Slimme deurbel advies gevraagd

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:52
Advies gevraagd voor een slimme deurbel :)

Ik zoek een?
Slimme deurbel met camera en voice

Wat is je budget?
budget is nog niet bepaald.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil graag zien wie er aan de deur staat wanneer ik thuis ben maar ook wanneer er niemand thuis is. Bijv voor pakketbezorgers.

Wensen?
Zeker! een aantal zelfs:

- geen cloud opslag
- opslaan op Synology (direct of via ONVIF maakt niet uit)
- geen maandelijks abbo zoals bij Nest/Ring
- integratie met HomeAssistant - ( bij indrukken deurbel bericht naar smartphone).

- Wifi
- komt in een hoek te hangen dus zicht is niet "recht" voor de deur, waarschijnlijk iets van een hoekbeugel/montage nodig.
- directe stroom, dus evt aansluiten op beltrafo of usb-powered)

Wat heb je zelf al gevonden?
Zelf de pricewatch: Nedis Wi-Fi Smart Videodeurbel gevonden maar die lijkt geen integratie met HomeAssistant te hebben en integratie met een NAS lijkt ook niet te kunnen.

Xiaomi Mijia Doorbell Camera - alleen te gebruiken met Xiaomi app met bijbehorende cloud.

Ik hoop dat er iemand is die mij een beetje op weg kan helpen omdat er nogal wat verschillende deurbel camera's zijn :)

[ Voor 6% gewijzigd door makooy op 10-06-2020 14:30 ]

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Beste antwoord (via makooy op 02-07-2020 22:53)

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-05 14:28
Eufy Doorbell.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• aschja
Eufy Doorbell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruin Poeper
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
Wil je hem links- of rechtsom draaiend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
Bruin Poeper schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 16:04:
Wil je hem links- of rechtsom draaiend?
Goede vraag :)

Als je vanuit binnen de deur open doet en je gaat in de deuropening staan dan zit de hoek rechts.
Vanuit daar moet hij dus naar "links" kijken.

Hoop dat ik het zo goed uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruin Poeper
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
Ik had het fietsbel(-draai)principe in gedachten.
Volgens mij maakt het uit voor de klank welke kant hij op draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
Ziet er strak uit alleen is wel aan de prijs (Ring en Nest ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
TerrorSource schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 19:19:
[...]

Is volgens mij wel alles wat je zoekt. Er zijn maar weinig deurbellen die local storage toe staan.

[ Voor 11% gewijzigd door aschja op 10-06-2020 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gilbert61
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 25-10-2023
Ik ben een leek, kan een Eufy Doorbell dan ook het bel geluid op de Fritz!box telefoons laten afgaan?
Of misschien hebben jullie een link voor fritz dummies ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makooy
Ik heb inmiddels de Eufy Video Doorbell Wired via eBay gekocht en verwacht hem binnen 2 weken in huis.

Denk niet dat de Eufy direct aan een Fritzbox telefoon iets kan doorgeven, misschien wel als je er iets tussen zet qua software of zelf gaat programmeren @gilbert61

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senser
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:33
Ik heb de Eufy draadloze deurbel ook hangen. Ik loop nog wat te stoeien om hem bedraad aan te sluiten zodat ik niet elke x maanden hoef op te laden. Ik begreep uit reviews en uit de documentatie dat een 8V transformator niet toereikend is, dus heb ik een Weiss 18V transformator gekocht.

Maar ik krijg het geheel nog niet werkend. Als ik de bel op de bestaande transformator aansluit, gaat de bel continu rinkelen, daarnaast lijkt de Eufy niet op te laden. Ook met de nieuwe transformator precies hetzelfde euvel.

Wat ik niet helemaal begrijp is dat in de handleiding voor de bedrade variant staat dat je de bedrading voor de gong moet doorlussen, maar dat op de transformator aansluiten van de draadloze variant (die ik dus heb) daar niets over gezegd wordt.

Ik heb een blauwe en rode draad bij de voordeur waarbij blauw is doorgelust. Naar de gong (bel) gaat ook een rode en blauwe draad. Dit leek mij een goede setup, maar toch werkt het niet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/baNkTJN33Upbw2L7vWGDpvNiGpw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RMMgXAw1QSS7lL8D8WwRbIlb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:29
TerrorSource schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 19:19:
[...]

Die slimme deurbellen zijn allemaal aan de prijs en volgens mij is goedkoop als snel duurkoop bij die dingen. De eufy vind ik wel erg groot voor een deurbel, maar het grootste voordeel is de gratis local storage. Bij Ring en Nest moet je daar maandelijks voor betalen.

Hier een interessant filmpje over de Eufy.

[ Voor 5% gewijzigd door Hulleman op 29-06-2020 12:07 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• makooy
Hulleman schreef op maandag 29 juni 2020 @ 12:06:
[...]

Die slimme deurbellen zijn allemaal aan de prijs en volgens mij is goedkoop als snel duurkoop bij die dingen. De eufy vind ik wel erg groot voor een deurbel, maar het grootste voordeel is de gratis local storage. Bij Ring en Nest moet je daar maandelijks voor betalen.

Hier een interessant filmpje over de Eufy.
[YouTube: Werkt de video-deurbel van Eufy beter dan Nest Hello?]
Dit is de Eufy Wireless. Die is groter als de Eufy Wired.

Vergelijkingstabel tussen Wireless en Wired:
https://lifehackster.com/...ifications-Comparison.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senser
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:33
Okay, heb mijn Euvy deurbel kunnen aansluiten op mijn 8V transformator. Het issue dat ik had werd veroorzaakt doordat er ergens kortsluiting in de kabel zat, vermoedelijk door druk van het plastic mounting frame waarop de Eufy bel wordt geklikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
Ik heb gisteren de Eufy Video Doorbell Wired binnengekregen. Vanavond aangesloten.

Aansluiten was echt makkelijk en duidelijk omschreven in het boekje. De stappen in de app waren erg onduidelijk.

App werkt goed en redelijk snel. Zeker met de "Gebeurtenisdetectie" aan.

Enige nadeel is dat de Eufy niet op kan slaan op een andere apparaat dan de Doorbell zelf of de Homebase. Dus geen Synology NAS.
Heb Eufy hierover wel gemaild en wacht op antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luelco
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 06-11-2020
@TerrorSource heb je ook een euro-stekker bij de Chime meegekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
luelco schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 00:40:
@TerrorSource heb je ook een euro-stekker bij de Chime meegekregen?
Nee. Moest ik zelf regelen.

Heb een “paarse gloed” in de camera zitten, groene bomen in de verte zijn “paars” waar ze “groen” horen te zijn.

Eufy Support doet niks want:
- klant zit in NL
- niet gekocht via officieel kanaal (eBay), had maar via hun eigen eBay shop moeten doen
- Eufy eBay shop verkoopt en levert niet naar NL.

Camera zelf werkt goed. Zeker als er FTP-opslag of RTSP-stream bij komt is het eigenlijk een no-brainer op basis van functionaliteit alleen op basis van de Eufy Support zou ik het afraden om hem te kopen. Ze doen geen enkele moeite voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litlleme
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 20-10-2020
SPAM

[ Voor 99% gewijzigd door FeaR op 20-10-2020 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Spam ook niet quoten dan.

[ Voor 93% gewijzigd door FeaR op 20-10-2020 16:59 ]

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomerson
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 31-10-2020
Hallo Allemaal,
Ik heb de Euvy deurbel nu 2 weken en kom er nu achter dat er s'nachts niets gedetecteerd wordt. Ik kan wel live kijken en ook de deurbel doet het. Ik woon in een rustige straat en zou ook net zoals overdag willen zien wie er voorbij loopt. Dit vanwege een inbraakgolf. Heeft iemand een idee of dat ie in te stellen??

• Dimensionaut
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 04-06-2023
Senser schreef op maandag 29 juni 2020 @ 19:18:
Okay, heb mijn Euvy deurbel kunnen aansluiten op mijn 8V transformator. Het issue dat ik had werd veroorzaakt doordat er ergens kortsluiting in de kabel zat, vermoedelijk door druk van het plastic mounting frame waarop de Eufy bel wordt geklikt.
Werkt hij goed op die 8V trafo?
Op andere sites las ik dat nl. een hogere spanning nodig is.

• Dimensionaut
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 04-06-2023
TerrorSource schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 22:53:

Enige nadeel is dat de Eufy niet op kan slaan op een andere apparaat dan de Doorbell zelf of de Homebase. Dus geen Synology NAS.
Heb je de Eufy aan de praat gekregen op de Synology? Ik zoek nl. ook eenoplossing die met de Synology samenwerkt.
Ik las voor de Eufy camera dat het moet lukken als je de Eufy continue laat opnemen. Ik weet niet of dit bij de deurbel kan?
De andere oplossing zou zijn dat je juist de Synology continue laat opnemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makooy
Dimensionaut schreef op donderdag 19 november 2020 @ 17:02:
[...]

Heb je de Eufy aan de praat gekregen op de Synology? Ik zoek nl. ook eenoplossing die met de Synology samenwerkt.
Ik las voor de Eufy camera dat het moet lukken als je de Eufy continue laat opnemen. Ik weet niet of dit bij de deurbel kan?
De andere oplossing zou zijn dat je juist de Synology continue laat opnemen.
Vooralsnog niet. Zijn weinig mogelijkheden om de Eufy Doorbell uit te lezen buiten hun eigen app na.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Wil dit dan alsnog niet zeggen dat wanneer Eufy de stekker uit zijn diensten trekt dat de deurbel dan waardeloos wordt?

• makooy
Admiral Freebee schreef op donderdag 19 november 2020 @ 17:10:
Wil dit dan alsnog niet zeggen dat wanneer Eufy de stekker uit zijn diensten trekt dat de deurbel dan waardeloos wordt?
vooralsnog: correct

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 13:51
makooy schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 22:53:
Ik heb gisteren de Eufy Video Doorbell Wired binnengekregen. Vanavond aangesloten.

Aansluiten was echt makkelijk en duidelijk omschreven in het boekje. De stappen in de app waren erg onduidelijk.

App werkt goed en redelijk snel. Zeker met de "Gebeurtenisdetectie" aan.

Heb je deze aangesloten op 8v trafo? lees dat deze meer stroom zou nodig hebben te vergelijken met de batterij versie die ook bedraad kan worden aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jannus66
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 11-05 18:28
Ik zou eens kijken naar Doorsafe.

Ik heb de 7565 en ben daar dik tevreden over. Locale opslag (sd kaart in monitor in de woonkamer)
Weet alleen niet of hij ook met een NAS overweg kan.
Geen abbo.

Oorspronkelijke vraag is al oud en beantwoord. Laten we verder geen oude koeien uit de sloot halen graag.

[ Voor 22% gewijzigd door Septillion op 12-10-2021 14:26 ]

Pagina: 1