Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Power Dynamics Galax 10S aansluiten op Sony STR-DN1080

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Jannos59
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 28-01 17:15
Goedemiddag, graag wil ik raad bij de power dynamics galax 10s deze wil ik gaan kopen.Maar ik heb m’n twijfels over de aansluitingen op deze studio sub. Hij heeft twee maal jacket 6,3 en xlr input aansluitingen, en m’n receiver 2maal rca pre-out aansluitingen.contact gehad met maxiaxi deze heer zei dat je een verloop kan gebruiken van xlr naar rca.
Moet ik twee xlr/ rca naar de receiver aansluiten of kan het ook met een enkele. En gaat ie dan ook inderdaad werken. Want je hebt met ongebalanceerde en gebalanceerde aansluitingen. Dus ik heb m’n twijfels. Verder wat is het verschil tussen een home sub en een studio sub. Ik hoop dat ik hierop een antwoord kan krijgen.
Alvast bedankt
M’n receiver Sony str-dn 1080

Alle reacties

• DarkUnreal
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 19:44

DarkUnreal

Postmaster General

Ik denk dat de meeste Studio sub's XLR out hebben, om monitor speakers direct op de sub aan te sluiten. Heb hier een M-Audio BX10 staan, ook een studio sub, en die heeft dat ook. Echter heeft de M-Audio ook een unbalanced in, waardoor ik hem gewoon aansluit op de Sub-out van mijn reciever.

Normaal zou een sub met 1 kanaal moeten werken, het is toch mono. Ik vermoed dat van je sub out, je naar jack ingang, kan verbinden. En dat de sub dan werkt.

Anders zou je de L+R van je reciever beide op de sub kunnen zetten, en je speakers via de sub laten lopen (sub split de frequenties dan tussen de sub en de speakers). Daarvoor moet je dan wel actieve speakers hebben.

iRacing Profiel

• Jannos59
Hallo, ik heb nu 7.2 via de receiver en een sub op pre out lfe uitstaan en ik heb geen actieve speakers alleen de sub is actief kleine canton.
Ik wil alleen een andere sub dus dacht dat de galax wel een goede keuze zal zijn. Alleen de aansluitingen zijn voor mij vreemd. Omdat er twee Jack input en twee xlr input op zitten. Dus weet ik niet of ik jacket of xlr moet gebruiken.

• Jag
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 17:50
(jarig!)
Die sub is mega cheap en geeft zo te zien te weinig diepgang voor gebruik in een surround set. Ik zou dan liever een sub van Jamo kopen, die zijn ook cheap naar beter geschikt voor dit doel. Wat is er met je vorige sub gebeurd?

• Jannos59
Deze is te zwak sub van een set canton movie 95

• Jannos59
Nu kan ik een sub kopen van maxi ict dat is de magnat tempus sw300a czarny maar deze moet uit Polen komen. Dus ben bang dat het een replica is

• Jannos59
Goedemiddag even een vraag, ik heb twee centerspeakers van 6 ohm en surround 2maal van 6ohm. Nu wil ik een nieuwe kast maken waar 4 speakers inkomen centerspeaker zit 2x 12 ohm in parallel geschakeld dus 6 ohm en in de surround 1x 6ohm.
Nu dacht ik zo als ik 1x12 ohm met 1x 6 ohm Serie schakelt dan heb ik 18 ohm dat doe ik ook met de twee andere speakers ook. Dan die twee parallel is dan 9 ohm en dan zo naar m’n receiver deze is van 6 ohm tot 16 ohm. Mijn vraag is klopt deze theorie of zit ik er naast. Hopen de op een antwoord
Alvast bedankt
Jan

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jag
(jarig!)
Heel veel beter laat je de speakers gewoon in elkaar zitten :)
Wat is het doel van dit knutselidee?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jannos59
Ik heb een gehoor problemen en draag gehoorapparaten wil dus wat meer geluid zonder de centerspeaker harder tezetten

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jag
(jarig!)
Dat is vervelend! Maar misschien ben je dan meer gebaad bij duidelijk dan hard. Gaat je huidige center niet hard genoeg? Koptelefoon nog een optie?

• Jannos59
Hoi JAG, het gaat om de frequentie als er een cross-over filter in zit dan hoor ik bepaalde geluiden niet. En met koptelefoon is ook geen optie ivm dat ik hem dan zo hard moet zetten dat het vervormd overkomt. Daar bij zijn de Jack plug ingang beveiligd tegen db vroeger kon je een koptelefoon lekker hard zetten maar dat s er niet meer bij.

• Jannos59
Dus 4 x 6 ohm speakers, 2x2serie aansluiten en dan weer die parallel aansluiten op de aansluiten die naar de receiver gaat

• Jannos59
Laten we het bij één topic per onderwerp houden. Deze vraag is reeds gesteld in Parallel of serie speakers

[Voor 90% gewijzigd door FeaR op 23-06-2020 15:54]

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True