murphy: Alles wat fout kan gaan zal fout gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Jantje2000 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 20:42:
Jongens, allemaal rustig. Nee, ik heb nog geen tijd gehad om te testen of het mogelijk is om het wiel naar achteren te zetten.

Maar ik heb zelf ook geen zin in een dagvaarding, rechtbank, enzovoort. Ik was puur even geinteresseerd in hoe het nou werkt. En natuurlijk moet het werkend worden, maar ik ga uiteraard niet meer tijd besteden aan het recht halen dan dat het zelf oplossen zou kosten
Een ketting spannen kost over het algemeen minder tijd dan je nu al in dit topic kwijt bent.
Ik snap je frustraties, maar zie het als leergeld: sommige zaken koop je niet online, een fiets is daar een goed voorbeeld van. Sowieso kun je zelfs de goedkopere fietsen tegenwoordig gewoon bij een fietsenwinkel kopen, dat heeft je net wat meer zekerheid. Popal is een goed voorbeeld, dat merk was ooit enkel online te krijgen (zo ver ik weet), maar tegenwoordig heb je zelfs officiële Popal-dealers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
loki504 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 20:15:
[...]

Redelijkheid en billijkelijkheid kennen we zeker nog wel in Nederland. En het hangt heel erg van de site af. Want de paar online fietsen shops die ik had bekeken geven gewoon aan dat alles is aangespannen en zelfs nog een proefrit mee is gemaakt al voren hij weer terug in de doos gaat. En je alleen de trappers zadel voorwiel en stuur moet monteren. Als dat ook zo staat op de site(we weten niet wie de verkoper is). heeft de winkel dus niet gedaan wat ze zouden doen. En ja daar mag dan wel tegen overstaan dat ze iets beter hun best doen. Ik ben voor mijn werk met enkele regelmaat naar mensen toe gegaan om shit op te lossen die mijn collega's. Kost mijn baas ook geld en tijd. Maar soms kan je niet anders.

En het hangt er in dit geval vanaf of er "normaal" gefietst kan worden met de fiets of dat hij een andere manier moet vinden om de fiets bij de winkel te krijgen.
Perspectief noem ik het.... er loopt nu ook een topic over een paar schoenen met een productiefout waarvan de winkel gewoon zegt "hey, kies maar wat uit ter vervanging" en de ts niet in staat is om zelf een reactie te geven maar een voorbeeldbrief gaat zoeken op het juridisch loket. Tsjah.... wat is er nou verkeerd aan "ik wil graag schoen x ter vervanging"?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-09 00:05

MLLL

Palm Treo 650

Vijf pagina's over een afgelopen fietsketting, humor....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 23:28
MLLL schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 21:30:
Vijf pagina's over een afgelopen fietsketting, humor....
Als je meer posts per pagina toont is het er maar 1 :+

Maar dit is Tweakers. Iedereen die nog geen ketting kon spannen, heeft nu geen excuus meer.

Ik wacht op instructies over ketting onderhoud, vervanging en de vraag of een tandriem toch niet beter is.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:20
zacht schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 20:49:
[...]

Een ketting spannen kost over het algemeen minder tijd dan je nu al in dit topic kwijt bent.
Ik snap je frustraties, maar zie het als leergeld
[...]
Laten we wel wezen, TS is vrij rustig en redelijk. Het zijn vooral andere posters die pagina's vol schrijven over de juridische consequenties van een losse ketting van de zus van een tweaker en wat de moderne mens al dan niet aan vaardigheden hoort te hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:58
Lapa schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 22:39:
[...]

Laten we wel wezen, TS is vrij rustig en redelijk. Het zijn vooral andere posters die pagina's vol schrijven over de juridische consequenties van een losse ketting van de zus van een tweaker en wat de moderne mens al dan niet aan vaardigheden hoort te hebben.
Dat komt ook door het feit dat de TS overwoog om de fiets binnen de 2 weken terug te sturen....
Mijns inziens een beetje misbruik maken van de rechten.

Mijn ervaring is dat een fiets na een paar honderd km toch eens nagekeken moet worden.
Er zijn altijd wat dingen die zich zetten (remmen, spaken, balhoofd, trapas,...) en er kan al eens een rammeltje optreden.
Ofwel doe je dat zelf, en klaag je niet, ofwel koop je je fiets bij een fietsenmaker, en dan is dat eerste nazicht meestal gratis.

Ik weet dat de FM het op dit moment verschrikkelijk druk hebben, dus als jij daar aan komt met je "internet" fiets om een ketting te spannen, dan denk ik niet dat die direct alles laat vallen om jou ineens van dienst te zijn voor 10€.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loki504
Tommie12 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 13:07:
[...]

Dat komt ook door het feit dat de TS overwoog om de fiets binnen de 2 weken terug te sturen....
Mijns inziens een beetje misbruik maken van de rechten.

Mijn ervaring is dat een fiets na een paar honderd km toch eens nagekeken moet worden.
Er zijn altijd wat dingen die zich zetten (remmen, spaken, balhoofd, trapas,...) en er kan al eens een rammeltje optreden.
Ofwel doe je dat zelf, en klaag je niet, ofwel koop je je fiets bij een fietsenmaker, en dan is dat eerste nazicht meestal gratis.

Ik weet dat de FM het op dit moment verschrikkelijk druk hebben, dus als jij daar aan komt met je "internet" fiets om een ketting te spannen, dan denk ik niet dat die direct alles laat vallen om jou ineens van dienst te zijn voor 10€.
Gelukkig zijn er ook een hoop FM die niet werken voor een fietsen winkel. en hem zal het worst wezen of je nu bij random winkel op de hoek. of op Internet iets heb gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:58
loki504 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 13:31:
[...]

Gelukkig zijn er ook een hoop FM die niet werken voor een fietsen winkel. en hem zal het worst wezen of je nu bij random winkel op de hoek. of op Internet iets heb gekocht.
Klopt, misschien zijn die er in NL. In België overleven die niet, hun marge ligt duidelijk bij verkoop.
Alhoewel ik hier iemand ken die fietsen aan huis herstelt in bijberoep. Doet geen verkoop, maar heeft dan ook niet de kosten van een winkel.
En uiteraard ... uurtje ... factuurtje.
Je ketting aanspannen op je 2 weken oude fiets zal je moeten betalen.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Tommie12 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 13:54:
[...]

Klopt, misschien zijn die er in NL. In België overleven die niet, hun marge ligt duidelijk bij verkoop.
Alhoewel ik hier iemand ken die fietsen aan huis herstelt in bijberoep. Doet geen verkoop, maar heeft dan ook niet de kosten van een winkel.
En uiteraard ... uurtje ... factuurtje.
Je ketting aanspannen op je 2 weken oude fiets zal je moeten betalen.
Ik heb het ook over mensen aan huis/ vanuit hun garage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Nou TS, wat heb je gedaan ? Want dit had je allang ff op kunnen lossen of iig even een diagnose stellen, voordat je roeptoetert over conformiteit..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

*knip*Trollen mag je achterwege laten, dat voegt niets toe aan de discussie.

[ Voor 173% gewijzigd door Yorinn op 21-06-2020 16:33 ]

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Pagina: 1 2 Laatste