Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:18
Naar aanleiding van dit nieuwsbericht: nieuws: Netflix blokkeert Android-gebruikers met roottoegang en custom roms

Ik ben voornemens om op mijn Nexus 10 Lineage OS te installeren, mits er aan enkele randvoorwaarden voldaan wordt. Zie ook Ger in "[Google Nexus 10] Ervaringen & Discussie"

Echter: de tablet wordt voor een aanzienlijk deel gebruikt om Netflix te kijken c.q. naar de Chromecast te sturen. Als de installatie van LineageOS dus betekent dat Netflix kijken geblokkeerd kan worden is dat natuurlijk niet echt handig. Nu begrijp ik wel dat ik via APK mirror alsnog Netflix kan installeren, maar ik begrijp ook dat het goed mogelijk is dat Netflix dan alsnog het afspelen gaat blokkeren.

Nu heb ik -buiten de installatie om- geen root toegang nodig. Is het misschien mogelijk om de root toegang weer te blokkeren of in te trekken zodat ik op de normale manier Netflix te kijken? Want als dat straks niet meer mogelijk is krijg ik geheid ruzie met Mrs. Ger :+

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ger schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 11:04:
Naar aanleiding van dit nieuwsbericht: nieuws: Netflix blokkeert Android-gebruikers met roottoegang en custom roms

Ik ben voornemens om op mijn Nexus 10 Lineage OS te installeren, mits er aan enkele randvoorwaarden voldaan wordt. Zie ook Ger in "[Google Nexus 10] Ervaringen & Discussie"

Echter: de tablet wordt voor een aanzienlijk deel gebruikt om Netflix te kijken c.q. naar de Chromecast te sturen. Als de installatie van LineageOS dus betekent dat Netflix kijken geblokkeerd kan worden is dat natuurlijk niet echt handig. Nu begrijp ik wel dat ik via APK mirror alsnog Netflix kan installeren, maar ik begrijp ook dat het goed mogelijk is dat Netflix dan alsnog het afspelen gaat blokkeren.

Nu heb ik -buiten de installatie om- geen root toegang nodig. Is het misschien mogelijk om de root toegang weer te blokkeren of in te trekken zodat ik op de normale manier Netflix te kijken? Want als dat straks niet meer mogelijk is krijg ik geheid ruzie met Mrs. Ger :+
'Netflix laat zijn software niet langer installeren op Android-apparaten waarvan het besturingssysteem is aangepast, bijvoorbeeld door roottoegang of door het installeren van een custom rom': m.a.w. maakt het niet zoveel uit of je nu root of niet hebt, er staat dan nog steeds een custom rom op het apparaat.

Verder staat in LineageOS root niet standaard aan, wat jij bedoeld is dat je de bootloader unlockt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:24

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
De nieuwe controle van Netflix controleert inderdaad op Root, een custom ROM en een unlocked bootloader. Het laatste heb je nodig om LineageOS te installeren en volgens mij ook nodig om vervolgens de updates van LineageOS te installeren.

Wellicht kan met Magisk nog iets doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjolk
Kijk, dat zijn de mooie termen om op te zoeken :)
Magisk kende ik nog niet, maar ziet er wel bruikbaar uit. Deze handleiding lijkt erop te wijzen dat het mogelijk is. Ik moet me er nog even verder in verdiepen, maar het ziet er veelbelovend uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:28
Het is een beetje onvoorspelbaar. Mijn reservetoestel, een Xperia V op LineageOS, komt gewoon door de SafetyNet attestation heen en je kunt er gewoon Netflix op installeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knielen
  • Laatst online: 02-05 18:49
Ik kan met Magisk root 'hiden' en dan gewoon via de store netflix installeren

[ Voor 4% gewijzigd door Knielen op 29-05-2017 14:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:19
Draai hier de Oneplus 3 met een unlocked bootloader, een custom rom en root via Magisk en ik kan gewoon prima Netflix kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teek2
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01-05 15:26
Om hier nog even op in te gaan, ik draai nu unrooted (anders kan ik geen office365 voor werk gebruiken) Lineage 15.1 (OP3) maar Netflix is niet te vinden in de play store. Hiervoor op 14.1 draaide ik het wel maar dat was denk ik omdat ik een image terug heb gezet met Titanium Backup, ik vraag me nu ineens af of ik wel ooit updates heb gehad, ik had wel wat vreemde issues namelijk... Ik snap het root argument maar het custom rom verhaal vind ik maar vreemd, al betekend het laatste natuurlijk dat je makkelijk met Magisk hide enzo aan de slag kan.

Wel irri, ik betaal gewoon voor Netflix maar wederom is het makkelijker om illegaal te downloaden, alleen maar omdat ik graag controle heb over mijn eigen apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Ik moet zeggen dat ik eigenlijk tot op heden geen problemen heb gehad met Netflix op LineageOS 14.1.

15.1 is nog niet beschikbaar voor mijn apparaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Ger schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 14:26:
Ik moet zeggen dat ik eigenlijk tot op heden geen problemen heb gehad met Netflix op LineageOS 14.1.
Hier dezelfde ervaring, een keer in de zoveel tijd haal ik de APK van de Netflix website af om te updaten en verder werkt het wel prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knielen
  • Laatst online: 02-05 18:49
Anders even de .apk los downloaden en sideloaden, werkt ook prima.

-edit- goeie dag zeg, anders even het laatste berichtje van Rens lezen, sorry...

[ Voor 38% gewijzigd door Knielen op 14-03-2018 15:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmert26
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-05 14:37
Ik heb ook net LineageOS op mijn Mi pad 1 gezet en kon in de playstore geen netflix vinden. Gewoon de app via de netflix site netflix downloaden werkte dus wel, thanks Rens :-) .

[ Voor 5% gewijzigd door timmert26 op 17-03-2018 15:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rpd
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-04 15:48

rpd

timmert26 schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 15:38:
Ik heb ook net LineageOS op mijn Mi pad 1 gezet en kon in de playstore geen netflix vinden. Gewoon de app via de netflix site netflix downloaden werkte dus wel, thanks Rens :-) .
Let wel dat dit de "oude" Netflix app is (v4.16) en niet de nieuwste (momenteel al versie 6.7+).
Een werkende oplossing i.c.m. Magisk zou dus meer functionaliteit opleveren. Dit is mij echter nog niet gelukt op mijn OnePlus X met LOS 14.1

Hobby'en was geen hobby'en als alles altijd goed en makkelijk ging...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-08-2024
Ik begrijp dit niet zo goed; ik heb zowel op mijn tablet (Nexus 7) als op mijn telefoon (Samsung S6) een custom ROM draaien, dus vanzelfsprekend ook een unlocked bootloader. De tablet heb ik ook geroot d.m.v. Magisk.

Voor beide apparaten kan ik Netflix gewoon in de playstore vinden en installeren. Updates van de app lopen ook probleemloos. Let wel, op de S6 heb ik geen Magisk draaien, en LineageOS 14.1 rapporteert de unlocked bootloader aan Google SafetyNet.

Ik weet niet precies waarom installeren en updaten op mijn devices (nog) wel lukt, en bij anderen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

rpd schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 12:52:
Een werkende oplossing i.c.m. Magisk zou dus meer functionaliteit opleveren. Dit is mij echter nog niet gelukt op mijn OnePlus X met LOS 14.1
Toevallig vorige week ook Magisk geïnstalleerd en de SU Addon van LOS gedeïnstalleerd en heb alle Google apps in Magisk Hide gezet, maar ook hier kan ik Netflix niet downloaden uit te store.

Wil je overigens een nieuwe versie van Netflix gebruiken, kan je deze ook van APKMirror afhalen. (Let op direct linken naar de APK staan we niet toe.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:13

sapphire

Die-hard pruts0r

De enige reden waarom ik de netflix app op mijn telefoon heb staan is...nouja omdat het kan. Ik heb namelijk geen abbo :+

Werkt al zeker meer dan een jaar probleemloos via de appstore qua updates. Toestel is een OP3T, unlocked bootloader en geroot met Magisk. En met Magisk hide werkt alles prima :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
@rens-br Je kan ook yalp (via F-droid) gebruiken met een ander telefoon profiel. Zo doe ik dit op de OPO en OP3. Tevens blijft die zo up-to-date.

Vreemd dat hij bij mij niks aangeeft, want ik heb ook gewoon root (native van LOS).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-04 00:22
Ik weet dat dit een oud topic is, maar aangezien het exact dit probleem is leek mij een reactie ipv nieuw topic de betere optie.

Ik heb LineageOS 17.1 Unofficial op mijn Samsung S8+ draaien. Losse Netflix APK geinstalleerd en via Magisk Hide de root access gemaskeerd. Toch werkt Netflix niet. Krijg de melding "Dit apparaat wordt niet ondersteunt door de App"

Iemand een oplossing?

PC1: ASUS Prime X670e-Pro -- 7900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Crucial T700 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 192GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchMuffin
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 04-03 08:18
Operations schreef op maandag 29 juni 2020 @ 15:30:
Ik weet dat dit een oud topic is, maar aangezien het exact dit probleem is leek mij een reactie ipv nieuw topic de betere optie.

Ik heb LineageOS 17.1 Unofficial op mijn Samsung S8+ draaien. Losse Netflix APK geinstalleerd en via Magisk Hide de root access gemaskeerd. Toch werkt Netflix niet. Krijg de melding "Dit apparaat wordt niet ondersteunt door de App"

Iemand een oplossing?
Heb je wel Gapps geflashed? Het heeft namelijk google services/framework nodig om te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:31
Operations schreef op maandag 29 juni 2020 @ 15:30:

Iemand een oplossing?
Instructies van xda volgen. Zou moeten werken.

https://forum.xda-develop...-2019-05-24-t3934574/amp/

Succes ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benheij
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21-12-2024
Deze deed het bij mij, via Reddit. I found a workaround. Someone on xda suggested I try version 6-26-1 build 15-31696 so I did and (to my surprise) it worked!
knip

topic is al twee jaar oud. Zal nu wel opgelost zijn lijkt me ;) Daarbij staan we linken naar apk's niet toe op het forum.

[ Voor 28% gewijzigd door 13art op 17-07-2020 17:58 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.