Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[forum] Verwijderde Posts i.c.m. Topic Volgen

Pagina: 1
Acties:

• Ferrox1
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 21:31
Beste Adjes,

Als de laatste post is dit verwijderd door een admin werkt de link in de notificaties niet meer. Je krijgt de volgende melding:

Je hebt geen toegang tot categorie 6.

De post die je op hebt gevraagd bevindt zich momenteel in een voor jou afgesloten category. Mogelijk is de post verwijderd.

(interne identificatie: category::get_categorydata::category_not_allowed)

Kan dit gefixt worden dat je bijvoorbeeld wel gewoon naar de laatste ongelezen post gaat en je notificatie link aangepast wordt?

Bedankt alvast voor je (re)actie :)

• crisp
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 00:33

crisp

Devver

Pixelated

Ferrox1 schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 08:07:

[...]

Kan dit gefixt worden dat je bijvoorbeeld wel gewoon naar de laatste ongelezen post gaat en je notificatie link aangepast wordt?

Bedankt alvast voor je (re)actie :)
Nee, dat is helaas niet eenvoudig te fixen. Dit was ook een uitzonderlijke situatie waarbij we posts van een spammer hard gedelete hebben.

Intentionally left blank

• Ferrox1
Zoiets dacht ik inderdaad al te zien. Andere oplossing (simpeler wellicht) is redirecten naar de laatste post in het topic? Dan kom je in ieder geval in het topic uit om nog het laatste stuk te lezen. Nu moet je zelf naar het topic navigeren om te checken of je iets gemist hebt...

Desnoods via een link in de error die je krijgt

[Voor 8% gewijzigd door Ferrox1 op 11-06-2020 08:52. Reden: toevoeging suggestie..]

• PcDealer
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 24-06 14:11

PcDealer

HP ftw \o/

Of naar de topicstart.

LinkedIn WoT Cash Converter

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Ferrox1 schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 08:34:
Zoiets dacht ik inderdaad al te zien. Andere oplossing (simpeler wellicht) is redirecten naar de laatste post in het topic? Dan kom je in ieder geval in het topic uit om nog het laatste stuk te lezen. Nu moet je zelf naar het topic navigeren om te checken of je iets gemist hebt...

Desnoods via een link in de error die je krijgt
Het is helaas niet zo simpel. Posts worden verwijderd door ze naar een (schaduw)topic in de trashcan te verplaatsen. We slaan daarbij niet op een genormaliseerde manier op waar de post vandaan kwam.

Er zal vast wel een oplossing voor te vinden zijn, maar dat heeft op dit moment geen prioriteit omdat het een uitzonderlijke situatie betreft.

Intentionally left blank

• Ferrox1
Ok dankjewel voor je reactie!

Ik snap het voor deze situatie die is inderdaad uniek, maar het komt in mijn optiek toch wel met grote regelmaat voor (minimaal wel een keer per week in de door mij gevolgde topics) wat het toch wel iets of wat irritant maakt. Ik wilde hier al eerder een keer iets over melden en nu had ik de tijd.

Wellicht van een bug naar request verplaatsen om hem niet uit het oog te verliezen?

• Kuusje
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 22:56
Daardoor krijgt de bug/feature niet meer prio...

Verder sluit ik me volledig bij je aan @Ferrox1 ik heb me geabonneerd op alle topics die gaan over kortingen (stuk of 14), meer dan een paar keer zit er een fnuikende spammer tussen. Ik ga heel brutaal, zonder afstemming met Crisp zonder onderbouwen parafraseren wat er (minimaal) moet gebeuren om dit op te lossen.

1) er komt een bericht in een topic waar je je op hebt geabonneerd.
2) er gaan meldingen de deur uit naar iedereen die zich geabonneerd heeft op dat topic met een link naar dat topic/post.
Tussen deze twee stappen zitten enkele miliseconden. Een mod/admin kan hier niet ingrijpen want geautomatiseerd.
3) een mod/admin ziet dat het geplaatste bericht een spam bericht is en verwijderd deze naar de schaduw. ( d:)b )
De post bestaat dus nog, de link er naartoe ook. Alleen hebben Tweakers (behalve mods/admin/devs etc) daar geen toegang toe (wat ook prima is).
4) de meldingen zijn de deur al uit en worden inhoudelijk niet meer veranderd. Ze reageren ook niet meer op veranderingen op het forum net zo min als dat de inhoud van een brief veranderd na aanleiding van nieuwe ontwikkelingen.
5) Tweakers die zich geabonneerd hebben op het gerelateerde topic lezen de melding, klikken erop en de rest weet je.

De devs zouden iets moeten ontwikkelen wat de meldingen kan 'intrekken' terwijl (lang geleden!) is besloten dat een melding 'fire-and-forget' moet zijn en nooit ingetrokken hoeft te worden. In de real world zou dat betekenen dat een postbezorger post uit de brievenbussen/postsorteer centra moet kunnen vissen terwijl ze daar niet voor zijn gemaakt - het boeit ze niet van wie de post is, het gaat hen er alleen maar om waar het naar toe moet.

Een hele hoop gehannes voor iets wat eigenlijk een luxeprobleem is :X. Ja je krijgt een melding omdat er een nieuw bericht is alleen was dit niet wat je wilde toen je je abonneerde ;) :P

Mijn ongevraagde advies: klik erop en als je de melding ziet, weet dat de mods/admin je een paar minuten hebben bespaard zodat je geen spambericht hoefde te zien/lezen. Schrale troost, nog steeds een valse melding maar ja, shit happens :P

• Jaaap
  • Niet online
Als bij een bericht niet alleen het ID van de post maar ook die van het topic wordt opgeslagen, kun je altijd nog redirecten naar het topic.

Zure regen: vnl. zwaveldioxide (en stikstofoxiden en ammoniak), 89% minder sinds 1980: FIXED
Gat in ozonlaag: vnl. drijfgassen (CFK's), gat dicht in 2060: FIXED
Broeikaseffect: vnl. CO₂ (en methaan en lachgas), afbouw uitstoot begonnen

• Ferrox1
Ja dat klopt helemaal, maar ik mis vervolgens eventuele eerdere of latere berichten door die actie toch? Omdat net diegene die als eerste reageert verwijderd is die het triggert

En ja, het is een beetje luxe probleem. Maar zojuist had ik er weer één te pakken. En als het op te lossen is maakt dat de wereld weer een beetje mooier. Als dat niet gebeurd zal ik me er bij neer moeten leggen ;-).

• Kuusje
Jaaap schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 17:59:
Als bij een bericht niet alleen het ID van de post maar ook die van het topic wordt opgeslagen, kun je altijd nog redirecten naar het topic.
Wat dus niet zo is.

Mizgala28 in "PC Budget Gaming topic"

Dat is de link van een abo melding.

PC Budget Gaming topic

Dat is de link naar het topic. Het ID (1461237) zit niet in de url van de melding-url.

• Ferrox1
Jaaap schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 17:59:
Bijvoorbeeld, en eventueel met de redirect naar de laatste post van het topic.

Wellicht denk ik te simpel. Het intrekken van de melding kan ik wel begrijpen dat het lastig is. Maar het vervolg zou wel gebruiksvriendelijker kunnen denk ik.

• Kuusje
Ferrox1 schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 18:00:
Ja dat klopt helemaal, maar ik mis vervolgens eventuele eerdere of latere berichten door die actie toch? Omdat net diegene die als eerste reageert verwijderd is die het triggert
Ligt eraan of je tussendoor op de melding klikt. De melding stuurt je naar de eerste nieuwe post van het topic waar je je op hebt geabonneerd. Als er daarná nog meer posts komen in dat topic én je hebt nog niet op de melding geklikt van de eerdere nieuwe post, dan blijft de melding je verwijzen naar de eerste nieuwe post.

Als je op de melding klikt en er komt daarna een nieuwe post, dan krijg je een aparte melding.

Dus stel: je krijgt een melding van Bericht A in topic 1. Ondertussen komt bericht B erbij waardoor je melding wordt 'opgeschaald' naar 'Tweaker ZZ en YY hebben gereageerd bla bla bla'. De melding blijft verwijzen naar Bericht A in topic 1. Als bericht A spam was en bericht B niet, dan blijft de link verwijzen naar de schaduw wereld (en krijg je weer de melding te zien).

Latere berichten krijg je hierdoor niet te zien inderdaad, máár je kán weten dat er meerdere berichten zijn omdat er melding wordt gemaakt van Tweaker ZZ én YY. Oplossing: klik op een melding naar het zelfde topic in je meldingen overzicht.

• Ferrox1
Volgens mij klopt dat niet helemaal, je krijgt maar 1 melding per topic waarin het e.e.a. wordt samengevoegd.. Tot max 10 nieuwe reacties als ik het goed gezien heb. Ik heb soms dagen dat ik niet op tweakers zit. Maar ik vind de inhoud dermate interessant om te volgen dat ik alle nieuwe reacties wil lezen. En als er dan idd net een spammert of een slow-chatter in de weg zit voor je link is dat irritant. Maar geen wereld probleem..

• Kuusje
Ferrox1 schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 18:18:
Ik heb soms dagen dat ik niet op tweakers zit.
Tja... weet niet of ik dit moet rapporteren of niet :P Bij mij staat Tweakers de hele dag open (in een ander tab). In die zin kan ik me niet aansluiten bij je gebruikerservaring qua opstapelende meldingen.

• Ferrox1
Haha sorry voor mijn leven naast Tweakers :+

Ik zou het wel standaard open willen hebben, maar dat is niet goed voor de WAF en arbeidsethos van mij..

• Kuusje
crisp schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 08:14:
[...]

Nee, dat is helaas niet eenvoudig te fixen. Dit was ook een uitzonderlijke situatie waarbij we posts van een spammer hard gedelete hebben.
[strontbrutaal] uh, jawel? [/💩]

Kuusje in "[A] 18+ speelgoed voor de man"

Door het bericht te editen i.p.v. te verwijderen blijft de link uit de melding werken.

Nou denk ik dat jullie alle berichten van een spam account in één keer hebben gewist d.m.v. l33t admin tools. Maar wat nou, stel, dat er een admin tool komt die niet alle berichten verwijderd, maar de inhoud van alle berichten op *knip* zet?

Ik erken dat dit nog steeds veel werk kan zijn. Edoch, deze insteek is anders dan de meldingen-opschoon-insteek en is heel misschien minder werk. O-)

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Imo is het wenselijker om dergelijke berichten echt gewoon te verwijderen...

Intentionally left blank

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True