Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

ryzen 2600x met b450m en gtx1060 boot niet meer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• sjimmel
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-05 15:50
Mijn vraag
...
Zouden jullie mij kunnen helpen om mijn pc weer te laten booten?
Mijn pc draaide. Ik merkte dat mijn audio over beeldscherm (verbonden met displayport aan gtx1060) het niet deed en wou even mijn pc opnieuw booten. Het restart knopje is het laatste wat hij heeft gedaan. :F
Hij boot niet meer. Fans blazen kort hard en gaan dan idle draaien. Maar geen piep en geen beeld.

Alle hulp wordt bijzonder gewaardeerd. O-)

Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Mb: Asrock b450m pro4 (redelijk nieuw nu 2 maanden oud)
proc: Amd 2600x zonder overclock (met gelid tranquillo)
mem: g-skill ripjaws 2x8gb. 3200
psu: Seasonic focus gold
gpu: palit gtx1060 jetstream

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik heb een speakertje op het mobo aangesloten. Normaal hoor ik altijd de piepjes bij opstarten. Nu hoor ik niets.

Ik heb de cmos gecleared door stroom eraf, batterij eruit (5min) en de aan uit knop indrukken (30sec)

Ik heb ipv displayport een hdmi kabel gebruikt.

Ik heb nog een gtx1060 (zelfde type) erin gedaan maar geen verschil.

Opstarten met 1 reepje geheugen in de A2 slot hielp ook niet.

Nu heb ik eerder ook niet echt een vlekkeloze start met dit systeem gehad. Zie mijn vorige draadje: KLIK

...

[ Voor 3% gewijzigd door sjimmel op 09-06-2020 15:57 ]

Alle reacties

• sjimmel
Bij deze nog wat extra info voor de experts onder jullie.

- mem: g-skill ripjaws 5 2x8gb. 3200 (productie mei 2018)
- hdd Crucial mx500 m.2. 500gb
- psu Seasonic focus+ gold 750watt
- Raijintek Styx kast.

Vanaf mei 2018 zijn de volgende onderdelen in gebruik: cpu, psu, behuizing, hdd, mem. Toen nog met asrock b350m moederbord en gtx780 gpu. Half 2019 is de gtx 780 vervangen voor een palit gtx1060 jetstream. 2 maanden geleden heb ik het moederbord vervangen en is de waterkoeling vervangen voor de gelid tranquilo met twee nuctua fans erop. Hierdoor kon ik mijn tweede palit gtx1060 erbij zetten om wat ETH te minen tussen de bedrijven door. (de ab350m kreeg ik niet werkend met twee gpu's) Systeem werkte perfect. (ongeveer 2 maanden)Tot de reboot van gisteren.

Fans draaien dus maar geen piepjes.
Als ik de gpu eruit haal krijg ik ook geen piepjes.

Jullie hulp of sturing zou me heel blij maken

• sjimmel
Beste tweakers ik begin wanhopig te worden....

Ik mijn oude b350m moederbordje weer opgegraven. Alles uit het kastje gebouwd en op een niet geleidend doekje gelegd. Eerst alleen psu+8pins stekker op het moederbord met processor. processor fan. Powerbutton en speakertje...... Klik.... fan gaat draaien.... geen piep.

1 reepje in a2 zelfde
ander reepje in a2 zelfde
reepje in b2 etc...

M2 hdd erin.... lampje brand maar geen piep.

gpu erin.... fans gaan draaien rgb op gpu gaat aan maar geen piep... en geen hdmi beeld of displayport beeld.

Ik dacht dat het aan het nieuwe b450m bordje moest liggen.... maar b350m bordje geeft ook geen teken van leven.

Ram reepjes heb ik uitgewisseld en lijkt me sterk dat die beiden tegelijk dit veroorzaken (dan zou ik toch piepjes moeten horen)

gpu's heb ik uitgewisseld en lijkt me sterk dat die beiden tegelijk dit veroorzaken (en ook dan zou ik toch piepjes moeten horen)

Ik vermoed dan alleen nog de CPU of de voeding.

Wat zou ik moeten doen denken jullie?

Misschien krijg ik meer views met wat foto's ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UCRYJz3Z9WV8suCg0-pu_4pd9os=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jjxWK7MM71Pio3VySdNmb4lU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z9Y4-7WNjdwUkTJaT-3RFXrVD-s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yGjRlfs9UM2mwssUCunbyTpA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qw9701NGv-hZFMBtlhU_o-Tq95Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7ZskTMScq7TY70apwaJARBwj.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 37% gewijzigd door sjimmel op 11-06-2020 14:18 ]

• stylzzzz
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-11 16:09
Je sluit het een en ander zelf al uit, andere CPU of voeding zou je kunnen proberen.

• sjimmel
Ik zal wat moeten gaan bestellen... Wat gokken jullie... Welke zou eerder de geest gegeven kunnen hebben de 2600x zonder overclock of de net zo oude Seasonic focus+ gold 750watt.....

• stylzzzz
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-11 16:09
hmmm, das lastig. Haal eens de bios batterij eruit (nieuwe mobo) blaas de socket schoon en check alle pinnetjes op je CPU op vuiligheid etc.

• sjimmel
Bedankt stylzzzz voor je antwoorden.

Vandaag een oude antec earthwatts 500 watt bij m'n broertje gehaald. (Deed het hiervoor nog) Aangesloten.. power switch... Fans gaan draaien.. geen piep, geen beeld.

Ik kom nu uit op de cpu. Maar als ik een nieuwe bestel en het probleem is er toch nog wat dan? Dan zit ik met twee cpu's. Zie ik nog iets over het hoofd denken jullie?

• Trently
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17:25
sjimmel schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 13:57:
Ik kom nu uit op de cpu. Maar als ik een nieuwe bestel en het probleem is er toch nog wat dan? Dan zit ik met twee cpu's. Zie ik nog iets over het hoofd denken jullie?
Stel dat je een nieuwe aanschaft en dit blijkt niet de oplossing te zijn voor je probleem - kans acht ik klein dat het hiermee niet opgelost is - , dan kan je toch altijd beroepen op je 'herroepingsrecht' om het te retourneren?
Ik zou bij jou webshop keuze even goed naar de voorwaarden kijken en zo voorzichtig mogelijk met de verpakking omgaan.

• sjimmel
Dankjewel Trently. Goed punt. Ik lees 3 jaar Carry in garantie op de cpu. Dat kan ik ook proberen. Ik hoop alleen niet dat het hetzelfde gaat als bij deze meneer:

https://www.reddit.com/r/...th_new_ryzen_2600x_build/

Want het lijkt er wel verdacht veel op.... Hij had geen oplossing.

• Trently
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17:25
Die keuze ligt uiteraard bij jou. Het is een recht waar je gebruik van kan maken in jou situatie, het heeft immers allemaal wel gewerkt en je hebt een altijd zaken al uitgesloten.
Mocht dat geen oplossing bieden kan je ook altijd nog besluiten een andere CPU aan te schaffen, maar ik zal alles stap voor stap doen alvorens je alvast van alles gaat plannen.

• sjimmel
OPGELOST

Beste Tweakers. Ik heb via AMD, rma aangevraagd. Contact ging super snel, en goed. Ik kon de processor naar ze opsturen. Ongeduldig als ik ben heb ik toch een Ryzen 3600 besteld.
Die kwam binnen.......... aangesloten......... fans gingen draaien......... geen piepjes.........................
Wel beeld O-) O-) O-) _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Er zat weer leven in het beestje. Het bleek toch de CPU te zijn. Ik heb hem nooit zelf overgeclockt. Hij heeft een kleine 2 jaar een waterkoeling er op gehad en de laatste maanden een gelid Tranquillo. Dus hoe het kan weet ik niet.

AMD maakte gelijk een DHL express pakket aan (Kosteloos) Ik pakte hem in, bracht hem weg. Hoorde al na 2 dagen dat de cpu inderdaad stuk was en dat ze een andere op gingen sturen.

Ik stuurde ze dus mijn Ryzen 5 2600x.
Vandaag kreeg ik binnen van AMD een Ryzen 7 2700x.

Super nette service. Zo kweek je wel AMD fanboys.
Maar de 3600 zit er in. Werkt goed. dus de 2700x mag naar een ander.

Bedankt voor jullie hulp. Hopelijk was dit een incidentje. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IgED-uzCc5yXtFuLnyQxRWygXcc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xJYK3q4QxLfIDJl3ZaZN7fiV.jpg?f=fotoalbum_large

• HugoBoss1985
  • Laatst online: 17:44

HugoBoss1985

Xenotech

Tof van AMD :)

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18:06

jgj82

Ja, maar = nee

sjimmel schreef op maandag 29 juni 2020 @ 19:52:
OPGELOST

Beste Tweakers. Ik heb via AMD, rma aangevraagd. Contact ging super snel, en goed. Ik kon de processor naar ze opsturen. Ongeduldig als ik ben heb ik toch een Ryzen 3600 besteld.
Die kwam binnen.......... aangesloten......... fans gingen draaien......... geen piepjes.........................
Wel beeld O-) O-) O-) _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Er zat weer leven in het beestje. Het bleek toch de CPU te zijn. Ik heb hem nooit zelf overgeclockt. Hij heeft een kleine 2 jaar een waterkoeling er op gehad en de laatste maanden een gelid Tranquillo. Dus hoe het kan weet ik niet.

AMD maakte gelijk een DHL express pakket aan (Kosteloos) Ik pakte hem in, bracht hem weg. Hoorde al na 2 dagen dat de cpu inderdaad stuk was en dat ze een andere op gingen sturen.

Ik stuurde ze dus mijn Ryzen 5 2600x.
Vandaag kreeg ik binnen van AMD een Ryzen 7 2700x.

Super nette service. Zo kweek je wel AMD fanboys.
Maar de 3600 zit er in. Werkt goed. dus de 2700x mag naar een ander.

Bedankt voor jullie hulp. Hopelijk was dit een incidentje. :)

[Afbeelding]
En tof dat je de uitkomst post!
Troubleshooting 101 uit het boekje! *O*
Pagina: 1