naar lang mee lezen zal ik me zelf maar eens een keertje melde hier. we zijn thuis bezig met een flinke verbouwing en daar bij hoort natuurlijk ook een flinke upgrade van het netwerk. waar we het voor heen houtje touwtje maar wat bij elkaar geknutseld hebben word het nu beter aan gepakt! in de bijlage zit een snelle tekening zoals de bekabeling nu reeds getrokken is. er is gekozen voor belden cat5e 1583e kabel deze hadden we op het werk nog over.:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/aGuqSjQHixOlhzJLFIDf71h5.jpg?f=user_large)
- de acces points worden waarschijnlijk: https://www.coolblue.nl/p...iti-unifi-ap-ac-lite.html om te beginnen twee stuks en later wanneer het nodig blijkt word dit uitgebreid.
- met de switch ben ik nog niet uit omdat hier in het ideale ook iptv overheen moet kunnen op dit moment is kpn de provider dus moet hij igmp snooping ondersteunen. echter zijn ze bij ons bezig met het vooronderzoek op glasvezel
met de volgende aanbiedders: caiway, delta, helden van nu en online.nl. ik kan niet echt veel recente forum berichten vinden over hoe anderen het geregeld hebben bij die providers. ik lees regelmatig in oudere topics dat het niet werkt via een switch of dat het lastig is om werkend te krijgen en een enkele keer kom ik tegen dat het gewoon werk met een switch met igmp snooping. iemand die me hier bij verder kan helpen?
- alles word zeer waarschijnlijk af gewerkt in een wallmount zodat alles goed bereikbaar is en toch netjes er uit ziet.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/aGuqSjQHixOlhzJLFIDf71h5.jpg?f=user_large)
- op de hier bovenstaande tekening staan meer acces points dan waar ik mee wil beginnen.
- er staan meer iptv aansluitingen getekend dan dat er aangesloten worden dit is gedaan om dat er in de toekomst waarschijnlijk tv's in bepaalde ruimtes gaan vervallen en in andere ruimtes weer extra bij komen.