Ik heb het idee dat mijn PSU defect is, maar hoe kan ik dit checken?
Probleem:
Bij het aansluiten van de psu op het moederbord gaan de rgb lampjes wel branden op het moederbord maar reageert helemaal niet op de power button (niet van de case en ook niet op het moederbord zelf.
Wat heb ik al geprobeerd:
- psu los van de pc doormeten met multimeter en de power pin doorverbinden. Voeding gaat dan wel aan en geeft op alle pinnen goede voltage output.
- volledig nieuw moederbord en processor geplaatst (upgrade wilde ik toch al) maar ook zonder hetzelfde probleem 🤨.
- alles losgekoppeld van moederbord, ook geheugen verwijderd, maar ook dit geeft geen oplossing.
Mijn setup:
Asus maximus xi hero
I9-9900k
Kraken z73 waterkoeling voor cpu
Kraken x73 waterkoeling voor gpu
32 gb kingston hyper x rgb
Gigabyte aorus rtx 2080ti (is momenteel niet in het systeem)
Bequite dark power 1000w voeding
Wie weet wat ik nog kan proberen??
Probleem:
Bij het aansluiten van de psu op het moederbord gaan de rgb lampjes wel branden op het moederbord maar reageert helemaal niet op de power button (niet van de case en ook niet op het moederbord zelf.
Wat heb ik al geprobeerd:
- psu los van de pc doormeten met multimeter en de power pin doorverbinden. Voeding gaat dan wel aan en geeft op alle pinnen goede voltage output.
- volledig nieuw moederbord en processor geplaatst (upgrade wilde ik toch al) maar ook zonder hetzelfde probleem 🤨.
- alles losgekoppeld van moederbord, ook geheugen verwijderd, maar ook dit geeft geen oplossing.
Mijn setup:
Asus maximus xi hero
I9-9900k
Kraken z73 waterkoeling voor cpu
Kraken x73 waterkoeling voor gpu
32 gb kingston hyper x rgb
Gigabyte aorus rtx 2080ti (is momenteel niet in het systeem)
Bequite dark power 1000w voeding
Wie weet wat ik nog kan proberen??