Toon posts:

mijn muzieksmaak bij welke draaitafel/mengpan. ?

Pagina: 1
Acties:
  • 165 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu 2 jaar gemixt op de computer en tis nu tijd voor de volgende stap.

Ik wil binnenkort de hele mikmak aanschaffen : - 2 kwaliteit draaitafels (ik denk toch technics... klinkt vertrouwd en is nog steeds de standaard)

ff tussendoor : wat is het verschil tussen de technics SL1200MKII en de Technics M3D ?
(prijsverschil?)

- en een goed mengpaneel (dateq xtc.. hoor ik veel goede dingen over) (en een sony headphone)

ik wil qua stijl een mix gaan draaien van dj's als jean (als ie niet zo commercieel draait) tiesto (spreekt voor zich) en marco v (laatste tijd erg goed bezig). 8-)

Is het bovengenoemde materiaal dan een goede keuze ? :?

Kan iemand mij ook een preciese indicatie geven van de kosten voor dit alles ?

Alvast bedankt greetz :Y)

Verwijderd

RensR wrote[/b]
ik wil qua stijl een mix gaan draaien van dj's als jean (als ie niet zo commercieel draait) tiesto (spreekt voor zich) en marco v (laatste tijd erg goed bezig). 8-)

Is het bovengenoemde materiaal dan een goede keuze ? :?
Ik vind van niet, maar muzieksmaak is zoals je zelf al zei een kwestie van smaak. En over smaak valt niet te twisten.
Wat het hele zootje gaat kosten? Ik heb geen idee, maar het is allemaal best duur dat technics spul. Het probleem echter is, dat de platen die je gaat draaien ook niet goedkoop zijn. Een goede DJ heeft veel platen, en veel platen zijn bij elkaar duurder dan de installatie.

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Ik zou voor de MK2 van technics gaan. Draaien erg goed. Op de meeste feesten staan de technics dus als je ergens moet draaien ken je ze al.

Inderdaad de meeste kosten gaan in je vinyl zitten. Je moet veel oefenen met verschillende platen. Elke week moet je wel kopen.

De M3D heeft de volgende nieuwe/extra features:

- Champagne Color

- Head Shell with stylus weight(4grams)

- Pitch Control Reset Button (Pitch instantly reset to rated speed of 33 1/2 or 45 rpm)

- Slip Mat Set w/ Disc Slip and Transparent Sheets(One Each)

- Headshell stand

- Redesigned Power On/Off Switc

Ik dacht dat de prijs ongeveer hetzelfde was.

Suc6 :)

Money for nothin' and your chicks for free

Verwijderd

Ik ga d'r even van uit dat je alles nieuw wil kopen:

2 Technics draaitafels à F1200,-
1 Dateq XTC mengpaneel à F1600,-
1 Sony koptelefoon V700DJ à F400,-

Samen dus voor F4400,-

Dit zijn de prijzen die ik hier in deze omgeving tegenkom. Misschien vind je ergens wel goedkopere...

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Verwijderd

ik zou de m3d kopen dan heb je namelijk niet dat je bv met je mouw de on/off knop uit aait :)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 07 augustus 2001 15:22 schreef DeeJee het volgende:
Echt een mooie koptelefoon. Aanrader!

http://www.licht-geluid.nl/winkel/Artikel.asp?id=PPTECHNICSDJ120
Wazzup Deejee 8-)
Ook zeker een vette koptelefoon. Maar op die site staat die SL1200 voor fl 1800,- ?

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Op dinsdag 07 augustus 2001 15:28 schreef SuB het volgende:
ik zou de m3d kopen dan heb je namelijk niet dat je bv met je mouw de on/off knop uit aait :)
hehe dat is heb ik altijd al vreemd gevonden van die mk2.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 07 augustus 2001 15:28 schreef SuB het volgende:
Heb je ergens een plaatje liggen van die M3D of een site die er een laat zien ?

greetz *D

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Op dinsdag 07 augustus 2001 15:34 schreef RensR het volgende:

[..]

Wazzup Deejee 8-)
Ook zeker een vette koptelefoon. Maar op die site staat die SL1200 voor fl 1800,- ?
Jaja ik zeg ook niet dat je hem daar moet kopen. :)
Inderdaad erg duur. Gaat mij om het type koptelefoon. Erg goed.

Hier je plaatje van de M3D:

Afbeeldingslocatie: http://www.vinyl-online.co.uk/images/1200m3d.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 07 augustus 2001 15:41 schreef DeeJee het volgende:

[..]

Jaja ik zeg ook niet dat je hem daar moet kopen. :)
Inderdaad erg duur. Gaat mij om het type koptelefoon. Erg goed.

Hier je plaatje van de M3D:
[afbeelding]
Ziet er ook heel strak uit.. Enigste echte voordeel is volgens mij alleen die pitch resetknop of niet (of heb je die niet per se nodig)
Is deze dan net zo duur als de SL1200MKII ?

:)

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Weet de prijs niet. Zover ik weet wel.

Met de M3D heb ik nog nooit gewerkt. Alstie ven duur is zou ik hem wel kopen. Het is de opvolger van de MK2.

Die reset knop is niet het belangrijkste. Misschien wel handig.

Weet je al wat voor draaitafel je wilt hebben (hoe duur)?

Verwijderd

De Technics SL-1210M3D:

Afbeeldingslocatie: http://www.procontrol.hu/SZORAK/CDPLAYER/LP/TECHNICS/Sl1210M3D.jpg
Verschillen met de SL-1200MK2:
- Pitch reset knop
- Ander element (zonder naald!), deze is iets zwaarder door een gewichtje
- Verbeterde aan/uit knop. Hierdoor kan hij niet meer perongeluk uitgaan.
- Extra gaatje voor een reserve element+naald
- Gratis slipmat (maar of je hem daarvoor nou moet gaan kopen...)

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

waarom meteen deze overgang naar een ca 5000 piek systeem ?? das niet best, doe het anders iets rustiger aan (tenzij je het zelf wil) en koop zo'n mix package van Gemini, die heb je al voor 1800 piek (ook 2 platenspelers e.d.) en mooi om mee te oefenen, zo'n technics naaldje mollen is duure business

Deze plek is te koop.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 07 augustus 2001 15:52 schreef DeeJee het volgende:
Weet de prijs niet. Zover ik weet wel.

Met de M3D heb ik nog nooit gewerkt. Alstie ven duur is zou ik hem wel kopen. Het is de opvolger van de MK2.

Die reset knop is niet het belangrijkste. Misschien wel handig.

Weet je al wat voor draaitafel je wilt hebben (hoe duur)?
Ja... het zal wel die m3d worden als ie niet te duur is. (Ik heb m nog nergens gezien op t net ofzo. ben benieuwd wat ie kost ??)

Ik heb ongeveer 5000 gld. te besteden voor 2 draaitafels, mengpaneel en koptelefoon.

>:)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 07 augustus 2001 15:54 schreef Bazz het volgende:
zonder naald ? hoe gaat t dan is zijn werk ? :?

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Op dinsdag 07 augustus 2001 15:55 schreef KeeZ.TI het volgende:
waarom meteen deze overgang naar een ca 5000 piek systeem ?? das niet best, doe het anders iets rustiger aan (tenzij je het zelf wil) en koop zo'n mix package van Gemini, die heb je al voor 1800 piek (ook 2 platenspelers e.d.) en mooi om mee te oefenen, zo'n technics naaldje mollen is duure business
Tja dat kan je natuurlijk ook doen. Maar het nadeel is dat je na een tijdje toch wat beters wilt. Lijkt mij hoor. Ik heb ook eerst goedkope draaitafels gehad maar die waren toch vrij snel de deur weer uit.

Het is maar net wat je wilt.

• baskabas
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-04 12:26
Op dinsdag 07 augustus 2001 14:18 schreef RensR het volgende:

[..]

- en een goed mengpaneel (dateq xtc.. hoor ik veel goede dingen over) (en een sony headphone)

[..]
Ik ben een voorstander van de Pioneer DJM-500 mixer, die gebruikten ze ook bij Dance Vally en andere grote feesten. Echt een top-apparaat met sampler, bmp-meter, equalizer, effectenfilter ed. :7
Op dinsdag 07 augustus 2001 14:18 schreef RensR het volgende:

[..]

Kan iemand mij ook een preciese indicatie geven van de kosten voor dit alles ?

[..]
Voor een prijsindicatie moet je ff naar www.sale.nl surfen... daar hebben ze bijna alles wat je opnoemd. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 07 augustus 2001 15:55 schreef KeeZ.TI het volgende:
Keez bedankt voor de tip :)
Maar ik sluit me toch bij deejee aan. Ik wil eigenlijk ook meteen goed spul. Anders heb ik die 1800 ballen ook weer weggegooid.

greetz 8-)

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Dit ding draait ekker:

Afbeeldingslocatie: http://www.sale.nl/catalogus/img/thumbsg/131007.jpg

Jammer van de prijs 5500 :(

Verwijderd

m3d is evenduur als de mk2 maar slecht in NL te verkrijgen. Vriend van mij wou hem ook maar is uiteindelijk toch maar voor de mk2 gegaan.

/edit leuk deejee maar een cross lijkt me wel handig.

deze lijkt me dan handiger:

Afbeeldingslocatie: http://acme.webway.com/FileCatalog/1215/prosm3.jpg

het top model van numark met optische faders. ook andere modellen te krijgen met minder kanalen.

Verwijderd

Op dinsdag 07 augustus 2001 16:03 schreef RensR het volgende:

[..]

zonder naald ? hoe gaat t dan is zijn werk ? :?
Sorry, dit had ik beter uit moeten leggen: er zit een element bij, maar geen naald. Die moet je zelf nog kopen. (Aanrader: Stanton 500 à F100,-)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 07 augustus 2001 16:18 schreef Bazz het volgende:

[..]

Sorry, dit had ik beter uit moeten leggen: er zit een element bij, maar geen naald. Die moet je zelf nog kopen. (Aanrader: Stanton 500 à F100,-)
Hoe lang gaat zo'n naaldje ongeveer mee ? :?

• baskabas
Op dinsdag 07 augustus 2001 16:18 schreef Bazz het volgende:

[..]

Maar als je budget 5000,- is zou ik toch de 680 EL MKII kopen. ;)

Waarom zou je een budgetnaaldje nemen bij een technics?

Verwijderd

Die Pioneer DJM 500 is idd een heel mooi mengpaneel en hij draait ook super lekker. Over een paar weken staat hij bij mij op m`n kamer samen met 2 technics tafels. Ik heb nu nog 2 Pioneer CDJ 100s cd spelertjes staan met een Gemini mixer. Maar dat Gemini ding is echt klote. Als je wat gaat kopen koop dan meteen wat goeds!

Ik heb een Pioneer SE-450 Koptelefoon, ik vind hem echt super. Ik heb 1 keer met dat sony ding gedraait en ik vond het helemaal niks. Maarja das mijn mening

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 07 augustus 2001 16:25 schreef TeknoGecko het volgende:

[..]

Maar als je budget 5000,- is zou ik toch de 680 EL MKII kopen. ;)

Waarom zou je een budgetnaaldje nemen bij een technics?
Waarom dan die 680 EL MKII ? wat is daar zo speciaal aan dan ? :?

greetingz :)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 07 augustus 2001 16:25 schreef _Ziggy_ het volgende:
Die Pioneer DJM 500 is idd een heel mooi mengpaneel en hij draait ook super lekker. Over een paar weken staat hij bij mij op m`n kamer samen met 2 technics tafels.
Wat is volgens jou trouwens het verschil tussen die pioneer djm 500 mixer en de dateq 'xtc' ? :?
Die pioneer mixer is iets duurder of niet ? (Ik dacht bijna 2 ruggen)
:)

• baskabas
Op dinsdag 07 augustus 2001 16:38 schreef RensR het volgende:

[..]

Waarom dan die 680 EL MKII ? wat is daar zo speciaal aan dan ? :?

greetingz :)
680 EL heeft betere tracking en een elyptische naald...
Zo'n elyptische naald geeft beter geluid en is beter geschikt voor het achteruit draaien van de plaat... hij slijt dus ook minder snel. :9

(zie 680 product info voor meer informatie)

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op dinsdag 07 augustus 2001 16:11 schreef DeeJee het volgende:
Dit ding draait ekker:

[afbeelding]

Jammer van de prijs 5500 :(
Hier heb ik op staan draaien bij Giel Beelen bij 3FM en hij is idd fijn -> Alleen die toonregeling is ff wennen aangezien die knoppies iets andres draaien als normaal. -> Als je de bass bijv op nul zet dan staat het puntje normaal ^en bij die Dateq staat ie naar beneden. (moeilijk uitleggen maar tis wel zo als je begrijpt wat ik bedoel).

Enne je kan natuurlijk ook voor een vestax of numark draaitafel gaan. Die numark pro TT1/TT2 is zeker net zo goed (naar mijn idee beter -> Sterkere motor. Voor de rest ziet ie er beter uit qua styling. Ik heb um zelf ook en heb er geen spijt van) En die vestax is zoiezo beter als de technics en daar zijn een hele hoop mensen het vast wel mee eens. ;)

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Op dinsdag 07 augustus 2001 16:25 schreef _Ziggy_ het volgende:

Ik heb een Pioneer SE-450 Koptelefoon, ik vind hem echt super. Ik heb 1 keer met dat sony ding gedraait en ik vond het helemaal niks. Maarja das mijn mening
Heb ik ook. Pioneer heeft nu een echte opvolger.

http://www.licht-geluid.nl/diversen/Redactioneel/prodjuser-spl127-koptelefoon.asp

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Op dinsdag 07 augustus 2001 16:14 schreef SuB het volgende:

/edit leuk deejee maar een cross lijkt me wel handig.

deze lijkt me dan handiger:

[
Was maar een voorbeeld :) Ik mis geen cross. Nooit lekker mee kunnen draaien. Is persoonlijk hoor.

• man-o-script
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:05
Op dinsdag 07 augustus 2001 19:35 schreef DeeJee het volgende:

[..]

Was maar een voorbeeld :) Ik mis geen cross. Nooit lekker mee kunnen draaien. Is persoonlijk hoor.
inderdaad, ligt er ook maar net aan wat voor muziek stijl je draait...

//

• man-o-script
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:05
ik vind deze toch wel heel schattig met die prodjuser koptelefoon *D
heheheheh
Afbeeldingslocatie: http://www.licht-geluid.nl/diversen/Redactioneel/tiesto.jpg

terwijl hij zelf ook de 700versie van sony gebruikt a 400 piek

//

• Mr.David
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-05 00:59
Ik zou voor de md3 gaan (heeft volgens mij ook nog een iets zwaardere moter)de adviesprijs is volgens mij 2098,-, maar als je verder kijkt kan je 'm ook wel voor 1400,- a 1500,- krijgen. Als mengpaneel zal ik een pioneer djm-600 halen. Ik zat eerst ook te twijfelen tussen een xtc en een djm-600, maar sinds ik 'm bij sensation en dance valley hebt gezien ben ik overtuigd. Ik dacht namenlijk dat je die effecten nooit zou gebruiken, maar bijna alle dj's gebruiken het dus wel. Hij kost wel 2 rooien, maar dan kan je echt leuke dingen doen.

Verwijderd

Op dinsdag 07 augustus 2001 19:35 schreef DeeJee het volgende:

[..]

Yep, en ik mis hem dus wel helaas.. Wil iemand zijn pioneer djm 500 ruilen mijn mijn lpm 7.3? ;) Nah ok ben een dj dus niet gek (alleen maar gestoord)

Als je toch goeie naalden wilt zou ik ortofon nightclubs kiezen (wel de headshell versie en niet de bananenvariant) En ook voor de S versie kiezen (Je hebt ook een E versie die dus epeleptisch is ofzo iets, is wel beter maar heb ooit keer gelezen (andre huisman, dus het moet waar zijn :) ) dat eleptische naalden alleen gebruikt kunnen worden op vers vinyl, dus niet op platen die al een keer bekrast zijn door een stanton naald (Omdat niet eleptische naalden de groef aanpassen ofzo en dat is niet goed voor elpelestische (zucht..) naalden.

• R2D2
  • Niet online
Op dinsdag 07 augustus 2001 19:43 schreef man-o-script het volgende:
ik vind deze toch wel heel schattig met die prodjuser koptelefoon *D
heheheheh
[afbeelding]

terwijl hij zelf ook de 700versie van sony gebruikt a 400 piek
Je koopt toch geen headphone omdat tiësto um heeft. Trouwens Tiésto sucks maarja das mijn mening en daar zullen het er vast niet veel mee eens zijn. ;)

• R2D2
  • Niet online
Op dinsdag 07 augustus 2001 16:46 schreef TeknoGecko het volgende:

[..]

Zo'n elyptische naald geeft beter geluid en is beter geschikt voor het achteruit draaien van de plaat... hij slijt dus ook minder snel. :9

(zie 680 product info voor meer informatie)
Whahahahahahahaha Vertel mij dan ff waarom de Stanton 500 de standaard is overal. ;)

• B1tchwax
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 31-01 08:31
De Technics SL1200 mkII staat nu voor 1199 bij de richersounds... http://www.richersounds.nl/dutch_index.htm

Zitten in a'dam, groningen en niet al te lang in utrecht..

Verwijderd

Klopt! Bij de Technics zitten dus geen (ik herhaal, GEEN) naalden bij. Die moet je dus ook nog aanschaffen. De meest 'echte' DJ's nemen altijd hun 'eigen' naalden mee bij feesten. De "banana"-naalden (of zoiets) zijn toch wel de naalden die best wel vaak gebruikt worden. (prijs?! Zo'n 150 doekoes p/s) Dan nog 2 slipmatten erbij. Dan ben je toch wel zo'n ruim 3500 doekoes armer :'( Maar dan heb je wel wat! >:)

Dan nog een mengpaneel. Dateq is op zich wel relaxed, maar ieder heeft z'n 'eigen' mening. Zolang je goed met die draaitafels om kan gaan, zal de mengpaneel niet zo'n probleem zijn als je op een feest komt waarbij je alleen dus je eigen platen maar hoeft mee te nemen 8-)

Eigen koptelefoon is ook wel handig dan van diegene dat ze daar op feesten hebben (meestal toch wel Sennheiser). Dat zijn toch meestal afgerachte koptelefoons. Die Sony MDR-V700DJ koptelefoon zie je tegenwoordig overal. Ik heb de V500DJ van Sony en die bevald me best :Y)

• R2D2
  • Niet online
Op dinsdag 07 augustus 2001 23:36 schreef HLAdmin het volgende:
De meest 'echte' DJ's nemen altijd hun 'eigen' naalden mee bij feesten. De "banana"-naalden (of zoiets) zijn toch wel de naalden die best wel vaak gebruikt worden.
Is dat zo? Heb ik nog niet meegemaakt hoor en op een beetje feest hebben ze zulke dingen wel voor elkaar dacht ik zo.
Ik verrek het tenminste om meer mee te slepen dan nodig is -> Mijn platenkoffer en niks meer of minder 8-)
Enne die bananen heb ik ook gehad maar ik heb toch liever de Stantons aangezien die veel meer kunnen hebben.

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Toch is het vaak op feesten wel handig om eigen naalden/elementen mee te nemen. Meestal huurt de organisatie draaitafels en zijn de naalden al slecht.

Verwijderd

't is een beet je laat in dit topic, maar als je die Pioneer DJM-500 mixer kunt kopen zou ik inderdaad die nemen... TJEE wat een rete-leuke mixer is dat... toen m'n dateq kapot was heb ik even zo'n pioneer te leen gehad.. ik moest em met tranen in m'n ogen weer inleveren. Tevens heb ik ooit eens een A&H mengtafel te leen gehad.. alleen weet ik het type daar niet van.. die had verschillende bandfilters erop om hele leuke sounds uit je mengtafel te laten komen..
Thuis heb ik een Numark DM3000X... bevalt mij ook zeer goed.

• Skate2000
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-12-2024
Op dinsdag 07 augustus 2001 15:54 schreef Bazz het volgende:
Verschillen met de SL-1200MK2:
- Pitch reset knop
- Verbeterde aan/uit knop. Hierdoor kan hij niet meer perongeluk uitgaan.
- Extra gaatje voor een reserve element+naald
- Gratis slipmat (maar of je hem daarvoor nou moet gaan kopen...)
Iedereen vergeet het meest belangrijke verschil!! De Mk2 heeft een Klik in de pitchschuif, op het moment dat de schuif op 0 staat. Als je dan de snelheid i/d buurt van de 0 wilt zetten, is dat nogal vervelend.

De M3D heeft die klik niet meer, je kan gewoonoveral lekker schuiven, en mocht je 'm toch precies op 0 willen zetten, dan kan je daarvoor de Pitch Resetknop gebruiken..

Verwijderd

AAAAAAAAAAAAARGHHHH dat meen je niet! Dan moet ik die draaitafels hebben!!!!!!! (zie: Hulp gevraagd voor Technics SL1210-MK2 draaitafel.

Iemand twee SL-1210MK2's kopen?

Verwijderd

Grappig, dat iedereen kijtk welke koptelefoon de "pro's" (tiesto :P) gebruiken, terwijl die gasten gewoon betaald worden om op de foto te gaan met verschillende koptelefoons op :).

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Op woensdag 08 augustus 2001 13:33 schreef Bazz het volgende:
AAAAAAAAAAAAARGHHHH dat meen je niet! Dan moet ik die draaitafels hebben!!!!!!! (zie: Hulp gevraagd voor Technics SL1210-MK2 draaitafel.

Iemand twee SL-1210MK2's kopen?
500 piek voor twee :)

Verwijderd

Op woensdag 08 augustus 2001 19:54 schreef DeeJee het volgende:

[..]

Eh... wat denk je zelf. ;)

• R2D2
  • Niet online
Op woensdag 08 augustus 2001 19:54 schreef DeeJee het volgende:

[..]

Tuurlijk -> Kom maar brengen krijg je er van mij nog 750,- voor ook.

Verwijderd

En die vestax is zoiezo beter als de technics en daar zijn een hele hoop mensen het vast wel mee eens.
Ja zeker wel, ik een zooi dingen geprobeerd, wilde eig. TT2's kopen, maar die waren er niet meer.. voor iets meer geld toen vestax pdx2000's meegenomen.. en ze draaien ssmmmmoooth.

• Skate2000
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-12-2024
Op donderdag 09 augustus 2001 12:56 schreef ViSioN_TFH het volgende:

[..]

Ja zeker wel, ik een zooi dingen geprobeerd, wilde eig. TT2's kopen, maar die waren er niet meer.. voor iets meer geld toen vestax pdx2000's meegenomen.. en ze draaien ssmmmmoooth.
Vestax zijn toch die plasticuitziende draaitafels? Ze zullen wel goed zijn, maar niet mooi.. :(

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij helpen met websites / winkels (in brabant omgeving oss, den bosch, eindhoven)
waar dealers zijn van (pioneer) mixers en draaitafels (technics)? :?

alvast bedankt 8-)

• IMWezel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-05-2025

IMWezel

Weet (gelukkig) niet alles

Dan moet je de DM 1835X van Numark uns proberen, das pas een lekker bak voor te mixen
Op woensdag 08 augustus 2001 09:50 schreef SSooeeppiiee het volgende:
't is een beet je laat in dit topic, maar als je die Pioneer DJM-500 mixer kunt kopen zou ik inderdaad die nemen... TJEE wat een rete-leuke mixer is dat... toen m'n dateq kapot was heb ik even zo'n pioneer te leen gehad.. ik moest em met tranen in m'n ogen weer inleveren. Tevens heb ik ooit eens een A&H mengtafel te leen gehad.. alleen weet ik het type daar niet van.. die had verschillende bandfilters erop om hele leuke sounds uit je mengtafel te laten komen..
Thuis heb ik een Numark DM3000X... bevalt mij ook zeer goed.

Honda Accord Aerodeck 2.0i 12V

Verwijderd

Ik denk toch echt dat de DM3000X beter is dan de 1850X, al is het alleen omdat de 3000X een vervolg op de 2000X is, die weer een vervolg op de series onder de 2000 is...

• R2D2
  • Niet online
Op donderdag 09 augustus 2001 13:06 schreef Skate2000 het volgende:

[..]

Vestax zijn toch die plasticuitziende draaitafels? Ze zullen wel goed zijn, maar niet mooi.. :(
En jij hebt zeker technics ;)

Maarre das dus een kwestie van smaak -> Ik vind ze wel cool maar ik kan me voorstellen dat mensen ze ultra lelijk vinden net zoals mijn TT1.
Maarja als je is een keer wat anders wilt zijn de Numark en Vestax hele goede alternatieven. Betere als de technics moet ik eerlijk zeggen, maarja technics heeft de reputatie die anderen nog moeten opbouwen en dat is hun grote voordeel voor zolang het nog duren mag (* R2D2 hoopt niet zo lang meer want d'r is onderhand beter spul te krijgen alleen ziet niemand dat)

Verwijderd

kleine sidenote: Je weet natuurlijk niet of die nutaxen het na 30 jaar nog steeds doen. Mar ik heb er wel alle vertrouwen in!

• R2D2
  • Niet online
Op zondag 12 augustus 2001 13:04 schreef ^JaapvR^ het volgende:
kleine sidenote: Je weet natuurlijk niet of die nutaxen het na 30 jaar nog steeds doen. Mar ik heb er wel alle vertrouwen in!
Over 30 jaar staan ze in de vitrine in het museum met de tekst erbij -> Deze draaitafels hebben ooit bij de wereldberoemde DJ RnD op zijn slaapkamer gestaan en aan deze platenspelers had hij zijn succes te danken. ;)

Verwijderd

RnD is dan blauw onderstreept, inclusief een popupje over de dj die die naam bedacht heeft, en om duistere redenen nooit bekend is geworden bij het grote publiek :P

• IMWezel
  • Laatst online: 04-05-2025

IMWezel

Weet (gelukkig) niet alles

Je zegt wel dat de 3000 beter is dan de 1800 serie, maar de 3000 is maar 3 kanaals (kan soms genoeg zijn)

de 1800 serie is 5 kanaals en dus een slag groter.

en het was niet de 1850x maar de 1835x....
deze is uitgrust met beatkeeper, da's voor de luije mensen onder ons.:z
Op zaterdag 11 augustus 2001 11:38 schreef ^JaapvR^ het volgende:
Ik denk toch echt dat de DM3000X beter is dan de 1850X, al is het alleen omdat de 3000X een vervolg op de 2000X is, die weer een vervolg op de series onder de 2000 is...

Honda Accord Aerodeck 2.0i 12V

Verwijderd

deze had ik nog in mijn copy/paste staan, Afbeeldingslocatie: http://www.allen-heath.com/xone/New%2062.jpg
mooi he ;)

• R2D2
  • Niet online
Op dinsdag 14 augustus 2001 01:03 schreef Mries! het volgende:
deze had ik nog in mijn copy/paste staan, [afbeelding]
mooi he ;)
:9~ Zo'n 1 wil ik ook :9 Die Allen&Heath mixers zijn de beste die er zijn, maarja later als ik ooit een beroemde dj ben dan heb ik er vast en zeker ook wel 1tje thuis staan omdat die mensen van Allen&Heath me zo goed vinden :Z :z

Verwijderd

het is niet nederlands maar op www.djmart.com staat alles wat je zoekt.

• HuismAndré
  • Laatst online: 21:25

HuismAndré

-Pardon my French, I'm Dutch-

Op dinsdag 07 augustus 2001 16:46 schreef TeknoGecko het volgende:
[..]
Hoi,

Verschillen tussen ellipticals en sphericals (even gestript van merknamen en andere flauwekul):

Een ellips heeft een groter raakvlak met het Vinyl. Daardoor is de druk per oppervlak aanzienlijk kleiner. Dit verlaagt de slijtage van plaat en naald EN verhoogt de tracking nauwkeurigheid (lees betere HF respons). Zoals altijd is er "no free lunch". Een ellips is duurder om te produceren, komt dieper in de groef terecht waardoor de gevoeligheid voor stof toeneemt EN heeft een hogere drag (wrijving) door het grotere contact oppervlak. Dit klinkt tegenstrijdig (hogere wrijving maar lagere slijtage) maar is het NIET. Het is immers logisch. De hogere slijtage wordt verdeeld over een veel groter oppervlak.

Op een normale draaitafel (dus geen verkortte toon-arm) betekent dit dat de dwarskrachten (die een direct resultaat zijn van drag) groter zijn bij een ellips, in vergelijking met een spherische naald. Vanwege deze hogere dwarskrachten zul je zien dat je de anti-skating voor een ellips ook altijd iets hoger instelt dan voor een spherische naald (anti-skating is immers een kracht in tegengestelde richting van de skating force). Voor scratchen is het belangrijk dat de drag zo laag mogelijk is -> GEEN ellips.

Short:
Voor "all round" DJ'en, inclusief middelmatig scratchen is een XL-500 best een goede keuze. Naalden zijn op de hoek van elke straat te krijgen (en goedkoop). Ja, de MKII versie (blauw) is slechter dan de originele versie (wit). Marketing pur sang. Vervang iets goeds door iets wat minder goed is (ach ja, Stanton is zowiezo niet meer wat het geweest is).... Feit blijft dat er in dit prijssegment niet veel alternatieven zijn.

Voor zwaar scratchen is de Shure M4-77 DE naald. Reden is dat deze (spherische) naald reeds bij een lage naalddruk (2,25 gram) uitstekend presteert. Door deze lage naalddruk is de drag dus ook vrij laag -> Minder problemen met scratchen.

Voor DJ's die vrijwel altijd hun eigen naalden gebruiken, vrijwel niet scratchen EN zeer zuinig zijn op hun Vinyl (IE altijd een carbon platenborstel in de achterzak hebben ;-) is een ellips een uitstekende keuze.

Banana of gewoon? Sommigen vinden een banana er lekker uitzien. Zal best. Ikzelf vind hem niet lekker aanvoelen (lepeltje zit op de verkeerde plaats). GROTER probleem met bananen is echter dat de contact pennetjes niet helemaal op de juiste plaats zitten (da's dus volgens de "elke fabrikant moet bij elk product tenminste een knoepert van een fout maken" regel). Dit resulteert na verloop van tijd in het wegvallen van een (of beide) kanaal(en). Voor mij is dit onacceptabel. Ook kun je dingen zoals overhang en kopgewicht niet meer veranderen ('t is immers een alles in een fixed oplossing).

Als je dus "looks" belangrijker vindt dan betrouwbaarheid, koop gerust een banaan. In alle andere gevallen ben je beter uit met een OM versie. Is nog een stuk goedkoper ook!

Meer info op www.needleexpress.com

André Huisman (www.new-line.nl)

• R2D2
  • Niet online
Zie je wel -> Ik had gelijk over die witte en blauwe naald van Stanton -> Gewoon een verkooptrucje ;)

Maarre ik heb de I-Tracks en dat zijn naar mijn mening toch wel de beste naalden die nu te koop zijn. Oké je betaald ervoor maar scrathen e.d is no problemo met deze naalden.

Ik heb alleen wel een klein probleempje. -> Ik scrath niet maarja om gewoon mee te draaien zijn ze ook errug fijn. ;) (en mooi om te zien dat I-Track roze naast mijn groene lcd'tje op m'n TT1)

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

(8> Deep respect for HUISMAN! 8-)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Pagina: 1