Verkeerde levering sierbestrating, kosten aannemer?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-05 21:51
Hey,

Vandaag is mijn sierbestrating voor mijn voortuin binnengekomen. Dit zijn 2 pallets met blokken voor het muurtje. Echter hebben ze de verkeerde blokken geleverd.

Op de pallet staat een ander product dan op mijn bestelling. De pallets waren ook gesealed dus tijdens de levering zagen we het ook niet. Pas in de avond wilde we het even checken en toen viel het op.

Ik heb de blokken ook in het echt gezien in hun showroom.

Nou heb ik een aannemer geregeld die de boel gaat plaatsen morgen. Die heeft ook een extra mannetje ingehuurd die hem gaat helpen.

Hoe zit het met deze kosten met de aannemer?

Beste antwoord (via com2,1ghz op 09-06-2020 09:11)

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:05
Die ga jij betalen.

Geen leverancier die vervolgschade namelijk niet uitsluit in zijn voorwaarden.

Dat was te voorkomen geweest door de aannemer ook de spullen te laten leveren of door met meer marge te laten leveren.

Best case laat je de aannemer zijn planning omgooien (lees: nu sms-en / appen) of je regelt met spoed morgen nieuw materiaal. Mogelijk is wat wel geleverd is ook acceptabel?

[ Voor 28% gewijzigd door Rukapul op 08-06-2020 22:03 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +21 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:05
Die ga jij betalen.

Geen leverancier die vervolgschade namelijk niet uitsluit in zijn voorwaarden.

Dat was te voorkomen geweest door de aannemer ook de spullen te laten leveren of door met meer marge te laten leveren.

Best case laat je de aannemer zijn planning omgooien (lees: nu sms-en / appen) of je regelt met spoed morgen nieuw materiaal. Mogelijk is wat wel geleverd is ook acceptabel?

[ Voor 28% gewijzigd door Rukapul op 08-06-2020 22:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Heb je de sierbestrating en de aannemer los van elkaar geregeld? Of heb je een "totaalpakket" geregeld?

Als je het los hebt geregeld, dan denk ik -net als @Rukapul aangeeft- dat de vervolgschade in eerste instantie voor jouw rekening komt. Jij bent immers -richting de aannemer- verantwoordelijk dat zijn spullen er zijn. Je had dit (deels) kunnen voorkomen, door bij de levering aanwezig te zijn (dus een dag(deel) vrij te nemen en bij levering direct een controle te doen of het juiste product is geleverd).
Ook ben je nu rijkelijk laat om je aannemer op de hoogte te stellen. Die komt vandaag (of is al geweest). Dat je ook pas tegen 22:00 uur wat post met de vraag hoe of wat, verwacht ik ook dat je de aannemer nog niet direct op de hoogte hebt gesteld.
Wat je nog zou kunnen proberen, is bij de leverancier om een soort van coulance vergoeding te vragen. Dat zij bijvoorbeeld een aannemer sturen die jouw aannemer gaat ondersteunen (als ie dat zou willen) of dat ze een deel van de kosten voor een nieuwe afspraak op zich nemen. Maar reken er niet op, dat ze dit vrijwillig jou zullen aanbieden.

Heb je een "totaalpakket" ingekocht (sierbestrating en aannemer door één partij), dan kan je het verhaal grotendeels bij hun terug leggen. Ook hier had je de "verplichting" imho om te controleren of het juiste product geleverd is en anders z.s.m. aan de bel te trekken. Dat je dit nu ook pas een dag later doet, valt jou wel te verwijten...

Succes en laat even weten hoe het is afgelopen

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• com2,1ghz
Gebeld ze gaan binnen een uur de boel komen omruilen.

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 00:06
com2,1ghz schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 09:00:
Een mooi voorbeeld van de gewraakte: wat zeiden ze toen je ze belden :p

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroenzer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-04 17:51
Je kan beter eerst gewoon altijd bellen.
Als jij het gewoon bij een nette leverancier hebt besteld dan zijn ze vaak meedenkend en willen ze het ook oplossen.

Als dat jasje van jouw beschadigd is en je wilt er wat aan doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsje22
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Top snel geregeld, zijn ze ook nog echt gekomen?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-05 14:58
com2,1ghz schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 09:00:
Damn ik hoop dat je ze overal 5 sterren reviews achterlaat. Wat een service.

[ Voor 3% gewijzigd door Gamebuster op 09-06-2020 12:19 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

com2,1ghz schreef op maandag 8 juni 2020 @ 21:49:
Hey,

Vandaag is mijn sierbestrating voor mijn voortuin binnengekomen. Dit zijn 2 pallets met blokken voor het muurtje. Echter hebben ze de verkeerde blokken geleverd.

Op de pallet staat een ander product dan op mijn bestelling. De pallets waren ook gesealed dus tijdens de levering zagen we het ook niet. Pas in de avond wilde we het even checken en toen viel het op.

Ik heb de blokken ook in het echt gezien in hun showroom.

Nou heb ik een aannemer geregeld die de boel gaat plaatsen morgen. Die heeft ook een extra mannetje ingehuurd die hem gaat helpen.

Hoe zit het met deze kosten met de aannemer?
Verkeerd goed geleverd heeft niets te maken met wie latere werkzaamheden uitvoert.
Verkoper van de zgn blokken moet juiste goed leveren, dus die jij hebt besteld. Niet meer of minder.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-05 16:38
Gamebuster schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 11:09:
[...]

Damn ik hoop dat je ze overal een 5 sterren reviews achterlaat. Wat een service.
Welke service? Gewoon hun eigen fout rechtzetten.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• com2,1ghz
Om er even terug up te komen. Ze zijn inderdaad binnen een uur gekomen en de boel vervangen. Ik twijfelde ook niet over hun service. Ik vind het ook begrijpelijk als ik pech zou hebben in dit geval en moet opdraaien voor de kosten.

Denk dat sommigen hier de intentie van mijn topic niet begrepen hebben en met het wijzende vingertje meteen komen.
Ik vroeg om advies ter voorbereiding van het gesprek. Voor hetzelfde geldt zouden ze er wel verantwoordelijk voor zijn dan weet ik waar ik aan toe ben, Anders krijg je weer de wel bekende "En dat vraag je achteraf?".

Bestelling duurde 2 weken en zou op een van deze dagen komen. Ik krijg zondag een mail om 0:32 dat ze maandag komen, vervolgens gaat de bel en staan er 2 pallets op de stoep.
De aannemer in dit verhaal is mijn zwager die in de bouw zit. Die had een tegelaar ingeschakeld voor een van deze dagen.

Wel een beetje tenenkrommend om te lezen dat alle verantwoordelijkheden naar mij geschoven moeten worden. Een vrije dag moet opnemen. Ga ik lekker een weekje vrij nemen achter mijn geranium kijken of mijn bestelling gaat komen?
Of de boel maar eerder had moeten laten leveren. Zie je het al voor je dat ik hier 2 pallets op de stoep van nog niet eens 2 meter breed een week laat staan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jantje2000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 00:29
Malt007 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 11:44:
[...]

Mwah, dat vind ik zeker wel service, want de meeste bedrijven hebben niet de mogelijkheid om binnen een uurtje weer terug te zijn, met de juiste spullen

Dat zou normaal eerder bijvoorbeeld de volgende dag worden geleverd.

De wet van Murphy: Alles wat fout kan gaan zal fout gaan.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-05 14:58
[...]

Fouten maken doen alle bedrijven. De afhandeling hiervan is wat telt. Binnen zeer korte tijd corrigeren betekent dat het bedrijf aanzienlijke moeite heeft genomen om te helpen, meer dan een gemiddeld bedrijf zou doen.

edit:
Als toevoeging, zelfs als sommige mensen het "normaal" vinden: Met 5 sterren reviews kan je bedrijven aanmoedigen een extra stapje te zetten voor hun klanten. Het andere uiterste is een negatieve review achterlaten op het moment dat er iets fout gaat, maar daarmee leren bedrijven enkel: "Oh, er is iets fout gegaan. Whatever, verloren zaak, de negatieve review is al binnen".

[ Voor 56% gewijzigd door Gamebuster op 09-06-2020 14:36 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
[...]

Waar ze normaal gesproken een redelijke termijn voor hebben, wat vaak overeenkomt met 30 dagen.

Het binnen een uur regelen is simpelweg extra service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Gomez12 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 12:30:
[...]

Waar ze normaal gesproken een redelijke termijn voor hebben, wat vaak overeenkomt met 30 dagen.

Dertig dagen noem ik niet redelijk eerlijk gezegd. Zeker niet als het hun eigen fout is.
Hmmm nee. Ik ben het dan ook met @Malt007 eens. Dit zou ik niet meer dan normaal vinden.

[ Voor 18% gewijzigd door RodeStabilo op 09-06-2020 12:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EJlol
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-05 19:33
com2,1ghz schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 11:54:
...

Of de boel maar eerder had moeten laten leveren. Zie je het al voor je dat ik hier 2 pallets op de stoep van nog niet eens 2 meter breed een week laat staan?
Ik zie het hier (nieuwbouwwijk) helaas regelmatig ;(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-05 10:54
RodeStabilo schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 12:32:
[...]

Dertig dagen noem ik niet redelijk eerlijk gezegd. Zeker niet als het hun eigen fout is.

[...]

Hmmm nee. Ik ben het dan ook met @Malt007 eens. Dit zou ik niet meer dan normaal vinden.
30 dagen zou ik ook niet redelijk vinden. Binnen enkele dagen is niet meer dan normaal. Binnen een dag is goede service, binnen uur zoals in dit geval is echt uitstekende service. Als je dat de standaard vindt, dan ga je snel bedrogen uitkomen. Maar wel heel prettig voor TS in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 05-05 16:12
Soms is het overmacht. Als ze het speciaal voor TS bestellen en het verkeerde bestellen, is het nog steeds hun eigen fout, maar kan het lang niet altijd sneller. Als de fabriek net de verkeerde kleur aan het afbakken is en in batches werkt, kan je wel eens bedrogen uitkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
[...]
Lapa schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 15:11:
[...]
30 dagen zou ik ook niet redelijk vinden.
Als je heel erg strikt gaat kijken en het beland bijv voor een rechter, dan is 30 dagen tijd om iets te corrigeren simpelweg (bijna) altijd redelijk.
[...]
Nee, realistisch gezien is dit gewoon extreem grote mazzel hebben.

Zoals TS zelf al zegt, initiele bestelling duurde 2 weken. Als dus de initiele bestelling fout was gegaan, dan had TS direct tegen 2 weken wachttijd aangekeken.
En dat is normaal in dit soort gevallen.
Pagina: 1