Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgizmo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-06 16:40
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23-06 13:49
Is dit niet veel makkelijker op te lossen met een dialplan die per regio (die je zelf als het goed is per phone weet) een regio-specifiek nummer gebruikt voor de oproep naar 112? Terugbellen maakt niet uit, want 112 belt niet met dat nummer terug, en zo duur is het juiste nummer voor de regio alvast regelen ook weer niet. Dat is pas het geval als je echt veel gebruikers zou hebben en telco gaat spelen, maar dan ga je ook niet meer VoIPen met een tussenprovider lijkt me.

[ Voor 18% gewijzigd door johnkeates op 08-06-2020 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgizmo
johnkeates schreef op maandag 8 juni 2020 @ 21:01:
Is dit niet veel makkelijker op te lossen met een dialplan die per regio (die je zelf als het goed is per phone weet) een regio-specifiek nummer gebruikt voor de oproep naar 112? Terugbellen maakt niet uit, want 112 belt niet met dat nummer terug, en zo duur is het juiste nummer voor de regio alvast regelen ook weer niet. Dat is pas het geval als je echt veel gebruikers zou hebben en telco gaat spelen, maar dan ga je ook niet meer VoIPen met een tussenprovider lijkt me.
Ja heb ik ook aan gedacht, maar dan moeten er regio nummers aangevraagd worden en ik moet de logica deels alsnog bouwen. De SBC ondersteunt ook netjes een tabel van nummers die als beller kan worden toegepast, zodat 112 netjes terug kan bellen en de SBC het ingekomend gesprek doorzet naar het toestel dat de oproep deed. Als ik die functie wil gebruiken, moet ik per alarmcentrale regio een tabel van regio nummers gaan bouwen. Het enige wat ik dan in jouw voorstel niet hoef te doen is 112 omzetten naar het telefoonnummer van de alarmcentrale in de regio. Het is een optie, die ik sowieso even kan opvragen over wat voor kosten we het hebben. Thanks.

Maar mijn vraag is ook meer uit nieuwgierigheid of PIDF-LO ondersteunt wordt.

[ Voor 3% gewijzigd door mgizmo op 08-06-2020 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 10:30
Buiten het feit dat ik niet snap wat je allemaal zegt (is ook niet erg), waarom denk je dat jij of je klant het (externe) directe 088 nummer krijgt van de meldkamer? Of is je klant reeds bekend bij de meldkamers?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mgizmo
Incognitum schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 21:52:
Buiten het feit dat ik niet snap wat je allemaal zegt (is ook niet erg), waarom denk je dat jij of je klant het (externe) directe 088 nummer krijgt van de meldkamer? Of is je klant reeds bekend bij de meldkamers?
De regio meldkamers zijn bereikbaar op specifieke telefoonnummers. Providers schermen deze alleen doorgaans af, tenzij je bijv VoIPConnect afneemt bij Tele2, omdat ze niet kunnen nagaan waar de beller vandaan belt, wordt ook expliciet aangegeven deze nummers te gebruiken. Uiteraard niet door de gebruiker, maar in de translatie naar de VoIP provider.
De nummers beginnen overigens met 014, niet met 088 ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 10:30
mgizmo schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 22:02:
[...]

De regio meldkamers zijn bereikbaar op specifieke telefoonnummers. Providers schermen deze alleen doorgaans af, tenzij je bijv VoIPConnect afneemt bij Tele2, omdat ze niet kunnen nagaan waar de beller vandaan belt, wordt ook expliciet aangegeven deze nummers te gebruiken. Uiteraard niet door de gebruiker, maar in de translatie naar de VoIP provider.
De nummers beginnen overigens met 014, niet met 088 ;-)
Ik zal morgen de heren van ICT en beheer je berichtje laten zien, wellicht hebben zij een tip of werkwijze. De 014 nummers zijn voor mij volstrekt onbekend, zo leer ik ook nog eens iets. Als ze info voor je hebben dan zal ik het je laten weten.
Pagina: 1