Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Mijn vraag
Toen ik jaren geleden begon had je simpele kleine demo's, nu staan veel achter een paywall zoals Game Pass en EA Access. Opzicht niet erg, de eerste heb ik al, maar door dit zie ik vaak door de bomen het bos niet meer en kies ik wat voor mij bekend is.

Ik zoek naar reviews voordat ik een spel koop dat niet in GP zit, maar ook daar heb ik helaas spellen gekocht die ik uiteindelijk niet meer speel of vanaf het begin niet leuk vond (lange stories, niet voor casual gamers, etc.)

Daarom vroeg ik mij af of je ergens kan zien waarvoor trials en demo's zijn. Bij de Xbox komt een trial optie soms in beeld, maar echt erop filteren kan niet zo te lezen. De demo's zijn over het algemeen wat karig, waardoor ik denk waarschijnlijk veel probeer games mis.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Xbox One X
Steam PC

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Zoeken in de MS Store, Game Pass, Steam.

Games die ik leuk vind: Forza, Rayman Legends, Crash en Rocket League. Maar ik zou zo graag eens een Shooter ofzo willen proberen. Zijn er bijvoorbeeld lijsten incl. trials/demos? Één level van 5/10min. vind ik echt niet erg.

Thanks!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Bij Steam, en een aantal andere, koop je gewoon, probeer je uit, is het niks, dan refund je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Sissors schreef op maandag 15 juni 2020 @ 19:33:
Bij Steam, en een aantal andere, koop je gewoon, probeer je uit, is het niks, dan refund je.
Ik weet dat dit kan bij Steam, maar ik vind het altijd een gedoe. Bij GP of een Xbox trial, verwijder ik deze daarna weer en hoef ik geen refunds aan te vragen.

Tevens hoe ik eigenlijk niet de volledige game, dat scheelt in download en installeer tijd. Met een demo van één level of uitgeklede trial, heb ik daar ook geen last van. Als ik de game daarna leuk vind, dan koop ik hem en krijg ik daarbij wel weer een grote download. :)

[ Voor 8% gewijzigd door HollowGamer op 15-06-2020 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-06 21:40
Voor de Xbox kun je op dit moment 78 demo's downloaden. Maar de invulling daar van verschilt best wel. Bij aantal is het beperkt aantal levels, waar het bij andere weer beperkt in speelduur is.

Linkje: https://www.microsoft.com/en-us/store/game-demos/games/xbox

Doom en Mothergunship zijn beide shooters die er tussen staan :)

[ Voor 11% gewijzigd door Wom op 15-06-2020 19:56 ]

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-06 12:28
De meeste online stores kunnen wel filteren op games met demo's, of anders op games met een prijs van onder een bepaald niveau.

Echter, demo's zie je inderdaad steeds minder, en wat mij betreft vond ik dit wel één van de beste samenvattingen van waarom je ze bijna niet meer ziet:
YouTube: Demo Daze - Why Don't Creators Make Game Demos Anymore? - Extra Credits

Samengevat - jij speelt een demo om te zien of een game tof is, maar daardoor zullen er best veel gevallen zijn waar de conclusie is dat je die game toch maar niet koopt. Daar verliest de developer geld mee, want ze hebben die game al gemaakt, extra geld in die demo gestopt, en daar zien ze uiteindelijk niets van terug. Zonder demo had je die game misschien wél gekocht, daar verdienen ze dan tenminste nog wat mee. Kut voor jou natuurlijk, als blijkt dat het een baggergame is, maar niet alle developers vinden dat boeiend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-06 20:44
Ja zeker, maar steeds minder. Persoonlijk boeit het me ook niet zo. Vroeger had je nog geen internet om filmpjes te kijken, nu wel en nu kan je dus obv filmpjes al een aardig beeld vormen.

Flauw maar waar...de game Trials heeft overigens wel een demo:)

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Ik vind zelf dat lets plays, livestreams and twitchstreams altijd wel een erg goed beeld geven van een spel.

Demos tegenwoordig zijn er nog nauwelijks. Meer bij Xbox dan steam/pc in mijn ervaring

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 01-06 23:33
THPS 1+2 heeft een demo. Nadat je hem gepreorderd hebt. 8)7

Je zou misschien een abonnement kunnen nemen op een gamestreaming dienst. Kan je in ieder geval wat testen voor een paar euro per maand. Als het leuk is kan je het kopen en zonder lag spelen.

Demo's en trials zijn er niet echt meer. Ik denk dat de meeste mensen hem inderdaad gewoon kopen in Steam, en als het niet bevalt refunden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 19:17
Meer dan 900 demos op Steam vandaag

https://store.steampowered.com/sale/gamefestival

Steam/XBL: Avioto

Pagina: 1