DVD(serie) rippen in gescheiden afleveringen.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:37
Beste alle,

ik heb een vraag betreft dvd rippen.

Mijn vrouw heeft de ''King Of Queens'' koelkast boxset gekocht.
En ik wil deze nu rippen zodat we het kunnen kijken (streamen) op onze mi box via PLEX.

Nu heb ik vroeger met DVD-schrink gedaan, maar dit is ideaal voor films, voor series met verschillende episoded is dat niet mogelijk.

Iemand die me verder kan helpen waarbij ik alles gescheiden kan rippen `? en dan bijvoorbeeld een gratis variant om te converten. heb al 50,- voor de boxset gegeven. Wil eigenlijk niet nog eens 20,- voor een converter betalen.

Beste antwoord (via theduke1989 op 05-06-2020 23:23)

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:09

Tijntje

Hello?!

theduke1989 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 21:12:
Ik zie wel bijvoorbeeld dit
[Afbeelding]
heb het gevoel dat dit alle content is, maar ik krijg er maar eentje, betekend dit dat ik per keer het moet converten
Ja je zal een queue moeten aanmaken met alle hoofdstukken die een aflevering zijn

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Dat kan met Handbrake je moet wel libdvdcss aan Handbrake toevoegen zodat het DVD's kan decrypten

EDIT:
Omdat Tweakers af en toe roomser is dan de Paus :D
Zoek even op Google naar "How to Decrypt and Rip DVDs With Handbrake"

[ Voor 34% gewijzigd door Tijntje op 05-06-2020 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
@Tijntje ik je links op internet bezocht. Daar vindt ik dus ook alles compleet rippen. Is er ook een optie om van seizoen 1 alle afleveringen los te rippen? Of dat weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Een thuiskopie is bij mijn weten legaal te maken, mits geen beveiliging wordt omzeild o.i.d. Daar hulp bij geven mag dan ook niet..
zoeken bij google naar 'handbrake rip per episode' werkt beter, https://www.howtogeek.com...dividual-h.264-mp4-files/ maar dus nog steeds google-werk ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:25
Voor eigen gebruik een DVD rippen is niet veboden, dus Tweakers zou dan wel heel heilig moetn zijn om dit topic te stoppen.
@theduke1989 Ik zie bij de features op de website van Handbrake iets over title / chapter en range selectie. Dus dat doet vemoeden dat wat jij wil wel mogelijk is.
Het is freeware, dus het kost niets om het te proberen.
Zelf gebruik ik al vele jaren DVDFab. Daarmee is het in ieder geval mogelijk. Maar dat is niet gratis.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
@F_J_K ik had een andere howtogeek link daar was inderdaad beschreven maar als 1 kopie niet als losse titels. Ga dit in het weekend proberen.

Om het aan te tonen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/081Ox7vkn0YbKESSHoLzgn2eLrk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y2xfP7T2AVc0s5NecqwkaXWR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Er gaat iets fout, ik volg de links die jullie aangeven.

Maar krijg telkens maar 1 bestand, en maar 1 aflevering.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QHmXuV19tB5Br_zhTDqKnxlmJeU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ECeMGPYjT92f2hL4GyFK9R30.png?f=fotoalbum_large

Terwijl er op de dvd staat 7-8 content

[ Voor 6% gewijzigd door theduke1989 op 05-06-2020 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KbhX9GHO9rMkxEA8ThMXWzmgfKE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RNyBaS6AJUgNzHvFS0VuxmXZ.png?f=fotoalbum_large
heb het gevoel dat dit alle content is, maar ik krijg er maar eentje, betekend dit dat ik per keer het moet converten

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

theduke1989 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 21:12:
[Afbeelding]
Ja je zal een queue moeten aanmaken met alle hoofdstukken die een aflevering zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Bedankt, inderdaad moest alles toevoegen.

Man man, wat vraagt dit veel power Handbrake.
Mijn hele This PC tript, (waiting for response) wanneer het aan het overschrijven is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

theduke1989 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 23:24:
Bedankt, inderdaad moest alles toevoegen.

Man man, wat vraagt dit veel power Handbrake.
Mijn hele This PC tript, (waiting for response) wanneer het aan het overschrijven is.
Dat komt omdat je aan het encoden bent, dat vreet CPU :)
Bewonder wel je toewijding, ik had de afleveringen al lang van internet geplukt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theduke1989
@Tijntje is voor mijn vrouw. We hebben Netflix maar daar is geen king of Queens op te bekijken.

Daarnaast we wonen in Duitsland. Ik ben verhuisd naar Duitsland. Dus voor haar is Duits belangrijk.
Dit is dan ook een compleet Duitse versie.
Gaat me ongeveer 9-10 werkdagen duren per dag 1 seizoen.

Ik had gedacht dat het komt door me SSD.
Kingston a2000. Heb een AMD 3600X had beter verwacht dan.

[ Voor 14% gewijzigd door theduke1989 op 06-06-2020 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:48
theduke1989 schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 11:22:
Gaat me ongeveer 9-10 werkdagen duren per dag 1 seizoen.
Probeer eventueel eens MakeMKV. Die kan DVD rippen naar een MKV zonder te transcoden, dan gaat het véél sneller.

Mocht je dan alsnog een reden hebben om te re-encoden dan kun je dat later nog doen.

MPEG-2 is natuurlijk wel iets groter dan re-encoded H.264, dus even rekenen of je genoeg ruimte hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
@Thralas
Ga die maar eens proberen. Nu werkt me desktop totaal niet mee.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N-HqUv3SP5GWhg_KIkqCy64W3NY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BFRTsCY4yWaOkaoEKlTvFK7i.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rBoNW4NzXZgZKpBIIq4JL4IqMyo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xhqnToNhi9okgBGhTGDjk4u0.jpg?f=fotoalbum_large

Had niet verwacht dat me nieuwe AMD 3600X hier moeite mee heeft. En de iconen blijven weg ook nadat ik me pc opnieuw heb opgestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:35
Lijkt me erg veel inderdaad. Mijn 2600G doet dit in een uurtje (een hele film, niet 1 aflevering). Er zit dus iets verkeerd in je instellingen. Welke kwaliteit heb je staan? 17 is goed genoeg voor DVD. Bluray heb ik hem op 21 staan. Geluid kun je gewoon auto passthrough doen, of omzetten naar AAC of MP3
Pagina: 1