Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

2600x met gtx780 piepjes probleem geen beeld

Pagina: 1
Acties:

• sjimmel
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-05 15:50
Beste Tweakers,

Graag zou ik van jullie expertise gebruik maken.
Na lange tijd weer een pc in elkaar gezet met de volgende specs:

- Mb Asrock AB350m Pro4
- Cpu Amd Ryzen 5 2600X
- Mem 4x4gb Gskill Ripjaws 3000
- Gpu MSI gtx780 twin frozr
- hdd Crucial mx500 m.2. 500gb
- psu Seasonic focus+ 750watt
- Raijintek Styx kast.

Wat is het probleem?
Als ik de pc start krijg ik 5 lange piepjes zonder beeld (alle fans draaien ook van de gpu).
Als ik de gtx780 bij een vriend met intel b250 mb plug dan doet die het gewoon perfect.
Als ik zijn msi gtx10603gb in mijn systeem doe zijn de piepjes weg en krijg ik beeld (kan de bios in en aanpassingen doen)
MB heeft nieuwste bios van Asrock.

Ik hoop dat jullie kunnen helpen.

_/-\o_

Verwijderd

Asrock's info over beeps:
WITHOUT VGA CARD - 5 LONG BEEPS

Daarnaast zie ik op google veel UEFI/GOP Bios problemen voor de 7xx series met diverse moederborden.
Ik denk dat je in die richting moet zoeken.

Edit: Ik vermoed dat je oplossing in dit topic staat :) GPU Bios upgraden. (deze is specifiek voor MSI)

https://forum-en.msi.com/index.php?topic=266379.0

Dus even in die PC van je vriend met GPU-Z kijken welke bios versie je draait _/-\o_

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2018 13:28 ]

• sjimmel
Beste Intelligo,

Dankjewel voor je snelle bericht. De afgelopen dagen heb ik je tips toegepast. Ik heb wel 4 verschillende biossen op de kaart gezet (en naderhad met gpu-z gecheckt) maar het probleem blijft. Ik ben wel bang dat ik nu als laatst een beetje verkeerde (ver overgeclockte) bios heb gebruikt waardoor de kaart niet veel meer doet. Als ik tijd heb ga ik kijken of ik die bios toch nog kan overflashen.

• sjimmel
Het probleem duurt voort.

Met een oude hd4850 in pcie 2 en gtx780 in pcie3 weer normale up to date bios op de gtx780 geflasht.
De pc boot niet (ook geen bios scherm) en ik krijg 5 lange piepjes als de gtx780 alleen in pcie 2 zit.
Als ik met een riser cable (zo een brede) de gtx780 op pcie 3 aansluit krijg ik wel beeld. Beetje flikkerig maar kan windows booten.

Fysiek past de kaart niet in pcie3 en hij moet gewoon werken in pcie2 net als de gtx1060 van een vriend ook werkt in mijn pcie2.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Hier links met info:
Zelfde probleem in de comments

Lijkt ook wel op mijn probleem

• sjimmel
Gedeeltelijk opgelost O-) O-)

gtx780 zit nu toch in de PCIE2 slot. x16 maar...... ik moest hem in de bios op Gen2 zetten om het te laten werken.

Is dit erg volgens jullie? of zal dat geen bottleneck zijn?

8)

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:33

Nemesizz

Untouchable

sjimmel schreef op maandag 14 mei 2018 @ 17:31:
Gedeeltelijk opgelost O-) O-)

gtx780 zit nu toch in de PCIE2 slot. x16 maar...... ik moest hem in de bios op Gen2 zetten om het te laten werken.

Is dit erg volgens jullie? of zal dat geen bottleneck zijn?

8)
Gen 2 maakt geen bal uit voor zo'n kaart, verschil met gen 3 snelheid zal in de 'margin of error' vallen, verwacht geen noemenswaardig verschil.

Kaart zelf zal eerder een bottleneck vormen (in games) dan het bandbreedte verschil tussen Gen 2 of Gen 3.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:06

nelizmastr

Goed wies kapot

Bot gezegd is de 780 te langzaam om last te hebben van het bandbreedteverschil. Bij een GTX1080Ti kom je bij 8x 2.0 pas een noemenswaardig verlies tegen.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• sjimmel
Goed om te horen. Voor de komende tijd is het goed zo.

Dus voor iedereen die een nieuwe Ryzen koopt met bijvoorbeeld de Asrock AB350m Pro4 en die maar niet kan booten.

Probeer je gpu in PCIE3 te doen. En zet in je bios je PCIE2 (x16) op Gen2 en dan is alles goed.

Bedankt voor jullie hulp

• sjimmel
Helaas.... het mysterie gaat verder.

4 reepjes geheugen verkocht.

Vervangen voor 2 reepjes 3200 in totaal 16gb. Gskill ripjaws
Pc boot wel op 3200 cas 16 en 1,35v (zoals xmp) als de videokaart in PCIE3 zit.
Pc boot niet op als de gpu in de daarvoor bedoelde PCIE2 zit.
Pc boot wel op als de gpu in PCIE2 zit en de memspeed staat maar op..... bijv.... 2666.
Fysiek past mijn gpu niet in PCIE3 (met een extender kan ik er tijdelijk mee opstarten etc maar dus niet permanent door mijn m-atx case).

Alle drivers en biossen zijn up to date. Eerdere aanpak Pcie x16 op gen2 zetten werkt niet.

Kunnen jullie mij de goede richting op sturen? 8)7

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
En uefi staat ingesteld met booten alles op uefi of als CSM? Misschien maakt dat nog uit?

specs

• sjimmel
Bedankt voor je reactie.

Ik heb csm aanstaan. Geen secure boot of fast boot.

Dit is een gpuz printscreentje.

Afbeeldingslocatie: http://gpuz.techpowerup.com/18/06/13/egw.png

Als iemand dit heeft meegemaakt hoor ik het graag.

• sjimmel
Opgelost.

Heb je een asrock ab350m Pro4. En doet hij raar met booten. (geen beeld, piepjes etc.)
Check dan of je PCIe aansluiting op Gen2 staat.
En zet AM4 advanced memory training uit.
Pagina: 1