Access point maken van experia lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pidiwi
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-11-2020
Ik wil van een experia v10 een access point maken. Ik heb dus een netwerkkabel van mijn laptop naar de experia, ingelogd en de DCHP server uitgezet, daarna verander ik de lan ip adres in een adres dat buiten het bereik van de huidige router ligt. Als ik dan op toepassen klik krijg ik een foutmelding (server niet bereikbaar) en is de experia niet meer bereikbaar, niet op het oude en niet op het net toegewezen adres. De netwerkkabel zit via een van 4 lan-poorten in mijn laptop. Er gaat nog geen kabel naar de router. Wat gaat niet goed en hoe moet het wel?
Alvast dank!

Beste antwoord (via pidiwi op 07-06-2020 15:57)

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:50

lier

MikroTik nerd

pidiwi schreef op zondag 7 juni 2020 @ 15:21:
Ik vind in het menu van de experia niets terug van een bridged mode of AP mode.
Als ik via de laptop verbinding maak met de experia met het standaardadres 192.168.2.254 en ik verander dat naar 192.168.1.250 dan moet ik toch via dezelfde laptop de experia weer kunnen bereiken via dat laatste adres? Ik ben nog helemaal niet toe aan het verbinden met de router/modem, want hier loopt het vast...
Dat werkt als je IP adres van je laptop ook in het 192.168.1.x segment zit. Maar ik zou verwcahten dat deze nog in het 192.168.2.x segment zit. En dan kan je hem uiteraard niet bereiken.

Wat je kan doen:

1) configureer WiFi
2) zet DHCP uit
3) zet een vast IP adres
4) stop een netwerkkabel in een LAN aansluiting van je experia

Op deze manier zou het (volgens mij) goed moeten gaan.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:11
, daarna verander ik de lan ip adres in een adres dat buiten het bereik van de huidige router ligt. Als ik dan op toepassen klik krijg ik een foutmelding (server niet bereikbaar) en is de experia niet meer bereikbaar, niet op het oude en niet op het net toegewezen adres.
Zoals je zelf al zegt verander je het ip naar een adres buiten het bereik van je huidige router.

Verander je hem zo dat hij wel in hetzelfde ip range zit maar buiten de dhcp? Of verander je het ip naar een hele andere range?

In het geval van de tweede zal je je nic op je pc ook in die range moeten plaatsen wil je weer verbinding krijgen.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pidiwi
Hij is ook nog niet verbonden met de huidige router, ik heb de aanwijzingen in dit draadje [HOWTO] Draadloze Router gebruiken als Access Point gevolgd maar loop dus vast bij punt 6...
Punt 7 kom ik dus nog niet aan toe

[ Voor 9% gewijzigd door pidiwi op 07-06-2020 14:32 . Reden: Typefout en vergeten woord ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
pidiwi schreef op zondag 7 juni 2020 @ 14:20:
Ik wil van een experia v10 een access point maken. Ik heb dus een netwerkkabel van mijn laptop naar de experia, ingelogd en de DCHP server uitgezet, daarna verander ik de lan ip adres in een adres dat buiten het bereik van de huidige router ligt. Als ik dan op toepassen klik krijg ik een foutmelding (server niet bereikbaar) en is de experia niet meer bereikbaar, niet op het oude en niet op het net toegewezen adres. De netwerkkabel zit via een van 4 lan-poorten in mijn laptop. Er gaat nog geen kabel naar de router. Wat gaat niet goed en hoe moet het wel?
Alvast dank!
Wat komt of is er in de plaats van die Expiriabox? In principe is de Expiriabox je internettoegang, je router en tegelijkertijd ook een accesspoint. Dus wat wil je precies veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pidiwi
Een HG659 is router/modem, de experia wil ik als access point toevoegen voor betere WiFi-ontvangst op bepaalde plekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
In dat geval moet je de Experia in AP mode zetten (waarschijnlijk heet het bridged mode) dhcp uitzetten, met een kabel op je modem aansluiten en proberen verbinding te maken via een van de vier netwerkpoorten van de Experia. Als je dhcp uitzet en er ook geen verbinding is met de router ga je nooit een ip adres krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pidiwi
Als ik via de laptop verbinding maak met de experia met het standaardadres 192.168.2.254 en ik verander dat naar 192.168.1.250 dan moet ik toch via dezelfde laptop de experia weer kunnen bereiken via dat laatste adres? Ik ben nog helemaal niet toe aan het verbinden met de router/modem, want hier loopt het vast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

In principe moet dat óók met een Experiabox V10 kunnen, ja. Je moet alleen wel de verbinding naar je router in één van de vier gele LAN Switchpoorten steken en niet in de oranje WAN aansluiting.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:50

lier

MikroTik nerd

Dat werkt als je IP adres van je laptop ook in het 192.168.1.x segment zit. Maar ik zou verwcahten dat deze nog in het 192.168.2.x segment zit. En dan kan je hem uiteraard niet bereiken.

Wat je kan doen:

1) configureer WiFi
2) zet DHCP uit
3) zet een vast IP adres
4) stop een netwerkkabel in een LAN aansluiting van je experia

Op deze manier zou het (volgens mij) goed moeten gaan.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthion-nl
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 12-06 16:15
Nog niet zo lang geleden is in deze topic gevraagd om de experiabox v10 als AP in te inzetten.
IPv6 gooit ook roet in het eten en deze moet je waarschijnlijk wel uitzetten.

En kijk natuurlijk ook naar @lier comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pidiwi
Inderdaad, Lier heeft me op het juiste spoor gezet, dank daarvoor.
Allen dank die hebben meegedacht, ik ben er uit!
Pagina: 1