Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Operations
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 14-06 22:04
Door dit mooie verhaal heb ik besloten om een project van eerder dit jaar toch weer even op te pakken.

reviews: Jailbreaken en rooten anno 2020 - Waarom zou je?

Ik ben er al op XDA mee bezig geweest (wel in het engels), om dit topic clean te houden denk ik niet dat het verstandig is als ik die hele inhoud hier neer zet. Mede doordat er bepaalde problemen waar ik in het begin tegen aanliep al opgelost zijn.

Ik zou dus graag mijn Samsung S8+ willen rooten en een Custom rom erop willen installeren. Nu wilde ik beginnen met LineageOS te bekijken omdat dit voor zover ik begrepen heb een vrij grote speler is en veel gebruikt wordt. Ik ben van plan om eer meerdere te gaan testen zodra ik er wat meer handigheid in heb.

In een ver verleden (S4 dacht ik) wel wat gespeeld met custom roms, ging toen eigenlijk vrij soepel. Geen idee waarom het nu zo moeilijk gaat.

Gaat dus om dit topic:
https://forum.xda-develop...le-to-bypass-frp-t4060857

Iemand daar op het forum het in 5 minuten voor elkaar heeft en het wil bij mij gewoon echt niet wil lukken. Ik heb dus ook sterk het gevoel dat het iets vrij eenvoudigs is...

Ik ben nu dus op het moment aangebroken dat ik alle stappen zoals ik in het XDA topic heb gezet heb uitgevoerd, maar helaas als ik dan mijn telefoon reboot dan zie ik ongeveer 30 seconden lang het LineageOS logo (waarbij het rondje beweegt) en daarna kom ik weer in het TWRP menu terecht.

Wat ik kort gezegd gedaan heb is:

Telefoon in download mode (POWER+BIXBY+VOL DOWN) gezet;
Met Odin twrp-3.3.1-1-dream2lte geflasht, daarna de telefoon gereboot en twrp menu geopend via POWER+BIXBY+VOL UP,
Daarna via WIPE and Advanced Wipe gekozen voor the data, system and cache. Dan swipe en wipe zeg maar :)
Daarna via install lineage-17.1-20200211-UNOFFICIAL-dream2lte geflasht en daarna open_gapps-arm64-10.0-pico-20200303 ook geflasht. Ik heb het ook al zonder deze tweede stap geprobeerd.

Heeft iemand enig idee waarom dit nou niet wil lukken? Alvast dank voor het doornemen van het XDA topic, ik ben uiteraard meer dan bereid om vragen te beantwoorden :P en als het helpt wil ik uiteraard als nog de gehele XDA inhoud toevoegen.

Ik vind die Samsung S8+ best nog heel bruikbaar en zou er heel graag een custom rom op willen hebben, maar ik mis gewoon ergens een stapje volgens mij.

PC1: ASUS Prime X570-Pro -- 3900X incl. X72 -- 64GB PC4-25600 -- Optane 900P 480GB -- HP Z43 | Servers: 2x Supermicro X9SRL-F -- E5-2690 v2 -- 192GB PC3-12800 -- Synology DS3617xs: 8x1,92TB SSD RAID F1 -- 3x8TB WD Purple RAID5

Alle reacties

• Operations
Niemand een idee ? :)

PC1: ASUS Prime X570-Pro -- 3900X incl. X72 -- 64GB PC4-25600 -- Optane 900P 480GB -- HP Z43 | Servers: 2x Supermicro X9SRL-F -- E5-2690 v2 -- 192GB PC3-12800 -- Synology DS3617xs: 8x1,92TB SSD RAID F1 -- 3x8TB WD Purple RAID5

• Operations
@ComputerHoed, @KaiseRRuby of @MertijnW een van jullie misschien een idee?

• Mrjraider
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 15:56

Mrjraider

De mannelijke zuster

Uit mijn Samsung ervaring met de Galaxy S Plus (uit 2011 ja :p ) moest je een "juiste" versie van Odin gebruiken met flashen. Hierbij zorgde een nieuwer (of oudere ) versie ervoor dat het toestel in een bootloop kwam. Dus booten > samsung of ROM logo > recovery. Ik adviseer je om enkele versies te proberen rondom de aangeboden versie. Dus probeer er één of twee onder (of boven te zitten) wil soms helpen ;)

At the end of the line a survivor will be born

• Operations
Mrjraider schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 15:54:
Uit mijn Samsung ervaring met de Galaxy S Plus (uit 2011 ja :p ) moest je een "juiste" versie van Odin gebruiken met flashen. Hierbij zorgde een nieuwer (of oudere ) versie ervoor dat het toestel in een bootloop kwam. Dus booten > samsung of ROM logo > recovery. Ik adviseer je om enkele versies te proberen rondom de aangeboden versie. Dus probeer er één of twee onder (of boven te zitten) wil soms helpen ;)
Had ik misschien even erbij moeten zetten maar zonder dat ik wist of dat verschil zou maken heb ik voor de zekerheid een aantal Odin versies geprobeerd.

• ComputerHoed
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 16:17

ComputerHoed

Electronica <3

Goed dat je even tagt!

Wat betreft je vraag: je hebt het over LineageOS, terwijl LineageOS helemaal geen build heeft gemaakt voor de S8+...of heb je het over een unofficial build?

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

• Operations
ComputerHoed schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 16:48:
Goed dat je even tagt!

Wat betreft je vraag: je hebt het over LineageOS, terwijl LineageOS helemaal geen build heeft gemaakt voor de S8+...of heb je het over een unofficial build?
Ik vind taggen soms beetje opdringerig maar fijn dat het niet zo overkomt :)

Ik ben voor deze gegaan:

https://forum.xda-develop...eageos-17-1-t4041977/amp/

Dus inderdaad unoffical.
Als je een betere suggestie hebt, wil ik die uiteraard ook best proberen. Wat ik prettig zou vinden is als ik weer gesprekken op kan nemen (zonder speaker functie te gebruiken).

[Voor 13% gewijzigd door Operations op 23-06-2020 17:58]

• MertijnW
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 14:58
Operations schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 16:56:
[...]

Ik vind taggen soms beetje opdringerig maar fijn dat het niet zo overkomt :)

Ik ben voor deze gegaan:

https://forum.xda-develop...eageos-17-1-t4041977/amp/

Dus inderdaad unoffical.
Als je een betere suggestie hebt, wil ik die uiteraard ook best proberen. Wat ik prettig zou vinden is als ik weer gesprekken op kan nemen (zonder speaker functie te gebruiken).
Inderdaad goed dat je even tagt. Anders was ik deze vraag nooit tegengekomen.

Tot voor kort dezelfde unofficial van dezelfde maintainer gebruikt op mijn S8 (maar dan de S8 versie natuurlijk). Heb je in TWRP al 'format data' gedaan (knop naast 'Advanced Wipe)? Anders blijft je toestel encrypted en kom je inderdaad niet verder dan het LineageOS logo.

Na 'Format Data' wel even je toestel opnieuw opstarten in TWRP. Anders kunnen er fouten ontstaan bij het flashen.

[Voor 5% gewijzigd door MertijnW op 23-06-2020 20:45]

• Operations
MertijnW schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 20:38:
[...]

Prettig dat jij taggen ook niet vervelend vindt :)
Inderdaad goed dat je even tagt. Anders was ik deze vraag nooit tegengekomen.

Tot voor kort dezelfde unofficial van dezelfde maintainer gebruikt op mijn S8 (maar dan de S8 versie natuurlijk). Heb je in TWRP al 'format data' gedaan (knop naast 'Advanced Wipe)? Anders blijft je toestel encrypted en kom je inderdaad niet verder dan het LineageOS logo.

Na 'Format Data' wel even je toestel opnieuw opstarten in TWRP. Anders kunnen er fouten ontstaan bij het flashen.
In het topic op XDA staat dat ik er inderdaad vrij lang tegen aan liep dat de telefoon encrypted bleef. Maar dat is uiteindelijk opgelost dus dat is het niet.

Format data weet ik ook zeker dat ik dat doe.
Jij heb niet toevallig een HowTo van hoe jij het doet? Ik gebruik meerdere HowTos maar die komen vaak gewoon niet niet helemaal overeen. De ene keer omdat oudere versie betreft, de andere keer omdat het S8 is en niet de plus.

Het moest haast wel een klein dingetje zijn, anders zou ik niet zover komen. Maar dat zegt mijn gevoel, dat hoeft uiteraard niet te kloppen :p

Ik ga morgen of overmorgen het proces maar weer is helemaal opnieuw doen en de stappen hier dan uitschrijven, kijken of ik er dan uit kom met jullie hulp :) Het zou zo lekker zijn als het gelukt is :) ik wil mijn Tab S2 en S10+ ook nog doen.

Jij gebruikt nu een andere ROM? Welke als ik vragen mag?

[Voor 13% gewijzigd door Operations op 23-06-2020 21:08]

• MertijnW
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 14:58
Operations schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 20:54:
[...]

In het topic op XDA staat dat ik er inderdaad vrij lang tegen aan liep dat de telefoon encrypted bleef. Maar dat is uiteindelijk opgelost dus dat is het niet.

Format data weet ik ook zeker dat ik dat doe.
Jij heb niet toevallig een HowTo van hoe jij het doet? Ik gebruik meerdere HowTos maar die komen vaak gewoon niet niet helemaal overeen. De ene keer omdat oudere versie betreft, de andere keer omdat het S8 is en niet de plus.

Het moest haast wel een klein dingetje zijn, anders zou ik niet zover komen. Maar dat zegt mijn gevoel, dat hoeft uiteraard niet te kloppen :p

Ik ga morgen of overmorgen het proces maar weer is helemaal opnieuw doen en de stappen hier dan uitschrijven, kijken of ik er dan uit kom met jullie hulp :) Het zou zo lekker zijn als het gelukt is :) ik wil mijn Tab S2 en S10+ ook nog doen.

Jij gebruikt nu een andere ROM? Welke als ik vragen mag?
Ik heb mijn S8 verkocht! Ik draaide altijd LineageOS.

Vreemd dat de instructies niet werken. Heb je 'install TWRP app if not installed' aanstaan? Dit heeft bij mij geregeld voor een bootloop gezorgd. Die heb ik daarna standaard uitstaan.

Volgens mij heb ik het nog nooit op een andere manier dan jij gedaan, maar ik kan altijd even voor je kijken als bovenstaande ook niet werkt.

• Operations
MertijnW schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 21:21:
[...]

Ik heb mijn S8 verkocht! Ik draaide altijd LineageOS.

Vreemd dat de instructies niet werken. Heb je 'install TWRP app if not installed' aanstaan? Dit heeft bij mij geregeld voor een bootloop gezorgd. Die heb ik daarna standaard uitstaan.

Volgens mij heb ik het nog nooit op een andere manier dan jij gedaan, maar ik kan altijd even voor je kijken als bovenstaande ook niet werkt.
Durf niet te zeggen of ik "install TWRP app if not installed" aan of uitgevinkt heb. Kan mij ook even niet herinneren wanneer dit naar voren komt, maar kom het vanzelf tegen :)

Zodra ik hier mee verder ga morgen/overmorgen zal ik jullie weer even op de hoogte brengen :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 10:22
Probeer anders eens te flashen zonder GApps. Dus enkel de LOS. Dan booten. Op het moment dat hij wel boot terug naar recovery via de buttons en dan GApps flashen.

Over de format data. Weet je zeker dat je ook echt format data hebt. Dat is een aparte knop. Dus niet dat je de data wist zegt maar, maar echt format data.

Deze knop die hier dus grijs is.

[Voor 62% gewijzigd door KaiseRRuby op 23-06-2020 22:01]

• Operations
KaiseRRuby schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 21:57:
Probeer anders eens te flashen zonder GApps. Dus enkel de LOS. Dan booten. Op het moment dat hij wel boot terug naar recovery via de buttons en dan GApps flashen.
Dat heb ik geprobeerd maar maakt helaas geen verschil.

• KaiseRRuby
Zie mijn edit nog even.

• Operations
Nu begin ik te twijfelen, maar wat ik zei ik ga het proces opnieuw door lopen later deze week en zal de resultaten delen :)

• KaiseRRuby
Dat zou het prima kunnen zijn zoals hierboven ook beschreven. Als hij encrypted blijft lukt het niet.

Als dit niet de oplossing is dan is het handig om even te zorgen dat je 100% zeker weet dat je de juiste architectuur hebt voor je GApps enzo.

Vervolgens even precies je stappen omschrijven doe je doorloopt met flashen.

Maar eerst succes met die format data, ben daar zelf namelijk vaak de mist mee in gegaan in het begin. Dat ik dacht: natuurlijk format ik de data, ik doe toch wipe?

Maar het is dus echt die format data in TWRP.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Operations
Goed ik ben dus weer even zoals besproken opnieuw begonnen, zie hieronder voor het stappen plan. Zoals jullie kunnen zien heb ik een nieuwere versie van LineageOS 17.1 Unofficial en van GApps gebruikt.

Mijn vraag voor nu is even welke versie van GApps vinden jullie het meest bruikbaar? Ik gebruik niet zoveel van Google (Geen Maps, geen Email app etc.). Ik heb uiteraard wel de Play Store nodig, dus ik wilde voor de Pico versie gaan.

Maar er zijn zoveel versies dat ik niet helemaal zeker ben of ik wel de juiste neem. Je hebt: tvstock, super, stock, full, mini, micro, nano, pico. Onderaan dit topic staat een link waarin staat waarop ik mijn keuze voor pico heb gebaseerd: "Pico : Minimum with Google Play functionality. (Each package varies with file sizes and included Google Apps)"

STAPPENPLAN:
Telefoon in download mode (POWER+BIXBY+VOL DOWN) gezet;

Met Odin (v3.13.1) twrp-3.3.1-1-dream2lte geflasht (AP:twrp-3.3.1-1-dream2lte.img.tar inclusief de optie "F. Reset Time") , daarna de telefoon gereboot (POWER + VOL DOWN) in TWRP Menu;

Daarna "No-verity-opt-encrypt-6.1.zip" geflashed (zonder deze stap kreeg ik de melding "Failed to mount" bij het WIPEN en FORMAT Data);

Daarna via WIPE and Advanced Wipe gekozen voor the data, system and cache en Dalvik/Art Cache;

Daarna "Format Data" (en dus handmatig "yes" ingetikt) uitgevoerd (Nu weet ik het dus wel zeker :P );

Reboot en weer terug in TWRP MENU;

Daarna via install lineage-17.1-20200415-UNOFFICIAL-dream2lte geflasht;
Wipe Cache & Dalvik;

Open_gapps-arm64-10.0-pico-20200625 geflasht.
Wipe Cache & Dalvik;

De No-verity-opt-encrypt-6.1 / lineage-17.1-20200415-UNOFFICAL-dream2lte / open_gapps-arm64-10.0.pico die installeer ik vanaf een USB stick die via een USB-C to USB-A converter verbonden is met de telefoon.

Hier de nieuwste versie Lineage 17.1 (voor Samsung S8+ = dream2lte) gedownload:
https://mega.nz/folder/NYpgFQCY#VYa2sKGXY83vEjOHZ-rIZg

Gebruikt om versie GoApps te downloaden:
https://sourceforge.net/projects/opengapps/files/arm64/

Gebruikt om versie GoApps te kiezen:
https://android.stackexch...ps-to-install-for-lineage

@KaiseRRuby , @MertijnW , @ComputerHoed Dit alles ging zonder errors (behalve die mount error, maar die heb ik opgelost).

Openstaande vragen:

- Enige waar ik over twijfelde is of ik na de installatie van de GoApps "Prompt to install TWRP app if not installed" en "Install as a Sysem app". Moet ik die twee dingen wel of niet aanvinken? (Ik heb gekozen voor NIET installeren).

- Welke GApps versie raden jullie aan?

- Ik wil weer graag telefoon gesprekken kunnen opnemen, voorheen kon dat gewoon met een Recorder appje maar Android heeft dat geblokkeerd. Is dit mogelijk met LineageOS? (Dan vraag ik namelijk een extra simkaart aan). En zo niet welke custom ROM is goed en heeft deze mogelijkheid wel?

- En aangezien jullie de GoT goeroes zijn op dit gebied ben ik ook wel benieuwd naar wat jullie zien als de beste top 3 van custom roms :) (MertijnW gebruikte LineageOS dus ik denk dat die wel voorkomt in zijn top3 :P )

- Moet ik Magisk v20.4 ook flashing via TWRP en kan dat nog na LineageOS + GApps? Voor zover ik begrepen heb, heb ik dit nodig om SafetyNet te doen geloven dat de telefoon niet geroot is toch?

TLDR; Het lijkt te werken!! Ik ben verder dan ik ooit gekomen ben. Ik moet er nu even mee stoppen maar ik sta in de wizard (moet nu taal selecteren). Ik ben enorm happy dat het gelukt is uiteraard! Voel mij ergens ook wel een beetje dom dat dit niet eerder gelukt is :p

Ik vermoed dat het in de "Format Data" zit. Toen ik yes moest intikken met de hand ging er namelijk geen lampje branden. Nou zou dat uiteraard ook kunnen komen doordat het een tijdje terug is, anyway het lijkt helemaal gelukt! Nu testen en vervolgens op naar de volgende twee devices :)

[Voor 33% gewijzigd door Operations op 28-06-2020 04:09]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KaiseRRuby
Yes. Mooi werk!

Qua GApps: de versie maakt niet zoveel verschil behalve qua inhoud. Ik koos ook altijd Pico omdat ik lang niet alle Google functionaliteit nodig heb en de rest zelf installeerde. Vanaf Pico heb je volgens mij ook de functionaliteit voor face unlock standaard mee geïnstalleerd.

Je kunt nog wel kiezen voor OpenGapps, BitGapps, en er zijn nog meer keuzes geloof ik. Verschillen daartussen weet ik niet zo goed.

Opnemen heb ik nooit gedaan en heb ook geen idee welke ROM die functionaliteiten heeft.

Wat ik de fijnste ROM vind: Havoc. Dan Pixel en dan Paranoid Android denk ik. Het belangrijkste is eigenlijk dat je goede support hebt dus een actieve dev. Dat zie je meestal wel in het XDA topic al vind er tegenwoordig meer in Telegram groepen plaats.

Magisk inderdaad flashen en dan via Magisk Manager je modules flashen.

Fijn dat het werkt!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Operations
KaiseRRuby schreef op zondag 28 juni 2020 @ 09:46:
Yes. Mooi werk!

Qua GApps: de versie maakt niet zoveel verschil behalve qua inhoud. Ik koos ook altijd Pico omdat ik lang niet alle Google functionaliteit nodig heb en de rest zelf installeerde. Vanaf Pico heb je volgens mij ook de functionaliteit voor face unlock standaard mee geïnstalleerd.

Je kunt nog wel kiezen voor OpenGapps, BitGapps, en er zijn nog meer keuzes geloof ik. Verschillen daartussen weet ik niet zo goed.

Opnemen heb ik nooit gedaan en heb ook geen idee welke ROM die functionaliteiten heeft.

Wat ik de fijnste ROM vind: Havoc. Dan Pixel en dan Paranoid Android denk ik. Het belangrijkste is eigenlijk dat je goede support hebt dus een actieve dev. Dat zie je meestal wel in het XDA topic al vind er tegenwoordig meer in Telegram groepen plaats.

Magisk inderdaad flashen en dan via Magisk Manager je modules flashen.

Fijn dat het werkt!
Ik zie dat Magisk Manager een app is, dus dat zou na het flashen wel goed moeten komen.

Hoe kom ik in die telegram groepen? Ik zie nergens op XDA (m.b.t. Lineage) iets over een telegram groep.

En kan ik updaten naar een nieuwere unofficial build of betekent dit een complete backup maken met Titanium en hele proces opnieuw doen en backup terug zetten?

Ik neem aan dat ik een backup gemaakt onder LineageOS ook onder Havoc (bijvoorbeeld) kan importeren?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KaiseRRuby
Operations schreef op zondag 28 juni 2020 @ 11:12:
[...]

Ik zie dat Magisk Manager een app is, dus dat zou na het flashen wel goed moeten komen.

Hoe kom ik in die telegram groepen? Ik zie nergens op XDA (m.b.t. Lineage) iets over een telegram groep.

En kan ik updaten naar een nieuwere unofficial build of betekent dit een complete backup maken met Titanium en hele proces opnieuw doen en backup terug zetten?

Ik neem aan dat ik een backup gemaakt onder LineageOS ook onder Havoc (bijvoorbeeld) kan importeren?
De Magisk Manager app wordt geïnstalleerd nadat je Magisk hebt geflasht in TWRP.

Je kunt meestal zonder problemen updaten tenzij ze aangeven dat je een clean flash moet doen.

Ik gebruik zelf eigenlijk nooit titanium. Gewoon de backup functie van Google en stel daarna mijn accounts zelf even in. Voortgang qua spelletjes etc staat toch bijna allemaal wel in de cloud.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Operations
KaiseRRuby schreef op zondag 28 juni 2020 @ 11:55:
[...]

De Magisk Manager app wordt geïnstalleerd nadat je Magisk hebt geflasht in TWRP.

Je kunt meestal zonder problemen updaten tenzij ze aangeven dat je een clean flash moet doen.

Ik gebruik zelf eigenlijk nooit titanium. Gewoon de backup functie van Google en stel daarna mijn accounts zelf even in. Voortgang qua spelletjes etc staat toch bijna allemaal wel in de cloud.
Spelletjes doen ik niet en ik probeer juist beetje los te komen van Google. Ja ik snap de ironie (Android = Google) ;)

Maar ik moet daarbij zeggen dat de backup van google (account) inderdaad wel goed werkt. Ik ben nog geen app tegen gekomen die ook zo goed werkt (zonder root access).

Moet ik dan Magisk flashen voordat ik de installatie wizard van LineageOS heb doorlopen? Dus direct na lineageOS en gapps flachen. Of pas flashen als ik de wizard heb doorlopen? Hoe werkt het installeren van die magisk manager app dan? (Als wizard nog niet doorlopen is)

Slightly offtopic: ik zag dat Havoc er ook voor de S8+ is dus die ga ik zeker proberen. Paranoid Android dan weer niet.
Maar ik ben dan wel opzoek naar een rom die ik kan gebruiken op mijn S8/S10+ en S2 Tab. Dat ik niet met verschillende rommetjes hoef te werken. Aan de andere kant is dat misschien juist ook wel weer leuk :)

[Voor 27% gewijzigd door Operations op 28-06-2020 14:10]

• Operations
@KaiseRRuby, @MertijnW of @ComputerHoed,

Alles draait nu dus ben er een beetje mee aan het spelen, wat mij opvalt is:

- Netflix App die verschijnt niet in de playstore, ik zie een aantal netflix apps (VR, Guide etc.) maar de normale app niet. Komt dat wellicht doordat er LineageOS op staat? En zo ja hoe los ik dat op? Ziggo GO/NPO/Prime/NLZIET zie ik bijvoorbeeld wel allemaal.

Netflix probleem komt dus inderdaad door custom ROM. Dat is wel naatje :( is dat echt niet op te lossen?

Zie hiervoor issue (alhoewel jullie dat waarschijnlijk al wel wisten ;) )

Netflix op Lineage OS - Root intrekken?

Losse Netflix APK file installeren en maskeren met Magisk Hide werkt helaas niet.

Ben tot nu toe best heel tevreden :) Moet wel eerlijk bekennen dat geen Netflix wel een showstopper is... Maar wie weet is dat te tackelen :)

[Voor 47% gewijzigd door Operations op 29-06-2020 15:27]

• KaiseRRuby
Heb ik zelf nooit last van gehad dus geen idee hoe te fixen!

• Steefmeister
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 16:15
Hi @Operations ik heb even je topic gevolgd voordat ik de S8 van mij ging rooten en flashen naar lineage OS. Het installeren is zonder enig probleem verlopen.

Wel liep ik net als jou tegen het issue aan dat Netflix niet wilt afspelen. Dit zou moeten werken en had ik kunnen proberen:

https://forum.xda-develop...-2019-05-24-t3934574/amp/

Zelf heb ik netflix werken gekregen door de liboemcrypto disabler module te installeren in Magisk en Netflix te selecteren bij Magisk Hide.

Daarnaast krijg ik ziggo go 2.3.50 niet aan het afspelen en dat vind ik wel jammer. Continu krijg ik de melding 'kan niet afspelen 2023'. De Magisk hide gebruiken heeft niet mogen helpen.

Uiteindelijk ben ik teruggegaan naar Ziggo Go versie 2.3.44 en dan werkt het wel. Nooit meer updaten dan?

• Operations
Steefmeister schreef op maandag 13 juli 2020 @ 14:56:
Hi @Operations ik heb even je topic gevolgd voordat ik de S8 van mij ging rooten en flashen naar lineage OS. Het installeren is zonder enig probleem verlopen.

Wel liep ik net als jou tegen het issue aan dat Netflix niet wilt afspelen. Dit zou moeten werken en had ik kunnen proberen:

https://forum.xda-develop...-2019-05-24-t3934574/amp/

Zelf heb ik netflix werken gekregen door de liboemcrypto disabler module te installeren in Magisk en Netflix te selecteren bij Magisk Hide.

Daarnaast krijg ik ziggo go 2.3.50 niet aan het afspelen en dat vind ik wel jammer. Continu krijg ik de melding 'kan niet afspelen 2023'. De Magisk hide gebruiken heeft niet mogen helpen.

Uiteindelijk ben ik teruggegaan naar Ziggo Go versie 2.3.44 en dan werkt het wel. Nooit meer updaten dan?
Dank voor je reactie. Ik had even moeten updaten, LineageOS erop of bijvoorbeeld Havoc gaat prima.

Netflix heb ik op dezelfde manier gedaan als die jij omschrijft.

Heb jij geen camera problemen? Zou haast wel moeten :p Die heb ik opgelost door gcam variant te installeren.

Magisk Manager geeft overigens nog steeds aan SafetyNET check failed. Heb de telefoon even niet maar de "CTS" check gaat nog steeds mis.
Dat heb jij ook neem ik aan?

• Steefmeister
Ik heb de camera nog niet uitgereid kunnen testen. Voor de videocam zag ik wel dat ik niet kon switchen naar Opname met hoge beeldsnelheid (60fps). Dat is voor mij wel een showstopper als hier niets op gevonden kan worden.

Safetynet kan ik succesvol afronden. cts: true en basicintegrity: true

• Operations
Steefmeister schreef op maandag 13 juli 2020 @ 15:59:
Ik heb de camera nog niet uitgereid kunnen testen. Voor de videocam zag ik wel dat ik niet kon switchen naar Opname met hoge beeldsnelheid (60fps). Dat is voor mij wel een showstopper als hier niets op gevonden kan worden.

Safetynet kan ik succesvol afronden. cts: true en basicintegrity: true
Heb je daar dan nog iets speciaals voor gedaan? Net nog even gecontroleerd en cts blijft false.

En dat opname puntje wat jij noemt, volgens mij blijft dat zo. Ben er niet 100% zeker van.

[Voor 8% gewijzigd door Operations op 13-07-2020 16:34]

• Steefmeister
Ik heb de camera app default nu op open camera gezet daar de stock app niet op SD kon opslaan en video's niet kon opnemen.

Open camera heeft een optie voor 60fps te filmen pp 1080p maar volgens mij negeert deze de instelling gewoon. Hoop dat dit snel in een volgende versie geregeld word anders wil ik toch weer terug naar de originele stock ROM.

Hoe gaat dat in havoc ROM?

Ik heb min of meer jouw stappenplan gevolgd met een nieuwere twrp en icm met deze video's:

YouTube: 🔥Stable Android 10💥 Lineage OS 17.1 ROM for Samsung Galaxy S8 S8 Plu...
YouTube: Root Galaxy S8/S8+ on Android 9.0 Pie (100% Working)

• Operations
Steefmeister schreef op maandag 13 juli 2020 @ 19:48:
Ik heb de camera app default nu op open camera gezet daar de stock app niet op SD kon opslaan en video's niet kon opnemen.

Open camera heeft een optie voor 60fps te filmen pp 1080p maar volgens mij negeert deze de instelling gewoon. Hoop dat dit snel in een volgende versie geregeld word anders wil ik toch weer terug naar de originele stock ROM.

Hoe gaat dat in havoc ROM?

Ik heb min of meer jouw stappenplan gevolgd met een nieuwere twrp en icm met deze video's:

YouTube: 🔥Stable Android 10💥 Lineage OS 17.1 ROM for Samsung Galaxy S8 S8 Plu...
YouTube: Root Galaxy S8/S8+ on Android 9.0 Pie (100% Working)
Hoe dat in Havoc werkt durf ik niet te zeggen, ik heb alleen even naar die cfs status gekeken en daarna weer LineageOS teruggezet.

Ik zal is even naar die Youtube video's gaan kijken, er zal toch ergens een verschil zijn tussen wat jij en wat ik gedaan hebt :P

Met oog op jouw opmerking "teruggaan naar stock ROM", is een custom ROM (zoals LineageOS) voor jou 100% geschikt om als OS op je daily driver (telefoon) te draaien?

Ik heb jaren geleden (Samsung S4 tijdperk) ook met custom ROMs gespeeld, ik meende mij te herinneren dat de custom ROM toen best heel geschikt was als daily driver ROM. Maar als ik nu kijk naar LineageOS wat voor zover ik weet toch een van de betere custom ROMs is, vind ik het niet echt geschikt voor dagelijks gebruik.

Ik was vooraf van plan om mijn S8+ (backup telefoon), S10+ (daily driver) en mijn S2 table over te zetten op LineageOS (of eventuele een andere custom ROM).

Nou ja goed na de opstart problemen heb ik dus LineageOS draaien op de S8+, maar zoals ik eerder zei ik vind het niet echt geschikt als daily driver.

[Voor 24% gewijzigd door Operations op 14-07-2020 01:54]

• Steefmeister
Operations schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 01:39:
[...]

Hoe dat in Havoc werkt durf ik niet te zeggen, ik heb alleen even naar die cfs status gekeken en daarna weer LineageOS teruggezet.

Ik zal is even naar die Youtube video's gaan kijken, er zal toch ergens een verschil zijn tussen wat jij en wat ik gedaan hebt :P

Met oog op jouw opmerking "teruggaan naar stock ROM", is een custom ROM (zoals LineageOS) voor jou 100% geschikt om als OS op je daily driver (telefoon) te draaien?

Ik heb jaren geleden (Samsung S4 tijdperk) ook met custom ROMs gespeeld, ik meende mij te herinneren dat de custom ROM toen best heel geschikt was als daily driver ROM. Maar als ik nu kijk naar LineageOS wat voor zover ik weet toch een van de betere custom ROMs is, vind ik het niet echt geschikt voor dagelijks gebruik.

Ik was vooraf van plan om mijn S8+ (backup telefoon), S10+ (daily driver) en mijn S2 table over te zetten op LineageOS (of eventuele een andere custom ROM).

Nou ja goed na de opstart problemen heb ik dus LineageOS draaien op de S8+, maar zoals ik eerder zei ik vind het niet echt geschikt als daily driver.
Zou het misschien kunnen komen dat ik ook nog RMM_Bypass_v3_corsicanu geflashed heb in TWRP?

Zelf heb ik ook wel een langere historie met custom roms. Dat begon op de google nexus one en vervolgens custom roms gezet op Galaxy SIII, 4, Jiayu SIII, LG g Pad, Samsung Tab 3 en nu dan op de 8.

De meeste ROMS naar tevredenheid, andere zware missers. Deze op de S8 is geen misser, want zover ik heb kunnen testen is hij behoorlijk stabiel. Wat me echter stoort is het missen van 1080p 60fps videos opnemen.

Voor de rest is voor de minpunten tot nu toe wat te vinden. Ziggo Go -> paar versies eerder installeren. Netflix --> genoemde fix.

Stock browser is bloed irritant -> chrome gebruiken
Stock camera kan niet filmen of foto's op sd opslaan -> open camera

Voor nu houd ik hem in de hoop dat het 60FPS snel opgelost gaat worden.

--> Edit zojuist in de pauze even de grens over geweest maar ik kreeg met geen mogelijkheid verbinding met 3G of 4G of wat voor een andere variant van data. Bellen kon wel, maar ik kreeg geen data. Roaming stond aan, mobiele data stond aan. Geswitcht naar andere provider, reboot, maar mocht allemaal niet baten.

[Voor 7% gewijzigd door Steefmeister op 14-07-2020 14:01]

• Operations
Steefmeister schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 09:14:
[...]

Zou het misschien kunnen komen dat ik ook nog RMM_Bypass_v3_corsicanu geflashed heb in TWRP?
Het het zin voor mij om dit als nog te flashen of moet ik dan opnieuw beginnen?

• Steefmeister
Deze flash je nadat je de rom geflashed hebt dus lijkt mij geen probleem.

• frov
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 08-04 13:10
Operations schreef op maandag 29 juni 2020 @ 05:43:
@KaiseRRuby, @MertijnW of @ComputerHoed,

Alles draait nu dus ben er een beetje mee aan het spelen, wat mij opvalt is:

- Netflix App die verschijnt niet in de playstore, ik zie een aantal netflix apps (VR, Guide etc.) maar de normale app niet. Komt dat wellicht doordat er LineageOS op staat? En zo ja hoe los ik dat op? Ziggo GO/NPO/Prime/NLZIET zie ik bijvoorbeeld wel allemaal.
...
Ik loop hier toevallig tegenaan en zal dit meegeven: Netflix komt bijna nooit meer te voorschijn in playstore op rooted devices. Ik heb geen Samsung apparaten maar wel veel Google phones / tablets en OnePlus: daar gebruik ik allemaal het volgende om de laatste Netflix app op te halen en installeren:

Forum: https://forum.xda-develop...-10-0-2019-05-24-t3934574
SAI App: https://play.google.com/s...ls?id=com.aefyr.sai&hl=nl

Werkt als een trein, op oude 32bitters en ook op recentere apparaten.

Ik heb ook wel recent liboemcrypto.so moeten renamen op apparaten om Netflix / ZiggoGo aan de gang te houden: Pixel C, Nexus 9. Allemaal LineageOS. Onverwacht.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True