Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

2070 super gebruikt maar 2,7GB van beschikbare 8GB geheugen

Pagina: 1
Acties:
  • 347 views

Vraag

• MalthoR
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 02-07-2020
Mijn vraag:

Ik ben een beginnende miner en ben bezig om een mining rig bij elkaar te sparen. Momenteel draai ik een aantal testen op mijn game pc (zie specs beneden). Ik had altijd begrepen dat mining heel GPU intensief is en sterke dure kaarten nodig zijn om de beste hashrates vs power consumption te halen. Nu loop ik er tegenaan dat mijn video kaart maar 2,7GB gebruikt/belast wordt terwijl hij 8GB ter beschikking heeft. Heb ik ergens mijn instellingen niet goed staan? Ik heb geprobeerd hier informatie over te vinden, maar het is mij niet duidelijker geworden. Ik heb gelezen over een aantal aanpassingen met VRAM, maar die hebben bij mij niet geholpen in de vorm dat mijn hashrate veranderd of mij GB meer belast wordt. Wie kan mij helpen?

Relevante software en hardware die ik gebruik:

Motherboard: Asus Maximus Ranger VIII
CPU: Intel I7 6700K
GPU: GTX 2070 Super 8GB windforce OC
Software: T-Rex miner 15.7
Coin: Ravencoin
Algoritm: KawPow

Alle reacties

• Rannasha
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 21:33

Rannasha

aka "Species5618"

Ik ken dit specifieke mining algoritme niet, maar mining heeft doorgaans niet veel GPU-geheugen nodig. Als de GPU op 100% belasting draait, dan is de boel waarschijnlijk in orde. Je kunt GPU-gebruik in de gaten houden met iets als MSI Afterburner.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• tweakduke
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 23:34

tweakduke

Moderator General Chat

Duke rules the world...

1 topic is genoeg 2070 super gebruikt maar 2,7GB van beschikbare 8GB geheugen
Stel daar gerust nog een vraag als je toch nog wat te binnen schiet :)

Tweakers Discord

Dit topic is gesloten.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True