Acties:
  • +6 Henk 'm!

• bunqCensorship
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 09-06-2020

bunq censureert bezorgde klanten

Sinds de presentatie van de nieuwe bunq app zijn er op bunq’s Together forum erg veel bezorgde klanten over de Instagram integratie in de app. Deze Instagram integratie gaat tegen de GDPR richtlijnen in en schendt de privacy van bunq klanten.

Er was hier een erg groot thread over, genaamd “Being able to turn off instagram feed”, en dit was de link:
https://together.bunq.com/d/29258-being-able-to-turn-off-instagram-feed/18

Dit werd vervolgens zonder enige uitleg verwijderd. Hier was ik erg bezorgd over dus ik opende een nieuwe thread, genaamd “What happend to the anti-Instagram thread?” https://together.bunq.com/d/29677-what-happend-to-the-anti-instagram-thread. Deze thread werd enorm populair, met erg veel upvotes en veel comments van bezorgde klanten over de censuur die bunq toepast op haar platform. Hier is een mirror van de content: https://imgur.com/a/xrNFi5a

Deze thread is gisternacht vervolgens ook verwijderd, ik heb hier vanochtend een post over gemaakt met de volgende inhoud:

---
Why is bunq censoring our censorship concerns?
Yesterday, we made a post titled "What happend to the anti-Instagram thread?". This was it's link: https://together.bunq.com/d/29677-what-happend-to-the-anti-instagram-thread and here is a mirror of the content: https://imgur.com/a/xrNFi5a

In this popular (78 claps) post, we all raised our concerns on bunq censorship. We were worried about the upcoming privacy-violating Instagram integration. This post was a civil, to the point discussion, which is very relevant to bunq and does not go against the community guidelines

This post simply got deleted last night, with:
  • No response from bunq at all on the Instagram integration
  • No response from bunq explaining why the topic got deleted
  • No notification to me that my thread got deleted
  • No notification to anyone who participated in the thread
  • No reason for the post's deletion
This is unacceptable. bunq, we all really love your service. Please, just communicate with us instead of censoring our concerns over censorship without ANY reply or notice.
---

Deze post was hier te vinden: https://together.bunq.com/d/29723-why-is-bunq-censoring-our-censorship-concerns maar is vervolgens, na in 20 minuten 20 upvotes te krijgen, ook weer verwijderd zonder enig antwoord of reden van bunq. Hier is een mirror van de content: https://imgur.com/a/wydmMQr

Ik, en vele andere bunq klanten, zijn hier erg bezorgd om. Ik wil graag een officiële reactie van bunq, als die er niet komt, zo veel mogelijk bewustwording onder bunq klanten over de censuur die plaatst vindt zodat iedereen een geïnformeerde keuze kan maken.
Extra bronnen
Ik weet dat er op Tweakers vele tech enthousiasten zitten zoals ik. En gezien bunq een erg technologisch vooruitstrevende bank is lijkt me de kans groot dat hier veel bunq klanten zijn die dit willen weten.

#BankOfTheCensorship

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20:46
Hoe kunnen mensen hier nog klant zijn eigenlijk? Waren de vorige acties niet voldoende om over te stappen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Droefsnoet
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-03-2021
En wat is je discussiepunt, anders dan dat jij je verhaal wil plaatsen op zoveel mogelijk plekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20:55

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Kun je een tl;dr geven over de privacyimplicaties van de Instagram-integratie? Dat haal ik er niet helemaal uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bunqCensorship
TijsZonderH schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 15:10:
Kun je een tl;dr geven over de privacyimplicaties van de Instagram-integratie? Dat haal ik er niet helemaal uit.
Daar was een hele mooie breakdown van in het originele thread, gemaakt door de betatesters van de nieuwe versie met de Instagram integratie, maar deze is helaas verwijderd. Als ik het mij goed herinner komt het er op neer dat er requests gestuurd werden met een user ID / IP address combinatie die direct naar Instagram's servers ging zie hier een uitleg over waarom een IP address volgens GDPR persoonlijke informatie is

[ Voor 5% gewijzigd door bunqCensorship op 09-06-2020 15:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koekfabriek
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:47

Koekfabriek

King Billy on the wall

bunqCensorship schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 15:16:
[...]

Daar was een hele mooie breakdown van in het originele thread, gemaakt door de betatesters van de nieuwe versie met de Instagram integratie, maar deze is helaas verwijderd. Als ik het mij goed herinner komt het er op neer dat er requests gestuurd werden met een user ID / IP address combinatie die direct naar Instagram's servers ging zie hier een uitleg over waarom een IP address volgens GDPR persoonlijke informatie is
Je linkt naar je eigen draadje?
Maar als je niet tevreden bent over de dienstverlening en/of zorgen hebt over je privacy staat het je toch vrij om een andere bank te kiezen? Mochten ze (volgens jou) de AVG overtreden dan zou ik daar een melding van maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
bunqCensorship schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 15:01:
Ik weet dat er op Tweakers vele tech enthousiasten zitten zoals ik. En gezien bunq een erg technologisch vooruitstrevende bank is lijkt me de kans groot dat hier veel bunq klanten zijn die dit willen weten.

#BankOfTheCensorship
Je dacht dat we dit op Tweakers nog niet wisten? Het topic 'Discussie over & Ervaringen met bunq' staat er vol mee! ;) Desondanks goed om dit nog eens extra onder de aandacht te brengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bunqCensorship
Koekfabriek schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 15:32:
[...]

Je linkt naar je eigen draadje?
Maar als je niet tevreden bent over de dienstverlening en/of zorgen hebt over je privacy staat het je toch vrij om een andere bank te kiezen? Mochten ze (volgens jou) de AVG overtreden dan zou ik daar een melding van maken.
Bedankt voor je reactie, ik heb de link gefixt.

Ik ben inderdaad vrij om dat te doen, maar ik zou liever willen dat bunq haar beleid rondom censuur aanpast. Als zij dat niet doen, dan vind ik het belangrijk dat klanten bewust zijn van dit beleid, gezien bunq zo'n sterke focus heeft op hun community en "vrijheid". Op basis van hun transparantie en goede score bij eerlijke geldwijzer heb ik voor hen gekozen, en er lijkt tot nu toe, ook met censuur in acht nemende, nog geen betere optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bunqCensorship
TexMex schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 15:39:
[...]

Je dacht dat we dit op Tweakers nog niet wisten? Het topic 'Discussie over & Ervaringen met bunq' staat er vol mee! ;) Desondanks goed om dit nog eens extra onder de aandacht te brengen.
Goed om te zien! Ben nu die thread aan het doorlezen, bedankt voor het melden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
ik ben ook jaren bunq klant geweest maar na de laatste abo wijziging overgegaan naar moneyou ik was die hele Ali Niknam een beetje zat mooie beloftes maar uiteindelijk doet hij lekker wat hij zelf wil en boeien klanten hem helemaal niks.

Ik hoop persoonlijk dat deze meneer dan wel bunq zijn bank licentie verliest dit bedrijf is die licentie niet waardig.

laatste keer was het ook net zo erg waarbij vele threads van het forum gewoon verdwenen als er ook maar enig idee van kritiek voorbij leek te komen.

AMD Ryzen 5800X3D, MSI MPG X570 Gaming Plus, MSI RTX3070, 32GB Corsair DDR4

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koekfabriek

Koekfabriek

King Billy on the wall

bunqCensorship schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 15:40:
[...]

Bedankt voor je reactie, ik heb de link gefixt.

Ik ben inderdaad vrij om dat te doen, maar ik zou liever willen dat bunq haar beleid rondom censuur aanpast. Als zij dat niet doen, dan vind ik het belangrijk dat klanten bewust zijn van dit beleid, gezien bunq zo'n sterke focus heeft op hun community en "vrijheid". Op basis van hun transparantie en goede score bij eerlijke geldwijzer heb ik voor hen gekozen, en er lijkt tot nu toe, ook met censuur in acht nemende, nog geen betere optie.
Over die geldwijzer:
Aan de uitspraken en cijfers op deze website kunnen geen rechten worden ontleend. De hosting en domeinnaam voor deze website worden gesponsord door bunq, op de inhoud van deze website heeft bunq verder géén invloed.
Bijzonder zeg.

Als je graag "bewust" wil bankieren zijn er genoeg andere opties (Tridos, ASN). Wil je dat een organisatie iets veranderd moeten ze het voornamelijk in de beurs voelen. Je maakt stampij over iets waar je absoluut niet mee eens bent maar gaat niet weg bij z'n organisatie. Hoe verwacht je dan dat Bunq iets aanpast als het ze geen klanten (geld) kost. Zoals voor veel (alle?) bedrijven is de focus op community of vrijheid uiteindelijk gewoon marketing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
bunqCensorship schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 15:42:
[...]

Goed om te zien! Ben nu die thread aan het doorlezen, bedankt voor het melden!
Vanaf hier wordt het leuk!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 1271350

Ik begrijp eerlijk gezegd niet meer waarom iedereen zich nog druk maakt om Bunq.. genoeg banken als alternatief toch. Ik zie Bunq langzaam als een zinkend schip met een gigantische narcist aan het roer. Zolang hij geld erin pompt (zijn winstdeel van transIp dat wijselijk gemanaged wordt door anderen), vind ik het allemaal prima.. Ik heb er een travelcard, maar ga me niet fanatiek bemoeien.. het is maar een fucking bank :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bunqCensorship
Koekfabriek schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 15:48:
[...]

Over die geldwijzer:

[...]

Bijzonder zeg.

Als je graag "bewust" wil bankieren zijn er genoeg andere opties (Tridos, ASN). Wil je dat een organisatie iets veranderd moeten ze het voornamelijk in de beurs voelen. Je maakt stampij over iets waar je absoluut niet mee eens bent maar gaat niet weg bij z'n organisatie. Hoe verwacht je dan dat Bunq iets aanpast als het ze geen klanten (geld) kost. Zoals voor veel (alle?) bedrijven is de focus op community of vrijheid uiteindelijk gewoon marketing.
Goed om dit te horen van die geldwijzer! Verandert de zaak wel...

Ik ben overigens volledig van plan om bij bunq weg te gaan als er niets aan deze situatie gedaan wordt, maar ik erken ook dat bedrijven niet perfect zijn en wil ze daarom eerst een kans geven om dit op te lossen.

Ook ben ik andere opties aan het verkennen (Triodos en ASN zijn inderdaad bewuste opties, maar hebben beiden geen Apple Pay), maar ben er nog niet helemaal uit.

Als mijn actie mensen aanspoort om hun bunq account te sluiten, dan gaat het ze zeker klanten (geld) kosten. Hierdoor is mijn effect een stuk groter dan dat ik enkel mijn eigen rekening zou sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:02
Wat is nu nog een reden om bij bunq te blijven dan? Je haalt het volgende aan:
Maar dat is inmiddels wel grotendeels achterhaalt.. en je ziet dat ze daardoor rare sprongen maken. Is het niet tijd om bunq gewoon te bedanken voor de innovatie en verder achter je te laten? Kwestie van tijd dat de features welke nog wel echt onderscheidend zijn bij de rest van de banken ook worden aangeboden (mits niet enkel dat groepje tweakers hier er gebruik van maakt).

Een bank kan nou eenmaal niet bestaan op het bieden van betaalrekeningen.. dat levert vrijwel niets op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koekfabriek

Koekfabriek

King Billy on the wall

bunqCensorship schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 15:54:
[...]

Goed om dit te horen van die geldwijzer! Verandert de zaak wel...

Ik ben overigens volledig van plan om bij bunq weg te gaan als er niets aan deze situatie gedaan wordt, maar ik erken ook dat bedrijven niet perfect zijn en wil ze daarom eerst een kans geven om dit op te lossen.

Ook ben ik andere opties aan het verkennen (Triodos en ASN zijn inderdaad bewuste opties, maar hebben beiden geen Apple Pay), maar ben er nog niet helemaal uit.

Als mijn actie mensen aanspoort om hun bunq account te sluiten, dan gaat het ze zeker klanten (geld) kosten. Hierdoor is mijn effect een stuk groter dan dat ik enkel mijn eigen rekening zou sluiten.
Soms moet je wat laten he voor je principes, Apple Pay is geen noodzaak in het leven. Ja begrijpelijk als je een beweging weet op te starten, maar waarom zou iemand zijn rekening sluiten als je "aanstichter" van het nieuws het zelf ook niet wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tom.cx
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16-04 09:08
bunqCensorship schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 15:16:
[...]

Staat er geen backup niet op archive.org?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:09
Hier 2 zeer enthousiaste bunq gebruikers van het Joined systeem.. totdat Bunq besloot dat systeem de nek om te draaien. En na dit soort bericht gevingen zijn we er snel verdwenen

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 886251

Anoniem: 1271350 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 15:51:
Ik begrijp eerlijk gezegd niet meer waarom iedereen zich nog druk maakt om Bunq.. genoeg banken als alternatief toch. Ik zie Bunq langzaam als een zinkend schip met een gigantische narcist aan het roer. Zolang hij geld erin pompt (zijn winstdeel van transIp dat wijselijk gemanaged wordt door anderen), vind ik het allemaal prima.. Ik heb er een travelcard, maar ga me niet fanatiek bemoeien.. het is maar een fucking bank :)
Het moment dat een grote bank alle voordelen van Bunq kan leveren of soortgelijk is de bank meteen failliet. Maar tot dan is het nog enigzins interessant voor de groep die alle voordelen benut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bunqCensorship
Koekfabriek schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 16:01:
[...]

Soms moet je wat laten he voor je principes, Apple Pay is geen noodzaak in het leven. Ja begrijpelijk als je een beweging weet op te starten, maar waarom zou iemand zijn rekening sluiten als je "aanstichter" van het nieuws het zelf ook niet wil?
Helemaal eens, Apple Pay is geen noodzak. Waarschijnlijk zal ik inderdaad wat moeten laten voor mijn principes.

Ik had inderdaad duidelijker kunnen aangeven dat ik van plan ben mijn rekening te sluiten als dit niet wordt opgelost, bedankt voor de feedback :) Wat is goede Tweakers etiquette, om het origineel in tact te laten, of om dit aan te passen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bunqCensorship
Anoniem: 886251 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 16:04:
[...]

Het moment dat een grote bank alle voordelen van Bunq kan leveren of soortgelijk is de bank meteen failliet. Maar tot dan is het nog enigzins interessant voor de groep die alle voordelen benut.
Ik ben zelf iemand die alle voordelen benut. Voor aankopen met vrienden gebruik ik Slice groups, voor persoonlijk budgeteren heb ik tien verschillende rekeningen, ik speel regelmatig met bunq's API en gebruik meerdere permanente bunq.me betaallinks om binnenkomende betalingen te verwerken. De app is echt super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20:46
bunqCensorship schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 16:05:
[...]

Wat is goede Tweakers etiquette, om het origineel in tact te laten, of om dit aan te passen?
Wat ik persoonlijk altijd doe, is mijn reactie wel aanpassen, maar ook de rest intact laten door de "silent" tags te gebruiken.

Zo dus:

Dit wil ik eigenlijk veranderen.

Dit wilde ik echt posten.

Je kunt dit doen door [s] en [*slash*s] in te typen. (*slash* dus veranderen in /)

Zo blijft de hele historie intact, maar kun je toch je reactie aanpassen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Hou maar op. Bunq verandert niet. Als je niet voor Bunq bent, dan ben je tegen Bunq. En (opbouwende) kritiek hebben betekent dat je tegen Bunq bent. Bunq weet het beter. Op Together gaan ze van het verstoppen van je post al heel snel over op het blokkeren van je account op Together. Je mag gewoon _niks_ negatiefs zeggen.

En deze controledwang oefenen ze ook uit op Trustpilot en op Reddit (waar ze nu blijkbaar door dit V3 gebeuren zelfs hun moderatie rechten hebben verloren... kun je nagaan...).
Ik, en vele andere bunq klanten, zijn hier erg bezorgd om. Ik wil graag een officiële reactie van bunq, als die er niet komt, zo veel mogelijk bewustwording onder bunq klanten over de censuur die plaatst vindt zodat iedereen een geïnformeerde keuze kan maken.
Die reactie ga je niet krijgen. En bewustwording bij klanten betekent maar één ding, #bunqrun? Overstappen en niet meer omkijken. Of in ieder geval niet al je bankzaken bij Bunq onderbrengen. De eersten hebben in ieder geval het (zinkende) schip al verlaten. En ik zie er niet zo snel nieuwe klanten voor in de plaats komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RSB
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21:59

RSB

Ook ik ben een tijdje klant geweest.
Hierna mijn account maar op Travel Card gelaten.
Maar nu heb ik mijn account maar helemaal stop gezet.
Ik vind op dit moment ING (in mijn geval) betrouwbaarder dan bunq... :X

-RSB, Vergeet je me niet te quote'n als je een reactie op mijn bericht heb? ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
RSB schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 16:48:
Ook ik ben een tijdje klant geweest.
Hierna mijn account maar op Travel Card gelaten.
Maar nu heb ik mijn account maar helemaal stop gezet.
Ik vind op dit moment ING (in mijn geval) betrouwbaarder dan bunq... :X
Daar is de consumentenbond het op privacygebied ook mee eens :+ https://www.consumentenbo...anken-slordig-met-privacy

Bunq’s app zit overigens ook ramvol met trackers zonder een manier om die uit te zetten, moet je flink wat firewall regels voor aanmaken. Daarnaast verwerken ze zelf ook al je data op allerlei manieren zonder optie dat uit te zetten. Slechte zaak wmb.

Bunq’s censuur is nu wel heel erg ver doorgeslagen. Je mag een mening hebben van bunq, zolang je maar dezelfde mening als hen hebt. Zo niet? Dan wordt je gebanned want “je draagt niet bij aan een vrolijke atmosfeer” of “off-topic want andere mening dan ons”. :+ Knettergek. En Ali laat het maar gebeuren of is zelfs de gene die deze zieke klant-hatende strategie heeft bedacht. Bunq had een goed product, met v3 lijkt ook daar een einde aan te komen trouwens en wordt het een eco en social media platform met toevallig een betaalfunctie erin. Mensen bleven nog vanwege de bepaalde featureset die nergens anders te krijgen was, maar de manier waarop het nu gaat lijkt maar één resultaat te gaan hebben: klanten die bunq een laatste kans hadden gegeven gaan nu vaak alsnog weg, zeker als ze een grote bek krijgen van moderators met Ali’s goedkeuring/aansporing en ze steeds verder uitgeknepen worden.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Heeft iemand bunq al gewezen op het Streisandeffect? Censuur vestigt juist extra de aandacht op hetgeen gecensureerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retoohs
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 13:32
Ik ben zelf geen klant bij Bunq maar ik heb verschrikkelijke dingen gehoord van oud werknemers.

Bijvoorbeeld dat de CEO personeelsbijeenkomsten hield waarbij willekeurig personeelsleden naar voren werden geroepen. Vervolgens werd er gevraagd 'wat heb je nou eigenlijk gedaan deze week' met het doel om deze persoon af te zeiken en volledig voor shut te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seamaster1969
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-05 14:43
Vorige maand mijn bunq rekening opgezegd. Leuke app maar waardeloze klantenservice, onbetrouwbaar prijsbeleid en een bunq together forum waar iedere vorm van kritiek verwijderd wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-05 09:18

Ik begrijp de behoefte aan een topic over censuur op de mediakanalen van Bunq, al is het maar om toch te kunnen discussieren over weggemodde reakties aldaar.

Wat ik hier zie, is dat er niet alleen over censuur op de Bunq kanalen wordt gepost, maar ook vrij veel over algemene ervaringen. Daarvoor bestaat reeds een topic: Discussie over & Ervaringen met bunq

Ook in topic reports werd dit onder de aandacht van de mods gebracht. Bij deze het verzoek: hou dit topic beperkt tot de ervaringen m.b.t. censuur. Anders heeft het niet veel bestaansrecht en kan het samengevoegd worden met het algemene topic.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Ik vind het toch bijzonder. Toen ik een paar maanden geleden verklaarde dat bunq mijn review op TrustPilot had geflagd én ik geen klant meer mocht zijn, was ik een kruistocht tegen bunq begonnen volgens de fanboys. Ook ik heb het idee gehad om er een topic over te maken, maar wegens 'te weinig discussiewaarde' hebben de moderator en ik toen besloten dit niet te gaan doen.

Toch ben ik ervan overtuigd dat bunq mij vooral als klant geweerd heeft vanwege de negatieve reclame die ze van me kregen. Ik was niet blij met de manier waarop er verborgen kosten boven komen drijven. Dat heb ik ook in een review aangegeven. Toen kreeg ik de vraag hier op Tweakers of dat niet lag aan het feit dat ik een haat-liefdesverhouding met bunq had. Ik heb twee keer mijn account gesloten en het werd toen afgedaan als 'dan weet je niet wat je wil en dan heeft bunq groot gelijk.' Er zijn zelfs mensen in het bunq-topic geweest die me het zwijgen hebben geprobeerd op te leggen. Net als bunq zelf ook steeds weer probeert, trouwens.

We zijn nu een paar maanden verder en ik kom tot de conclusie dat de reden om mijn bankrekening te sluiten waarschijnlijk dan toch wel censuur is geweest. Ik was blijkbaar een van de eerste klanten die dat heeft meegemaakt. Dus bunq doet weldegelijk aan censuur en die * Dennisweb is zo gek nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 567735

Dennisweb schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 20:21:
Toen kreeg ik de vraag hier op Tweakers of dat niet lag aan het feit dat ik een haat-liefdesverhouding met bunq had. Ik heb twee keer mijn account gesloten en het werd toen afgedaan als 'dan weet je niet wat je wil en dan heeft bunq groot gelijk.
Ja, dat ging toen inderdaad zo.

Een nieuw element in deze discussie is wel dat bunq actief positieve en constructieve feedback de kop probeert in te drukken. Dat vind ik zeer apart, want er zijn veel kanalen waarop onvrede geüit worden kan, op hun eigen forum weet je tenminste dat het niet breed gelezen wordt.

Ergens anders zag ik dat parallelen getrokken werd met China en Noord-Korea. Ik moest echter aan een ander land denken, waarbij door middel van een pluriforme alliantie een revolutie van het volk plaatsvond. Vlak daarna was er echter een tweede revolutie waarbij een radicale religieuze stroming als minderheid voor het hele land de dienst uit ging maken.

Het aantal overeenkomsten vind ik verbluffend, je ziet ook hier de dominantie van de mening van enkelen (tenminste, zo neem ik het waar, ik heb zelf geen onderzoek gedaan). In dat land houdt het regime nog steeds stand en is er nog steeds geen vrije toegang tot de media. Ik ben benieuwd hoe zich dit bij bunq verder ontwikkelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSB
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21:59

RSB

Ben stiekem wel benieuwd hoelang Ali het vol gaat kunnen houden als Bunq klanten maar blijft verliezen (en dus ook inkomsten)...

-RSB, Vergeet je me niet te quote'n als je een reactie op mijn bericht heb? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Slotje omdat dit prima in het originele Bunq-opic kan.

Verbied conversiepraktijken tegen LHBTQIA+-mensen, teken de petitie!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.