Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dogflute
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 15-02-2022
-

[ Voor 106% gewijzigd door dogflute op 18-03-2021 14:50 . Reden: opmaak ]

Beste antwoord (via dogflute op 15-06-2020 14:29)

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Als mijn ervaring als frontend developer die ook de recruitment taken op zich nam in de laatste paar Nederlandse bedrijven (behalve de laatste dan): Stel eerst je eigen doelen. Wat wil je verdienen en wat is je minimum? Vervolgens begin je met 200 euro per maand daarboven.

In jouw regio met jouw ervaring en opleiding is 2200 tot 2500 gebruikelijk. Het ligt eraan wat voor werkgever het is, kleine bedrijfjes gaan richting de 2200. Bij een grotere onderneming heb je kans dat ze niet moeilijk doen over een paar honderd euro, en gewoon iemand in dienst willen nemen, en daarom richting die 2500 gaan.

Ik zou inzetten op 2600 bruto per maand en direct ook je secundaire arbeidsvoorwaarden bespreken. Kilometervergoeding is leuk, maar een OV-jaarkaart is mogelijk handiger voor je. Zorg voor een pensioensbijdrage als dat relevant is. Kijk naar 1 dag per week thuiswerken. Kijk naar een (nieuwe) laptop naar keuze en laat je niet afschepen met een MacBook Air uit 2012. Kijk naar een opleidingsbudget, wat zeker op jouw niveau erg relevant gaat zijn.

En maak afspraken over een groeipad voor jouzelf. Stel doelen die meetbaar en haalbaar zijn, en maak afspraken om iedere 6 maanden je salaris opnieuw te kunnen beoordelen mocht je niet je gewenste salaris halen in het begin. (Hoe dan ook is dat een goed en constructief idee.)

Een frontend developer hoort namelijk met 2 jaar ervaring op 3200 euro bruto per maand te zitten. Zorg ervoor dat je in 2 jaar tijd 4 keer een stap van 3% tot 5% hebt kunnen maken, want dan kom je uit op 3000 bruto per maand. Dat is lastig te realiseren natuurlijk, maar je enige alternatief is na 2 jaar een andere baan te vinden om de juiste verhoging in salaris waar te maken.

Hoe dan ook: Ik zou persoonlijk inzetten op 2600, blij zijn met 2500, en mijn minimum zou 2400 zijn mits de secundaire arbeidsvoorwaarden acceptabel goed zijn.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:55

Tazzios

..

Hier al gekeken? Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 14)

edit:
iets te snel :+

[ Voor 16% gewijzigd door Tazzios op 14-06-2020 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:31
dogflute schreef op zondag 14 juni 2020 @ 20:03:
Wat zou voor mij een realistisch salaris zijn gezien mijn ervaring? Ik heb "Wat verdient de GoT'er" deel 13 en 14 gefilterd op front-end, maar daar kwamen best wat verschillende bedragen uit. Zelf denk ik aan 2300-2400, hoe denken jullie daarover?

Bedankt!

dogflute schreef op zondag 14 juni 2020 @ 20:03:
Beste Tweakers,

Na mijn opleiding heb ik besloten om een switch naar de development wereld te maken,
Wat is die opleiding? Het maakt al een heel verschil of dat MBO, HBO of WO is. Maar in geval van HBO / WO zou ik € 2400 bruto inderdaad meer dan tevreden zijn.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dogflute
CurlyMo schreef op zondag 14 juni 2020 @ 20:07:
[...]

[...]

[...]

Wat is die opleiding? Het maakt al een heel verschil of dat MBO, HBO of WO is. Maar in geval van HBO / WO zou ik € 2400 bruto inderdaad meer dan tevreden zijn.
Staat onderin mijn post benoemd, het betreft een HBO opleiding. Bedankt voor je antwoord! Ik zal mijn post even aanpassen zodat het wat makkelijker te vinden is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:31
dogflute schreef op zondag 14 juni 2020 @ 20:09:
[...]

Staat onderin mijn post benoemd, het betreft een HBO opleiding. Bedankt voor je antwoord! Ik zal mijn post even aanpassen zodat het wat makkelijker te vinden is.
:F En dan zit ik @Tazzios de les te lezen.

Het verandert niks aan mijn verhaal. Je eigen inschatting lijkt me redelijk.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Laatst online: 31-05 20:15

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Denk inderdaad in de range die je zelf ook noemt. Maar dan zou ik wel iets van een deftige reiskostenvergoeding (niet de belachelijke standaard 19 cent) of een leaseauto erbij vragen.
De vacature benoemt haast geen arbeidsvoorwaarden, enkel dat het salaris marktconform is en tijdens de kennismaking is mij verteld dat er ruimte is voor cursussen, seminars, beurzen etc.
Ik blijf het een dooddoener vinden, dat "marktconform". Gewoon jezelf goed verkopen, en niet zelf een eerste bod doen. Die "ruimte voor beurzen en seminars" zou ik ook nog even specifiek naar vragen. Is dat een keer een lokale beurs in de RAI? Of een week Los Angeles met alles er op en eraan?!

[ Voor 57% gewijzigd door Spacecowboy op 14-06-2020 20:15 ]

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Het klinkt redelijk maar kijk alsjeblieft verder dan primair salaris. Kijk naar de extra zaken als pensioen, vrije dagen, reiskosten of andere mobiliteitsopties.. daar maakt men tegenwoordig het verschil.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dogflute
Overigens, is het gebruikelijk om een assessment te maken (en daarmee een dagdeel te investeren), zonder een indicatie van het aanbod te hebben? Ik weet niets van het salaris, pensioen, vakantiedagen, reiskostenvergoeding etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dogflute
Spacecowboy schreef op zondag 14 juni 2020 @ 20:11:
Denk inderdaad in de range die je zelf ook noemt. Maar dan zou ik wel iets van een deftige reiskostenvergoeding (niet de belachelijke standaard 19 cent) of een leaseauto erbij vragen.

[...]

Ik blijf het een dooddoener vinden, dat "marktconform". Gewoon jezelf goed verkopen, en niet zelf een eerste bod doen. Die "ruimte voor beurzen en seminars" zou ik ook nog even specifiek naar vragen. Is dat een keer een lokale beurs in de RAI? Of een week Los Angeles met alles er op en eraan?!
Goede tip, daar zal ik inderdaad naar vragen. Ja marktconform zegt helaas zo weinig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

dogflute schreef op zondag 14 juni 2020 @ 20:23:
Overigens, is het gebruikelijk om een assessment te maken (en daarmee een dagdeel te investeren), zonder een indicatie van het aanbod te hebben? Ik weet niets van het salaris, pensioen, vakantiedagen, reiskostenvergoeding etc.
Ik zou gewoon vragen of ze vooraf een aanbod willen doen, natuurlijk op voorwaarde dat je slaagt voor het assesment. In mijn optiek helemaal niet vreemd om graag te weten waar je aan toe bent, en als het blijkt dat het bod te ver van jouw wensen/eisen afligt, kan je vriendelijk afscheid nemen.

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:06
Ten eerste heb je als werknemer voor elke WG een andere waarde. Voor de 1 ben je belangrijker dan voor de ander, waardoor er verschillende aanbiedingen komen.

Ik moet je leeftijd schatten gezien je net HBO hebt afgerond 23 oid.

Als dit je eerste WG is in je carriere, dan zou ik eerder kijken naar wat ze je te bieden hebben om je ervaring en kennis niveau op te halen.

Trainingen, projecten niveau collega's en vooral heeft je leidinggevende het vermogen om zijn teamleden echt te coachen en begeleiden. UIt ervaring weet ik dat de meeste leidingevende andere prio's hebben helaas :(

Bij mij gaan de teamleden voorop, daarom ben ik niet geschikt voor veel bedrijven, omdat ze andere prio's hebben :)

Suc6 er is werk zat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Spacecowboy schreef op zondag 14 juni 2020 @ 20:11:
€2400 + leaseauto voor een startersfunctie met hooguit zijdelingsrelevante HBO opleiding lijkt mij optimistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dogflute
Sissors schreef op zondag 14 juni 2020 @ 20:56:
[...]

€2400 + leaseauto voor een startersfunctie met hooguit zijdelingsrelevante HBO opleiding lijkt mij optimistisch.
Dank voor de input. Wat zou jij een passend aanbod vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

Sissors schreef op zondag 14 juni 2020 @ 20:56:
[...]

Het hoeft geen d-segmenter te zijn natuurlijk. Bij m’n eerste baan kreeg ik een paarse Ford Ka mee. :D

Vragen kan altijd.

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redrohX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-10-2024

redrohX

errr....

Marktconform salaris is altijd wel een beetje een dooddoener en zegt echt helemaal niks. Maar ik denk dat je inderdaad wel in de buurt zit met je schatting. Ik zou rond de 2400 - 2600 EUR zitten.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik lease auto's niet vaak voorbij zie komen bij front-end developer vacatures waar ik naar kijk... maar ze zullen er vast wel zijn. Onderhandelen kan altijd.

Assesments zijn wel gebruikelijk, maar gebeurt ook niet altijd. Ik heb bij een groot bedrijf gewerkt waar ze er dol op waren. Daar was een kandidaat altijd wel een paar uur aan kwijt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 03-06 14:45
2300-2400... Is dat inmiddels niet een beetje uit de tijd? Dat kreeg je 3 tot 6 jaar terug, zouden we er niet een paar keer 2% bij moeten gaan rekenen richting de 2500-2550?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:40
dogflute schreef op zondag 14 juni 2020 @ 20:23:
Ik zou dat gewoon doen. Een assessment kost best wat geld voor een bedrijf, dus ze zijn serieus. En het geeft jou gratis onzicht in je sterke en zwakke punten.

Mocht het feest niet doorgaan vanwege de assessment (nog nooit meegemaakt dat het dusdanig tegenviel dat ik iemand er niet om aannam) dan kun je de data daaruit gebruiken voor het aanpassen van je brief en meenemen in je volgende sollicitatie.

Assessments zijn imo leuk om te doen en waardevol voor jezelf. Het vertelt niet altijd de waarheid over jezelf, maar vaak wel hoe je op de buitenwereld kan overkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:00
Ik kom zelf van een grafische HBO studie. Zelf uiteindelijk een andere richting op gegaan, maar mede afstudeerders die gingen werken als front end developer zaten laag (1900 - 2300). Dat was tien jaar terug, misschien dat het nu iets hoger is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Pizza_Boom schreef op maandag 15 juni 2020 @ 00:36:
2300-2400... Is dat inmiddels niet een beetje uit de tijd? Dat kreeg je 3 tot 6 jaar terug, zouden we er niet een paar keer 2% bij moeten gaan rekenen richting de 2500-2550?
Zonder relevante opleiding of werkervaring? Ik denk dat met €2300-€2400 TS tevreden moet zijn, maar dat het best nog eens daar toch wel een stukje onder kan gaan zitten. En dat dat niet vreemd is gezien dat het toch ook een behoorlijk risico is voor zijn werkgever. Maar in dat geval misschien wel duidelijk een pad naar boven in zijn contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Sissors schreef op maandag 15 juni 2020 @ 08:18:
[...]

Zonder relevante opleiding of werkervaring? Ik denk dat met €2300-€2400 TS tevreden moet zijn, maar dat het best nog eens daar toch wel een stukje onder kan gaan zitten. En dat dat niet vreemd is gezien dat het toch ook een behoorlijk risico is voor zijn werkgever. Maar in dat geval misschien wel duidelijk een pad naar boven in zijn contract.
Hmmm, fair enough. Ik verkeer(de) in de veronderstelling dat dat HBO diploma relevant was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 13:56
Laat ik het zo zeggen: ik heb een wo opleiding en zoek naar 2500 per maand excl auto...
Zo'n lease auto kost 200 euro per maand ongeveer? Dat zou betekenen dat je op een startfunctie zonder de juiste HBO (sorry) meer vraagt dan een standaard salaris voor wo startfunctie.

Ik denk dat je met 2.2k + auto al blij mag zijn. Voordeel is dat je bij startfunctie nog snel kan groeien, niet die standaard 2% maar ook in functie en functietitel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dogflute
Dank voor alle reacties! Fijn om wat inzicht te krijgen.

Even ter verduidelijking: ik lees dat best een aantal berichten over een leaseauto gaan, maar een leaseauto is niet iets waar ik op doel. Ik zal op één locatie werken en de afstand retour is maar 45km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dogflute
99ruud99 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 08:32:
Laat ik het zo zeggen: ik heb een wo opleiding en zoek naar 2500 per maand excl auto...
Zo'n lease auto kost 200 euro per maand ongeveer? Dat zou betekenen dat je op een startfunctie zonder de juiste HBO (sorry) meer vraagt dan een standaard salaris voor wo startfunctie.

Ik denk dat je met 2.2k + auto al blij mag zijn. Voordeel is dat je bij startfunctie nog snel kan groeien, niet die standaard 2% maar ook in functie en functietitel.
Dank voor je reactie. Wat mij betreft hoef ik echt geen leaseauto, reiskostenvergoeding daarentegen zou wel heel fijn zijn (45km retour). Wat zou jij een passend startsalaris vinden, zonder die auto? €2400 bruto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom

Naar mijn gevoel komen de startsalarissen juist steeds dichter bij elkaar te liggen, omdat je allemaal als starter weinig kan, maar ga je daarna groeien, waarbij je mag verwachten dat je als WOer sneller groeit dan een HBOer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
Ligt volledig aan jobomschrijving:
Als er "junior" of "starter" staat, dan is zelfs 2200 prima, omdat je weet dat je na 1 a 2 jaar een grote sprong in salaris maakt.
Staat er niets over vermeld, zelfs geen "salaris afhankelijk van werkervaring", dan is 2400 een goede uitgangspositie voor de onderhandelingen in te gaan, maar hoe sta je ten opzichte van onregelmatige tijden, weekenden, vakantiedagen, extraatjes etc.

*pizza: daarom dat ik zeg, als ik 2500 zou krijgen, zou een HBOer net iets lager moeten krijgen, terwjil 2400 + auto er 100 boven ligt. Daarom dat ik denk dat 2400 euro zonder auto prima is, en 2200 voor een "junior functie" waarbij je weet dat je hard gaat groeien jaar later, kan ook nuttig zijn.

[ Voor 26% gewijzigd door 99ruud99 op 15-06-2020 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dogflute
99ruud99 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 09:06:
Ligt volledig aan jobomschrijving:
Als er "junior" of "starter" staat, dan is zelfs 2200 prima, omdat je weet dat je na 1 a 2 jaar een grote sprong in salaris maakt.
Staat er niets over vermeld, zelfs geen "salaris afhankelijk van werkervaring", dan is 2400 een goede uitgangspositie voor de onderhandelingen in te gaan, maar hoe sta je ten opzichte van onregelmatige tijden, weekenden, vakantiedagen, extraatjes etc.
De functietitel betreft alleen front-end developer, er staat verder niets vermeld, ook niet over benodigde ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
Ah oeie, dan zou ik toch aan tafel gaan met 2400 euro,
puur gebaseerd op 0 jaren werkervaring maar wel een zijdelings gerelateerde HBO studie.
Jouw studie heeft juist veel andere voordelen, doordat je ook al kennis hebt over dit soort dingen. Kennis is nooit slecht, zelfs al denk je "dat ga ik niet gebruiken in mijn 1e jaar".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Of je 2200-2400 verdiend is imo nog niet echt belangrijk bij je eerste baan, zorg dat je een opleidingsbudget hebt zonder verdere verplichtingen en dat je in de aankomende 1-3 jaar flink wat kan leren. Daarna maak je de overstap naar een ander bedrijf en dan kan je heel makkelijk flinke stappen maken qua loon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joey117
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13:54
Eens met wat een aantal andere tweakers hier ook zeggen.
Als je geen grote uitgave verwacht de komende jaren en je hebt niet zo snel mogelijk zo veel mogelijk geld nodig (huis kopen, aflossen studie lening, etc.) dan zou ik vooral kijken naar een baan waarbij je in 2-3 jaar veel kunt bijleren.

Dan heb je daarna werkervaring en kun je met een overstap een mooi salaris krijgen. Of ze bieden je intern een betere functie en salaris aan, maar vaak loont overstappen meer aan het begin van je carrière.

Vraag dus vooral naar de opleidingen, cursussen en certificaten. Bedenk daarbij dat interne bedrijfscursussen leuk zijn, maar niet perse waardevol voor andere bedrijven als je gaat solliciteren. Vraag dan wel even hoe lang je moet blijven werken bij dat bedrijf om de cursussen niet te hoeven terugbetalen bij een overstap.

Leaseauto wil je niet en dat lijkt mij ook verstandig! Dat zijn vaak ook dure regelingen als je binnen 4 jaar bij je werkgever weg wilt. Niet voor niets gaan veel mensen jobhoppen als het termijn van hun leasecontract afloopt. Zeker aan het begin van je carriere als je nog niet goed weet wat je wilt en waar je prettig werkt kan een leaseauto een blok aan je been zijn.

En tot slot, afhankelijk van de regio is 2200 ~ 2500 een prima range.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synx6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-06 23:35
Tussen de 2000 en 2200 eur. Eens met commentaar hierboven, zoek een plek waar je kunt leren en groeien. Daarnaast is de groei als front end dev bij dit soort clubs vaak meer commercieel van aard dan inhoudelijk/creatief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Furion2000
  • Registratie: September 2017
  • Nu online
Ik vind het een TE optimistisch beeld wat de meesten schetsen en er is niets meer demotiverend dan ergens beginnen waar je al het gevoel hebt dat het beter kan. Laat je dus niet gek maken door dat salaris.

Kale loon ligt tussen de 2000-2500 gemiddeld in Nederland voor HBO starters. Ik denk alleen dat het voor provincies zoals Brabant (2000-2400) eerder representatief is. Iemand in Amsterdam verdient nu eenmaal sneller meer salaris dan iemand in Limburg, puur cost-of-living.

Bovenstaande zeg ik op basis van mijn eigen zoektocht 2 jaar geleden en kwam destijds door verschillende websites tot die conclusie (zelf ook Brabander).

Het groei plaatje is vele male belangrijker in de eerste jaren. Maak je stappen van max 5% per jaar bij een goed presteren of zien en belonen ze inzet en groei en snappen ze dat starters grotere stappen maken dan iemand met 10 jaar ervaring.

Steeds vechten voor 2500 dan 2700 dan 2900 dan 3100 of bij het bedrijf wat je nu 2100 biedt dan 2500 en bij medior 3000 geeft is vele male chiller. Vragen over groei zijn in het stukje salarisonderhandeling goede vragen om te stellen tijdens het solliciteren.

Maar je zegt 'ik weet niks van pensioen etc.', ga dan eens lezen zou ik zeggen. Als je dat nu leert heb je de rest van je carrière wel weet daarvan...

Denk ook aan dingen bij bedrijven waar full-time 36 uur is en als je dan 40 werkt heb je 10 weken vakantie op een jaar!

Assessments zijn redelijk standaard tijdens het 1e of 2e gesprek, men begint pas over salaris als ze weten wat voor vlees ze in de kuip hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dogflute
Furion2000 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 09:49:
Ik vind het een TE optimistisch beeld wat de meesten schetsen en er is niets meer demotiverend dan ergens beginnen waar je al het gevoel hebt dat het beter kan. Laat je dus niet gek maken door dat salaris.

Kale loon ligt tussen de 2000-2500 gemiddeld in Nederland voor HBO starters. Ik denk alleen dat het voor provincies zoals Brabant (2000-2400) eerder representatief is. Iemand in Amsterdam verdient nu eenmaal sneller meer salaris dan iemand in Limburg, puur cost-of-living.

Bovenstaande zeg ik op basis van mijn eigen zoektocht 2 jaar geleden en kwam destijds door verschillende websites tot die conclusie (zelf ook Brabander).

Het groei plaatje is vele male belangrijker in de eerste jaren. Maak je stappen van max 5% per jaar bij een goed presteren of zien en belonen ze inzet en groei en snappen ze dat starters grotere stappen maken dan iemand met 10 jaar ervaring.

Steeds vechten voor 2500 dan 2700 dan 2900 dan 3100 of bij het bedrijf wat je nu 2100 biedt dan 2500 en bij medior 3000 geeft is vele male chiller. Vragen over groei zijn in het stukje salarisonderhandeling goede vragen om te stellen tijdens het solliciteren.

Maar je zegt 'ik weet niks van pensioen etc.', ga dan eens lezen zou ik zeggen. Als je dat nu leert heb je de rest van je carrière wel weet daarvan...

Denk ook aan dingen bij bedrijven waar full-time 36 uur is en als je dan 40 werkt heb je 10 weken vakantie op een jaar!

Assessments zijn redelijk standaard tijdens het 1e of 2e gesprek, men begint pas over salaris als ze weten wat voor vlees ze in de kuip hebben.
Dank voor je uitgebreide reactie! Mocht er een aanbod komen na de assessment, zal ik zeker beginnen over het groeipad.

Over dat pensioen, ik had het misschien niet zo duidelijk verwoord, maar ik bedoelde dat ik niet weet wat voor pensioenregeling het bedrijf heeft, niet dat ik zelf niets van pensioenen in het algemeen weet. Vooral met de (waarschijnlijke) veranderingen in het hele systeem waar nu veel over te doen is probeer ik het goed in de gaten te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-02-2023
Staar je inderdaad niet blind op dat startsalaris, ik zou eerder kijken naar de potentie van het bedrijf zelf. Zoek naar indicatoren dat ze mensen serieus nemen en kwaliteit belonen.

Als je gelooft dat je zelf snel leert, nieuwe technieken oppikt en vlot mee kan draaien in een team dan zou ik ook adviseren om zoveel mogelijk onderhandelingsmomenten in te bouwen. Klinkt misschien vreemd, maar als je in jezelf gelooft dan moet je lekker beginnen met een 6 maanden contract om vervolgens na 6 maanden weer te kunnen onderhandelen. Er zijn grosso modo maar twee momenten waar je echt een grote sprong kan maken in je arbeidsvoorwaarden, i.e. bij een werkgever-switch en bij afloop contract.

Het is natuurlijk een risico, maar zeker als je jong bent zonder verplichtingen zou ik dat risico lekker nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furion2000
  • Registratie: September 2017
  • Nu online
Michielgb schreef op maandag 15 juni 2020 @ 10:16:
Staar je inderdaad niet blind op dat startsalaris, ik zou eerder kijken naar de potentie van het bedrijf zelf. Zoek naar indicatoren dat ze mensen serieus nemen en kwaliteit belonen.

Als je gelooft dat je zelf snel leert, nieuwe technieken oppikt en vlot mee kan draaien in een team dan zou ik ook adviseren om zoveel mogelijk onderhandelingsmomenten in te bouwen. Klinkt misschien vreemd, maar als je in jezelf gelooft dan moet je lekker beginnen met een 6 maanden contract om vervolgens na 6 maanden weer te kunnen onderhandelen. Er zijn grosso modo maar twee momenten waar je echt een grote sprong kan maken in je arbeidsvoorwaarden, i.e. bij een werkgever-switch en bij afloop contract.

Het is natuurlijk een risico, maar zeker als je jong bent zonder verplichtingen zou ik dat risico lekker nemen.
Je vergeet na plus minus 2 jaar mediorschap en andere nieuwe functie titels, mits je dat als een nieuw contract ziet natuurlijk ;). Volgens mij een addendum op je huidige contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:34
Ik vind dat jullie toch wel erg laag inzetten, ik verdiende bij mijn eerste front-end developer baan 3100 per maand. Niets mis met een beetje hoog inzetten, zeker als je overtuigd bent van je eigen kwaliteiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barbarbar
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10:32
10 jaar geleden bij een development bedrijf begonnen met HBO en startsalaris was daar 2600,-. Dat was 10 jaar geleden. Het is natuurlijk afhankelij van de rest van het aanbod (direct pensioen opbouwen, lease auto, vergoedingen laptop/internet/zorg etc) maar kaal salaris zonder extra's zou ik minimaal 2500,- willen, maar eerder richting de 3000,-. Als ze lager bieden moeten ze veel extra's bieden, of direct vast contract met duidelijke stappen in je salaris. In de IT is het lastig mensen vinden, en daar mag best naar betaald worden. Eindhoven is ook niet de goedkoopste locatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
q-enf0rcer.1 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 10:52:
Ik vind dat jullie toch wel erg laag inzetten, ik verdiende bij mijn eerste front-end developer baan 3100 per maand. Niets mis met een beetje hoog inzetten, zeker als je overtuigd bent van je eigen kwaliteiten.
Wel of geen relevante opleiding? Met een HBO informatica zou ik idd ook 3000 verwachten, maar hier gaat het over iemand zonder een relevante studie die alles nog moet leren. Dan is 2300-2500 een stuk realistischer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:34
RagingPenguin schreef op maandag 15 juni 2020 @ 13:30:
[...]

Wel of geen relevante opleiding? Met een HBO informatica zou ik idd ook 3000 verwachten, maar hier gaat het over iemand zonder een relevante studie die alles nog moet leren. Dan is 2300-2500 een stuk realistischer.
In mijn geval Communication & Multimedia Design, wellicht iets relevanter. Maar TS zijn opleiding is duidelijk ook wel relevant, een opleiding waar je ook leert programmeren tenslotte (Unity bijvoorbeeld).

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Als mijn ervaring als frontend developer die ook de recruitment taken op zich nam in de laatste paar Nederlandse bedrijven (behalve de laatste dan): Stel eerst je eigen doelen. Wat wil je verdienen en wat is je minimum? Vervolgens begin je met 200 euro per maand daarboven.

In jouw regio met jouw ervaring en opleiding is 2200 tot 2500 gebruikelijk. Het ligt eraan wat voor werkgever het is, kleine bedrijfjes gaan richting de 2200. Bij een grotere onderneming heb je kans dat ze niet moeilijk doen over een paar honderd euro, en gewoon iemand in dienst willen nemen, en daarom richting die 2500 gaan.

Ik zou inzetten op 2600 bruto per maand en direct ook je secundaire arbeidsvoorwaarden bespreken. Kilometervergoeding is leuk, maar een OV-jaarkaart is mogelijk handiger voor je. Zorg voor een pensioensbijdrage als dat relevant is. Kijk naar 1 dag per week thuiswerken. Kijk naar een (nieuwe) laptop naar keuze en laat je niet afschepen met een MacBook Air uit 2012. Kijk naar een opleidingsbudget, wat zeker op jouw niveau erg relevant gaat zijn.

En maak afspraken over een groeipad voor jouzelf. Stel doelen die meetbaar en haalbaar zijn, en maak afspraken om iedere 6 maanden je salaris opnieuw te kunnen beoordelen mocht je niet je gewenste salaris halen in het begin. (Hoe dan ook is dat een goed en constructief idee.)

Een frontend developer hoort namelijk met 2 jaar ervaring op 3200 euro bruto per maand te zitten. Zorg ervoor dat je in 2 jaar tijd 4 keer een stap van 3% tot 5% hebt kunnen maken, want dan kom je uit op 3000 bruto per maand. Dat is lastig te realiseren natuurlijk, maar je enige alternatief is na 2 jaar een andere baan te vinden om de juiste verhoging in salaris waar te maken.

Hoe dan ook: Ik zou persoonlijk inzetten op 2600, blij zijn met 2500, en mijn minimum zou 2400 zijn mits de secundaire arbeidsvoorwaarden acceptabel goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 979365

leg de lat hoog, vraag 2800!!
je weet dat het daar toch niet op eindigt! als je inzet bij 2400 wordt het sowieso lager dan dat.
Dit zijn spelletjes die je moet leren spelen.....ervaring zal helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:51

Mavamaarten

Omdat het kan!

Anoniem: 979365 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 15:35:
leg de lat hoog, vraag 2800!!
je weet dat het daar toch niet op eindigt! als je inzet bij 2400 wordt het sowieso lager dan dat.
Dit zijn spelletjes die je moet leren spelen.....ervaring zal helpen.
Ja, maar de lat té hoog leggen is ook een gevaarlijk spel. Als je weet dat een marktconform salaris op X ligt, dan heeft het geen enkele zin om X + 1000 te gaan vragen, omdat je dan totaal je geloofwaardigheid kwijt bent.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dogflute
Mavamaarten schreef op maandag 15 juni 2020 @ 15:41:
[...]

Ja, maar de lat té hoog leggen is ook een gevaarlijk spel. Als je weet dat een marktconform salaris op X ligt, dan heeft het geen enkele zin om X + 1000 te gaan vragen, omdat je dan totaal je geloofwaardigheid kwijt bent.
Niet om mezelf te kort te doen, maar ik denk dat €2800 voorstellen, zonder ervaring en met een semi-relevante opleiding wel erg hoog gegrepen is en ik de werkgever daar wellicht mee afschrik.

*heb de verkeerde gequote, excuus. Reactie is op de post boven die van jou

[ Voor 6% gewijzigd door dogflute op 15-06-2020 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn.C.V
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14:41
Moet zeggen dat ik (als ervaren fullstack/back-ender) voor iemand die geen professionele ervaring heeft meer dan 2700 wel enthousiast vind. Er zijn veel frontenders te vinden wat ongunstig is voor je onderhandelingspositie en dan heb je ook weinig ervaring als stok achter de deur. Je HBO zou wel een voordeel kunnen opleveren.

Je kunt het uiteraard altijd proberen, laat me je vooral niet tegenhouden, maar het is wel verstandig om realistisch te blijven.

Je kunt wel even wat lager salaris kunnen incasseren, wat ervaring op doen (denk 1 á 2 jaartjes) en daarna verder kijken. Je krijgt betaald in ervaring en toekomstopties moet je maar denken. Als je ervaring hebt in Computer Animation en HBO niveau bent, moet dat goed opschieten.

[ Voor 3% gewijzigd door Martijn.C.V op 15-06-2020 16:24 ]

Complimentje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dogflute
Ik heb veel behulpzame berichten ontvangen, dank daarvoor! :) Ik ga er eens goed over nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 979365

Mavamaarten schreef op maandag 15 juni 2020 @ 15:41:
[...]

als je weet dat je goed bent en of beter bent dan gemiddeld.....zou ik de gok zeker nemen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:58

Whuzz

Dodgeball!

Als je uitgaat van een gebruikte Aygo uit de lease-pool misschien ja...
Voor een beetje redelijke auto zit je al gauw in de 500-600 range of hoger.

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Whuzz schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 15:45:
[...]

Als je uitgaat van een gebruikte Aygo uit de lease-pool misschien ja...
Voor een beetje redelijke auto zit je al gauw in de 500-600 range of hoger.
Mwah, als starter zul je niet een heel dure auto rijden. Een 208 Allure oid kost bij Directlease 437 ex brandstof. En sommige starters zullen eerder in de 108/Twingo/Up stappen.

Eens met de hierboven genoemde reacties: staar je niet teveel blind op startsalaris, en focus op wat het bedrijf kan bieden. Interessante opdrachten? Uitdaging? Een fijne werkomgeving?

Ik begon zelf volgens veel kennissen op een véél te laag bruto salaris. Toen iets van 2250 p/m voor een WO diploma met een kleine gebakje als lease-auto. Het werd je bijna aangepraat alsof je net zo goed bij de Action achter de kassa kon staan.
Binnen twee jaar zat ik 1000+ p/m hoger met een flink comfortabelere auto.
Toen nog eens een gesprek gehad met de manager, en die gaf aan dat ze eigenlijk bewust nogal laag zaten qua startsalaris, omdat ze mensen wilden die verder keken dan de euro's. Gelukkig was het salarishuis wel heel inzichtelijk, en lieten ze ook zien dat er best mogelijkheden waren voor mensen die binnen het jaar een paar opdrachten goed hadden afgerond, en die bereid waren om trainingen te volgen. Sfeer binnen een bedrijf, een fijn management en een goed vooruitzicht zouden veel zwaarder moeten wegen dan 100 euro meer of minder als startsalaris.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Pagina: 1