Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerryvdw
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 11-05-2024
Beste Tweakers,

Na advies van zijn zoons, heeft mijn vader een mooie Qled televisie besteld, namelijk de Samsung QLED QE55Q80RAL. Mijn ouders hebben veel last van zonlicht in de woonkamer, dus vandaar de keuze voor een Qled ipv een Oled.

Tot verbazing wordt de QE55Q82RAL ipv de QE55Q80RAL geleverd. Verschil is hier de kleur van de voet 80=zilver en 82 is zwart. Mijn vader heeft bewust voor de 80 gekozen omdat deze zilver is.
Helaas wordt dus de verkeerde bezorgt, en staat er op de factuur gewoon de 80 variant.

Volgens een werknemer, welke zichzelf een expert noemde op gebied van techniek, was dit een nieuwer model met een snellere chip, dus we mochten van geluk spreken.
Na wat onderzoek blijkt het exact de zelfde tv te zijn met de zelfde chip en allebij uit 2019. Maar volgens de medewerker komt dit model echt uit 2020.

Heb ik hier iets fout, of zijn dit gewoon rare praktijken van de verkoper?

Wat ook raar is, is dat ze de TV nog steeds aanbieden op hun website, terwijl het 20 model volgens hen niet meer leverbaar is.

[ Voor 14% gewijzigd door FeaR op 10-06-2020 20:40 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06:22
Je hebt gewoon recht van WKOA, name and shamen is niet gewenst.
Zonder de verkoper te benoemen kun je ook geholpen worden het voegt niets aan je vraag toe.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:21
Voet bij stuk houden en blijven communiceren en op de fout blijven wijzen en dat je geen genoegen hiermee neemt. En tbh, het woord 'expert' zegt natuurlijk helemaal niks dus daar moet je altijd gewoon overheen lezen. Verkoperspraat.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:22
Maar als je de TV terugstuurt onder WKOA betaal je zelf de kosten voor het retourneren.

Nu maakt de winkel een fout, lijkt me niet redelijk dat je zelf kosten zou moeten maken om het op te lossen.

Toch proberen om het met de winkel op te lossen dus!

Mocht je besluiten de zwarte variant te houden, zorg dan op zijn minst dat je een correcte factuur krijgt! Een verkeerd typenummer op de factuur is natuurlijk niet handig bij garantieclaims.

[ Voor 26% gewijzigd door Xander op 10-06-2020 10:00 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:37

De Nelis

en anders maar niet...

Xander schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 09:58:
[...]

Maar als je de TV terugstuurt onder WKOA betaal je zelf de kosten voor het retourneren.

Nu maakt de winkel een fout, lijkt me niet redelijk dat je zelf kosten zou moeten maken om het op te lossen.
Hangt er vanaf of de verkoper dit van tevoren heeft laten weten aan de koper. Op de website van de webwinkel word in ieder geval niet aangegeven dat de retourkosten voor de koper zijn aangezien die pagina niet bestaat 8)7

Maar @Jerryvdw voet bij stuk houden, als ze de bestelde tv niet kunnen leveren retourneren en ergens anders bestellen. Het enige verschil is inderdaad de kleur van de voet, technisch verder niets.

[ Voor 6% gewijzigd door Yorinn op 10-06-2020 20:47 ]

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Justevo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:48
Jerryvdw schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 09:52:
Volgens een werknemer, welke zichzelf een expert noemde op gebied van techniek, was dit een nieuwer model met een snellere chip, dus we mochten van geluk spreken.
Na wat onderzoek blijkt het exact de zelfde tv te zijn met de zelfde chip en allebij uit 2019. Maar volgens de medewerker komt dit model echt uit 2020.
Dit is niets meer dan een manier om van de voorraad af te komen met als smoesje dat deze TV beter is, zo werkt Platte TV ook al jaren.

[ Voor 1% gewijzigd door Yorinn op 10-06-2020 20:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:12

Piggen

Lekker bakkie

Coolblue verkoopt zowel de Q80 als de Q82 en rept met geen woord over enig verschil: https://www.coolblue.nl/p...amsung-qe55q80r-qled.html
Daarnaast benoemt Samsung Denemarken deze ook als 2019-model: https://www.samsung.com/dk/tvs/qledtv-q82r/QE55Q82RATXXC/

De 2020-modellen van Samsung zijn ook te herkennen aan een T op het einde in plaats van een R. Je vader heeft niet gekregen wat hij heeft besteld (en ook niets beters), dus je hebt alle recht om terug te sturen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jerryvdw
Bad Brains schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 09:55:
Je hebt gewoon recht van WKOA, name and shamen is niet gewenst.
Zonder de verkoper te benoemen kun je ook geholpen worden het voegt niets aan je vraag toe.
Hmm. Het is niet perse dat ik de verkoper wil shamen, maar het is wel een verkoper die in de pricewatch staat en ik vind de manier van werken heel discutabel. Een ander type leveren is 1, maar vervolgens als smoes zeggen dat het een nieuwer en beter model is, vind ik persoonlijk ontoelaatbaar. Ik vind dat mede tweakers hier best voor gewaarschuwd mogen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerryvdw
Xander schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 09:58:
[...]

Toch proberen om het met de winkel op te lossen dus!

Mocht je besluiten de zwarte variant te houden, zorg dan op zijn minst dat je een correcte factuur krijgt! Een verkeerd typenummer op de factuur is natuurlijk niet handig bij garantieclaims.
Goede tip. Om gedoe te besparen houden we de zwarte variant. Maar correcte factuur is inderdaad wel belangrijk in dit geval!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:37

De Nelis

en anders maar niet...

Jerryvdw schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 11:08:
[...]

Hmm. Het is niet perse dat ik de verkoper wil shamen, maar het is wel een verkoper die in de pricewatch staat en ik vind de manier van werken heel discutabel. Een ander type leveren is 1, maar vervolgens als smoes zeggen dat het een nieuwer en beter model is, vind ik persoonlijk ontoelaatbaar. Ik vind dat mede tweakers hier best voor gewaarschuwd mogen worden.
Dat waarschuwen kun je doen door een shopreview te plaatsen, dan leest de desbetreffende winkel het ook. Een discussieforum is daar niet de juiste plek voor.

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06:22
Dat wilde ik net typen, maar je was me voor.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Volgens de pricewatch van de buren is hij pas dit jaar toegevoegd: https://nl.hardware.info/...7/samsung-qe55q82r.563563
Had er ook nog nooit van gehoord, de 82, dus lijkt me een facelift model welke verder ongetwijfeld precies hetzelfde als de 80 is ja. Nou ja 'facelift', kleuralternatief eerder.
Ook in Denemarken is de 82 er pas later in het jaar bijgekomen en op de Franse Amazon site staat ook dat hij pas sinds midden Oktober beschikbaar was.
Zou me niet verbazen als er hier wat tweakers waren die van voet zouden willen wisselen met hun Q80R :D .

[ Voor 10% gewijzigd door apis29 op 10-06-2020 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ik heb uit een aantal posts de naam van de webshop verwijderd. Zolang deze nog niet van belang is in de discussie, mag deze achterwege blijven. Ook het vragen / hinten hiernaar is niet de bedoeling in SF.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:03
Jerryvdw schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 11:08:
[...]

Daar zijn shopping reviews voor. en kunnen dus prima op die manier worden gewaarschuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerryvdw
Yorinn schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 20:48:
[mbr]Ik heb uit een aantal posts de naam van de webshop verwijderd. Zolang deze nog niet van belang is in de discussie, mag deze achterwege blijven. Ook het vragen / hinten hiernaar is niet de bedoeling in SF.[/]
Prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Jerryvdw schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 09:52:
Beste Tweakers,

Na advies van zijn zoons, heeft mijn vader een mooie Qled televisie besteld, namelijk de Samsung QLED QE55Q80RAL. Mijn ouders hebben veel last van zonlicht in de woonkamer, dus vandaar de keuze voor een Qled ipv een Oled.

Tot verbazing wordt de QE55Q82RAL ipv de QE55Q80RAL geleverd. Verschil is hier de kleur van de voet 80=zilver en 82 is zwart. Mijn vader heeft bewust voor de 80 gekozen omdat deze zilver is.
Helaas wordt dus de verkeerde bezorgt, en staat er op de factuur gewoon de 80 variant.

Heb ik hier iets fout, of zijn dit gewoon rare praktijken van de verkoper?

Wat ook raar is, is dat ze de TV nog steeds aanbieden op hun website, terwijl het 20 model volgens hen niet meer leverbaar is.
toon volledige bericht
Beste Jerry,
Als er een verkeerd goed is geleverd, hoort men dit om te ruilen zonder kosten voor de koper. Verkoper kan niet beslissen of jij een nieuwer model, dan wel andere kleur wilt. Indien niet meer leverbaar, mag men de verkeerde TV ophalen en kunt je de koopovereenkomst ontbinden.

Het is dus aan jou(je vader) wat je gaat doen. niet aan de verkopende partij !
evt kunnen ze een zilveren voet bestellen... Dacht dat alleen de voet zilver is bij 80 versie(zilver-zwart)
Verder zie ik weinig van de 82 versie, alleen buiten de BeNeLux

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerryvdw
Hartelijk dank iedereen voor de reacties. Het is inderdaad aan de verkopende partij om het goede product te leveren.

Maar het gaat mij om de manier hoe ze er mee om gaan met de vraag waarom er een verkeerd type is geleverd.
Dus beweren dat het een nieuwer type is en snellere chip. En dan maar hopen dat klanten erin trappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 05-06 13:33
Nvm

[ Voor 94% gewijzigd door JohanNL op 11-06-2020 11:19 ]

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:54
Nat-Water schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 09:58:
Voet bij stuk houden en blijven communiceren en op de fout blijven wijzen en dat je geen genoegen hiermee neemt. En tbh, het woord 'expert' zegt natuurlijk helemaal niks dus daar moet je altijd gewoon overheen lezen. Verkoperspraat.
pun intended? 8)
Pagina: 1