Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-04 13:23
Hey Tweakers,
Geen idee of ik dit hier kwijt kan en of er mensen zijn met hetzelfde probleem. Maar dit is echt te bizar voor woorden.
Ik en mijn vriend hadden de MSI Optix MAG322CQR (€499,- p/stuk) besteld via Coolblue en hadden de monitoren getest. Achteraf bleek de monitoren te veel last te hebben van ghosting en tearing. Dus besloten wij om de monitoren te retourneren en te gaan voor een LG 34GN850 met IPS-paneel uiteraard. Goed, verhaal ff wat korten.
Netjes geretourneerd via PostNL met verzendbewijzen, uiteindelijk kwamen de monitoren op 9 juni netjes aan bij Coolblue. Nu het gekke, ze hebben de monitoren tot op heden (16 juni) niet gevonden en zijn dus een onderzoek gestart afgelopen vrijdag. Gisteren kregen wij voor het eerst te horen dat de monitoren 'kwijt' blijken te zijn? Wow. Oké, ik heb bewijs dat PostNL heeft gezegd (staat ook via de website van hun), dat het netjes is afgeleverd. Hmmmm, ik moet eerlijk zijn. Dit heb ik nog niet eerder meegemaakt. Zijn er meer mensen die dit hebben meegemaakt en hopelijk met goede afloop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:08

MsG

Forumzwerver

Heb je aangereikte retourlabels vanuit CoolBlue gebruikt, dus in opdracht van hen. Of heb je ze zelf aangekocht?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
MsG schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 08:46:
Heb je aangereikte retourlabels vanuit CoolBlue gebruikt, dus in opdracht van hen. Of heb je ze zelf aangekocht?
Hey MSG, de retourlabels van Coolblue zijn gebruikt hiervoor.
Als bewijs:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rAJFn094WwkaDJDomi3t6CPRwME=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zJOdyVy2rzQkBfQVJWrSJGHi.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 39% gewijzigd door lindseysew op 16-06-2020 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Wat is je vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
Vraag wordt aan het einde en in het begin gesteld :P
Ik vroeg me dus af of andere mensen ooit ook zo'n probleem hebben gehad en met goede afloop of niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik heb een tijdje terug bij een webwinkel ook na twee weken radiostilte de reactie gehad dat het 'kwijt' was. De transporteur had het afgeleverd en Track 'n' trace liet duidelijk zien dat het X aantal dagen terug aangenomen was door iemand van de webwinkel (je mag ervan uitgaan dat daar iemand aanwezig is tijdens de kantooruren). Ik heb het geld gewoon teruggezien.

Ik vermoed dat Coolblue hier hetzelfde zal doen: als de transporteur je spullen 9/6 bij Coolblue heeft afgeleverd, en als ze ze nu niet terugvinden, dan is het hun probleem. Niet het jouwe.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Je hebt bewijs dat het is afgeleverd dus eigenlijk zou je zeggen dat het hun probleem is.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:24

bonzz.netninja

Niente baffi

Gunner schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 08:58:
Je hebt bewijs dat het is afgeleverd dus eigenlijk zou je zeggen dat het hun probleem is.
Nou...je hebt bewijs dat er iets is afgeleverd...niet wat

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
lindseysew schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 08:57:
[...]

Ik vroeg me dus af of andere mensen ooit ook zo'n probleem hebben gehad en met goede afloop of niet.
Elke situatie is anders. Zou je niet gewoon even afwachten wat er uit het onderzoek komt? In de regel lost Coolblue problemen netjes op.

Ervaringen van andere mensen waar het pakketje verdwenen is zijn er genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:26
lindseysew schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 08:57:
[...]

Zolang je de retourlabels gebruikt die de winkel aanbied, wat je hebt gedaan in dit geval, dan is de winkel altijd verantwoordelijk voor de retourzending. In principe is het overhandigen van een verzendbewijs voldoende dan en is de rest niet jouw probleem.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01:40
Davidshadow13 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 09:00:
[...]

Zolang je de retourlabels gebruikt die de winkel aanbied, wat je hebt gedaan in dit geval, dan is de winkel altijd verantwoordelijk voor de retourzending. In principe is het overhandigen van een verzendbewijs voldoende dan en is de rest niet jouw probleem.
Klopt, en zo gaat coolblue er ook 99% van de tijd mee om. Soms is het gewoon handig om eerst de winkel het werk te laten doen voordat er een topic wordt geopend met allemaal mogelijke ramp scenarios :+

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lindseysew
Oké, dat is dan duidelijk haha.
Naja, ik denk dat ieder ander dit wel zou doen voor zo'n enorm bedrag?
Als ik bijvoorbeeld deze topic niet had geopend, dan wist ik dus niet dat het uiteindelijk toch wel goedkomt en dat het een kwestie van tijd is :) dus ik moet geduld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

bonzz.netninja schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 08:59:
[...]

We gaan er vanuit dat @lindseysew ook echt de monitoren heeft opgestuurd. Dan kan de winkel ook niet bewijzen dat @lindseysew een paar bakstenen heeft opgestuurd. Zoiets zal over het algemeen in het voordeel van de klant uitvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
Gunner schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 09:07:
[...]
We gaan er vanuit dat @lindseysew ook echt de monitoren heeft opgestuurd. Dan kan de winkel ook niet bewijzen dat @lindseysew een paar bakstenen heeft opgestuurd. Zoiets zal over het algemeen in het voordeel van de klant uitvallen.
Ze mogen gerust hier even langskomen om te controleren of de monitoren hier staan hoor. Geen probleem :)
En nee.... dat zou eigenlijk te gek voor woorden zijn? Pure oplichting trouwens.
Ik heb zelfs voor de zekerheid foto's gemaakt hoe mijn retourzending eruitzag voordat die de deur verliet.

[ Voor 9% gewijzigd door lindseysew op 16-06-2020 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:08

MsG

Forumzwerver

Als ik naar de tracking kijk lijkt hij ook nog niet bezorgd, hij staat nog op "..wordt overgedragen aan afzender".

Echter dragen zij volgens mij de verantwoordelijkheid van de verzending, jij hebt het immers middels hun retour-etiketten teruggestuurd.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

MsG schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 09:13:
Als ik naar de tracking kijk lijkt hij ook nog niet bezorgd, hij staat nog op "..wordt overgedragen aan afzender".
Het is mijn ervaring dat bij antwoordnummers de Track and Trace niet altijd 'afgeleverd' laat zien.
Echter dragen zij volgens mij de verantwoordelijkheid van de verzending, jij hebt het immers middels hun retour-etiketten teruggestuurd.
Dat weegt inderdaad zwaar mee.

[ Voor 22% gewijzigd door Gunner op 16-06-2020 09:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lindseysew
MsG schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 09:13:

Klopt, ik heb hiervoor ook voor de zekerheid contact opgenomen met PostNL en bevestiging gekregen van hun dat het netjes is afgeleverd. Dus ik moest daar maar vanuit gaan. Daarna pas het onderzoek laten opstarten via Coolblue.

En bedankt mensen voor de reacties :) geeft voor mij echt een geruststelling dat het wel goed moet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Dit komt wel vaker voor, er gaan nou eenmaal veel pakketjes retour. Ik zou gewoon even geduld hebben zoals hierboven wordt voorgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haruhi
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-05 15:08
bonzz.netninja schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 08:59:
[...]

Dan moet Winkel het zelf maar op komen halen, of niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10:00
Ik heb dit gehad een paar week terug gehad bij Bol.com

Ik had het pakket met de monitor ingeleverd, maar ik had na dik een week geen voortgang gezien van de retourafhandeling.
Contact opgenomen met Bol.com en zij gaven aan dat het pakket waarschijnlijk kwijt was. Ik hoefde er niks meer mee, ze gaven aan dat het hun probleem was en de retour werd op afgehandeld gezet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:04

Blokker_1999

Full steam ahead

Uiteindelijk is dit een dispuut tussen Coolblue en PostNL. TS heeft het product verstuurd op de manier aangegeven door CoolBlue. Van zodra het pakket verstuurd is, is het uit zijn handen. Zelfs als het een doos met een baksteen was, dan zou deze alsnog bij CoolBlue terugkomen met het juiste verzendlabel waarna ze daar kunnen zien wie die grap heeft uitgehaald.

Aangezien het wel geleverd is, maar CoolBlue het niet gevonden krijgt is het aan hen om dit op te lossen, maar daar zou TS niet de dupe van mogen worden. Men behoort hem gewoon verder te helpen, ook al krijgen ze de zending niet gevonden.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• euchromatic
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-04 19:51
Sjurm schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 09:18:
Ik heb dit gehad een paar week terug gehad bij Bol.com

Ik had het pakket met de monitor ingeleverd, maar ik had na dik een week geen voortgang gezien van de retourafhandeling.
Contact opgenomen met Bol.com en zij gaven aan dat het pakket waarschijnlijk kwijt was. Ik hoefde er niks meer mee, ze gaven aan dat het hun probleem was en de retour werd op afgehandeld gezet
Bij mij had Bol laatst ruim 2 weken nodig om van ontvangst naar afgehandeld te gaan, het lijkt erop dat ze wat achterstand hebben in het terugboeken van de retouren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Dit topic krijgt van mij een slotje. Zoals ook in Shopping Forum - Beleid - Discussie i.p.v. 'simpele' ervaringen en informatie valt te lezen, is het vragen naar ervaringen niet de bedoeling in het Shopping Forum, ook niet over retourzendingen.

Tevens staat er een klein stukje verderop in Shopping Forum - Beleid - Geschillen met een winkel, dat het noemen van de (web)winkel ook niet de bedoeling is in topics als deze.

Kom je er met de verkoper niet uit, kan je altijd een nieuw topic openen als je je aan bovenstaande punten houdt.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.