Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobNemoo
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 14-05 20:26
Hallo, sinds kort zijn wij verhuisd en de vorige bewoners hebben een setje oude Bose boxen in de serre aan de muur laten hangen. De losse speaker kabeltjes lopen netjes weggewerkt door de muur naar de voorkant van de woonkamer en komen daar los uit de plint. Ik heb een Medion Life P85289.
pricewatch: Medion Life P85289 WiFi DAB+ Internet Radio (Wit)

Deze heeft 2 Tulp uitgangen, maar blijkbaar geen versterker. Wanneer ik immers de kabeltjes met verloopstekkers direct aansluit hoor ik nauwelijks iets uit de Bose boxen.

Zie hier de boxen en de aansluiting zoals ik ze nu heb:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4qyA2ph0RubKQCwTji_Xx5363q8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rj2Hvk91czoX150SPALUzLkX.jpg?f=user_large

Kan ik hier een versterkertje tussen plaatsen zoals bijvoorbeeld deze Skytronic 103.131?
pricewatch: Skytronic 103.131
Dus dan een kabeltje Tulp naar Tulp van de radio naar deze versterker en dan de boxen aansluiten op de speaker schroef aansluiting?

Ik ga voorlopig nog niet beneden verbouwen dus ik dacht dat dit wel een makkelijke manier zou zijn om deze boxen in gebruik te houden.

Beste antwoord (via RobNemoo op 16-06-2020 10:20)

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Ja, dat kan. Precies zoals je het omschrijft.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Ja, dat kan. Precies zoals je het omschrijft.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-05 19:01
RobNemoo schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 08:38:
Hallo, sinds kort zijn wij verhuisd en de vorige bewoners hebben een setje oude Bose boxen in de serre aan de muur laten hangen. De losse speaker kabeltjes lopen netjes weggewerkt door de muur naar de voorkant van de woonkamer en komen daar los uit de plint. Ik heb een Medion Life P85289.
pricewatch: Medion Life P85289 WiFi DAB+ Internet Radio (Wit)

Deze heeft 2 Tulp uitgangen, maar blijkbaar geen versterker. Wanneer ik immers de kabeltjes met verloopstekkers direct aansluit hoor ik nauwelijks iets uit de Bose boxen.

Zie hier de boxen en de aansluiting zoals ik ze nu heb:
[Afbeelding]

Kan ik hier een versterkertje tussen plaatsen zoals bijvoorbeeld deze Skytronic 103.131?
pricewatch: Skytronic 103.131
Dus dan een kabeltje Tulp naar Tulp van de radio naar deze versterker en dan de boxen aansluiten op de speaker schroef aansluiting?

Ik ga voorlopig nog niet beneden verbouwen dus ik dacht dat dit wel een makkelijke manier zou zijn om deze boxen in gebruik te houden.
Waar vind je dat soort verloopjes :? Meestal heeft het een reden als iets ergens niet in past!

Dit is al vaak langs gekomen. Er zijn een stuk subtielere en goedkopere oplossingen dan de skytronic die je linkt.
Je kan googlen op " Sure ta2024 miniamp" of "Class d tpa miniamp". Vaak moet er wel nog een adapter bij, meestal is 12 volt 2A voldoende.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:56

FeaR

In GoT we trust

Jag schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 18:37:
[...]
Waar vind je dat soort verloopjes :?
Tadaa! Toegegeven, creatief is het wel.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobNemoo
Die verloopjes had ik nog liggen, volgens ooit eens bij Bax of Allekabels gehaald voor een paar cent.
Die zelfbouw amps had ik ook gevonden, maar wil even geen tijd steken om dat zelf weer te gaan knutselen. Met de verhuis even andere dingen te doen.

Thanks though!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10:38

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Bij de kringloop een leuke versterker op de kop tikken?

En anders wil iemand uit dit topic vast wel die Bose-speakertjes overnemen.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-05 19:01
RobNemoo schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 09:39:
Die verloopjes had ik nog liggen, volgens ooit eens bij Bax of Allekabels gehaald voor een paar cent.
Die zelfbouw amps had ik ook gevonden, maar wil even geen tijd steken om dat zelf weer te gaan knutselen. Met de verhuis even andere dingen te doen.

Thanks though!
Dat zijn geen zelfbouw amps. Als je ff zoekt heb je ze zo gevonden.

Optie 1
Optie 2

Let even op de benodigde voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobNemoo
Right, thanks again. Ik ga eens testen met de Skytronic wanneer deze vandaag binnen komt.

@Heroic_Nonsense wanneer dat niks wordt komen die boxen waarschijnlijk wel beschikbaar ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobNemoo
Nog even melden dat dit perfect werkt. Serieus goed geluid uit die Bose boxen, stuk beter dan uit de radio zelf (was ook wel te verwachten) dus ben blij dat ik dit geprobeerd heb.
De versterker is niet echt subtiel, maar valt niet uit de toon in de Lundia kast.

Thanks voor alle advies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:16

JvS

Ik heb hem zelf ook

Als klein je wens was, had je eventueel deze ook kunnen doen. Die heb ik ook en werkt echt prima (als je geen 'maar 20 watt angst' hebt in elk geval :)).

https://www.amazon.nl/SMS...versterker/dp/B01D9IBNAU/

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntoniusDD
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 11-05 11:25
ik heb de Nobsound NS-01G voor bleutooth + aux-in + usb-in op mijn Technics SB-F1 speakers.
dus hij kan aan TV
hij kan aan Pc
hij kan aan Smartfhone
hij kan aangestuurd worden door elk bleutooth apparaat
Pagina: 1