Half mei hebben we zonnepanelen laten plaatsen op ons dak door een gerenommeerd bedrijf en we waren hier erg tevreden mee totdat afgelopen donderdag in eens de helft van het huis zonder stroom zat. Er bleek een aardlek schakelaar uitgeschakeld te zijn. In eerste instantie de aardlek meteen weer ingeschakeld en daarna een uur of twee (tijdens een drogere periode) geen probleem gehad. Tot het toch weer harder ging regenen, toen weer de aardlek er tot twee maal toe weer uit. Ook vandaag sprong tijdens een wat zwaardere bui de aardlek er weer uit.
We hebben twee aardlek groepen en daarop meerdere zekeringsautomaten waarvan op één groep alleen de inverter (GoodWe GW3600D-NS) is aangesloten. Het betreft een nieuwbouw huis (2016) en we hebben nooit eerder problemen gehad.
Mijn vragen:
Voor dat ik naar de installateur van de PV-installatie wil wijzen ( al is het verband wel erg toevallig), kan ik zelf nog iets doen om andere zaken uit te sluiten dan wel de PV installatie als boosdoener aan te wijzen?
Ik begrijp ook nog niet helemaal of en hoe regen op de panelen de aardlek kan triggeren.
Nog wat extra informatie :
13 Panelen a 325Wp
Inverter op eigen groep
Het lijkt niet per see met de intensiteit van de regen te maken te hebben, al is de aardlek er nu in totaal 4 keer in 3 dagen uitgevlogen altijd bij neerslag.
We hebben twee aardlek groepen en daarop meerdere zekeringsautomaten waarvan op één groep alleen de inverter (GoodWe GW3600D-NS) is aangesloten. Het betreft een nieuwbouw huis (2016) en we hebben nooit eerder problemen gehad.
Mijn vragen:
Voor dat ik naar de installateur van de PV-installatie wil wijzen ( al is het verband wel erg toevallig), kan ik zelf nog iets doen om andere zaken uit te sluiten dan wel de PV installatie als boosdoener aan te wijzen?
Ik begrijp ook nog niet helemaal of en hoe regen op de panelen de aardlek kan triggeren.
Nog wat extra informatie :
13 Panelen a 325Wp
Inverter op eigen groep
Het lijkt niet per see met de intensiteit van de regen te maken te hebben, al is de aardlek er nu in totaal 4 keer in 3 dagen uitgevlogen altijd bij neerslag.