Familie heeft mij gevraagd om hun netwerk te verbeteren. Ik heb zelf nog twee Asus RT-AC68U's liggen. Zelf denk ik dat de AC68U vergeleken met de nieuwere routers minder goed is als hoofdpunt. Daarom lijkt het mij handig om toch een betere router erbij aan te schaffen. Prijstechnisch en ook uit een review van Hardware info is de RT-AX58U als goed naar voren gekomen. Wanneer ik voor een andere AC router ga kom ik op de RT-AC88U uit en die is zelfs duurder dan de AX58U.
Bij de meterkast wil ik de AX58U plaatsen. Deze zit wel relatief ver van de woonkamer (+/- 8 meter). Daarom wil ik in de bijkeuken een AC68U plaatsen zodat de tuin daarmee gedekt wordt. Uiteraard is de AC68U minder goed maar ik denk dat dit geen bezwaar voor hun is.
Ik wil de Merlin software gaan installeren en AiMesh aanzetten.
Zien jullie aandachtspunten of verbeterpunten?
Bij de meterkast wil ik de AX58U plaatsen. Deze zit wel relatief ver van de woonkamer (+/- 8 meter). Daarom wil ik in de bijkeuken een AC68U plaatsen zodat de tuin daarmee gedekt wordt. Uiteraard is de AC68U minder goed maar ik denk dat dit geen bezwaar voor hun is.
Ik wil de Merlin software gaan installeren en AiMesh aanzetten.
Zien jullie aandachtspunten of verbeterpunten?