Toon posts:

video content streamen naar KODI vanaf PC, maar hoe?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-03 15:08
Hallo allen,

Ik heb een vraag betrekking tot streamen van content vanaf de PC naar Kodi.
Had al een topic geopend voor het rippen: DVD(serie) rippen in gescheiden afleveringen. nu ben ik op een punt gekomen om het te gaan streamen. Had geprobeerd met PLEX, maar die deed het niet vlekkeloos. Geen idee waarom. Had veel afleveringen niet in de mappen in PLEX gevonden etc. Toen ben ik gaan kijken op plex support, en was het een issue met de naming convention. Zo dus dat ook aangepast
Folder: Staffel 1 in de folder dan alle afleveringen gezet en dan de naam 1.2.3.4.5.6 etc gegeven.
Maar dan deed plex super raar zag misschien 1-3 afleveringen en dan kwamen er andere films tevoorschijn die ik nooit heb gehad.

Dus toen bedacht ik me om al die elende niet te hebben om KODI op mijn mi box te gebruiken.
Zo KODI is geinstalleerd. Nu heb ik ook de PLEX map (ge-advanced shared) \\computernaam\plex map\ maar dit help ook niet. KODI kan het niet vinden. had op internet gezoch moest je undp of zo enable in KODI dit gedaan. Maar zag toen mijn modem icoontje. Maar er zit geen HDD op me modem aangesloten dus heb daar niet veel aan.

Iemand ervaring?

Beste antwoord (via theduke1989 op 13-06-2020 12:40)

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Plex is een server/client oplossing, Kodi is veel meer een mediaspeler, (en niet ingericht op streamen naar...)

Ik ben lang, lang geleden afgestapt van Kodi (toen nog XBMC) omdat ik meer nut zag in alles op mijn NAS zetten en via Plex naar TV, Playstation, PC en telefoon streamen.
Nu ben ik redelijk pietluttig waar het gaat om mijn file- en foldernamen, en ik heb dus eigenlijk nooit issues met dat Plex iets niet begrijpt. Ik zou je dan ook aanraden om vooral naar een goeie ((semi-)automatische) rename-oplossing te zoeken. Zelf gebruik ik tinymediamanager om de folder- en bestandsnamen van mijn film- en serie-directories op orde te houden, maar er zijn echt talloze pakketten die iets soortgelijks kunnen.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Plex is een server/client oplossing, Kodi is veel meer een mediaspeler, (en niet ingericht op streamen naar...)

Ik ben lang, lang geleden afgestapt van Kodi (toen nog XBMC) omdat ik meer nut zag in alles op mijn NAS zetten en via Plex naar TV, Playstation, PC en telefoon streamen.
Nu ben ik redelijk pietluttig waar het gaat om mijn file- en foldernamen, en ik heb dus eigenlijk nooit issues met dat Plex iets niet begrijpt. Ik zou je dan ook aanraden om vooral naar een goeie ((semi-)automatische) rename-oplossing te zoeken. Zelf gebruik ik tinymediamanager om de folder- en bestandsnamen van mijn film- en serie-directories op orde te houden, maar er zijn echt talloze pakketten die iets soortgelijks kunnen.

me @ last.fm

• theduke1989
@Jester-NL dit is de eerste keer voor mij om die tinymediamanager te gebruiken.

Hoe moet ik dit zien, want het zijn allemaal rips waar haalt hij de informatie vandaan?

Ben nu op werk, maar om me vast al voor te bereiden. NAS komt er ook denk over enkele maanden.
Maar voor nu moet ik het met deze oplossingen doen. Mocht KODI echt niet werken.

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Dat soort pakketten halen hun info uit allerlei online databases (IMDB, theTVDB, themovieDB en nog zo wat). Meestal op basis van een naam en jaartal dat jij opgeeft (als het niet al opgegeven is, dan wel te raden).

Met die gegevens kunnen ze vervolgens (opnieuw, aan de hand van de door jou opgegeven voorkeuren) de boel op een nette en consistente manier hernoemen.

Punt is dat bij alle mediaspelers die met lokale data werken de info ergens vandaan moet komen. Ik ken eigenlijk geen pakketten die op basis van file_01.mp4 weten welke film of aflevering ze gaan tonen.

me @ last.fm

• theduke1989
Iemand die me kan helpen?
Ik heb de benaming gekopieerd van Amazon: https://www.amazon.de/Kin...&sprefix=king+of+&sr=8-11

Maar ik krijg telkens dit te zien bij alle seizoenen.
allemaal films die ik niet ken of heb gehad.

Hoe valt dit op te lossen? Het beste is als iemand me kan uitleggen hoe ik de Plex folder kan snaren zodat kodi het ook ziet. Want heb geen zin om weer half uur de benaming te gaan veranderen.

@Jester-NL had jouw advies van Tinymedia geprobeerd. Maar zelfs van het kopiëren van officiële namen vindt hij niks of ik doe iets verkeerds.

[Voor 23% gewijzigd door theduke1989 op 10-06-2020 23:38]

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:43
Probeer Ember media manager, je zult voor sommige series/films nfo's moeten aanmaken.
Ember is gratis en kan dat prima.
Als hulpje kan je ook "Rename my tv series" erbij gebruiken.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Heb je Tinymedia wel geconfigureerd? Aangegeven welke databases te gebruiken?
Ik kan er mijn series en films ingooien en op basis van een naam en een jaartal wordt meestal de juiste wel gevonden, en anders krijg ik een scherm waarin ik de juiste variant moet opzoeken en aanklikken.
En die anderhalve keer dat het dan 'fout' gaat in Plex, is aanpassen een fluitje van een cent (ten minste, via de webinterface van mijn server... waar ik alle nieuwe entries even check).
Maar goed... dat is bij alle programma's en machines die je nieuw in gebruik neemt. Het kost altijd tijd en energie om die naar je hand te zetten. Maar dat had ik met Kodi netzo, indertijd... en omdat ik dat lokaal op mijn laptop draaide, moest dat na iedere herinstallatie en nieuwe laptop opnieuw.

Het enige waar Plex bij mij af en toe over struikelt is mijn muziek. Ik tag dat altijd netjes met MB Picard, en Plex probeert dat vervolgens tegen een (gedateerde en beperkte) database als Gracenote te matchen... en dat gaat geregeld fout.

me @ last.fm

• SCraane
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-03 18:47
kijk hier even hoe je het allemaal moet opzetten: https://kodi.wiki/view/Naming_video_files/TV_shows. Het plaatje is vrij duidelijk dat er staat. En 6.4 Multi-Episodes bevat de rest van de informatie. Dit werkt voor Kodi en Plex

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
theduke1989 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 23:36:
Iemand die me kan helpen?
Ik heb de benaming gekopieerd van Amazon: https://www.amazon.de/Kin...&sprefix=king+of+&sr=8-11

Maar ik krijg telkens dit te zien bij alle seizoenen.
[Afbeelding] allemaal films die ik niet ken of heb gehad.

@Jester-NL had jouw advies van Tinymedia geprobeerd. Maar zelfs van het kopiëren van officiële namen vindt hij niks of ik doe iets verkeerds.
Hetgeen bij zowel Kodi als Plex ( en vrijwel elke afspeelsoftware ) is het gebruik van de juiste benaming

Dus naam -sXX-Exx.extensie

als voorbeeld :
D:\Mediafolder\titel\seizoenxx\aflevering_S01E01.extensie

Dan kunnen zowel de media-afspelers, als de indexingprogramma's er iets mee

Jij hebt nu ( in de ogen van je software ) complete onzin aangeleverd - met 1 / 2 / 3/ kan die niet zoveel ;)
Hoe valt dit op te lossen? Het beste is als iemand me kan uitleggen hoe ik de Plex folder kan snaren zodat kodi het ook ziet. Want heb geen zin om weer half uur de benaming te gaan veranderen.
Als de namen niet kloppen kan je ze ook niet laten herkennen.
Als je de map SMB-acces geeft ( windows - delen met ) is hij zichtbaar in je thuisnetwerk ( //ipadres/share ) na ingeven van je gebruikersnaam/ww )

* maar hernoemen naar de juiste format, en plex gebruiken lijkt me het handigste ;)

[Voor 21% gewijzigd door FreshMaker op 11-06-2020 09:29]

• theduke1989
wat heb ik nu:
Plex Media\King Of Queens 1-9\staffel 1
01 Trautes Heim (Pilotfilm)
02 Das Fett muss weg
03 Revierkämpfe
04 Männergespräche
05 Ernste Absichten
06 Die Klette
07 Der Verlobungsring
08 Späte Schule für Doug
09 Verkehrsprobleme
10 Truthahn à la Mama
11 Klein aber fein
12 Liebe ist...
13 Alte Geschichten
14 Auf den Hund gekommen
15 Alt, dick und hässlich
16 Valentinstag
17 Die verkaufte Frau
18 Der Ruf der Strasse
19 Freundschaftsdienste
20 Die neue Kollegin
21 Bärenhunger
22 Ich will dich, ich will dich nicht
23 Endlich allein
24 Auf Wiedersehen, Arthur
25 Auf Eis gelegt

Plex Media\King Of Queens 1-9\staffel 2
26 Born To Be Wild
27 Die beste Freundin
28 Unwichtiges In Klammern gesetzt
29 Rabenpaten
30 Späte Rache
31 Gib dem Affen Zucker
32 Adam, Eva und Apfel
33 Schöne Aussichten
34 Ein heißer Typ
35 Spence zieht aus
36 Der Bowlingkrieg
37 Aktienfieber
38 Voll daneben
39 Spiele von Gestern
40 Heiß und Kalt
41 Fair Play
42 Doug trifft Carrie
43 Paarweise
44 Geburtstagskind gesucht
45 Lügen haben schlechte Karten
46 Der Patenbruder
47 Dumm gelaufen
48 Der Kapernkrieg
49 Liebesgrüße aus dem Schuhkarton
50 Traumurlaub

Plex Media\King Of Queens 1-9\staffel 3
51 Latin Lover
52 Der Spaßvogel
53 Die Nulldiät
54 Der Ohrwurm
55 Der mit dem Geld tanzt
56 Wann ist ein Mann ein Mann
57 Trio Infernale
58 Einmal und nicht wieder
59 In Flagranti
60 Mister April
61 Camera Obscura
62 Hokuspokus Unsichtbar
63 Die verkaufte Schwester
64 Kampf der Giganten
65 Vertreibung aus dem Paradies
66 Das Liebesverbot
67 Volles Programm
68 Ausser Rand und Band
69 Die Kündigung
70 Stille Post
71 Familientreffen
72 Schwimmende Nachbarn
73 Ungeliebte Verwandte
74 Kindertheater, Teil 1
75 Kindertheater, Teil 2

Dit is dus niet goed ? want dit kost dan weer extra tijd. en ik had het vermoeden dat bijvoorbeeld met tinymediamanager dan hij bijvoorbeeld het herkende aan de naam etc.

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Folder "Kings of queens"
(eventueel subfolder per seizoen)
Bestandsnaam mag zijn S01E01.avi en zo per Seizoen en Episode

Zowel Ember als TinyMediamanager kunnen daar iets van maken dat Kodi/Plex leuk vinden en kunnen verwerken. De output zal iets zijn als:

King of Queens (1998)\Season 1\king of queens - S01E01 - Trautes Heim (Pilotfilm).ext

Alhoewel er een kans is dat als je alles netjes in een map per serie en daarin submappen per seizon gooit dat er al iets uitkomt dat overzichtelijk is ;)

me @ last.fm

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Er zijn ook zat rename tooltjes die je helpen, maar de mappen zou je zelf al kunnen hernoemen naar:
Season 01 etc
en Uiteindelijk moet je zorgen dat de episodes ook SxxExx (voorbeeld S01E05) in de naam hebben en dat lost het allemaal voor je op.

• theduke1989
Ik woon in Duitsland.

King Of Queens is de hoofdmap.
In de hoofdmap heb ik 9 mappen staffel 1. staffel 2, staffel 3 (staffel betekend seizoen in het duits.)

Ik ga dit eens in het weekend dan bekijken. Maar stel zoals @Jester-NL zegt ik verander alles snel in S01E01 kunnen de applicaties die hier genoemd worden daar iets mee. Het is simpeler dan zeg maar zo te doen: S01E0 en dan de naam van de aflevering.

als ik alleen S01E1 doe weten de applicaties waar ik het over heb? of moet ik in tinymediamanger nog watg aanpassen. ga dit even nakijken vandaag waar het mis gaat en hoe het beste die tinymediamanager of andere aan de praat te krijgen om veel werk te voorkomen.

• theduke1989

Doe ik het nu wel goed, of moet ik nogmaals proberen met die applicaties er overheen ?

• theduke1989
Wordt een beetje moe met de benamingen geven. Heb nu meer tijd aan dat besteed voor niks.
Nu heb ik het zo. Tinymediamanager had eindelijk een scrap gevonden.

Maar PLEX ziet niks, iemand die me kan uitleggen hoe dit zichbaar is als files gewoon in KODI of wat dan ook ?

• Anoniem: 93986
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Lees de how-to's van Plex zelf eens door.

https://support.plex.tv/articles/

Zou ook zomaar kunnen dat je Plex in het nederlands hebt staan of de agents van Plex niet goed hebt staan en dan snapt Plex dat Duits misschien wel niet.

Maar ik mis een hoop info van wat je nu hebt geïnstalleerd en hoe het staat ingesteld. Dus het is een beetje gokken hier.

• theduke1989
Tinymediamanager heeft eindelijk geholpen. Nadat het eindelijk de seizoen zag werden alle files aangepast.
Nu moet ik er nog mee stoeien met de applicatie, maar voor nu is het goed.

1 ding is zeker, koop geen dvds meer. Want dit schiet gewoon niet op heeft ongeveer een week geduurd ook met werk te maken todat ik het eindelijk een beetje fatsoenlijk heb gekregen.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee