Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Mediaplayer om naar te streamen vanaf laptop.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• X2X2X
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 20:59
Ik zoek een?
Ik ben op zoek naar een mediaplayer voor bij mijn LG 55C8 en Samsung HW Q90R soundbar waarmee ik films en series kan kijken die op mijn laptop staan.
Tot op heden stream ik al mijn media die via een mediaserver applicatie (Plex) naar de ingebouwde app op de TV maar dit heeft de volgende beperkingen:
- Geen HD audio formaten omdat de TV geen E-ARC heeft.
- Vaak worden ondertitels niet herkent.

Wat is je budget?
Om en nabij de 250 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil de mediaplayer gaan gebruiken om media die op mijn laptop staat te benaderen en af te spelen op mijn TV. De mediaplayer moet alle gangbare beeldformaten en HDR ondersteunen.
Door de mediaplayer op een 'non arc' HDMI poort aan te sluiten op de soundbar en de soundbar vervolgens via HDMI arc te verbinden met de TV hoop ik HD audioformaten te kunnen afspelen op de soundbar. Is dit correct?

Wat heb je zelf al gevonden?
Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
pricewatch: Nvidia Shield TV (2019) 8GB

Welke vragen heb je hier nog over?
Heeft een mediaplayer veel interne opslag nodig of is dit niet nodig wanneer je het streamt vanaf een ander apparaat? Ik zie dat de Shield TV bijv. maar 8 GB heeft terwijl ik vrij veel Bluray discs geript heb die soms over de 60 GB per stuk heen gaan.

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 23:56
Nvidia Shield pants down in mijn ogen de beste keuze. Draait zo'n beetje alles wat je er tegenaan smijt.
Ikzelf gebruik hem om te streamen bekabeld vanaf mijn server met Plex.

Streamen maakt het interne geheugen niet voor uit. Dus daar hoef je je niet druk over te maken.
Gooi er zelf 60GB blu-rays tegenaan vanaf de server en ook die spelen af zonder hik.
Let op! Dit is wel allemaal bedraad middels 1Gbit verbinding.

Zelf gebruiken we hem dus voor Plex, YouTube, Disney+ enzovoorts.

Volgens mij is wat je wilt correct. Volgens mij maakt het namelijk helemaal niet uit op welke poort je je Shield aan sluit. Mits die 2 aansluitingen maar video door voert naar je tv.
https://manuals.coolblue.nl/57/samsung-hw-q90r.pdf
Pagina 15. Wat je zegt is dus correct voor aansluiten van een mediaspeler.

[Voor 20% gewijzigd door Arunia op 12-06-2020 08:45]

Sponsorloop hartstichting: https://www.hartstocht.nl/annette-overes-2021-hartstocht-10-april

• Gadget Freak
  • Registratie: mei 2020
  • Laatst online: 14-06 15:37
De Nvidia Shield Android TV en de Apple TV 4K zijn de apparaten die kunnen wat je nodig hebt. De ATV heeft 32GB of 64GB opslag, maar dat is in principe bedoeld voor apps en niet voor films. Het kan wel (bv met VLC), maar ik zou het niet doen.

Op een Shield kun je Kodi of Plex zetten, op een ATV kun je Infuse Pro of Plex zetten. Zelf zou ik niet voor Plex kiezen, want Plex heeft een Plex Server nodig, die dus altijd aan moet staan als je een film wilt kijken.

Met Kodi of Infuse heb je ergens een netwerkschijf nodig (kan een NAS zijn, of een pc/Mac/Linux doos met een SMB share, of een USB schijf aan je wifi router).

• Arunia
@Gadget Freak Of je zet Plex Media Server op de Shield en verwijst daarin naar de mappen op de laptop.
Kodi is prima, maar vond het zelf moeilijker instellen.

Je punt is overigens wel valide!
Plex Media Server start redelijk snel op, maar je moet er wel bewust van zijn om het aan te zetten.
Op de Shield zelf installeren zou niet uit moeten maken.

Voor mijzelf draait PMS op de server, dus geen omkijken naar. Waardoor ik het wel als punt vaak vergeet.

[Voor 13% gewijzigd door Arunia op 12-06-2020 08:56]

Sponsorloop hartstichting: https://www.hartstocht.nl/annette-overes-2021-hartstocht-10-april

Acties:
  • +1Henk 'm!

• D vd V
  • Registratie: oktober 2011
  • Niet online

D vd V

Moderator Consumentenelektronica
Hier ook een Shield gebruiker. Heb veel mediaspelers gehad maar deze bevalt me echt het beste. Die beperkte opslagcapaciteit is niet relevant want daar ga je je films, etc. niet opzetten. Ik zou dus zeggen: niet twijfelen maar bestellen.

Persoonlijk vind ik de constructie met de films op de laptop zetten niet handig omdat deze dan altijd aan moet staan. Ik zou je adviseren om - in de toekomst - een NAS te gaan gebruiken. Ideaal.

Panasonic TX-P50GT60 | Marantz SR7011 - UD5007 | Bluesound Node | Nvidia Shield TV Pro 2019 | Focal Chorus 826W - 806W - CC800W | SVS SB-2000 Pro | Synology DS918+

• TheOmen
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 14-06 12:39
_O-
(not sure if serious)

@X2X2X gezien je budget is een Shield wel een goede keus. Zelf draai ik een Chinees Android kastje van een paar tientjes met daarop Kodi dat de data van m'n nas afhaalt. Bekabeld, dus hij kan flink wat aan.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

• Arunia
@TheOmen Haha, is een Little Gamers webcomic verwijzing. Of te wel Hands down, maar vind het sindsdien leuker om pants down te zeggen. ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 14-06 12:39
Arunia schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 09:04:
@TheOmen Haha, is een Little Gamers webcomic verwijzing. Of te wel Hands down, maar vind het sindsdien leuker om pants down te zeggen. ;)
Weer wat geleerd op m'n ouwe dag (y)

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

• X2X2X
Dank allen voor de snelle reacties.
Denk inderdaad ook dat de Shield de beste optie is gezien de wensen die ik heb.
Werkt de afstandsbediening van de Shield trouwens via Bluetooth?
Ik wil 'm namelijk het liefste uit het zicht hebben staan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MacorgaZ
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 14-06 16:19
Ja, Bluetooth en heeft ook infrarood om signalen naar bijvoorbeeld je TV te kunnen sturen. Edit: dit heeft geen HDMI-CEC nodig bedenk ik me nu, maar in mijn setup lijkt het wel daarmee samen te werken met mijn receiver ipv infrarood. Het werkt iig :+
Heb hem zelf ook sinds kort en hoewel die duur is, is het een geweldig 'it just works'-apparaat!

[Voor 31% gewijzigd door MacorgaZ op 12-06-2020 09:19]

Tesla Model 3 SR+ 2020 | Midnight Silver / Black / 18" No-Aero

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Arunia
@MacorgaZ Er stond me bij dat alleen de hele oude pro infrarood had. De nieuwe (non)-pro hadden dit voor zover uit reviews niet. Je kunt er wel een IR module aan hangen.
Maar dat was voor mij de reden om niet up te graden van het 2017 model naar de huidige pro.
Kan het uiteraard mis hebben.
Maar met mijn Harmony remote is het wel vervelend dat ik toch een tweede AB nodig heb om ook de Shield te besturen.

Maar bluetooth zit er inderdaad gewoon op.

[Voor 14% gewijzigd door Arunia op 12-06-2020 09:24]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MacorgaZ
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 14-06 16:19
Ik bedoelde dat puur de afstandsbediening Bluetooth en infrarood heeft, dus de Shield-remote kan je TV via infrarood aanzetten als je dat instelt. Dat gebeurt bij mij eigenlijk via HDMI-CEC (Shield-remote aan-knop = Shield aan -> HDMI-CEC zet mijn TV en receiver aan), ik was die link even kwijt.
De Shield 2019 zelf heeft inderdaad geen infrarood voor zover ik nu zelf kan vinden inderdaad.

Tesla Model 3 SR+ 2020 | Midnight Silver / Black / 18" No-Aero

• Arunia
@MacorgaZ Ah helder! Dank hiervoor.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• X2X2X
Inmiddels de Shield TV besteld!
Hij komt morgen binnen, ben benieuwd.
Dank voor het meedenken!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Arunia
@X2X2X Feli alvast met je aankoop. Verwacht dat je er veel plezier van gaat hebben.
Hier is het topic over de Shield:
[NVIDIA Shield Console] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True