Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Stelling: anti-racismeprotesten bewijzen invloed media

Pagina: 1
Acties:
  • 323 views

• CyberMania
  • Registratie: februari 2015
  • Nu online
Stelling: de anti-racismeprotesten bewijzen hoe mensen leven naar wat ze op televisie zien gebeuren (en wat niet) én we moeten hier wat aan doen - want het gaat te gemakkelijk.

De gebeurtenissen in Amerika met George Floyd waren de aanleiding voor massale protesten in Nederland, Black Lives Matters haakt er direct op in en zet racisme in Nederland direct op de kaart.

Het gebeurde in Amerika ook een westers land. Had de dood van een donkere man door politiegeweld in Zuid-Amerika, het Midden-Oosten of Afrika net zo veel media aandacht gekregen? Ik betwijfel het.

Blackface is nog steeds een geaccepteerd fenomeen in het Midden-Oosten. Ik zie niemand daar de straten tegen op gaan: https://www.aljazeera.com...edia-191020132103614.html

Politiegeweld tegen minderheden is wereldwijd een probleem, niet alleen in Amerika of Nederland: YouTube: Coronavirus: Videos emerge online of police brutality amid lockdown ...

Slavernij is niet alleen een blank-zwart iets. De Turken hebben zelf een ernstig Slavernij verleden: Wikipedia: Slavernij in het Ottomaanse Rijk . Heel het Midden-Oosten eigenlijk: Wikipedia: Arab slave trade

Racisme en discriminatie van Afrikanen is in heel het Midden-Oosten een geaccepteerd item: YouTube: Morocco: outrage of a constant discrimination against Black Africans .

Slavernij is niet alleen iets uit het verleden, hedendaags is mensenhandel een heel groot probleem nog steeds: https://www.theweek.in/ne...ery-and-most-victims.html

Let op: dit is niet een topic bedoeld om te discussiëren over racisme of discriminatie. het topic is bedoeld om te bespreken hoe gemakkelijk mensen alleen waarnemen wat op het nieuws getoond wordt.

• [Jules]
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 15-06 13:20

[Jules]

Confusion in confusion

Dit lijkt me niet voor AZ.

Dat gezegd hebbende denk ik dat social media en bubbels hier een rol in spelen.

Knowing others is to be clever.
Knowing yourself is to be enlightened.
Overcoming others requires force.
Overcoming yourself requires strength.

• DiedX
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 10:49
Invloed media: ja. En nu?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik ben zo vrij dit te sluiten: dubbel met Stelling: anti-racismeprotesten bewijzen invloed media

(Of die er zo hier hoort, laat ik aan de lokale mods)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Dit topic is gesloten.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True