TV/garantie ervaring bij Arts & Craft

Pagina: 1
Acties:
  • 1.122 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PK-1990
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 29-06-2023
Ik zit op de Nederlandse website maar die wordt gewoon beheert door het Belgische bedrijf.

1. Indien je ooit een probleem met je TV heb gehad, ben je tevreden hoe zij het hebben afgehandeld? Paar details graag.

2. Hoe zit het met die Nederlandse vs Belgie wetten wanneer het op garantie uitkomt, zijn die gunstiger, minder gunstig vergeleken met Nederland?

3. Er staat op hun website: "Bestellingen tot €500 worden gratis verzekerd tegen verlies, diefstal of schade onderweg. Indien gewenst, kan je deze verzekering uitbreiden zodat ook jouw bestelling van €1.219,00 verzekerd is."

Maar een ondernemen die het verstuurd is toch aansprakelijk dat het goed aan komt? Dus stel mijn TV komt kapot aan, dan hoor ik toch of mijn geld terug te krijgen of een nieuwe TV te ontvangen?

[ Voor 37% gewijzigd door PK-1990 op 12-06-2020 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 04-06 15:49
Voor zover ik weet zijn de regels m.b.t. het kopen op afstand en garantie Europees geregeld. De verkoper moet zich hieraan houden: https://www.rijksoverheid...ten-bij-aankoop-in-europa

Overigens kun je ook via Paypal en/of creditcard betalen bij veel webwinkels en dan ben je ook verzekerd tegen problemen tijdens de verzending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:59

FeaR

In GoT we trust

Garanties vallen onder Shopping Forum en niet in Televisies & Beamers omdat het hier om een TV gaat. Ik verhuis het topic de goede kant op: TB > SF

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 10:52
1) daarvoor zijn de shopreviews, niet het forum :P
2) de belgische wet is vergelijkbaar qua garantie. Enkel betekend dit wel dat het kan zijn dat er geen pick up & return plaatsvind in Nederland, kijk in hun eigen garantievoorwaarden.
3) De winkel is aansprakelijk tot jouw voordeur. Probleem is, zodra jij tekent voor ontvangst, teken je dat alles in orde is. Als je daarna pas de doos opent dan ben je de pineut. Als jij de doos wilt openen voor tekenen, dan mag je het niet meer mee terug geven aan de bezorger. Bovendien heeft de bezorger wel wat beters te doen dan wachten op jouw controle.
In praktijk gaan meeste winkels hier makkelijk mee om, ze keuren meeste "kapot afgeleverd" aanvragen goed.

[ Voor 8% gewijzigd door 99ruud99 op 12-06-2020 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
PK-1990 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 20:05:
Maar een ondernemen die het verstuurd is toch aansprakelijk dat het goed aan komt? Dus stel mijn TV komt kapot aan, dan hoor ik toch of mijn geld terug te krijgen of een nieuwe TV te ontvangen?
Ja
99ruud99 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 23:24:
3) De winkel is aansprakelijk tot jouw voordeur. Probleem is, zodra jij tekent voor ontvangst, teken je dat alles in orde is.
Nee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 217290

NL domein dus hebben zich te houden aan de nl wetgeving want ze richten zich specifiek op de nederlandse markt.

Nou zijn er volgens mij weinig verschillen in directe wetgeving. Let wel op met tv's bijvoorbeeld als je ci smartcard ondersteuning wilt niet alle buitenlandse tvs ondersteunen dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Anoniem: 217290 schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 06:24:
NL domein dus hebben zich te houden aan de nl wetgeving want ze richten zich specifiek op de nederlandse markt.

Nou zijn er volgens mij weinig verschillen in directe wetgeving. Let wel op met tv's bijvoorbeeld als je ci smartcard ondersteuning wilt niet alle buitenlandse tvs ondersteunen dit.
Conformiteit is in Nederland vaak langer dan twee jaar. Veel andere Europese landen hebben alleen de termijn uit de Europese Richtlijn Koop en Garantie overgenomen. Het is dus mooi dat de Nederlandse wet van toepassing is.

De aflevergarantie hoef je in ieder geval niet te kopen, want die heb je standaard al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:11
Als er iets aankomt waar een beschadiging op de doos zit, dan moet je bij de vervoerder aangeven dat ze daar een aantakening van maken. Want, als die beschadiging niet vermeld is dan verzwakt je positie juridisch gezien wel (want ja, je kan 'm ook laten vallen als je door je huis loopt).

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Felicia schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 12:01:
[...]

Als er iets aankomt waar een beschadiging op de doos zit, dan moet je bij de vervoerder aangeven dat ze daar een aantakening van maken. Want, als die beschadiging niet vermeld is dan verzwakt je positie juridisch gezien wel (want ja, je kan 'm ook laten vallen als je door je huis loopt).
Nee, dit moet je niet aannemen, maar direct weigeren!
(evt. nog melden bij verkoper. jij hebt totaal niets met bezorger te maken)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:En ook hier in SF mis ik het doel een beetje. Zoals ook in Shopping Forum - Beleid - Discussie i.p.v. 'simpele' ervaringen en informatie staat, is het vragen naar ervaringen niet de bedoeling in SF, gezien de meeste webshops middels de Shopreviews te vinden zijn. Tevens staat in Shopping Forum - Beleid - Geschillen met een winkel dat het noemen van de naam van de webshop niet gewenst is.

Vraag 2 kan je 'makkelijk' zelf vinden middels Google en oudere topics in SF, vraag 3 is een vraag die je aan de verkoper kan stellen, gezien die daar het beste een antwoord op heeft.

Gezien ik hier verder dan ook geen discussiewaarde inzie, gaat dit topic op slot.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.